Mei 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantal87, 22 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female

Female Niet meer actief

Hoi meiden, even heel snel, weinig tijd, we gaan zo naar mijn schoonouders in Zeeland...

LZ heeft mij gister nog een pb'tje gestuurd dus denk dat ze nog thuis is... Voor jullie gemoedsrust :) :)

Tot gauw, geniet vh mooie weer!

Liefs Femke

2. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Tigger, dat is juist een goed teken dat het stiller wordt. Gaat het energie sparen voor de bevalling zei mijn VK. Natuurlijk is dat voor jou niet helemaal de bedoeling, maar goed ze is er dan wel klaar voor iig. Zolang de kleine actief is wil het er nog niet echt uit, was wat ze mij zeiden, dus mag wel wat rustiger worden hihi

3. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    dan komt mijn meisje nog lang niet want die is nog zo aktief
    lekker weer :) :) :)
    en gisteren nog wel ananas gegeten helpt ook al niet.

4. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    ha die loeki straks word zij nog een mei mama :) :) :)

5. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    Bianca: Ik voel de kleine wel wat minder, maar wel heel vaak een armpje of beentje die het even verlegt of zoiets.hihi

LZ: Lekker dat je ook nog zoveel slaapt. En nesteldrang ook begonnen bij jou? Hoop voor je dat je vader er nog is of er al weer is als de kleine wordt geboren. Mijn vader is al met de vut dus die is altijd bij huis.
    En mijn schoonvader werkt gewoon altijd dicht bij huis dus daar heb ik geen last van.
    Mijn vader is jaren vrachtwagenchauffeur geweest en ging dan zondagsavonds weg en kwam vrijdags of zaterdag 's morgens pas weer.

Ik ben de laatste keer maar 1 kilo aangekomen maar in totaal heb ik er al 21 kilo bij :confused:

Assepoester: blij dat het zo goed gaat. Jeetje alweer 5 kilo kwijt goed hoor.

Female: LZ had alweer gereageerd :D Jij veel plezier bij je schoonouders in zeeland.

Groetjes

6. Assepoester: Dankjewel!
    Wow, dus nog maar 2 kilo en je bent weer op gewicht? Goed hoor!
    Fijn dat Sabrina goed groeit!

Bibiche: Jeetje wat vreselijk van je oma, ik ben er echt even beroerd van.
    *knuf*

Tigger: Ik duim voor je paardje!

Auw auw auw, weer een nacht waarbij ik elke 10 minuten mijn liezen verrek.

7. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Meiden ff jullie mening hoor....of het nou aan mij ligt of niet...

Ik zat dus net met een vriendin op msn, voordat zij een vriend kreeg zag ik haar regelmatig samen met mijn beste vriendin. (met z,n 3en dus) maar sinds zij nu een jaar een vriend heeft zie ik haar nauwelijks. Hoogstens 1x per maand maar meestal nog minder en dan ook maar heel even als ze niets te doen heeft omdat haar vriend aan het werken is. Als haar vriend thuis is zie ik haar nooit want hij komt hier niet graag omdat we een kat hebben.

Nou had ik haar dus al 1,5 maand niet meer gesproken en sprak ze me net aan. Dat het nog maar even duurde bla bla en dat we meteen moesten bellen als de kleine er was want dan kwamen ze.

Ik gezegt dat ik de 1e dag (hangt ook een beetje vanaf hoelaat ze word geboren maar toch) liever geen bezoek heb behalve mijn moeder en schoonouders en mijn beste vriendin.

Reageert ze ontzettend kinderachtig dat mijn beste vriendin wel mag komen. Ze zegt die kan dan ook de 2e dag toch komen samen met ons bla bla word boos, zegt ik weet genoeg en blokkeert me op msn.

