Eek meiden! Iemand een samenvatting plzzzzz...? hehe jullie kletsen zoveel en zo lang kan ik niet achter de pc zitten, om alles bij te lezen. Ouwe frouwtjes met rugklachten alert hier... Iets over kinderachtige vriendinnen die een voorkeursbehandeling willen, schoonmoeders, moedermelk en LZ die een hele kilo is aangekomen...? Lieve meiden, ik hoop zo dat jullie het niet erg vinden dat ik het weer kort hou... Ik voel me nogal egocentrisch op het moment. Ik ben overgenomen door de gynaecoloog en zal sowieso in het ZH bevallen. Ze willen me inleiden zodra dat kan, maar helaas voor mij is mijn bmm nog niet rijp genoeg. Ik kreeg zelfs al een keizersnee aangeboden om meteen van de rugklachten af te zijn maar dat aanbod heb ik afgeslagen, ik hoop toch nog echt op een vaginale bevalling. Nu houden ze de vinger aan de pols (of eigenlijk aan m'n baarmoedermond), met om de paar dagen een controle bij de gyn en zodra de bmm iets van rijping vertoont krijg ik een gel ingebracht om de rijping een handje te helpen en de bevalling op gang te krijgen. En zodra ik ontsluiting heb word ik ingeleid. Ik mag ook elk moment bellen om een afspraak te maken een nacht in het ziekenhuis te slapen met een stevig slaapmiddel, om eens goed bij te slapen. Goddess: grrr, nu ik jouw verhaal lees...heel veel sterkte meid, ik hoop echt dat je vk ingrijpt, en snel!
Oeh Spannend ML! Jeetje zeg.. Nou sterkte! En er staan overal wel wat samenvattinkjes.. Niemand vind het erg als je niet wat roept hoor... Das gewoon ene stomme gewoonte geworden van iedereen, haha.
Ik heb weer wat foto's in mijn album gezet. Tigger: Over de Bie hoor ik inderdaad altijd slechte verhalen. Dan tref je het niet. Kun je nog naar een ander? Ik heb Schierbeek, die is erg aardig. Martens heeft mijn vorige bevalling gedaan en is ook aardig. Over vd Linden hoor ik ook goede verhalen, maar die ken ik niet. Rachel: dank je. Jij schiet ook al lekker op. Ondanks een moeilijke start ben je toch lekker ver gekomen. Marielize: sterkte
Tigger: Oh ok, hihi, dacht dat het gewoon aan mij lag. Dankjewel *knuf terug*, dat hoop ik ook! ML: Dankje! Ik hoop dat het voor jou erg voorspeodig gaat lopen allemaal, komt wel erg dichtbij nu he? Suc6!
Marielize: pff zeg, jij hebt het ook niet makkelijk met de laatste loodjes. Wel fijn dat je ondanks je rugpijn hier nog een bericchtje achter hebt gelaten! Ik hoop voor jou dat je baarmoedermond zo snel mogelijk iets van rijping gaat vertonen.... zodat alles in gang gezet kan gaan worden. (en ja ben helemaal blij dat ik in de afgelopen 6 weken 1 kilo ben aangekomen!) Mariska, wat leuk weer wat van je te horen en wat enorm fijn dat de baby nog lekker in je buik zit! Tja en als nu alles gaat beginnen, dan mag het ook! Fijn joh de 37 gepasseerd te hebben... Leuke foto's trouwens!
