Mei 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantal87, 22 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    @Tassie: Valt vast een pak van je hart af of niet? Na al die bloedingen toch eindelijk een goede echo gehad. Van harte!

@Nemo: er staan allerlei stands in het MCL en je krijgt eigenlijk van alles wat. Een knuffelbeertje, een badeendje, opvolgmelkpoeder, slabbetjes, kortingsbonnen voor foto's, knisperboekje, pennen, kladblokjes en ga zo maar door. Allemaal reclame uiteraard. Alhoewel, de beertjes van De Friesland hebben alleen een label eraan, die je er zo afknipt en de Rabo heeft een leuke duizendpoot zonder reclame.

2. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    Hallo

Ik ben sinds gisteren begonnen met overgeven 's morgens jammer maar ja is niet anders.

Ik ga zo aan het werk en hopen dat het overgeven weer ophoudt.

nog 1 weekje dan eindelijk naar de gyn. Spannend

Groetjes

3. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Natasja, super joh dat je eindelijk een goed echo hebt gezien! Vloei jij trouwens nog steeds?

Heeft trouwens iedereen s morgens zo'n last van misselijkheid? Bij mij is dat nog enigszins de beste tijd van de dag als ik tenminste echt veel tijd neem voor opstaan. Mijn misselijkheid wordt in de loop van de dag steeds erger en s avond krijg ik zo ongeveer helemaal niets meer weg (gisteren maar weer 4 rijstewafels met een plakje kaas en komkommer gegeten...)

4. Niet meer actief

Hoi,

Valt zeker een last van mijn schouders.
    Het was goed te zien. De beeb was 2,52 cm en zat verstopt.
    Het maakt het zeker reeeler. Manlief was blij dat het er maar 1 is. hihi

Ik vloei niet meer.(gelukkig)
    Ik moet de echo ff verkleinen, maar weet niet hoe het moet :oops: en dan zal ik hem online zetten.

Dabk jullie wel voor de steun!

liefs Nathasja

5. Mariska75

Mariska75 Bekend lid

1 aug 2006
    555
    0
    0
    Deventer
    Hoi ben ik weer. Ben even niet geweest, dus ga eerst alles maar weer doorlezen.

6. Mariska75

Mariska75 Bekend lid

1 aug 2006
    555
    0
    0
    Deventer
    Heb alles gelezen, maar niet alles onthouden :oops:

@Assepoester: gefeliciteerd met de 12 :D

@Liefzonnetje: fijn dat iedereen zo positief heeft gereageerd. Vervelend dat je zo misselijk bent.

@Tassie: fijn dat de echo goed was. Geeft je meer een gerust gevoel. Wij schelen maar 1 dag.

@Simone: laat je me in de steek ;) . Lopen we eerst gelijk en dan ga je ineens vooruit :) . Misschien kom ik donderdag na de echo ook wel dichterbij.

@Erica:ik zou ook niet teveel aan de babaykamer doen tot je in het nieuwe huis woont. Zonde van het geld.

@Jingels: fijn dat je nauwelijks kwaaltjes hebt. Alhoewel, jeuk is ook niet fijn.

@Chantal: je schiet ook alweer op. Bijna de 11 :) . Ik denk ook dat de spierpijn, bandenpijn is. Ik heb ook donderdag een echo.

@Nemo: leuke babykamer hoor :) Balen dat je weer moest overgeven. :cry:

@JeSie: hopen dat je mag bijbouwen, anders wordt het een krappe toestand. Wij zijn 4 maanden geleden al verhuisd. We hebben nu 4 slaapkamers. Is ook wel nodig als je al een kindje hebt.

@Rachel: je bent al weg, maar toch een fijne vakantie zonder misselijkheid.

@tigger: hoe bevalt het in Den Haag?

Alle nieuwe mei-mama's van harte welkom.

Hier gaat het op en af. De ene dag ben ik iets misselijk en de andere dag gaat het wel. Ik ben nog wel ontzettend moe. Als ik even heb gestofzuigd, dan ben ik al op. :oops: . Hopelijk zie ik donderdag weer een kloppend hartje :) . Ben benieuwd of ik nog steeds 10 mei ben uitgerekend.
    Hier zijn we nog niet bezig met de kinderkamer. Wacht ik nog even mee. Gelukkig hoeven we niet alles meer aan te schaffen. Bij Kris hebben we ook niet veel nieuwe dingen aangeschaft. We hebben toen een bureau en dressoir (die we al hadden) geschilderd. Het bureau gebruiken we als commode. Het wiegje is van mij en mijn broer geweest vroeger. Mijn ouders hebben die altijd bewaard. Verder hebben we een aantal dingen gekregen en via marktplaats gekocht. Zo hoeft het allemaal niet veel te kosten.
    Ik heb vorige week kraamzorg aangevraagd en ook weer aangemeld bij de kinderopvang. Hebben jullie dit al gedaan?

