Mei 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantal87, 22 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Bibiche, wat heerlijk dat alles oke is!
    Pff, wat een opluchting!

2. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Haha, echt zo dichtbij, haha.. :D
    Nou spannend!

3. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Jep :D:D:D:D

4. bibiche: Ja, ik zou niet weten wat het ZH met me zou moeten. Ik wacht gewoon af of de bevalling gaat beginnen en dan zie ik het verder allemaal wel...

Wat fijn dat je kindje helemaal in orde is!

Ik duim voor je dat je de 40 weken niet haalt.

Tigger: Wel een hele mooie datum hoor!
    Ik snap het wel hoor dat het zo definief en eng is. Ik zou het ook allemaal heel eng vinden hoor. En dat zijn niet zozeer alleen de hormonen, dat is gewoon gezond. Je hebt wel het voordeel dat je al van te voren weet dat het een ks wordt (en dus niet met speod een ks moet), en natuurlijk ga je aftellen en je zorgen maken. Wat kun je anders doen? En dat er iets fout gaat, tja dat risico loop je nou eenmaal, dat heeft iedereen helaas.
    Heel veel sterkte in de komende dagen, ze zullen heel erg lang duren, dat hoef ik je niet te vertellen, probeer je zelf zo veel mogelijk af te leiden (happy thoughts!), boen desnoods het huis 6 keer ;) , ga iets leuks doen met vriendinnen ofzo, verwen jezelf gewoon deze laatste dagen, je zal het druk zat hebben als de frummel er eindelijk is!
    *knuffel*
    Nogmaals heel veel sterkte ! Het komt allemaal goed, het duurt alleen nog even.

jingels: dankje. Ik ben echt heel erg bang dat die NS naar buiten komt, ik ga dan inderdaad z.s.m naar het ZH (je mag trouwens geen ambulance bellen in dit soort gevallen, raar he?).

5. Ja het komt nu allemaal wel heel erg dichtbij! :D
    Dat geldt natuurlijk voor iedereen, maar ik denk dat het helemaal geld voor de mensen met een geplande KS.

Jeetje, ik wordt helemaal zenuwachtig van jullie! :) . Het begint echt te kriebelen nu.

6. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Jingels... je laat ons wel in spanning zitten hier ;) maar Nathasja kan in ieder geval opgelucht ademhalen dat je haar niet voor gaat zijn.... ;)

Mama gefeliciteerd met je zoon!
    Nou de eerste jongen is dus geboren..... dan blijft het nu nog de vraag wie de eerste echte MEI-mama gaat worden... (hihi misschien wel eigenlijk een oorspronkelijke april-mama.... ozzy?)

Envellopen heb ik gevonden :) verder nog heerlijk liggen pitten! en al 2 peren ijsjes verder oeps.... :) ze zijn zoooo lekker....

Ik denk dat ik nu maar nog 1 lakentje ga naaien... ik moet zeggen, ik voel me redelijk vandaag.... wel supermisselijk, maar nog niet gesp**** :) moet ik nauturlijk niet te hard zeggen ;)
    Tja en lees dat er meer meiden helaas mijn misselijkheid hebben overgenomen... niet verstandig van jullie hoor ;)

Female, klinkt alsof er van alles gaande is bij jou.. wie weet.... sterkte meid!

7. Ozzy

Ozzy Actief lid

31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Hallo mei mamma s !

Dankje aan iedereen die welkom zei. ;)
    Het is zo spannend voor iedereen , ik wens alle dames succes die komende tijd moet gaan bevallen op wat voor manier dan ook als je maar gezond je kind in je armen krijgt he:) en dat alles goed mag verlopen. ;)

8. Ozzy

Ozzy Actief lid

31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    liefzonnetje dat zou gewoon zomaar kunnen weet je dat?:)

9. MarieLize

MarieLize Actief lid

16 jul 2006
    431
    0
    0
    Wow, Rachel en mama1986: gefeliciteerd! :whistle:

@Tigger: goh wat spannend dat je de datum nu weet... Dat dubbele gevoel herken ik wel een beetje, had er vanmorgen zelf ook last van toen ik hoorde wanneer ze me gaan inleiden.
    Geef jezelf ff de tijd om aan het idee te wennen, het is toch ook spannend: sowieso het bevallen en mama worden, maar mij lijkt een ks nog net ff wat spannender.
    Oh en heb ik er overheen gelezen: is je paard al verkocht?

