Mei 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantal87, 22 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Hoi!
    Oekoek is er ook nog steeds hoor! :D

wat een verhalen....
    Weet niet meer precies wie wat geschreven heeft, aangezien ik heel wat paginas door heb gelezen, maar in ieder geval:
    :confused: goddess: wat een verhaal weer! Duim voor je dat je morgen duidelijkheid krijgt... (en kan me goed voorstellen dat je af en toe even iets eruit gooit als "rot-zwangerschap".... heel begrijpelijk!)
    Lz: dussss 30 april :D Dat zou idd leuk zijn!
    nemo: wachten duurt altijd lang he :(
    n22: :confused: is dat zo? dat de striemen tijdens de bevalling alsnog kunnen komen? :( jammer..
    Erica: hoop dat het inmiddels wat beter gaat, en dat je mannetje voor afleiding heeft gezorgd
    marielize: spannend zeg!
    Rachel1984: helemaal met je eens wat betreft de kraamviste.. zo gaan wij dat ook doen..
    mariska75: :( jeetje.. al 2 maanden? en ook nog es blaasonsteking erbij... dat lijkt me idd geen pretje
    Tigger: en... heb je je klossen nog opgehaald? ;) Of toch maar uitgesteld voor een andere dag..

Voor iedereen die ik vergeten ben: sorry... :oops: maar heb wel alles gelezen!

Hier gaat het trouwens nog steeds prima.. Zaterdag bereik ik de magische grens van 37 weken. Ben bang dat ik dan van ieder pijntje en krampje ga schrikken.
    Hebben jullie trouwens allemaal al een vluchttas klaarstaan? Ik heb het idee dat ik dat maar uit blijf stellen totdat het te laat is :rolleyes: Maar hoop het niet nodig te hebben.. :)

2. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Whaaa veel geschreven! Ben net thuis ben helemaal kapot dus ff geen puf meer om te reageren op iedereen. Zal ff wat dingen uit m,n hoofd doen:

@Marie Lize veel succes meid! Zal fijn zijn als je binnenkort ingeleid kan worden en van je rugpijn af bent.

@Goddess het lijkt mij niet meer dan normaal dat je medische indicatie krijgt en deze week nog word ingeleid, als de kleine er is kunnen ze toch veel meer onderzoeken doen en jou wat meer duidelijkheid geven lijkt me!

@Liefzonnetje leuke datum 30 april, ben benieuwd :D

@De rest sorry dat ik niet reageer. Heb het verhaal van mijn site maar ff onzichtbaar gemaakt want kwam nog een staartje aan en heb het ff gehad.... Zal morgen wel weer uitgebreid verslag doen ben nu zo moe en moet nog naar cursus zo.

Fijne avond allemaal!

3. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    Hoi Erica,
    Probeer niet te slapen overdag anders lig ik weer
    klaar wakker vanavond.
    En overdag is de maagzuur weer minder .
    Voor de rest gaat het lekker nog steeds geen harde buiken of iets wat op weeen lijkt.
    Erg he een emo dag maar hebben we allemaal wel eens gewoon aan toegeven doe je niks aan.
    liefs Chantal.

4. babymei

babymei Actief lid

9 jan 2007
    273
    0
    0
    Administratief medewerker
    Noord Holland
    Rachel: Ik ken het, dat is mij ook overkomen maar ik heb dat meisje nu al 1 1/2 jaar niet meer gesproken....Helemaal niet meer! Nu kwam me moder haar tegen van de week zegt ze, hoe lang nog voor je oms wordt....ik ga gelijk heen als ze bevallen is. Weet nog niet eens of ze een kaartje krijgt, ook al zijn we zo lang vriendinnen geweest. Ik vind dus dat je helemaal gelijk hebt!

5. simalex

simalex Bekend lid

Hallo iedereen,

Heb een rotnacht achter de rug, maar ben inmiddels weer helemaal topfit. Wekenlang gebroken nachten, meisje voeden dat daarna maar blijft brullen, maakten dat ik er gisternacht er helemaal doorheen zat. Maar gelukkig heeft Alexander Yildou toen overgenomen. Ze heeft toch wel vrij veel last van krampjes. En ik heb vanmiddag nog even lekker een dutje gedaan van 1,5 uur :oops: dus voel me nu weer heel wat.