Iedereen die ik vergeten ben, veel succes in de zwangerschap.

7. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    @Mariska, vervelend die vermoeidheid. Als het goed is wordt het binnen een paar weken beter zeggen ze.
    Leuk dat je je eigen wiegje nog hebt zeg!
    Nee ik heb nog geen kraamzorg en kinderdagopvang aangevraagd. Als de echo van 17 oktober goed is ga ik die dingen regelen.
    Waren er nog steeds wachtlijsten voor deze zaken?

Ik ga nu werken. Weer een lange dienst van 13.00 tot morgen 14.00. Gek genoeg kijk ik sinds ik zwanger ben zo op tegen die diensten. Als ik er eenmaal ben gaat het wel. Nu wordt ik al moe bij het idee :( Ik heb vreselijk slecht geslapen, mijn eten verwerkt zichzelf niet helemaal en ik heb pijnlijke (.)(.) (klein beetje maar ik voel ze).
    Nou ja goede moed, schoenen aan en go Erica go Erica (mezelf effe op peppen ;) )

8. Mariska75

Mariska75 Bekend lid

1 aug 2006
    555
    0
    0
    Deventer
    Vervelend Erica. Ik kan me voorstellen dat je opziet tegen die lange diensten. Ik zie ook op tegen werken elke keer, maar ik kom er wel weer doorheen.

Ik vind het ook leuk dat mijn ouders de wieg hebben bewaard. Kris ligt nu in het ledikantje van mijn man. Mijn schoonouders hebben de 2 ledikantjes (mijn man is 1 van een tweeling), de wieg en de box bewaard. Ze hebben ook nog allemaal oud speelgoed bewaard. Erg leuk. De box hebben ze in hun eigen huis staan, voor als Kris of zijn nichtje (3 maanden jonger) komen.

Er zijn wel wachtlijsten heb ik begrepen. Op de kinderopvang van Kris zeiden ze dat ik het nu alvast moets regelen. De kraamzorg schijn je het beste al te kunnen regelen als je 9 weken zwanger bent. Als het mis mocht gaan, dan kan je het weer afzeggen. Daar gaan we natuurlijk niet vanuit :)

Sterkte met werken.

9. simalex

simalex Bekend lid

@ mariska -> sorry. Heb ineens 4 dagen cadeau gekregen van de de gynaceloog. Maar waarschijnlijk komt die van ons iets later, omdat het de eerste is, en jij verwacht de 2de... dus... komt vast wel goed.

@ tassie -> gelukkig dat alles goed is. Hopenlijk kun je nu net zoals ik gaan ontspannen en genieten. Bewoog jullie kleintje ook al?

@ de rest -> fff sorry hoor, ik heb het wel gelezen, maar ben zoooo moe... kan niet overal op reageren!

Groetjes Simone

10. simalex

simalex Bekend lid

oja... zijn jullie ook al druk aan het namen bedenken? wij hebben al 2 leuke meidennamen, maar de jongensnamen komen we niet uit. Dus nu hopen we maar dat het een meisje wordt... En we hebben gelukkig nog 6 maanden omdat goed te bedenken.

Wij zijn trouwens nog niet aangemeld bij de kraamzorg enzo. Ze zeggen wel dat dat zo snel mogelijk moet, maar als je je 6 maanden van tevoren aanmeldt, moeten ze je toch nog wel in kunnen plannen toch?
    Waarschijnlijk gaan we die dingen regelen als we voorbij die 12 weken zijn!

11. yaali

yaali Lid

17 sep 2006
    6
    0
    0
    Welkom alle nieuwe mei-mama's :D

Moet zeggen dat ik een klein beetje jaloers ben op de meiden die er echt wat van merken dat ze zwanger zijn, maar aan de andere kant ook helemaal niet.
    Ik zit nu al over m'n 9 weken heen en alles verloopt voorbeeldig.
    Niet misselijk, niet overgeven, niet extreem moe, geen extra geur, wel veel last van jeuk (maar dacht persoonlijk meer dat dat gewoon ligt aan het feit dat ik enorm warm douche :rolleyes: )
    Soms vraag ik me echt af of ik wel echt zwanger ben (volgens de echo wel, maar toch :( )

Hoewel ik het graag zou willen ben ik er ook nog niet echt mee bezig.
    Wel al aan het rondkijken, maar nog niet de neiging om iets aan te schaffen.
    Komt nog wel, waarschijnlijk nadat iedereen het weet en ik het zelf ook iets mee ga beseffen ;) .