@Erica: ja psies wat je zegt! Die eerste 12 en laatste 5 duren aanzienlijk langer dan de hele tussenliggende periode van de zwangerschap.
    Heerlijk, een terrasje aan zee... alvast een voorproefje op de vakantie... bofkont!

@female: hmm ik zou idd ff de vk bellen...

@goddess: ik sluit me bij Bibiche aan: bel de gyn want dit kan gewoon niet. Hoe je het ook wendt of keert en wat zij er persoonlijk ook van vindt: jij zit er duidelijk doorheen en dat moet ze serieus nemen. Punt. (als ik dit tegen m'n vriend zeg weet hij hoe laat het is, hihi_

@Bibiche: hee wie weet, een fotomodel in spé! Gezien de lange benen... :D

@LZ: oooh die peren ijsjes...wat een goed idee! Die zijn heerlijk. *drool*
    Fijn dat je je redelijk voelt vandaag.

Ozzy, welkom!

Uuh, ik ben nog meiden vergeten...ik heb het volgens mij wel allemaal gelezen deze keer! Maar wat gaat het hard hier, sinds iedereen verlof heeft. En het is voor iedereen op het moment wel spannend he, bij de 1 meer dan bij de ander maar met al 5 bevallingen (of waren het er al weer 6) wordt het allemaal zo "echt".

Hier is de kogel ook door de kerk:

Ik word op 1 mei ingeleid...Wat een raar idee... Ik voelde me er in de 1e instantie wat door verward omdat dit nu net iets is wat ik nooit had verwacht, om met 40 weken te worden ingeleid. Omdat toch gedurende m'n hele zwangerschap alles voorbeeldig verliep. Tot die laatste loodjes zich aandienden dan.
    Maar na er ff over te hebben nagedacht ben ik er vooral heel blij mee. Dit gaat zo niet langer dussss...
    En het heeft wel voordelen precies te weten wanneer het gaat gebeuren. (als ik tenminste niet plots komend weekend ga werpen, hehe)

10. MarieLize

MarieLize Actief lid

16 jul 2006
    431
    0
    0
    AGENDA:
    April

26e Chantal-vk
    - Moppies-vk
    Bibiche - groeiecho
    27e Babymei & Nemo - vk
    - Tigger - Gyn
    - Nathasja - Gyn
    - Simalex en Yildou - controle kinderarts

Mei
    1e Jessie/alida/Rebtam - Gyn
    Bibiche - VK
    Marie-Lize naar ZH: inleiding
    2e Liefzonnetje - vk
    - Nathasja- Keizersnee
    3e Rebtam - vk
    4e Emmetje - vk
    8e Verjaardag Moppies
    - Tigger intake gesprek ks
    9e Tigger - De DAG
    13e Moederdag
    14e Verjaardag Emmetje

BEVALLINGSLIJST

1: Marie-Lize (36)--> meisje ~ 1 mei ~ 1e
    2: Chantal (33)--> meisje ~ 3 mei ~ * 1e
    3: Erica (31) --> meisje ~ 4 mei ~ 1e
    4: Loesje82 (24) ~ jongen ~ 5 mei ~ 1e
    5: Jesie (25) --> jongen ~ 6 mei ~ 1e
    6: Nemo (24)> onbekend ~ 9 mei ~ * 1e
    7: Jingels (30) -->jongen ~ 10 mei ~ 1e
    8: Mariska75 (32)--> jongen ~ 10 mei ~ 2e
    9: Goddess (18 ) --> jongen ~ 11 mei ~ 1e
    10: Tassie (32) --> onbekend ~ 11 mei ~ 1e
    11: Janice (33) --> onbekend ~ 13 mei ~ 1e
    12: MomToBe (..) --> meisje ~ 14 mei ~ 1e
    13: Tigger (26) --> meisje ~ 16 mei ~ 1e
    14: Moppies (34) --> meisje~ 16 mei ~ 1e
    15: Josam (30) --> onbekend ~ 16 mei ~ 1e
    16: Bibiche (27) --> meisje ~ 17 mei ~ 1e
    17: Rebtam (34) --> geheim ~ 18 mei ~ 3e
    18: Oek oek (25) -->jongen ~ 19 mei ~ 1e
    19: Desi23 (24)1e geheim ~ 20 mei ~ 1e
    20: Female (22) --> geheim ~ 21 mei ~ 1e
    21: Liefzonnetje (30) --> onbekend ~ 21 mei ~ 1e
    22: Amilah (25) --> meisje ~ 22 mei ~ 1e
    23: Bianca (32)--> geheim ~ 24 mei ~ 1e
    24: Babymei (24) --> onbekend ~ 24 mei ~ 1e
    25: Dapop (29) --> geheim ~ 25 mei ~ 1e
    26: Alida (23) --> onbekend ~ 27 mei ~ 1e
    27: Emmetje (31) --> onbekend ~ 28 mei ~ *1e
    28: N23 (23) --> jongen ~ 29 mei ~ 1e
    29: Aafje87 (20) --> onbekend ~ 31 mei ~ 1e
    30: wondertje (26) ---> onbekend ~ 27 mei ~ 1e
    31: Jeannet (21) --> meisje ~ 29 mei ~ 1e