Rachel (en iedereen eigenlijk) -> Denk goed om jezelf (en je gezin) met de kraamvisite. Wij hebben van te voren er al ruzie over gehad met mijn schoonmoeder, omdat wij wilden dat iedereen eerst een afspraak maakte met Alexander en schoonmoeder kon daar niet inkomen. En uiteindelijk was het eigenlijk nog een uitputtingsslag in het ziekenhuis met voeden, kolven, visite en dan weer voeden, enz....
    Maar ik zou ook niet een hele meute in het weekend laten komen... tis ook wel leuk dat je een beetje tijd voor je visite hebt... en dat je tussendoor nog een beetje kunt uitrusten.

Chantal -> Ik hoop dat je vanacht lekker slaapt!

Oek Oek -> Ik had mijn vluchttas niet klaar staan... Als je em nodig hebt, is ie snel genoeg gepakt door de vk en manlief. Succes tot zaterdag. Weer een mijlpaal dan!

Erica -> Morgen weer een goede dag toegewenst!

Nemo -> Eens komt de dag dat je bevallen mag ;) Als je je verveelt kun je altijd Ita haar handboek nog eens doorlezen ;) Of had je dat WEL gedaan tijdens de cursus?

Liefzonnetje -> Ik dacht dat iedereen hier een meimama wilde worden... en nu kan het er niet vlug genoeg zijn ;) Maar ik vind 30 april ook een leuke datum... Ik help je hopen!

N22 -> Klinkt verstandig over de kraamvisite!

Alida -> Heerlijk heh dat lezen. Ik heb nu nog 6 nieuwe boeken liggen. Gekregen toen ik in het ZH lag met de gebroken vliezen en heb er nog maar 3 uit in 3 weken... normaal lees ik een boek in 2 dagen! ;)

Goddess -> Ik hoop dat je vlug ingeleid mag worden of anders een keizersnee! Lichamelijk gezien lijkt het me niet verstandig dat je nog veel langer zwanger bent. En kun je niet gelijk naar een 'goed' ZH dan, als ze denken dat je kindje overgeplaatst moet worden? Ik hoop heel hard dat die echoapparatuur gewoon een storing had of zo en dat je een heerlijk gezond kindje in je armen houdt straks!

Tigger -> Ik hoop dat je paard nu snel verkocht is... Wat duurt dat lang heh?

Mariska -> Thanx voor de felicitaties. Leuk om weer wat van je te horen. Wat fijn dat deze jongen het al langer uithoudt dan Kris!

Groetjes Simone

6. babymei

babymei Actief lid

9 jan 2007
    273
    0
    0
    Noord Holland
    Ooh wat ben ik blij dat me moder en schoonmoeder z'n 1 1/2 uur bij me vandaan wonen, als ik een aantal van jullie verhalen lees, me moeder spreek ik 1 x in de 2 weken of zo en me schoonmoeder bijna nooit. Alleen me schoonvader woont in de buurt, hij vind het geweldig maar bemoeid zich gelukkig met weining, alleen elke keer bellen of ienimini er al is.... HAHA!

7. babymei

babymei Actief lid

9 jan 2007
    273
    0
    0
    Noord Holland
    Nou vanmorgen om 9:30 stond de kraamzorg voor de deur voor het intake gesprek, ze is ongeveer 2 uur hier geweest :confused: , wist niet dat het zo lang duurde, alles was prima, ze heeft heel veel uitgelegd (vond ik wel prettig) en me bed hoeft niet op klossen, hij is zelf al hoog zat volgens haar, op klossen wordt het te hoog... :oops: Zal wel.

vanmiddag even bij me zus geweest, even wat boodschapjes gedaan, loop je en babyzaak in, maar aangezien we nog steeds het geslacht niet weten kan ik ook geen leuke pakjes kopen, jammer vind ik dat.

