Mei 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantal87, 22 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    Hey Amilah

Meid wat vervelend die angststoornissen, hoop dat het nog wat minder wordt.
    Ik kan alleen maar zeggen dat je angsten niet zo zijn, ze laten je echt niet alleen.
    Kan me voorstellen dat je nergens meer puf voor hebt.
    Vertel hier af en toe je verhaal dat doet misschien goed om erover te praten.
    Sterkte ermee. *knuf*knuf*

Groetjes Alida

2. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Amilah,
    Niets sorry... je kan hier toch gewoon alles kwijt! Alles voor je houden heeft geen zin en de meiden hier zijn allemaal zo lief dat iedereen elkaar opbeurt... tenminste dat is wel mijn ervaring! Dus schrijf het lekker van je af!
    Goh en wat je schrijft dat je bang bent dat je alleen bent als de bevalling zich inzet.... kan ik me heel goed voorstellen.... dat ben ik namelijk ook... maar als je dan net als jij een angststoornis hebt, zal dat gevoel 20 keer of nog veel meer, erger zijn.
    Tja en als je nergens meer puf voor hebt, dan duurt het volhouden en wachten ook nog veel langer... dus meis, niet opkroppen, maar gewoon je verhaal doen, tenminste als je dat wilt he, want niets is verplicht....
    een lieve knuffel! nog ff volhouden!

3. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Nou Tigger, als het morgen nou nog niets wordt.. pff ze houden je wel in spanning... haha misschien als morgen eindelijk de koop door gaat, dan kan jij je ontspannen en beginnen de weeen ;) dan hebben ze toch lekker met je meegedacht ;)

Simone: TUURLIJK mag je die afspraken erbij zetten! Spannend joh.... is dat gewoon een standaard controle omdat Yildou tevroeg geboren is, of ? sorry als ik te nieuwsgierig ben! Fijn dat je man even de zorg over heeft genomen vannacht en dat jij vanmiddag nog ff lekker 1,5 hebt kunnen slapen.....

haha ja... dat wordt echt nog grappig als inderdaad 30 april alles door gaat zetten... zelf ga ik er niet vanuit... maar goed.. t zou wel een giller zijn!
    Vond het ook wel erg grappig dat ze dat zo op mijn kaart zette... :) ben alleen vergeten te vragen of zij dan wel dienst heeft ;)
    Ohja en verder heb ik wat hypo-allergene voeding van haar gekregen... ik kon nergens die voeding vinden, schijn je alleen bij de apotheek te kunnen kopen, maar toen zei ze dat ze nog wel wat hadden staan.. kreeg ik 2 pakken mee en nog een proef pakje :) :) Ik wil wel borstvoeding gaan geven, maar als dat niet goed op gang komt, moet je toch iets in huis hebben....

4. babymei

babymei Actief lid

9 jan 2007
    273
    0
    0
    Administratief medewerker
    Noord Holland
    Ooh die hormonen..... Ga net is een keer Grey's Anatamy kijken, kijk ik nooit, zit ik hier toch een partij te janken.... vond het zo zielig :oops:
    toen belde ik even me vriend, maar die heeft denk ik wat verkeerds gegeten want die is dood ziek, begon ik weer te huilen dan hij zo ver weg was en alleen in die caravan zit. Gaat weer nergens over, is nu wel klaar, maar ben dat helemaal niet van mezelf gewend.

Dit zijn toch hormonen, hoop ik?

5. Alida: Ja, dat is het boek! Die omschrijving zo klinkt echt heel stom moet ik eerlijk zeggen, maar het boek is echt geweldig!

Tigger: Wat een domme meid, sorry hoor. Nou maar hopen dat de andere mensen wel tot kopen over gaan. *duim *duim*.

Bedankt! Ik vind ook dat lichaam en koppie wel even wat rust kunnen gebruiken.

babymei: Hahaha, ja echt he, wij met z'n tween sms-en terwijl we naast elkaar liggen :)