Verwacht:
    9 meisjes 7 jongens 10 onbekend 5 geheim

Geboren:

1: Mvjanelle (30) --> Benthe Esmay ~ geboren: 3 februari 07 ~ 25 weken ~ gew: 520 gram ~ lengte: 30 cm
    2: Simalex (24) --> Yildou Reanne ~ geboren: 8 april 07 ~ 35,2 weken ~ gew: 2635 gram ~ lengte: 47 cm
    3: Assepoester (27) --> Sabrina Alyssa ~ geboren: 12 april 07 ~ gew: 2840 gram ~ lengte: 47 - 50 cm
    4: Tatlim23 (23) --> Alani Aylin ~ geboren: 13 april 07 ~ gew: 3208 gram ~ lengte:
    5: Rachel (22) --> Lindsey Eline ~ geboren: 24 april 07 ~ 38 weken ~ gew: 3320 gram ~ lengte: 51 cm
    6: mama1986 (20) -->Bono ~ geboren: 25 april 07 ~ weken ~ gew: ~ lengte:

Geboren:
    5 meisjes 1 jongen

SMS-Buddy's:

Tassie --> Rachel ~ Reserve: Tigger
    Tigger --> Johana79
    Goddess tear --> Tigger ~ Reserve: Rachel
    Bibiche --> Simalex
    ML --> Vriendje
    Alida --> Assepoester
    Jesie --> Mannetje
    Emmetje --> Bianca
    Mama1986 -->Mannetje
    Bianca --> Emmetje
    Nemo --> Alida
    Babymei --> Momtobe
    Liefzonnetje --> Vriendlief
    Erica--> Mannetje
    Rebtam --> bijna mannetje
    Amilah --> Rachel
    Chantal-->Mannetje
    Mignon --> Tigger

11. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Goddess, dank je lieverd!

LZ, lekker zijn die he, perenijsjes.. Oh ik kan wel een heel pak zo opeten hoor.

ML, dan wordt jij dus iig de eerste mei mama, toch?
    er zouden er meer kunnen zijn op 1 dag natuurlijk..
    Pff spannend hoor!
    Ook bedankt voor je lieve woorden...

12. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    Goddess: Als het echt doorzet gelijk ziekenhuis bellen meid, ik ben laatst op een bijeenkomst geweest over thuis en zh bevalling en daar zei de gyn dat als je angstig bent ook een medische indicatie kan krijgen. Misschien iets voor jou.

Bianca: Wat lekker dat je zo lang kunt slapen.

Goddess: Ben nu het huis ingevlucht, het is hier zo warm gewoon niet leuk meer. Ik hoop voor je dat de vliezen breken, en dan liggen he en bellen voor de rest niets doen.

Tigger: Mooie datum hoor, en ik kan mij best voorstellen dat je niet blij en opgelucht bent, laat het nog maar even bezinken en dan komt alles goed meid *knuf*knuf*

Mama1986: Van harte gefeliciteerd met jullie zoon BONO.

Bibiche: Mooi dat de groeiecho goed was.

LZ: mooi dat je enveloppen hebt gevonden.

ML: 1 mei leuk hoor veel succes. Nu is er toch nog iemand voor tassie aan.