Maar is dit nou zo stom dan? Mijn beste vriendin doet alles voor me, ik zie haar bijna iedere dag en steunt me onwijs. Zij is vaker meegeweest naar ziekenhuizen dan Jasper (omdat ik hem niet kon bereiken) en neemt dan ook steeds vrij. Hoef maar te bellen en ze is er :)

Is het dan zo stom van mij dat ik haar en alleen de opa en oma's de 1e dag wil hebben en niet meteen mensen waar ik toch een hele andere band mee heb? Aan haar kinderachtige reactie te merken vind ik dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Ik bedoel mensen die ik normaal niet zie hoeven dan ook niet ineens zich op te dringen en de bevalling is gewoon zwaar, dan heb ik liever hun niet meteen over de vloer. (hun komen dan ook echt binnen 10 min nadat ze weten dat ze er is zeg maar)

Wil ff jullie mening hierover weten, mijn man z,n mening is duidelijk. Hij zegt wees blij dat je nu weet hoe ze is dat scheelt straks weer een hoop gedoe als ze zo kinderachtig doet als de kleine er is.... Kan je beter kwijt zijn.

Wat vinden jullie? Haar missen als vriendin doe ik toch niet want ik zie haar al nooit meer, haar vriend is nu blijkbaar belangrijker dan vriendinnen.

Sorry voor het lange verhaal maar zit me toch even dwars.

8. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Volgens mij weet je zelf het antwoord al ;) Je gaat haar toch niet missen als vriendin, dus ik denk dat je het met je vriend eens bent. Beter nu dan straks als de kleine er is. En het is altijd jouw keuze wie je er straks snel bij wilt hebben, dat heeft ze maar gewoon te respecteren!

9. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Rachel1984: wij hebben hier ook meerdere mensen (familie en vrienden) die gelijk willen langskomen. Ja wat denken ze zelf ! Wij bepalen wel wanneer wie langskomt. En als het te lang duurt dan sturen we zo ook weer weg. Dus gewoon doen waar jullie je lekker bij voelen. En als ik zo tussen de regels doorlees weet jij eigenlijk wel wat jij wilt !
    Het ligt zeker niet aan jou. Iedereen wil gewoon gelijk langskomen. Maja dat kan gewoon niet. Aan jou wie je eerst wilt hebben.

10. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    @Bibiche sterkte met je oma. Ik hoop echt dat ze er toch weer bovenop komt.
    @Chantal je bent wel een volhouder hoor met het nachtbraken. Mooi dat je een goed weekend hebt gehad. En teveel eten is niet je eigen schuld tijdens de zwangerschap dat is de schuld van de hormonsters ;)
    @Tigger lijstje is wel duidelijker zo hoor! Mijn meisje is ook zo stil de laatste dagen, zo herkenbaar dat je zegt dat je blij zou zijn als je haar levend in je armen hebt. Denk dat iedereen dat hoopt en de een maakt zich meer zorgen dan de ander. Hou mij er maar aan vast dat het normaal is dat ze tegen het einde minder bewegen, ben blij met de wekelijkse controles.
    @Amilah ook een beetje een controlefreak ;) . Zelf zou ik ook graag een datum weten, aan de andere kant als die nog drie weken duurt dan moet je heeeel lang aftellen. Nu tel je van dag tot dag.
    @Rachel mooi dat je ook naar andere dingen uitkijkt, dan gaat de tijd vast sneller. Ik vind trouwens dat mensen altijd jouw wens moeten respecteren rondom bezoek etc. Als ze dat niet doen dan is dat hun probleem. Jullie bepalen wie wanneer mag komen.
    @LZ kan mij goed voorstellen dat je het helemaal gehad hebt met misselijk zijn. Andere kwaaltjes zijn ook allemaal maar effe en zakken dan weer. Jij loopt al weken zo rond. Ik hoop dat je kindje snel na de 37 weken geboren wordt. Gefeliciteerd met je kilo ;) Bij mij gaat het minder hard nu, stabiel nuh....
    @Bianca via de zoekfunctie hier krijg je ook verwijzingen naar sites met geboortesuiker etc.
    @Alida mijn lotgenoot, ook ik ben bijna bij de 21 kilo. Verhuizen we toch straks samen naar een afvalforum :) Wie weet zijn we het ook wel zo kwijt. Twee vriendinnen van mij waren beide over de 25 kilo. Ze zijn het allemaal weer kwijt (vooral de positieve verhalen onthouden nu :) )

@Assepoester en Simone mooi dat jullie genieten van de meiden!