hehe eindelijk bijgelezen. Goddess, heel veel sterkte, lijkt mij helemaal geen pretje de onzekerheid, ik hoop dat je toch nog een mooi gezond kindje op de wereld mag zetten, en dat de mensen zich een beetje vergist hebben. Assepoester en Sim , vooral genieten van jullie meiden, ben blij dat alles goed gaat. Dan over het melk uit de borsten, dit heb ik nu ook al een aantal weken hoor, merkte het eerst dat ik wakker werd en 2 plekken in mijn t-shirt had zitten. Voor de rest ben ik ondertussen al 11 kilo aangekomen, terwijl de meeste zich afvragen waar dat zit, al een geluk dat je het niet zo hard ziet, en begin ook last te krijgen van vocht in de enkels, lastig is dit. weet niet precies niet meer wie het was, maar iig heel veel sterkte met het slechte nieuws van je oma. Altijd heel erg om zoiets mee te maken, vooral als je er zo close bij bent. Ik had dit in het begin van mijn zwangerschap, dat onze opa is overleden, en we het nieuws niet hadden meegedeeld, dat we in verwachting waren, aan de opa natuurlijk. Dus hebben we het voor iedereen stil gehouden tot het verwerkt was. Natuurlijk zou het tof zijn dat ze de geboorte nog mag meemaken natuurlijk, maar bij onze opa hadden we ook zoiets van als hij nu sterft weten we dat hij gelukkig zal zijn en niet meer hoeft af te zien. Hij werd 3 keer geopereerd in een paar maanden tijd. En iemand zijn lijden is natuurlijk het ergste wat er bestaat. En voor de meiden die willen bevallen, nog even geduld, jullie hebben het al zo lang vol gehouden. Hoop dat ik niemand vergeten ben, anders sorry. Groetjes, N23
Zo ga ik een middagje de stad in moet ik direct weer 4 á 5 pagina's terug lezen. Rachel: laat je niet ompraten door je vriendin hoor, ze ziet nu pas hoe ze je gekwetst hebt, omdat je het op de site hebt gezet. Lekker laten staan. Ze heeft het zelf gedaan. Goddess: Hoop voor je dat de vk in ziet dat je nu echt geholpen moet worden. Scheuren in je lichaam die gewoon open zijn ik heb nog helemaal geen striemen en ben 21 kilo aangekomen dus bij jou is dat echt niet normaal Sterkte *knuf*knuf* Over kraamvisite maak ik me niet zo druk, ik zie wel hoe het gaat. Als het niet kan geven we het wel aan. Mariska: Leuk dat we weer wat van je horen, blij te horen dat de kleine er nog in zit. ML: Hoop voor je dat het niet lang meer gaat duren, en dat de baarmoeder er gauw klaar voor is. Heb de 2 boeken gekocht die ik graag wilde hebben, daarna nog even thee gedronken bij mijn paps en mams. Nu ga ik hier nog even rommelen. En straks weer eten koken. Groetjes
N22: Dankjewel. Ik hoop natuurlijk ook dat die mensen zich vergist hebben, maar ik weet zeker dat dat niet het geval is. Ik wil even jullie eerlijke mening: Denken jullie dat de vk zal besluiten om mij snel in te laten leiden? Ik denk dat jullie dat wat beter in kunnen schatten dan ikzelf, daarom vraag ik het jullie. Over 22 uur en 40 minuten zit ik bij de vk...Enerzijds wou ik dat ik daar al zat, anderzijds wil ik er gewoon helemaal niet naartoe. Dilema dilema . Mijn begeleidster gaat trouwens morgen met mij mee naar de vk (mijn moeder en mijn begeleidster hebben net hevig overlegd over alles), en die gaat o.a proberen de medische indicatie binnen te slepen. En ik kreeg te horen dat het toch wel erg handig is om even uit te zoeken of ik ben verzekerd voor als mijn kindje naar een ander ziekenhuis verplaatst moet worden . Daar gaan je nekharen toch echt wel even van overeind staan...
He goddess: Als je vk verstandig is dan gaat ze je naar het zh sturen dat ze je in laten leiden, want dit kan echt niet. Ik denk als ik in jou situatie zat was ik ook al ingeleid, ondanks dat ik nog maar 35 weken ben jij ben al over de grens heen dus ik vind het belachelijk dat je nog niet bent geholpen. Als je het echt niet meer ziet zitten bel je de vk toch of je nu nog langs kunt komen. En dan vertel je er gewoon bij dat je al open scheuren hebt op je buik. Dan laat ze je vast nog wel even komen. Groetjes Alida
@ML zo dat zijn pas echt zware laatste loodjes he, succes. @Goddes hopelijk komt je krokodilletje wat eerder. Geef het maar goed aan bij de vk hoe je je voelt.Ik weet eerlijk gezegd niet of ze je inleiden. Als het voor de baby moet dan zeker. Ik duim voor je. @Mariska goed om wat van je te horen. Leuke foto's heb je in je album. Hier even een iets minder dagje. Met name dwars zittende hormonen denk ik, ben gewoon een beetje Totaal zonder reden hoor want het gaat goed en op een paar harde buiken na voel ik mij ook prima. Hoort er w.s. gewoon even bij. Gelukkig komt mijn mannetje zo weer thuis. Die zorgt altijd voor afleiding
Alida: Dankjewel! Het ziet er zo vreselijk uit, van die brede rode scheuren, en dat gaat echt niet meer goed komen, hier zit ik echt mn hele leven aan vast . Rot zwangerschap (sorry hoor). Ow wat fijn dat het gelukt is met de boeken! Welke zijn het als ik vragen mag? En wat voor genre? Ik ben namelijk altijd een fanatieke lezer geweest, de laatste paar jaar iets minder, maar de leesdrang komt langzaamaan weer op .
Jeetje wat schrijven jullie snel, ik kan jullie net meer bijhouden! Alida: Ik hoop het maar, dat ze me snel helpt. Ik kan nu niet naar haar toe, ik zit in Haarlem, en dat ene dagje overleef ik nog wel. Erica: Dankje. Naar he zo'n "blergh-dagje". Fijn dat je mannetje er weer bijna is, dat scheelt.