12. Mariska75

Mariska75 Bekend lid

1 aug 2006
    555
    0
    0
    Deventer
    @Yaali: mijn 1e zwangerschap verliep ook zo. Ik was toen alleen moe en verder helemaal geen kwaaltjes gehad. Wees er blij mee :) . In deze zwangerschap vallen de kwaaltjes ook wel mee, maar elke dag dat nare gevoel in mijn buik is niet fijn en ik ben meer moe dan bij de 1e. Misschien komt dat omdat ik niet altijd aan die moeheid kan toegeven met een zoontje van 16 maanden.

13. josam

josam Lid

17 sep 2006
    20
    0
    0
    Hoi Yaali,

Ik merk ook weinig van mijn zwangerschap, ben niet misselijk. Nauwelijks moe. Ik heb net als jij ook jeuk. Ik wist niet dat dat er mee te maken had, maar dat zal dan wel. Ik heb veel jeuk op mijn ledematen, vooral benen. Ik heb er gewoon blauwe plekken van, van het krabben. Ik hoop dat dat minder wordt. En mijn borsten zijn wat gevoeliger.
    Maar ik vind het moeilijk om al dingen te kopen, omdat ik nog geen echo heb gehad. Dan lijkt het nog wat onwerkelijk. Vrijdag hebben we de eerste echo! Ik ben heel benieuwd.

Alle mei mama's veel plezier de komende tijd. Ik hoop dat er veel mensen zijn zoals ik die weinig last hebben!En anders..ach...dan weet je dat je zwanger bent. Voornaamste is dat het allemaal goed gaat. Daar gaan we voor, toch?

Groeten Josam.

14. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    hoi tassie,

gelukkig dat alles goed is.

liefs chantal.

15. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Hoi allemaal! Even snel wat reageren. We hebben eind vorige week de kraamzorg aangevraagd, dus die is geregeld.

De namen hadden we al bedacht voordat we zelfs al dachten aan stoppen met de pil :oops:

Verder gaat het goed, kamertje wordt steeds mooier, ik helaas steeds misselijker. Eigenlijk tot nog toe erg weinig kwaaltjes gehad, gister en vandaag kokhalzen om 't leven. Misschien een nagolf ofzo.

16. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    hallo meiden,

ik heb kraamzorg geregeld tegen mij zegt iedereen dat je dat snel moet doen.
    ben nog steeds erg moe verder vallen de kwalen
    bij mij ook mee gelukkig.

groetjes chantal.

17. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Hoe gaat dat met die kraamzorg, je meldt aan je verzekering dat je zwanger bent, en zij regelen de kraamzorg? Ik heb geen idee hoe het in z'n werk gaat, ik ga me van het weekend eens even orienteren via i-net, denk ik.

Ja die jeuk, bloedje irritant is het maarja als dat alles is.... ben blij dat ik geen misselijkheidsklachten heb.

18. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    met enige jaloerse blikken lees ik hier dat een aantal weinig tot geen last van misselijkheid en moeheid hebben.... WEES BLIJ! echt ik zou met jullie willen ruilen!
    Maar ik moet zeggen dat ik er wel beter mee om kan gaan nu ik ons kleintje heb gezien. Dat verlicht echt wel! Maar toch hoop ik dat deze periode snel voorbij is.

Wij hebben nog niets geregeld. De creche willen we misschien bij mijn werk doen, tja en als ze daar nog niets weten, wordt dat lastig! Onze VK zei dat je rond 12 weken de kraamzorg moest gaan regelen... maar ja, net als @jingels heb ik geen idee hoe je dat moet doen..... dus tips zijn altijd welkom!

Vandaag lekker een dagje vrij! Heerlijk, straks ff naar de fysio en daarna met mijn schoonzusje richting mijn ouders.

Heb even geen tijd om op iedereen te reageren...

19. Niet meer actief

He dames,

Ik ben ook erg blij dat ik weinig last heb van symptomen :) . Al door wel het moe zijn wel erg

Simone eigenlijk zijn we nog niet zo bezig met namen stom eigenlijkhe?
    Mariska leuk dat we bijna gelijk lopen.

Erica succes met je lange dienst!

Moet weer ff aan het werk tot straks!

Liefs Nathasja

20. Mariska75

Mariska75 Bekend lid

1 aug 2006
    555
    0
    0
    Deventer
    @Jingels en Liefzonnetje: ik heb het via de website van mijn verzekering gedaan en hun regelen dat verder. Ik moest op de site een formulier invullen.

Deel Deze Pagina