11. Nemo

Nemo Niet meer actief

Zo ben ik bang dat mijn schoonmoeder hier de deur gaat platlopen. En het vervelende is ze bemoeit zich overal mee. Of ik wel genoeg borstvoeding ga hebben, waarom we katoenen luiers doen en niet gewone, of we wel nederlands gaan spreken tegen ons kindje, mijn vriend moet papa worden en geen heit (is fries voor papa) want heit vind ze zo'n raar woord. Of ik mijn kind wel vlees ga geven (ik ben vegetarisch) enz enz. Ik wordt er nu al gek van !
    En ze gaan gelijk komen als het kindje geboren is. Ja hoor we bellen wel als jullie welkom zijn :(

12. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Bedankt meiden!

Ik weet het diep van binnen ook wel, maar zit me dwars terwijl het me normaal eingelijk niet kan schelen. Hormonen denk ik ;)

Het feit is ook dat zij haar vriend perse mee wil nemen, ik heb die jongen denk 4x gezien en voel me daar gewoon niet fijn bij. Ik bedoel zo charmant ben je niet meteen na je bevalling ;)

Ik denk maar zo, als de situatie andersom zou zijn geweest zou ik het wel respecteren. Heb net ook het hele verhaal op mijn site gezet (zonder haar naam) dan ziet ze hoe ik erover denk. Misschien maar beter ook dat de vriendschap over is. Scheelt van beide kanten een hoop irritatie's.

@Nemo mijn schoonmoeder woont gelukkig ver weg! 1,5 uur rijden anders zou ik ook doodsbang zijn dat ze hier de hele dag zat. En ze bemoeit zich er nu al mee, ze zei laatst dat babys s'nachts geen voeding hoeven en ze gewoon door moeten slapen. Zij heeft namelijk ook nooit s'nachts voeding gegeven dat is allemaal onzin...bla bla bla

Dus ik snap je angst! Ook gewoon voor jezelf opkomen hoor meid!

@Assepoester fijn dat het zo goed gaat met Sabrina en met jullie! En ook bedankt voor je reactie. Ook bedankt voor de tip over het kraambezoek, iedereen wil inderdaad meteen komen maar je moet in de 1e plaats aan jezelf denken. (en aan je man en kindje)

13. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Hallo Allemaal,

@Bibiche, veel sterkte met je oma, ik hoop dat ze nog van jullie kleine meid kan genieten.
    @ Simalex en Assepoester; heerlijk dat jullie zo kunnen genieten van jullie meiden, en dat alles goed gaat.
    @ Goddess, hopelijk morgen meer nieuws, dan weet je waar je aan toe bent.
    @ Tigger; vervelend dat ze geen keus kan maken, andere kopers eventueel laten komen lijkt me een goed plan.

@ De rest; ik heb alles gelezen en leef mee met de harde buiken en andere kwalen.

Hier gaat het z'n gangetje, zometeen even naar de nagelstyliste en tanken. Met de week begin ik meer te waggelen, voel me af en toe echt moeder-de-gans, maar dat zal wel heel herkenbaar zijn.
    Voor de rest geen nieuws eigenlijk.

14. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    Goddess: Wat vervelend meid dat je zo'n last hebt van je liezen.

Rachel: Zo kom je er pas echt achter wie je echt vrienden zijn. Je hebt een goeie keus gemaakt en voel je hier niet schuldig over.
    Maar als ik jou reactie lees weet je zelf het antwoord ook al wel :D
    Straks had ze ruzie gemaakt als de kleine er was dus laat het zo.
    En van je andere vriendin ben ik het helemaal mee eens, zij heeft je heel goed gesteund en dan kan ik mij voorstellen dat je haar er wel direct bij wil hebben.