Goddess: Kan me voorstellen dat je het een rot zwangerschap vind. Heb het echt met je te doen. Zit elke keer weer jou verhalen met kippevel te lezen. En af en toe laat ik een traantje vallen. Als mij dat overkwam dan heb ik nog steun van mannetje maar dat heb jij ook helemaal niet. Tuurlijk heb jij je moeder maar dat lijkt mij toch anders. Echt meid kom op! *KNUF*KNUF*KNUF* De boeken die ik heb gekocht zijn van de schrijver Kate Cann het eerste deel heb ik gelezen en die heet verliefd en nu heb ik de titels Samen en Twijfels dat zijn de opvolgers van het eerste deel. Het gaat over hoe iemand omgaat met haar verliefdheid en hoe ze ermee omgaat als ze eindelijk verkering hebben. Ik ben ook wel een fanatieke lezer, alleen vind ik boeken soms echt duur. Groetjes
hier nog geen striemen, maar wat niet is kan nog komen. Tijdens de bevalling kunnen ze er ineens zijn, komt door de druk dat je buik niet aankan. Ik hoop echt voor je dat je ingeleid wordt goddess, dat er eindelijk toch een eind wordt gemaakt aan de meeste ellende. pfff heb echt met je te doen. kwa kraamvisite is het hier ook alleen maar de naaste familie dat ik direct wil zien hoor, dus mijn moeder en broer en zus, en dan de schoonouders en de rest moet maar lekker wachten. Met of zonder commentaar, tenslotte moeten zo ook inzien dat een kleintje op de wereld zetten een heel gedoe is en dat je hier zelf nog aan moet wennen. En natuurlijk moet herstellen. Vind dat je juist hebt gehandeld hoor rachel. Groetjes, N23
Ha meiden... ff een update.... net bij de VK geweest. vandaag had ik een redelijk goede dag vond ik zelf.... en dat was de VK met me eens! Mijn bloeddruk was goed! baby doet het goed... vorige keer was hij of zij al helemaal ingedaald en is natuurlijk nu gewoon goed blijven liggen! Verder gevraagd over het plassen wat ik zo ontzettend weinig doe... ze vond dat ik mijn urine bij de HA moest laten checken op een blaasontsteking.. maar zei ze gelijk... een "beetje verwaarloosde" blaasontsteking kan ook de bevallin opwekken.... dus zegt ze (ze vindt ook dat de baby niet langer dan 40 weken mag blijven zitten dat het wel genoeg is geweest zo voor mij)... ik laat het aan jou over.... het enige nadaal is dat het door kan gaan naar je nierbekken maar dan krijg je ook koorts.... ik zei dus gelijk "zolang ik geen koorts krijg laat ik het dus lekker zitten! ) En we hebben een deal gemaakt... 30 april ga ik bevallen zei ze heeft je kindje altijd lekker vrij, de vlaggen uit.... en dan is het de eerste dag dat het ook officieel mag.... nou ik ben voor! Wel natuurlijk een volgende afspraak gemaakt voor 2 mei, maar heeft ze ook gelijk opgeschreven dat ik 30 april ga bevallen... is echt een super VK! Hoop dat zij mijn bevalling mag doen.... en vriendlief hoopt dat ook... zij kunnen het wel vinden met elkaar met z'n 3tjes zelfde gevoel voor humor...
@lz: je zou het in je broek doen van het lachen als het idd 30 april wordt. Maar ik ga voor je duimen hoor ! P.s. hoe was het bevallingspraatje ? Viel het mee ? @N22: leuk weer wat van je te horen. @Alida: mischien een tip om lid te worden van bibliotheek ? Is lang zo duur niet dan steeds boeken kopen. @Goddes: als het lukt laat je dan morgen even weten hoe het was bij de vk ? Ik ben wel heel benieuwd. @Erica: hier ook een beetje een off dag. Wil gewoon dat ons kindje komt... Zal er idd wel bij horen. @ML: hopelijk beval jij ook snel. En knap je daarna weer op. Dit is ook geen doen zo. Sorry voor de dames die ik vergeten ben. Verder hier niet zoveel nieuws. Heb het vandaag wel even gehad. Voel me prima maar dat w88. Heb zelf het idee dat het nog wel een poos gaat duren. Ben bang dat ik nooit ga bevallen
Nemo die dagen horen er inderdaad w.s. gewoon bij. Zolang ze zich laten wisellen met goede dagen gaat het wel. Ik verveel me ook gevwoon snel dus als ik lichamelijk minder kan dan baal ik te snel, zou ik niet moeten doen. Lz 30 april, elk jaar knalfeest, mooie dag hoor. Chantal hoe voel jij je? Ben je op de dag wel een beetje fit met al dat nachtbraken of slaap je dan nog even op de dag?