Goddess, wat een verhaal meid! Het is ook wel heel vreemd eigenlijk dat er niet meer echo's tussendoor gedaan worden, want ja als er iets stil blijft staan na die 20 weken, hoor je het niet meer. Waarschijnlijk daalt het nog niet in omdat het nog ruimte bovenin heeft dan? Ik ben er van overtuigd dat als er iemand verschrikkelijk veel van haar kindje houdt, dat jij dat bent! Je hebt zo ongeveer alles opgegeven voor die krokodil! Als er iemand blij moet zijn dat hij in jouw buik terecht is gekomen is hij het wel! Hoeveel andere meiden hadden hem bij voorbaat al niet weg laten halen zeg! Ook zonder beentjes/met groot hoofd en veel romp is het JOUW MANNETJE! Dat je nu zo van slag bent zegt al alles over hoeveel je van hem houdt! Een betere moeder kan dit mannetje zich niet wensen! Ja het zal verschrikkelijk zwaar zijn, maar het is je kindje. HEEL VEEL STERKTE, ik leef enorm met je mee. Liefs en een hele dikke knuffel [-o<
Rachel: Dankjewel, ik blijf ook duimen voor een gezond mannetje. ML: Fijn dat je die echo hebt gehad en dat alles in orde was, kan me voorstellen dat je je even ongerust maakte. Dankjewel. Fijn om te horen dat het met je vriendin helemaal goed gekomen is, geeft mij weer wat hoop. Bianca: Ja eigenlijk zouden ze nog een echo moeten doen, bij 30 weken ofzo. Het probleem is juist dat er absoluut geen ruimte meer is, alles staat helemaal strak gespannen door het vruchtwater. Mijn moeder en ik hadden bedacht dat hij waarschijnlijk door de druk van het vruchtwater niet naar beneden kan, normaal gaat het vruchtwater dan langs de baby omhoog en de baby dan omlaag, maar omdat alles zo onder druk staat is dat dan niet mogelijk. Dat is de enige logische verklaring die mijn moeder en ik kunnen vindne. Dankjewel, echt lief van je dat je dat zegt, echt waar. Hele dikke knuffel terug. Echt super lief van jullie dat jullie mij zo opvangen, dat kan ik echt wel gebruiken nu. *Dikke knuf en kus aan iedereen*
Lieve Goddes... Ik ben behoorlijk geschrokken van je verhaal. Gelukkig heb je het met ons gedeeld. Dingen als 'het valt wel mee' of 'je hebt nog geluk' zijn écht wel de laatste dingen die iemand hier zou denken! Het is volkomen begrijpelijk dat je wereldje op z'n kop staat. En de onzekerheid maakt alles veel lastiger voor je. Ik duim echt heel erg voor je dat alles goed komt en dat het dinsdag mee blijkt te vallen... Ik hoop dat je vaak je hart kunt luchten hier de komende tijd. We kunnen niet veel doen, maar ik hoop dat onze steun je toch een beetje zal helpen... Doe rustig aan! Liefs.
Pfff, goddess, ik weet niet wat ik moet zeggen. Wat zul je geschrokken zijn. Ik vind het zo vreemd dat je niet meteen overgedragen wordt aan de gynaecoloog, zo'n vk heb je op dit moment niet veel aan, denk ik..... Je kan tot nu toe wel gewoon thuis bevallen?
Female: Dankjewel, ja het is echt afwachten tot dinsdag, al hopen mijn moeder en ik dat ik dit weekend nog ga bevallen... Jullie steun helpt mij zeker, en daar ben ik jullie erg dankbaar voor. Mijn moeder heeft voor mij beschuit met muisjes gehaald (als "troost" en stiekem met de hoop dat dat de bevalling in gang zet ). Dus ik heb net even twee beschuitjes naar binnen gegooid, en ga zometeen weer een "overdosis" naar binnen gooien . Opzich gaat het nu wel weer wat beter met me (gaat steeds in golven), en daar probeer ik zoveel mogelijk van te genieten tot de volgende paniek aanval.En ik probeer me er maar bij neer te leggen dat ik nu niets kan doen, en maar moet zien waar het schip strandt. Ook zijn mijn moeder en ik "van plan" (grapje hoor!) het ziekenhuis in te sneaken, gel (waarmee ze vrouwen inleiden) te stelen en te gebruiken. . Mijn moeder en ik zijn elkaar de hele dag al aan het lachen aan het maken, gewoon door de spanning. Ook haden we de grootste lol om een woordspeling van de naam van mijn kind. Ik ga hem Josh noemen, en daar is ook een werkwoord van: "joshing" (joshing you = ik hou je voor de gek/maak een grapje etc.). Het leek even of de beeb wat lager lag, maar later kwam zijn dikke kont weer bovendrijven dus wist ik weer genoeg. Ik vertelde dat aan mijn moeder(het leek even of hij indaalde), en toen reageerden we allebei tegelijk met zo'n baby-stemmetje: "Hihi, just joshing you!" . . We proberen nu maar gewoon overal de humor van in te zien, tja, wat moet je anders?