Erica: Ja dan ga ik samen met jou naar het afvalforum. En natuurlijk onthouden we alleen de positieve verhalen. Een vriendin van mij is 12 maart bevallen en was ook 20 kilo gegroeid en is er nu al weer 17 kwijt. Dus ook weer een positief verhaal.

Nemo: Gewoon zeggen als ze steeds langskomen. En gewoon je eigen kop volgen hoor het is jullie kindje en jullie voeden het op.
    En daar heeft verder niemand wat over te zeggen.
    Zo krijgen wij ook veel reacties of wij onze kleine nederlands of gronings gaan leren. Wij praten namelijk allebei gronings en de familie ook. Maar er zijn heel veel die het niet mooi vinden dat kleine kinderen gronings spreken. Nou ik vind dat ze dat wel op school leren. Zo heb ik het ook geleerd. En het gaat gewoon hoe je het zelf wilt.

Groetjes

15. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    O Nemo daar zou ik ook helemaal kriegelig van worden. Ik kan zo slecht tegen bemoeienis grrrrr

Rachel soms heb je het gewoon nodig dat anderen bevestigen wat je al weet, heel herkenbaar hoor.

16. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Hihi, mijn schoonmoeder woont in Italie, wat een feest. ;)
    Maar ze is hier nu al wel 2 maanden om te wachten op de bevalling. :confused: Ze heeft dan wel een eigen woning, dus we hebben wel ons eigen plekje, maar toch. Zo is ze er een ruim half jaar niet en zo is ze er toch heel veel.
    We zien haar iig het hele weekend en doordeweeks toch al snel 3 avonden. Ja je laat haar ook niet alleen nu ze eenmaal hier is. Eerst wilde ze tussendoor nog terug naar huis, maar dat is nu te kort dag. Dus blijft ze voorlopig nog hier. Ach misschien komt de kleine morgen wel :rolleyes:

17. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    Rachel: goed dat je het op jullie site hebt gezet, als ze daar nog op kijkt weet ze hoe je erover denkt.
    Meid die hormonen doen nu heel veel met je maar straks denk je dat alles beter is zo.
    En dat ze direct haar vriend wil meenemen, dat had ik ook niet fijn gevonden.

Jingles: Veel plezier bij de nagelstyliste.

Groetjes

18. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @rachel: ik zou haar niet eens meer als vriendin willen hebben als ze kinderachtig reageert hoor. De eerste week mogen alleen onze ouders en broers/zussen komen de rest komt allemaal 1 week later. En we willen ook niemand op de gang hebben tijdens bevalling. We bellen ze wel 1-2 uur na bevalling wanneer ik me goed voel.

Ik ben nu 74,5kg dus 14,5kg aangekomen maar de laatste 2 maanden dus 4 kg maar, vind ik wel netjes :)

Ik heb gelukkig geen moeilijke ouders of schoonouders ze weten wel dat ze eerst moeten bellen wanneer ze langs willen komen. En ze verwachten niks van ons.

19. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Bedankt meiden!

Kreeg net een smsje dat ze haast had want ze moest naar de gemeente en daarom alleen zei: Ik weet genoeg dan! En toen weg was...

Dat geloof ik dus niet aangezien ze al veel vaker zo op situaties heeft gereageerd. Als je haast hebt en weg moet zeg je ik moet nu gaan we hebben het er nog wel over of zoiets....Maarja.. Ze zal het inderdaad wel lezen en ben gewoon netjes geweest in mijn verhaal op de site zonder namen :)

Heerlijk hoor een forum waar je alles kwijt kan :)

@Jingels veel plezier straks!
    @Bianca lijkt me wel wennen dan, zo zie je haar bijna nooit en nu iedere week een paar keer.

20. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Rachel: heb jou verhaal op je site even gelezen. Moet duidelijk zijn toch ?
    Ach zo gaat het toch. Vrienden van mij willen ook gelijk langskomen en we moeten bellen en geen kaartje sturen enz. Nou toen ik een mk had, heb ik ook NIETS van ze gehoord. Dus kan nu ook wel even wachten dacht ik zo.

Deel Deze Pagina