amilah: Hey meis, wat naar. Ik heb zelf geen angststoornis, maar ik heb een periode gehad waarin ik overspannen was en dus ook om de haverklap paniek aanvallen had, dus dat kan ik me volledig inbeelden hoe dat voelt.
    Je kan er zo weinig aan doen he? Je weet ergens in jezelf wel dat je je eigenlijk niet druk hoeft te maken, maar je lichaam wint het op zulke momenten gewoon van je hoofd.
    Ok, je bent dus bang dat de bmm niet op tijd rijp is, stel nou dat dat zo is, wat gebeurt er dan? Tja, dan wordt je op dat moment niet ingeleid, en dan? Dan wordt je iets later ingeleid, dat is natuurlijk wel balen, maar niet het einde van de wereld. Of misschien laten ze in jouw geval de bmm rijpen d.m.v gel, en wordt je alsnog met 38 weken ingeleid.
    Die dromen over een vreselijke bevalling zijn echt niet leuk, ik heb ze ook meer dan eens gehad, maar ik denk dat iedereen deze dromen wel herkent. Gek wordt je ervan, het geeft gewoon aan dat je daar bang voor bent. Het betekent ook dat als je je daar op instelt, de bevalling alleen maar mee kan vallen.
    En dat er iets mis is met je baby(de angst daarvoor), tja dat is een beetje moeilijk voor mij om daar iets over te zeggen... Het is natuurlijk zo dat iedereen in principe het risico loopt een kindje te krijgen wat niet helemaal in orde is. Soms is het erfelijk bepaalt, soms is het gewoon pech hebben (wat waarschijnlijk in mijn geval zo is, een spontane mutatie in de stamcellen). Maar als je gaat kijken naar de kans dat er iets mis is, dan zie je dat die kans heel klein is, en zeker nu die 20-weken echo er is is de kans op onontdekte aandoeningen en afwijkingen enorm gedaalt.
    En zelfs als er iets mis is met je baby; dat is vreselijk, dat hoef je mij niet te vertellen, dan kun je alleen maar blij zijn dat alles op andere vlakken wel goed is (bijvoorbeeld dat zijn hartje zo goed functioneert), en je leert daar vanzelf mee leven, ik ben van mening dat ouderliefde elke aandoening of afwijking teniet doet, zelfs al zul je in het begin alleen de afwijking zien, later zie je "alleen jouw kind" en dat is prima. Natuurlijk hoop je op een "normaal" kind, maar in hoevere is normaal "normaal" ?

Misschien was dit wel de juiste tijd voor die bom om te barsten, beter nu dan in je kraamtijd. Ik snap hoe moeilijk het is om vol te blijven houden.
    Ik hou me ook al wekenlang sterk tegenover de buitenwereld, de enige die ik ermee te pakken heb ben ik zelf. Ik loop nu naast mn sloffen omdat ik te perfectionistisch was en niet wilde toegeven dat het eigenlijk helemaal niet goed gaat.
    Gebruik ons maar als uitlaatklep, dat doe ik ook. Dat helpt echt, niemand van ons zit er mee, sterker nog, ik denk dat iedreen het fijn vind om een ander te kunnen helpen, al kunnen ze je alleen maar sterkte wensen.
    Echt doen hoor, laat het er hier gewoon uit, je kunt mij (en ik weet ook wel zeker dat het ook voor de rest geldt:) altijd pb-en, en meis, ik ben blij als ik op welke manier dan ook iets voor een ander kan doen.

6. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Amilah je hoeft je hier echt niet anders voor te doen dan je bent, je bent namelijk toch al een topper. Moet je kijken hoever je al zo gekomen bent en dat met die rot angsten.
    Schrijf het maar van je af hoor. Dat volhouden en die paniekaanvallen lijken me echt geen pretje.
    En wat betreft die bmm daar hebben ze toch gel voor om die te rijpen? De meeste angsten die je hebt zijn angsten die we w.s. alle goed herkennen. Het is voor een zwangere zonder angsstoornis al heel moeilijk om te blijven relativeren dus ik kan mij goed voorstellen dat jij het soms helemaal gehad hebt.

Dikke knufffff

7. Female

Female Niet meer actief

Pfwiew zeg, in het wekend is het een stuk makkelijker bij te benen hier! ;) :) Wat gaat het snel zeg!

@ babymei:is normaal denk ik, ik heb ook mega last va die buien en hormonen, met name de laatste weekjes...

@LZ je had gelijk, dat was zonnetjes. Sorry! :oops: :)
    Gelukkig ben je nog gewoon hier.
    Ik las iets over jou met urine, maar hoeven jullie niet iedere keer urine te laten checken dan?! Ik moet al vanaf het begin iedere keer bij gyn, ha of vroedvrouw urine meenemen. Ze controleren steeds, ook op eiwitten ez. Heb al heel wat potjs olgeplast! :)

@ bibiche sterkte nu, vind het echt rottig voor je... zeker nu...

@ tigger wat een gedoe zeg met die verkoop! ik hoop dat je morgen goed nieuws krijgt!

@ goddes alvast HEEL VEEL sterkte en succes morgen, ik denk aan je! goed dat er 2 mensen met je meegaan, want naast de medische punten zal er nu ook zeker aandacht geschonken moeten worden aan je 'geestelijke toestand'... Het is niet niks en je hebt de steun nodig. Alles terkte dus morgen, e probeer rustig te blijven... Knuffel en liefs!

@ erica, ik vind je berichtje zo snel even niet terug, maar had je een rotdag? wat is er met je? Hoop dat het morgen weer zzonniger is, rustig aan he...

