@ Goddess, ahhhhhhhhhhhh eindelijk meid, een dijkdoorbraak is met dit weer gewoon goed , voor jou ook! Zet hem op meid, nog eventjes en je krokodilletje ligt bij je. Voor iedereen die aan het rommelen is, succes!
@goddess: jippie eindelijk eindelijk zijn ze gebroken spannend hoor. Ga je in het ziekenhuis bevallen? @tigger: mijn vk zei dat als je 's middags een dutje doet dat je 's avonds ook beter zal slapen, merk het ook wel dat ik rustiger slaap als ik 's middags een dutje doe. Mijn vk zei dat weeen echt je hele buik strak gaat staan dus niet alleen onderkant.
Female, nee, harde buiken ken ik nou onderhand wel.. Loop al vanaf week 24 met regelmatig harde buiken. Ook niet gespannen aan de onderkant, maar juist langs de bovenzijde en aan de rechterkant, daar waar haar hoofdje ligt en mijn placenta zit. Het is ook continu, dus niet af en toe wat komt en gaat. En het trekt door naar mijn rug met vlagen. Daarnaast heb ik regelmatig harde buiken nu, zijn niet pijnlijk, maar wel vervelend. Ik kijk het wel even aan en anders bel ik even morgen. Hier ligt ze juist nog steeds heel hoog ze kan ook niet indalen natuurlijk, als ze zo dwars ligt. Goddess, die vergelijking kwam mijn vriendin mee, hihi... Ik had het gisteren zo warm, dus zei ze: Kijk maar uit, straks kom je uit, whahaha. Moest zo lachen.. :mrgeen: Female, het wordt wel echt spannend nu, ik hoop dat je beebje je niet te lang laat lopen met weeen.. Chantal: stilte voor de storm.. Rachel, hai meid! Alles goed? En mama1986 kwam ook even langs.. Natasja en Silvie: thanks meiden.. Bibiche, ik denk het dus ook.. Van dat slapen.. Nu maar braaf elke dag even plat dan... Wil ik nu ook wel graag, want dan voel ik mijn buik niet.. Ding doet echt naar zeer..
Ik word gek van mezelf, ik heb zo'n onrustig gevoel in me. Ik weet niet wat me overkomt maar het is alsof ik mega zenuwachtig ben voor iets, alsof iets gaat gebeuren maar dan toch weer anders. Heel erg grrr weet niet wat ik met mezelf aan moet.
Heel erg bedankt dames! Damn wat doet dit pijn zeg, ben nu al helemaal kapot... En wat een vruchtwater komt eruit zeg, echt idioot veel, de vliezen zijn 5 uur geleden gebroken en nog steeds houdt het maar niet op. Ik zit nu bij mn moeder (weet niemeer wie het vroeg) in Haarlem, en ik ga in het ZH bevalen waaaaant: Ja ja, ik heb de medische indicatie binnen! De vk (van de praktijk in Haarlem waar ik eerst zat, ik kende deze vk nog niet, maar wat een top wijf! Ben helemaal weg van haar!) was om 7 uur geweest (had toen overigens al 4 cm ontsluiting), DKK is ingedaald, vruchtwater in orde, hartje goed, alles super. Maar, bij mn moeder heb ik natuurlijk geen kraampakket, en de kraamhulp in Haarlem zit helemaal bomvol. Dus hier bevalling gaat niet, en toen zei de vk dat ze mij het liefst dan in het ZH wilde hebben. Toen zei ik dat ik poliklinisch niet kan betalen, en toen zei ze: Oh, maar dan plakken we er toch gewoon een medische indicatie aan vast? we verzinnen wel wat hoor! Dus nu op basis van het niet hebben van de spullen, kraamhulp tekort, en het niet terug naar Alkmaar kunnen, kan ik hier naar het Zh. . Top! Ik ga ff stoppen met schrijven, ben hier lichtelijk dood aan het gaan. Heel veel sterkte nog iedereen!
@goddess: wat een opluchting zeg dat je in het zh mag bevallen. Sterkte meid maar nog ff en dan heb je je kleine in je armen Maar waarom moest je eigenlijk zelf betalen voor zh opname? Bij mij wordt alles vergoed ook als is het geen medisch indicatie. Of is dat niet bij alle zorgverzekeringen hetzelfde?
Ah Goddess, mazzelaar! (uhm, mag ook wel een keer, dachten we zo ) Heerlijk voor je, dat is wel even iets wat je kon gebruiken..
Bibiche, de standaard zorgverzekering vergoed een poliklinische bevaling niet... (of bijna nooit, misschien zijn er uitzonderingen)
@tigger: oh dat wist ik niet joh ik heb bij OZ gewoon een aanvullend verzekering. Maar hoeveel moet je dan betalen als je in zh moet bevallen dan zonder medisch indicatie?
Ik ben begonnen in het begin om mee te posten, maar ik kon het allemaal niet volgen hoor. Jullie gaan zo snel En nu vind ik het toch wel jammer ...
