Mom: ik sluit me aan bij nemo.... Ben dus weer terug... bloeddruk was nog steeds te hoog, maar geen eiwit in de urine nu... echt vaag dat dat zo kan wisselen... Verder was het een zeer spraakzaam mens (not) die mijn status niet fatsoenlijk had doorgenomen.... en volgens ons voor het eerst poli draaide... zat zo te stuntelen met de computer.... en verder had ze ff gevoeld hoe de baby lag... gelukkig had ik mijn vragen op papier gezet. Stonden we buiten en toen bedacht ik dat ze niet eens het hartje had geluisterd! nou toen zijn we maar weer terug gegaan.. enneh inderdaad dat was ze vergeten (SHOCK) Pff dan denk ik nu dus echt... ben ik daar wel in betere handen dan bij mijn lieve VK's? Oke, ze kunnen bloed prikken, echo's maken... maar na zo'n stuntelaar... duurde overigens ook heel lang voordat ze de harttonen had gevonden.. nou dat is normaal binnen 1 tel met zo'n groot kind ondertussen in je buik.... Voel me dus een beetje raar en onzeker nu... donderdag weer bloedprikken en dan afspraak bij de gyn die ik al eens eerder had gehad (en toen erg kort af was... hmm misschien was ze toen ongi ) maar goed, wellicht dat ik me dan weer iets zekerder voel over deze overname.... maar er kunnen natruurlijk ook 2 wondertjes gebeuren voor donderdag.. 1. ik ben bevallen of 2 mijn bloeddruk daalt opeens naar een mooie waarde en ik ga ze ompraten om me weer terug te sturen tja ik vrees dat het beide wishfull thinking is... Straks komt mijn moeder lekker langs en blijft een nachtje slapen. Gezellig! Heb ik ff afleiding en kunnen we samen nog wat opruimen enzo...
same here over die spatlappen Urine verlies heb ik niet gelukkig De arst-ass gyn zei niets over die roze afscheiding en/of bloedverlies.... en ja ik hoop ook dat het een voorteken is, maar eigenlijk durf ik het ook niet meer te hopen, als je begrijpt wat ik bedoel.... spierpijn in je bovenbenen: komt natuurlijk omdat je heel veel trappen hebt gelopen om de bevalling op te wekken spierpijn in je bekken: komt omdat de kleine er nog niet uit wil... spierpijn in je kont: door de windjes die je netjes binnenhoudt of juist niet Vandaag saampjes trouwens de 38 bereikt he! gefeli!
Hier is het nu weer rustiger En dat over die windjes. Ik vertelde mijn vriend dus dat bijna alle meimama's last hadden van windjes. Zegt ie: zet er maar neer dat de meimama's geen last van windjes hebben maar de meipapa's
hihihihiihi die is wel grappig.... Zeg maar tegen je vriend dat ze dan eindelijk eens kunnen ervaren hoe wij normaal moeten LIJDEN als zij er eentje laten vliegen Nemo, verder weinig actie dus bij jou?
Goedemorgen dames. Hier de eerste helft van de nacht wakker gelegen door het rommelen, daarna in slaap gevallen. Toen ik later weer wakker werd baalde ik wel een beetje. Ben toen naar de wc geweest en het rommelen begon opnieuw. Maar stopte ook weer. Ben nu weer van bed af en het rommelen begint wel weer. Even een vraagje als je weeen hebt moet je dan perse ook harde buiken hebben daar heb ik nog bijna helemaal geen last van gehad. Alleen toen ik nog aan het werk was. En als je weeen hebt beweegt de kleine dan ook tussen de weeen door? LZ: Balen dat je zo'n onzekere gyn had, hoop dat de volgende keer niet nodig is en anders dat die andere gyn beter is. Momtobe: Volgens mij mag het nog niet in een trappelzak, daarom doen ze ook wel eens inbakkeren, maar dat mag jezelf niet doen, als je niet weet hoe het moet. Sorry maar ik had jingles ook al een pb gestuurd, we zien wel wie ze een sms stuurd. Groetjes Alida
Jingels: heb nog helemaal niet op jouw berichtje met DE datum gereageerd.. shame on me! HEEEEEEEL veel sterkte morgen en ook heel veel geluk.. morgen rond deze tijd heb je wellicht ook je kleintje in je armen... heerlijk joh! Ik hoop dat je een beetje lekker zal slapen vannacht zodat je uitgerust aan het nieuwe avontuur kan beginnen...