@amilah komt me erg beend oor, ik kan ook slecht tegen die onzekerheid en wil altijd graag alles gepland hebben... Wat zou het een luxe zijn als je die geboortedatum wist he! hih

@ oekoek leuk je hier te zien. Ps ik zou die vluchttas nu al wel klaar zetten hoor! ik heb het vorige week ook al gedaan...

@ rachel rot van die 'vriendin' , ik snap het wel. kan er ook altijd slecht tegen als het niet botert tussen mensen. Maar je hebt gelijk hoor, slaat nergens op wat ze doet. Rustig blijven en lekker laten gaan! ;)

@jingles hihi ik heb dat ook, voel me net een combi van een oude taart van 80 en een waggelende eend :)

Ben nu dus in Zeeland, is leuk hier. Denk morgenavond weer terug naar huis rijden... Verder niks bijzonders. Vandaag wel vaak pijn in mijn onderrug gehad maarja gaat er nu bij horen dus...

Heb niet op iedereen kunnen reageren , het was echt teveel... sorry!

8. Female

Female Niet meer actief

Pfwiew zeg, in het wekend is het een stuk makkelijker bij te benen hier! ;) :) Wat gaat het snel zeg!

@ babymei:is normaal denk ik, ik heb ook mega last va die buien en hormonen, met name de laatste weekjes...

@LZ je had gelijk, dat was zonnetjes. Sorry! :oops: :)
    Gelukkig ben je nog gewoon hier.
    Ik las iets over jou met urine, maar hoeven jullie niet iedere keer urine te laten checken dan?! Ik moet al vanaf het begin iedere keer bij gyn, ha of vroedvrouw urine meenemen. Ze controleren steeds, ook op eiwitten ez. Heb al heel wat potjs olgeplast! :)

@ bibiche sterkte nu, vind het echt rottig voor je... zeker nu...

@ tigger wat een gedoe zeg met die verkoop! ik hoop dat je morgen goed nieuws krijgt!

@ goddes alvast HEEL VEEL sterkte en succes morgen, ik denk aan je! goed dat er 2 mensen met je meegaan, want naast de medische punten zal er nu ook zeker aandacht geschonken moeten worden aan je 'geestelijke toestand'... Het is niet niks en je hebt de steun nodig. Alles terkte dus morgen, e probeer rustig te blijven... Knuffel en liefs!

@ erica, ik vind je berichtje zo snel even niet terug, maar had je een rotdag? wat is er met je? Hoop dat het morgen weer zzonniger is, rustig aan he...

@amilah komt me erg beend oor, ik kan ook slecht tegen die onzekerheid en wil altijd graag alles gepland hebben... Wat zou het een luxe zijn als je die geboortedatum wist he! hih

@ oekoek leuk je hier te zien. Ps ik zou die vluchttas nu al wel klaar zetten hoor! ik heb het vorige week ook al gedaan...

@ rachel rot van die 'vriendin' , ik snap het wel. kan er ook altijd slecht tegen als het niet botert tussen mensen. Maar je hebt gelijk hoor, slaat nergens op wat ze doet. Rustig blijven en lekker laten gaan! ;)

@jingles hihi ik heb dat ook, voel me net een combi van een oude taart van 80 en een waggelende eend :)

Ben nu dus in Zeeland, is leuk hier. Denk morgenavond weer terug naar huis rijden... Verder niks bijzonders. Vandaag wel vaak pijn in mijn onderrug gehad maarja gaat er nu bij horen dus...

Heb niet op iedereen kunnen reageren , het was echt teveel... sorry!

9. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    He meiden,

Mijn oma heeft de operatie goed doorstaan en het is goed gelukt :) Oh wat ben ik zo blij en opgelucht. Pff wat was gisteren een shit dag dat we alvast afscheid moesten nemen voor het geval dat. Gelukkig is mijn oma een taaie en ik hoop echt dat ze de kleine te zien zal krijgen.

Sorry dat ik verder niet reageer maar mijn lichaam is helemaal op en ik ga slapen nu.

10. babymei

babymei Actief lid

9 jan 2007
    273
    0
    0
    Administratief medewerker
    Noord Holland

Bibiche : Wat goed, ben super blij voor je dat het goed gegaan is! Blijf voor je duimen.... *knuf*

11. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    @Bibiche super zeg! Gelukkig is het een sterke dame :thumup: .

@Female het is inderdaad niet meer bij te houden soms, ik reageer dan ook gewoon minder op alles. Lukt anders toch niet. Ik had trouwens gewoon last van hormoontjes. Veel plezier nog even in Zeeland.

@Oek oek mijn tas staat al wel klaar. Aan de andere kant als het echt nodig is dan is het zo ingepakt hoor.

@Babymei dus wij kunnen de handen schudden met de hormoontjes vandaag. Die van mij nemen gelukkig de laaste twee uur af.