Ooh ja, hebben we nog wat van Momtobe gehoord, volgens mij missen we d'r al even, dacht misschien weten jullie iets, of ik heb er gewoon overheen gelezen :oops: mocht dat zo zijn sorry...

Nou ga maar even wat te eten maken, manlief is natuurlijk weg, dus eet ik een beetje simpel.

kuz babymei

8. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    @Babymei bij mij was het een telefonische intake van 15 minuten. Lijkt me dat bij jou fijner, toch effe echt de aandacht en tijd.
    @Simone fijn dat je de zorg met Alexander kan delen.

Wat betreft de kraamvisite. Ook de meeste van mijn vrienden en familie wonen ver weg dus zullen op afspraak komen. Dat heb je tenminste nog wat in de hand.
    Verder heb ik mij voorgenomen wel duidelijk te zijn over wat ik wel en niet wil. Hopelijk vind ik het ook vooral leuk de aandacht voor het kindje en kan ik ook van de visite genieten.

9. simalex

simalex Bekend lid

Ik weet niet of het jullie bedoeling was, maar ben zo vrij geweest om de afspraak met de kinderarts ertussen te zetten... Mag dat?

10. Niet meer actief

Zo heb de voorlichting gehad vandaag. Ze wilde een filmpje laten zien ver de keizersnee. daar heb ik nee tegen gezegd. dat hoefde voor mij niet zo.
    wat handig was is dat ze vertelde wat er gebeurt, wanneer je naar de ok gaat en wat mannetje moet doen en weten. Na hoeveel dagen je naar huis mag. Dat de kleine bij je op de kamer ligt. super fijn allemaal.

Heb no gvraagd wat er gebeurt als ik nu weeen krijg of mijn water breekt dan wordt er met spoed een keizersnee gedaan.

Liefzonnetje; fijn dat alles goed was en ik zal duimen voor de 30ste.

Mariska; fijn om weer wat te horen van je. Oook al zijn het niet alleen goede berichten.

Marielize; Oh wat erg ben vergeten wat je hebt geschreven ff kijken. wat vervelend die rug pijn wel fijn dat ze zo met je meedenken etc.

Erica; gewoon laten komen die emo dag. heb je gewoon nodig

Tigger weet je al wat van je paard?

goddes;ik hoop dat ze morgen meteen actie gaan ondernemen.

Simalex; lekker dat mannetje zo mee helpt. en dat je vanmiddag nog ff hebt kunnen slapen. Vervelend dat yildou zo een last heeft van krampjes.

Babymei; Lkker dat de kraamzorg zo de tijd heeft genomen voor je.

Ik hoopdat ik iedereen hebt gehad.

Liefs Nathasja

11. Alida: Ahh dat vind ik echt lief van je *knuf*. Ja een moeder is toch anders, maar ik ben wel blij dat ik haar heb hoor.

Hmmm...die titels komen mij wel bekend voor, ik heb daar volgens mij een keer een hele positieve resencie over gelezen.
    Ze lijken mij wel interessant.
    Weet je welk boek mooi is? "Als rozen weer bloeien" . Deze is denk ik allang niet meer te koop, maar mocht je'm ooit tegen komen op een rommelmarkt ofzo, zeker meenemen! Ik weet alleen niet meer wie de schrijfster is...
    Maar echt, het is een prachtboek, die staat echt in mijn top 3.

Ja boeken zijn en blijven belachelijk duur, ik struin gewoon met koninginnedag de rommelmarkt af en dan kom je soms zulke geweldige boeken tegen.
    Ook zijn mijn moeder en ik lid van ECI (zo'n boeken winkel) en dan krijg je heel veel korting op boeken etc. Daar staat dan wel tegenover dat je 4 keer per jaar een boek (oid) koopt.

En natuurlijk boeken lenen bij de bieb.

N22: Ik duim voor je dat de striae ver van je bed blijft! Ik hoop ook snel ingeleid te worden, maarja je weet het maar nooit...

Lz: Ow wat heerlijk dat je zo'n leuke vk hebt! Ben wel een beetje jaloers hoor! ;).
    Nou, kom maar op 30 april!

nemo: ik kijk weleven wat er uit het gesprek komt, en dan kijk ik wel even verder, of ik dan zin heb om een smsje te sturen oid. Ik wil nog even niets beloven daarover.
    Maar lief van je dat je het vraagt :D .