Hier is iemand die ineens erg veel last van de warmte krijgt, heb ik altijd al wel een beetje maar nu wel heel erg. Af en toe echt het gevoel dat ik ga flauwvallen maar het gaat iedere keer net goed.

Groetjes

13. babymei

babymei Actief lid

9 jan 2007
    273
    0
    0
    Administratief medewerker
    Noord Holland
    Mama1986 Gefeliiteerd met je zoontje :)
    Bono heeft de meiden voor het uitkiezen ;) HAHA

Hier alles goed, heb vanacht goed geslapen, ben er denk ik achter wat er eergister loos was, kindje is gezakt, kwam vandaag op me werk (was maandag nog een bakkie wezen doen) moest vandaag werken zegt echt iedereen, jeetje wat zit je buik in 1x laag, dus denk dat het kindje is gaan zakken dat ik daarom z'n gerommel had, denk ik tenminste.

Moet wel zeggen dat het werken wel goed ging maar ben het gewoon zat, ben blij als ik zaterdag naar huis ga en tot september niet mer terug hoef :oops: , vind er echt niks meer aan.....Nou ja nog 2 dagen :)

Ga bij me zus eten, dus moet weer weg, heb bijgelezen maar sorry even geen puf om op iedereen te reageeren :rolleyes:

tot later meiden, allemaal nog een fijne dag, gr babymei

14. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    Mama1986 Gefeliciteerd de met de 1e mei jongen
    erg leuke naam Bono
    wacht met spanning op de foto`s :p :p :p

Hoi ML,
    spannend 1 mei , je bent ieder geval in de race voor
    1e echte mei mama :) :) :)

de rest lekker in de zon gaan zitten met veel
    peren ijsjes :) :) :)
    gr chantal.

15. Niet meer actief

Mama1986 gefelciteerd met je zoon! de eerste jongen in de rij!

16. ML: Dankjewel. Ik heb dinsdag een afspraak met de gyn, ik zie dan wel hoe het loopt.

Tigger: You're very welcome ;) . (Je hebt mn nummer he? Je mag altijd bellen hoor!).

Alida: Oh echt? Dat is wel een hele goeie, ik ben nu ineens namelijk behoorlijk angstig, en misschien geeft dat net de doorslag waardoor ik ingeleid kan worden. Dankje!

Ja het is ook echt heel erg heet, ik zat net ook in de tuin, maar ik heb het weer opgegeven voor vandaag.
    Dankjewel, ik hoop ook dat de vliezen snel ploffen :) .

Doe je wel rustig aan? Misschien is een verkoelende douche wel lekker?

Hey mvjanelle, hoe gaat het met jou en Benthe?

*kwijl* Ikkuh wil ook Perenijsjuh! :cry: :p

Heeft iemand toevallig iets vernomen van Jesie? We hebben haar geloof ik al een tijdje niet meer gezien.
    *Meerdere mensen hebben we al een hele tijd niks van gehoord (dapop, loesje82, desi23, wondertje, jeannet, aafje87).*
    Hoop dat alles in orde is....

17. simalex

simalex Bekend lid

Hey meiden,

Houdt iedereen het nog een beetje vol hier met dat lekkere weer? Al was het hier in Friesland minder warm als gisteren...

Vanavond 'moet' ik naar een klusvergadering van de straatvereniging om te helpen met de versieringen voor het dorpsfeest. Het is namelijk dorpsfeest in het weekend wanneer ik uitgerekend was (11 mei). Bah... ik vind er helemaal nix aan eigenlijk, maar ja, tis wel weer goed voor het 'buurtgevoel'. En misschien ook wel voor mij om even een uurtje zonder Yildou te zijn. Alexander is wel thuis en ik heb ook het volste vertrouwen in hem, maar toch... Kijk er niet naar uit om straks weg te gaan (3 huizen verderop, dikke aansteller die ik ben :oops: ;) )

Verder gaat alles hier wel zijn gangetje. Yildou blijft vaak snachts wat huilerig door de krampjes, dus we zijn haar regelmatig aan het inbakeren en daar doet ze het hartstikke goed op. Maar doorslapen zit er nog niet in.