Jingels: Ja ik vind het ook vreemd... Ja in principe kan ik voor zover ik weet gewoon thuis bevallen, maar wel met een noodplan en allerlei extra risico's. Ik hoor dinsdag meer, maar tot dusver zit ik nog bij de vk.
Jeetje ik ben er helemaal ondersteboven van.. Raar dat ze je zo in de onzekerheid laten zitten. Ja sorry ik weet echt niet wat ik moet zeggen, ik vind het zo vreselijk..
Goddess : Jeetje meid, het zit echt niet mee, ik ken het gevoel van als het maar goed is. Maar kop op, wij blijven iniedergeval aan je denken en natuurlijk aan je ventje! Weet niet zo goed wat maar als ik iets kan doen..... knuf babymei
tja...... vreselijk! weet niet goed wat ik kan zeggen... je alleen heel veel sterkte wensen! en een virtuele knuffel.....
Goddess wat verschrikkelijk zeg om zoveel angst te moeten doormaken en dan ook nog eens niet echt veel duidelijkheid krijgen van het zh. Ik kan me zeer goed voorstellen dat je haast depri aan het worden bent, na alles wat je hebt meegemaakt. Ik zou als ik jou was dinsdag met je VK wel over hebben dat je deze laatste weken en nu na het ziekenhuis gebeuren helemaal gestressd ben en of je niet iets kan krijgen om uberhaupt te slapen. Hopelijk kunnen ze je snel duidelijkheid geven en groeit je kind wel goed. Ik ben ook van mening dat ze meer echo's moeten doen om de 10 weken of zo want na 20 weken zie je helemaal niet hoe je kind groeit. Dikke kus en ik denk aan je. Hou je taai meid.
Heel erg bedankt iedereen, heel erg lief van jullie. Ik hoop maar gewoon dat ik heel snel ga bevallen, en dat mijn zoontje in orde is. Ik probeer maar gewoon de hele dag vrolijk te doen, dat leidt wel een beetje af... Iemand nog tips om de bevalling op gang te krijgen? . De beschuit met muisjes helpen iig (nog) niet. Maar ze zijn wel lekker . Heeft trouwens iemand het nr van mama1986? Ik ben wel erg benieuwd wat er aan de hand is. En hoe is het met Jesie?
Knap van je dat het je lukt om afleiding te vinden.. Dat lijkt me nu idd even het beste. Ik hoop dat ze er snel achter komen wat er aan de hand is en wat ze er tegen moeten doen
Goddess: me vriendin zei laatst tegen me om de bevalling op gang te laten komen moest ik, verse ananas eten dan een heel stuk gaan lopen en bij thuis komst een goede beurt , Weet niet of ik dat zo zou doen, maar haar dochter was wel 2 weken te vroeg.... Wordt misschien lastig, maar ik kon er wel om lachen, "haar methode" Wat is het verder rustig hier met de dames.... Iedereen lekker aan het genieten van het weer? Jullie hebben gelijk! Nu kan het nog kus babymei
Ik lees net op een belgische site toch iets bizars over bevallingen..... : Bevallen kan een intense, seksuele ervaring zijn wanneer vrouwen de kans en de hulp krijgen om te doen wat zij voelen te moeten doen. De hormonen die geproduceerd worden tijdens het vrijen zijn veelal dezelfde als de hormonen die sterk aanwezig zijn tijdens arbeid en bevalling. De bevalling zal positiever verlopen wanneer het koppel de kans krijgt om in alle intimiteit doorheen arbeid en baring te gaan. Dit is gemakkelijker in een thuisomgeving, maar steeds meer ziekenhuizen zoeken naar methoden om deze intimiteit ook in de arbeids- en verloskamers te kunnen bieden. Ze proberen een huiselijke sfeer te creëren met zorgvuldig gekozen kleuren, gedempt licht, de aanwezigheid van een bad in de arbeid - en verloskamer, ... Het is heel belangrijk dat vrouwen zichzelf kunnen zijn en dat ze hun emoties de vrije loop kunnen laten. Whahaha ik kwam echt niet meer bij! Als ik dat aan mijn lief vertel wordt ie helemaal gek... Hij valt volgens mij al flauw als het zover is, laat staan dat ie dan ook nog op die manier moet presteren! Hihi ongelofelijk zeg!