Oek oek: Thnx!
    Ik heb mijn vluchtkoffer wel al klaar staan, je weet maar nooit. Ik zou het gewoon maar gaan doen, want als je aan het bevallen bent is dat echt het laatste wat je wilt doen :) .

Rachel: Ik hoop het, ik hoop het,ik hoop het! :D

Doet die "vriendin" zo moeilijk? Pfff, sorry hoor, maar daar kan ik me echt over opvreten.
    Kan me voorstellen dat j het ff gehad hebt, lekker laten gaan die handel!

Simalex: Nou, die gebroken nachten en het eindeloze gebrul staan ons ook nog te wachten. Kan me volledig voorstellen dat je dan ff kapot bent.
    Wat heerlijk dat Alexander het even van je overnam (kijk, ik moet het hoe dan ook alleen oplossen, dus wees blij dat hij er voor je is!) :D .

Dankje Simone, ik hoop ook dat ik binnenkort kan zeggen dat ik niet meer zwanger ben.
    Het is allemaal maar afwachten.
    Nee de echo-apparatuur deed het (helaas) goed, dus dat de beentjes te klein zijn en ik veel vruchtwater heb zijn feiten.

babymei: Eetsmakelijk!
    Waar ga je trouwens bevallen? In het MCA? Misschien kunnen we telefoon nummers uitwisselen, voor het geval we allebei tegelijk in het ZH liggen (dan kunnen we even bij elkaar gaan spieken :p ).
    Ik denk dat de kans voor mij steeds groter wordt dat ik het MCA terecht kom...

12. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    Nemo: Ja ik ben ook erg flauw van het wachten.
    Ja ik weet het nemo maar ik vind het leuker om de boeken zelf te hebben :oops: dat ik ze zo nog een keer kan lezen.
    En toen ik lid was het zo dat ik vaak was vergeten dat ik ze weer in moest leveren en dan kwam er weer een flinke boete overheen, en dan is het weer niet goedkoop. Dus ik hou het erop om af en toe een keer een boek te kopen :D maar in elk geval bedankt voor de tip.

LZ: Ik zal in een deuk liggen als het ook echt gebeurd op koninginnedag.

Oekoek: Leuk dat je er nog steeds bent. alvast gefeliciteerd met de 37 zaterdag.

Rachel: Hoop voor je dat het geen vervelend staartje heeft gekregen. Sterkte ermee! *knuf*knuf*. En bedenk jij hebt niets verkeerd gedaan.

Simalex: Goed dat je samen met alexander kunt combineren.

Het is misschien raar maar manlief heeft maar 2 dagen vrij na de bevalling, dus ik zal blij zijn als mijn moeder en schoonmoeder wat vaker langs komen. Ik vind het nu ook wel leuk als ze wat vaker langs komen nu ik verlof heb. Dus ik denk niet dat ik er problemen mee heb als ze wat vaker langs komen.

Babymei: 2 uur dat is wel lang ja, bij mij waren ze er ongeveer 3 kwartier.

Simalex: Tuurlijk mag dat om je afspraken er tussen te zetten jij hoort er nog gewoon bij hoor.

Ik was net ons gras aan het nat sproeien begint het te regenen dus ik gestopt en nu regent het niet meer dus ga maar even weer verder.

Groetjes

13. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    Tassie: Fijn dat alles duidelijk is, en ik kan mij voorstellen dat je de video niet wou zien.

Goddess: Ik kan mij voorstellen dat je blij bent met je moeder, die is nu ook denk ik het belangrijkste voor jou.
    Mijn moeder is nu ook heel belangrijk, maar mijn mannetje komt natuurlijk op nummer 1. Maar bij sommige dingen is een moeder erg belangrijk. Want bij een eerst kindje weet de man ook niet alles, en dat je dan kan terug vallen op je moeder is natuurlijk mooi.

Dat boek als rozen weer bloeien waar gaat die over dan.