En ze heeft al echt streken. Elke keer als we haar badderen/wassen of wegen, presteert ze het om net op dat ene moment dat ze de pamper nog niet om heeft te plassen.... :) Bengeltje :)

Gisteren zijn we voor het eerst echt uit geweest als gezinnetje. Naar mijn schoonouders (8 km verderop). We zijn na de voeding vertrokken en voor de volgende voeding weer thuis. Ze heeft de hele tijd lekker geslapen. Dus alle spulletjes die we mee hadden genomen (tas vol luiers, rompertjes, enz) hebben we niet nodig gehad :)

Mama -> Gefeliciteerd met Bono!

Goddess -> Hoop voor jou dat de weeen doorzetten en dat je in het ZH kunt bevallen!

Groetjes Simone

18. Female

Female Niet meer actief

Hoi meiden,

Bedankt voor alle lieve woorden, dat doet me erg goed!

Na de hele middag twijfelen ben ik toch vanmiddag naar het zh gegaan. Ze zeiden meteen dat ik nooit moest twijfelen en altijd gewoon langs moest komen. De vroedvrouw liep meteen mee en ik heb 3 kwartier aan de CTG gelegen. Bloeddruk, urine enz enz alles gecontroleerd. De gyn zei over het resultaat vd CTG dat ik meer harde buiken enz. als 'normaal' voor deze tijd... Ze gaat nu niets afremmen omdat ik morgen al 37 weken ben. Maar ze zei dat de kans groot is dat het kindje vroeger geboren gaat worden... Ontsluiting hebben ze express niet gevoeld, omdat de kans dan bestaat dat ze meer opwekken...

Ik lees vanavond even bij als ik me wat beter voel, ik wordt weer gek van de pijn nu...

Bedankt allemaal voor jullie steun!

19. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Haaaaai meiden!

Hier is ikke :p Miste jullie wel een beetje hoor ;)
    Hier gaat alles redelijk, Lindsey wil nog steeds niet aan de borst drinken dus ben nu hele dagen aan het kolven wat ze dan binnen krijgt. Dat gaat gelukkig steeds beter en zonet probeerde ze al even te drinken aan de borst gelukkig. Tot die tijd blijven kolven. Morgen komt de vk en word ze gewogen, ik hoop dat ze niet teveel is afgevallen. Ook is ze een beetje geel maar volgens de kraamverpleegster gebeurt dat veel vaker en niets om zorgen te maken. We hebben trouwens een geweldige kraamverzorgster echt super!

Verder beetje last van de hechtingen maar gaat wel allemaal goed, we genieten heel erg van ons meisje. Momenteel heeft ze alleen een romper aan i.v.m de hitte en ze houd zich goed warm. temp is 37,4 dus netjes.

Ik zie dat de eerste jongen er ook is, mama1986 gefeliciteerd!

Denk aan jullie hoor meiden vooral met deze hitte.... Kan ff niet op iedereen reageren helaas.

Goddess sterkte met alles meisje hoop dat je het nog een beetje kan volhouden!

De bevalling vond ik vrij pittig maar laatste stuk is toch snel gegaan, 23.30 vliezen gebroken...23.45 1e weeen die meteen om de 3-4 minuten kwamen. Om 3.00 pas 1 cm ontsluiting en weeen om de 2 minuten die niet meer op te vangen waren, om 5.00 pas 2cm en toen naar het ziekenhuis gegaan en een prik in m,n been gehad tegen de pijn. Tussen 6.00 en 10.00 ineens doorgegaan naar 10 cm ontsluiting daarna rond 10.30 begonnen met persen en 12.16 was ze er.

Achteraf toch allemaal erg snel gegaan en het zeker allemaal waard :D

Tot snel meiden!

20. Niet meer actief

Tigger; Mooie datum en ik snap precies wat je bedoelt. Het is ook heel raar. Ik moet wel zeggen het duurt mij nu te lang, maar nog even geduld hebben.

ML; Lekker hoor een beetje mijn plek in pikken als eerste mei mama. :) Ben blij voor je dat het volgende week gaat gebeuren.

Mama1986; Gefeliciteerd met Bono! Hoop dat alles goed is gegaan?

Goddes; meid hoe is het nou?

Female; hartstikke goed dat je toch naar het ziekenhuis bent gegaan.

Simalex; Veel plezier vanavond en probeer eer ook een beetje van te genieten. Ik snap wel dat het heel moeilijk is om zonder de kleine weg te gaan.

Bibiche; Fijn dat alles goed is!

Veel liefs Nathasja

Deel Deze Pagina