Achteraf schrijf ik wat van mij emo buien op in mijn zwangerschapsdagboek. dan kan ik of onze dochter er over een paar jaar nog om lachen :D

12. Niet meer actief

Tigger; Het komt nu zeker eng dichtbij, maarja het hoort er bij he.
    Ik hoop dat de eventuele kopers morgen goed nieuws hebben. Ik zal heel hard duimen.

Amilah; Je hoeft helemaal nnergens sorry voor te zeggen. Je moet je lekker uiten daar zijn we voor. En ik denk dat iedereen angstig is voor de bevalling en kan me voortsellen dat het bij nog een stukje erger is. *knuf* en doe rustig aan.

Bibiche; fijn dat alles goed is gegaan met oma.

Ik gan nu maar naar bed ben helemaal gebroken. Weltrusten!

Liefs Nathasja

13. Female: Heel erg bedankt, dat kan ik zeker gebruiken.
    Bibiche: Woehoe! Fijn dat te horen!

Iedereen: Hele fijne week. Ik ga morgen ochtend weer heel vroeg naar Alkmaar.
    Ik zie jullie hopelijk binnenkort weer.
    *Dikke knuf*

14. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    ff snel meiden!

Worden net wakker in een megaplas met water, vliezen zijn gebroken.
    Vruchtwater is helder gelukkig. eerste weeen heb ik al...

Hou jullie op de hoogte!

15. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    kwam ff inbreken hier sorry daarvoor :oops:

maar rachel zet hem op meid :thumup:

16. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Pfff de weeen komen nu al 2 uur lang om de 3-4 minuten en houden ruim een minuut aan....worden steeds pijnlijker en moeilijker op te vangen.

Wat een vruchtwater trouwens niet normaal meer hoeveel....kan nog nauwelijks zitten.

Ik hou Tassie op de hoogte meiden probeer ff wat afleiding te zoeken want slapen gaat niet meer....

17. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    hee rach,spannend zeg en dan ook nog achter de computer. Kan het je wat afleiden?

18. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Kon zelf ook de slaap niet vatten, heb steeds van die valbewegingen, onrustige benen. Zozeer dat ik de slappe lach had ik bed. Manlief moet er om 6 uur uit, dus gun hem maar even het bed alleen.
    Ligt jouw mannetje nog wel ff te slapen?

19. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Hee Tassie, weet je al wat? Haha, zou voor Rachel wel het fijnst zijn. Maar goed nog ff in spanning.

Rachel heel veel succes! Hou je taai, nog even en je hebt je meisje in je armen.

Ga nu toch nog proberen de slaap op te zoeken. Truste!

20. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    hoi meiden, spannend zeg, rachel aan het bevallen!
    Ik hoop dat alles goed gaat. Ik hoop dat ik vandaag wat tijd heb om af en toe even langs te komen om bij te lezen.

@goddess: ik weet niet of je dit nog leest voor je naar de vk gaat, maar ik wil je graag nog even een hart onder de riem steken. Ook wil ik je als tip meegeven dat je je niet moet laten afschepen als ze nu geen actie gaan ondernemen. Je moet gewoon eisen dat ze je gaan inleiden. Dat is beter zowel voor je kind als voor jou! Neem van mij aan dat het echt kan lonen om standvastig te zijn. Wij hebben het een paar keer gehad met mijn zus, we hebben meerdere keren ziekenhuisopname moeten forceren omdat ze in tegenstelling tot wat de artsen dachten geen psychische aandoening maar een hersentumor bleek te hebben. Hadden we dat niet gedaan, was ze al lang dood geweest. Ook later hebben we zelf aangedrongen op een second opinion voor een nieuwe behandeling omdat ze door haar artsen alweer was opgegeven. Tot op heden gaat het nog steeds goed met haar, maar dat is dus niet vanzelf gekomen!
    Ik hoop zo dat je kind alsnog gewoon gezond is, een collega van mij kreeg rond 38 wkn te horen dat de benen van haar kindje de lengte hadden wat hoorde bij 40 á 41 weken, terwijl de rest normaal was. Ze is zich toen rot geschrokken, maar toen haar meisje uiteindelijk was geboren bleek alles gewoon in proportie te zijn, niets aan de hand.

Hoe het ook zal uitpakken met je kindje: het is en blijft jouw wondertje! succes meid!

Bibichie: fijn dat het beter gaat met je oma, ik kan me voorstellen dat je erg opgelucht bent.

Voor de anderen: ik probeer dagelijks alles te lezen, maar ben zelf nu erg druk met het afronden van mijn werk, moet nog 1 week werken en opeens moet er nog vanalles gebeuren in deze week......
    Ik leef in ieder geval met jullie allemaal mee en hoop snel ook te kunnen bijdragen aan het volschrijven van dit forum.

fijne dag!

Deel Deze Pagina