Groetjes

14. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    Omschrijving
    De weelderige schoonheid Erienne Fleming leidt een zorgeloos leven totdat haar drankzuchtige vader zijn speelschulden niet meer kan betalen en gedwongen is zijn dochter bij opbod te verkopen...

Ik heb even een boek die zo heet opgezocht gaat het hier over

15. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Mariska, meen je dat.. Echt van de 5 gyn's heb ik dat... :( *snif*

Alida, heb hier ook nog een boek liggen, kom er niet aan toe.. haha.

Goddess, ik hoop dat het lukt morgen bij d evk. Zou wel fijn zijn. Ook voor je lichaam en koppie.

Erica, *knuf* Rot dagen zijn dat he?

Over striemen... wat denk je? Ik heb ze niet op mijn buik, maar op mijn billen.. :confused:

Whaha, LZ, zou inderdaad wel een bak zijn zeg...
    Fijn dat verder alles oke leek.

Nemo, fijn dat je je verder oke voelt..

OekOek, goed van je te horen meid!
    Ik heb hem half klaar staan. Omdat ik toch uitga van de ks, wordt mijn tas waarschijnlijk groter, omdat ik langer moet blijven. Dus wacht het maar even af. En anders zorgt Hubby wel da de rest volgt..
    en nee, nog geen klossen, hihi.. :oops:

Rachel, ben benieuwd naar het staartje.. *knuf*

Simone, pff valt ook niet mee ineens zo je leven op de kop. gelukkig kon je even slapen vanmiddag. Goed van je! Want je kunt je rust niet genoeg nemen.

En ja, verkopen is een heel gedoe... :( Blugh, het is niet mijn hobby. ;)

Nathas, fijn te horen dat je er wat aan hebt gehad. Pff, komt wel dichtbij nou of niet?

16. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Nou mensen zijn weer geweest, morgen bellen ze of ze tot kopen over gaan. Spannend weer.
    En dat andere meisje heeft gebeld en doet het toch maar niet. Ze gaat nu toch eerst maar eens bedenken wat ze zelf wil.. Tjonge, al die tijd voor niets.. :oops: Nou ja..
    Als dit niet doorgaat, dan heb ik vrijdag nog iemand en als dat niet doorgaat, ga ik toch een handelaar bellen. :oops:
    Niet leuk, maar ik heb gewoon geen keus. Ik kan haar niet verkopen als ik zelf in het kraambed lig.. en om dan pas weer na 2 maanden de verkoop in te gaan.. Dat kan echt niet...

17. babymei

babymei Actief lid

9 jan 2007
    273
    0
    0
    Noord Holland
    Ik ga inderdaad in het MCA bevallen, tenminste dat is zeker de bedoeling ;) is goed dat van de telefoonnummers, zal wat wezen, ;) liggen we misschien naast elkaar of zo.... :)

18. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Tuurlijk! Leuk juist dat je nog lekker mee doet.. :D

19. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    Tigger: Doe hem hier maar heen ;) Ik vind het juist leuk om te lezen en ik neem er gewoon tijd voor.

Groetjes

20. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Hallo allemaal,

Ik merk dat ik me erg flink houdt en net doe of er niets aan de hand is steeds maar feit is dat ik er helemaal doorheen zit. Zoals jullie misschien wel weten heb ik een angststoornis. En nu de bevalling dichterbij komt wordt ik gek van de angst. Voortdurend paniekaanvallen en steeds bang dat het begint en dat ik alleen ben..
    Ik had met mijn gynaecoloog afgesproken dat we zouden inleiden met 38 weken als de bmm rijp genoeg is. en nu zit ik me weer druk te maken dat dat dan misschien niet zo is..
    'S nachts droom ik van bevallingen waarbij van alles mis gaat of dat er iets met de baby is of dat ik helemaal alleen wordt gelaten.
    Ik weet gewoon niet wat er met me is :cry:
    Ik heb nergens meer puf voor, ben alleen maar aan het volhouden...

Sorry maar heb er een tijd niks over gezegd en nu barst de bom ineens. Het is moeilijk om alsmaar vol te moeten blijven houden :(

Deel Deze Pagina