Goh wat een gezelligeheid hier, als je ff niet oplet zit je zo 10 pagina's bij te lezen. Goddes, geweldig voor je dat je vliezen gebroken zijn en dat je eindelijk een vk heb getroffen die wel doet wat het beste is voor je en wel mee denkt. geweldig zeg, hoop nu dat het ff goed doorzet en je heeeeeeeeeeeeel snel je kleintje in je armen mag houden. momtobe en man van harte gefeliciteerd met jullie dochter. Mijn zoontje van drie is deze paar dagen tot dinsdag lekker uit logeren bij opa en oma, heeft mama even tijd om uit te rusten. eigelijk hoop ik dat ik een deze dagen uit ziczelf ga bevallen. anders wordt het 9 mei inleiden. hier rommelt het helemaal niet meer als normaal, soms harde buiken maar echt niet regelmatig en indalen wil ook niet echt vorderen. pffffffff als ik het zo lees kan ik best jaloers worden op de mama's die inmiddels al bevallen zijn. Hou heel erg veel vocht vast met het warme weer. het grappige is dat mijn ene been en voet veel dikker is als de anderen. nou ja grappig misschien niet maar wel heel raar om te zien. niet echt bevordelijk om een korte broek aan te trekken. haahaha ga maar ff tv kijken, raar hoor is je zoontje uit logeren denk je lekker uitrusten maar uit verveling weet ik niet waar ik het zoeken moet. lol liefs
Nou Silvie, haak in zou ik zeggen.. En dan straks gezellig mee naar de mama's... Mignon, heerlijk dat je even wat tijd voor jezelf hebt..
@Silvie: meid kom gewoon weer gezellig meekletsen ! @Tigger: haha we hadden je echt al gemist. @Migmon: geniet maar even van je vrije dagen. Komt er niet een leuke film voor vanavond ? En anders kun je altijd nog het forum onveilig maken. @Goddes: zet hem op ! Go girl ! @Bibiche: ik meende dat zonder medische indicatie iets van 150 euro kost. Hier verder weinig nieuws. Saai eigenlijk he. Wel veel harde buiken, maar heb nu niet echt het idee dat het iets te betekenen heeft.
vaak de eigen bijdrage. Maar sommige aanvullende verzekeringen vergoeden die eigen bijdrage. Vaak krijg je maar 175 euro per dag vergoed, en het kan in de duizenden euro's oplopen.
Zo he! Wat een gerommel hiero! Gaan jullie allemaal massaal nog ff eind april bevallen? Ik dacht dat dit de meimama's waren... Goddess : Wat fijn allemaal voor je! Super dat de vliezen eindelijk gebroken zijn... dat je krokodilletje het goed doet, dat je al 4 cm hebt en dat je naar het Ziekenhuis mag! Maar volgens mij heb je je ventje al bijna in de armen... Zet em op schat! Momtobe : Gefeliciteerd met je dochtertje Maroa! Wat een supernaam! Groetjes Simone
@ sylvie dan kom je er nu toch gewoon weer bij?! @ Goddes mooi dat je in het zh bevalt (lijkt me eerlijk gezegd ook niet meer dan logisch in jouw situatie...) nog een keer succes! @ bibiche; ik weet ook écht niet hoe ik het uit moet leggen, maar ik heb precies hetzelfde als jij..... Hoe staat het er bij jou voor nu? @ Tigger Sterkte en ik zou toch maar even je vk bellen morgen. kleine moeite voor jou en voor hen ook, ben je weer gerustgesteld... @ chantal; sterkte dan met die laatste loodjes, ik hoop voor je dat het gauw zal beginnen! Morgen moeten we om 8.45 uur bij de gyn zijn. Ben benieuwd hoe of wat, maar hoop dat ze me niet zo gruwelijk veel pijn gaat doen als die gyn vanmiddag..... Voel me best zenuwachtig opeens, stom he... De gyn heeft daar zo lopen duwen binnenin vandaag dat het ging bloeden. Was helemaal normaal zeiden ze. Het bloed&slijm (sorry ) is nu nog steeds helder rood en ik heb pijn in mijn buik en rug, net als vanmiddag. komt en gaat best vaak. nog niet super pijnlijk maar al een stuk meer als vanmiddag... Het zal wel niks zijn maar voel me toch heel vreemd nu.....
Female: Dat is logisch dat je een beetje zenuwachtig bent toch? Ik hoop dat het je morgen meevalt. Trouwens -> gezien er al bijna 9 meimama's ook mama zijn geworden (Goddess alvast meegerekend). We hebben al een topic geopend onder http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=42760&start=30&postdays=0&postorder=asc&highlight= Komen jullie meekletsen? Anders wordt het een hele spannende dialoog tussen Assepoester en mij... Groetjes Simone
@Simone: leuk weer iets van jullie te horen. Jullie Yildou is "alweer" 3 weken. Het lijkt veel sneller bij jullie te gaan dan bij ons. Ik hoop jullie trouwens snel "echt" te kunnen vergezellen bij het mamatopic. @Female: alvast veel succes bij de gyn morgen. Maar klinkt eigenlijk toch wel alsof je een beetje bezig bent.