whahahaha Female, hoe vind je het! Te grappig! Zal het aan manlief voorstellen vanavond. Denk alleen niet dat hij er een voorstander voor zal zijn... haha
Amilah: Dankjewel en dat hoop ik ook! babymei: Hahaha, leuke methode . Female: WHAHAHA . Rachel: Awwww bedankt voor je kaartje, echt super lief! . Hahaha, geniet van je ananas! Ik heb traplopen al geprobeerd, beschuit met muisjes, druk op mijn buik zetten(dat is erg auw als je 15 kilo aan buik hebt en alles helemaal strak gespannen is), strijken, stofzuigen, liggen, zitten, hangen... Het is jammer dat ik er zelf niet bij kan anders had ik nu wel mn vliezen zelf gebroken... hmm...misschien lukt het met een bezem . *sorry moest er echt even uit * Dat wordt bij mij echt een ramp hoor, als mn vliezen breken, er gaat namelijk minstens 8 kilo aan vruchtwater uitkomen . De kvk raadde me aan om een zeil (lees: ZEIL geen zeilTJE) in mn bed te leggen... Dat gaat nog leuk worden. Dus dan weten jullie dat, als ik zeg dat mn vliezen zijn gebroken, dan zijn ze ook echt gebroken, daar hoef je dan niet aan te twijfelen .
@goddess: moet een dijk worden neergezet om je water op te vangen Ik denk dat je niks kan doen om het op gang te zetten, kind komt wanneer het klaar is. Vandaag duwde ik de baby een beetje van boven af want ze zat weer met haar billen in mijn rib te porren en dat was zo'n gek gevoel want ik voelde toen op dat moment tegelijk haar hoofd onderin zeg maar. Dus als ik boven duwde, voelde ik druk onderin Ik zag een paar pagina's terug over striae en taille. Ik heb tot nu toe geen striae (ff afkloppen) en taille ook nog gelukkig. Van achter zie je niet dat ik zwanger ben zeg maar.
@Goddess: Woorden schieten me tekort, wat zal je het moeilijk hebben . Ik kan me alleen maar aansluiten bij de mooie woorden die enkele meiden al voor je hebben opgeschreven. Heel veel sterkte! Tips voor spoedig bevallen? Eh... het eten van het hart van een verse ananas, traplopen, sex... en al dat soort 'bakerpraatjes'. Ze schijnen wel te werken, MAAR alleen als beebje er klaar voor is (dus er moet al aan de bevallings-randvoorwaarden zijn voldaan). Hmmm... 8 kilo vruchtwater , ik zit ook ruim in 't vruchtwater, maar weet niet precies hoeveel. Heb je er al aan gedacht om voorlopig maar in een bad te gaan slapen?
goddess: wat een verhaal zeg, kan me goed voorstellen dat jij je onzeker en deprie voelt. vind het zo raar hoe ze tegen je deden in het ziekenhuis. lijkt wel afschuiven zo. omdat zij niet weten wat het is moet je maar weer terug naar de verloskundige. Snap hun redenering niet hoor maar dat kan aan mij liggen. Ik ga hier echt voor je duimen en hopen dat de bevalling nu gaat beginnen zodat jij ook eens duidelijkheid hebt. want die onduidelijkheis is misschien nog wel het ergste van alles.Goh meid wauw echt dat er meer was dat ik voor je kon doen! dikke knuffel Hier heb ik weer met de nadruk op weer eens een dag gevuld met harde buiken, komt mijn vriend straks thuis en die stelden meteen voor vanavond er maar eens lekker tegenaan te gaan misschien dat het wat op gang brengt, ja morgen 37 weken dus dan mag het he, maar net zoals ze zeggen als je lichaam er nog niet klaar voor is werkt helemaal niks denk ik. Dat bericht uit belgie zou ik niet aan moeten denken hoor, tijdens de bevalling van mijn zoontje was ik blij dat mijn vriend eindelijk eens naar beneden ging om te roken, werd helemaal kriebelig van zijn goede bedoelingen, maar dat is bij iedereen weer anders denk ik, zou er niet aan moeten denken dat ij ook nog eens in mijn oor ligt te hijgen wanneer ik moet bevallen LOL. nee dank u