LZ: Dank je, ik hoop het zelf ook, ben nu al sinds vrijdag aan het rommelen en dat is dan elke keer weer een teleurstelling als het weer weg gaat. Maar ja is niet anders moet maar even geduld hebben. Groetjes Alida
@alidah: oh spannend ook al rommelen, hopelijk zet het wel door. Volgens mij trekt je buik wel samen als je weeen hebt maar ja als het echt pijn doet, zou ik gewoon VK bellen hoor. @nemo: balen joh dat het weer rustig is, ik heb het ook als het eenmaal bezig is, dan wil ik ook dat het doorzet maar soms kan ik ff flippen bij het idee dat het alleen nog meer pijn gaat doen Ik heb helemaal geen last van windjes, meer van verstopping :x @momtobe: inbakeren alleen als je weet hoe het moet, vraag het aan CB en of strak toedekken met deken dat ze minder kan bewegen. @jingels: ah ben ook zenuwachtig voor je @tigger: wat een popje zeg @LZ: nou lekker hoor zo'n gyn, hebben ze daarvoor al die jaren gestudeerd Zo goed geslapen zoals altijd, gelukkig wel. Maar ik ben zo op overdag van de harde buiken, continu plassen en veel bewegingen van de kleine. Ik kan echt niet meer wachten dat ze er is maar ben bang dat ik tot week 42 door blijft lopen
Bibiche: Fijn dat je zo goed hebt geslapen, wel lastig van de harde buiken etc. Bij mij doet het nog niet zeer genoeg om de gyn te bellen dus ik blijf nog even lekker door rommelen. Groetjes Alida
@ lz idd gefeliciteerd voor ons! Eindelijk die 7 uit onze banner ... Wat een onwijs domme gyn zeg. Echt vreselijk, kan me voorstellen dat het je een rotgevoel geeft... Gelukkig was het verder wel ok... Lekker dat je moeder komt, veel plezier! En dankje voor je theorie over de spierpijnen whahaha @ Nemo hoe is het nu? Niets doorgezet? @ Alida, succes! hoop dat het doorzet, ik heb dat ook dat rommelen dat heel sterk wordt en weer afzakt, al bijna 2 wk... Echt frustrerend... Ik heb gisteravond laat de post van Jingles nog gelezen en had meteen even pb terug gestuurd. Ze zei dat ze me als sms-buddie zou houden en di.middag of avond een sms zou sturen. Ik zal het hier dus meteen laten weten als ik iets van haar hoor! Verder moet ik overmorgen naar de gyn. (mijn eigen eindelijk weer, wat een opluchting...) Ik kijk er bijna naar uit, ben benieuwd hoe het ervoor staat... Zeker omdat ik vorigeweek een cm ontsluiting had en daarna door bleef rommelen. Hoop dat ze me wil toucheren. (maar hoopdat ze me niet zo gruwelijk veel pijn gaat doen als die gyn van vorige week ) Verder heb ik nog steeds een zeurderig gevoel.... Ik wacht relaxed af.... hihi
Ik had een arts-assistent... dus nog in opleiding tot gyn... en ja, ik herken het wel van de tijd dat ik nog in een academisch ziekenhuis werkte en arts-assisten opleidde.... die vergaten zeker in het begin ook regelmatig belangrijke zaken, alleen vond ik het mijn taak als supervisor om dat in de gaten te houden.... blijkbaar werken ze in dit ziekenhuis anders... co-assistenten liet ik al helemaal niet alleen los op mijn patienten, daar bleef ik bij zitten.... Heerlijk dat je zo lekker geslapen hebt! Hmm jij plast dus overdag continu... ik s nachts om de 1,5 a 2 uur.... en tja dat niet meer kunnen wachten... volgens mij hebben we daar allemaal last van he? Ik stel me nu ook maar in op LANG wachten.... maar gelukkig ben ik de laatste tijd echt minder misselijk dus dat scheelt echt wel Alida, ook al vanaf vrijdag aan het rommelen dus... hierzo ook.. maar gisteren overdag was het wel weer rustiger, maar s avonds begon het weer en dus die wat rozige afscheiding... vannacht redelijk geslapen en nu ook redelijk rustige buik... ik stel me maar in op oefenen.... sterkte meid!
Gaat echt hard hier zeg met alle mama's! Lijkt me trouwens wel vervelend dat sommige steeds aan het rommelen zijn zeg....en dat er dan niets gebeurd. Ik heb niets van voorween etc gehad...ineens waren m,n vliezen gebroken en toen was ze er vrij snel. Het enige wat ik had was zaterdag voor de bevalling dat ik ziek was en veel moest overgeven verder niets. Ik duim dat bij alle rommelaars het gaat doorzetten!
Ha Female... inderdaad NOOIT meer een 7 in onze banner Tja ik kon het niet nalaten om de spierpijntheorieen ff op te schrijven Enneh jij ook succes met wachten wachten wachten...
Goedemorgen... Oh wat een gerommel hier allemaal! Zo spannend. Ik vind het zo jamme rdat ik zoveel mis nu. Kom ook echt niet aan samenvatten toe, probeer wel alles te lezen. Hier de eerste nacht met z'n 3tjes goed doorstaan. Ze kwam wel regelmatig (2,5 uur) en dan een uurtje na het eten toch wat krampjes... Dat is zoooo zielg. Maar verder slaap ze als een roos en is ze super makkelijk. Eten en slapen dat is het echt bij haar. ................ *Ahum ondertussen 2 uur later, haha....* Ik weet niet meer wat ik wilde zeggen verder. Dus ik plaats dit bericht maar even en dan lees ik weer even wat er geplaatst is...
Ik heb het idee dat er hier u wel wat bezig is. Heb om de 10 min een flinke kramp trekt door naar mn rug en dan vertrekt ie weer. Hoef niet te puffen ofzo, maar voel ze wel. Sorry dat ik ff niet reageerd op jullie meiden ..
Zo... hehe... even mijn handen vrij. Op zich hebben we een redelijke nacht gedraaid, Yildou kwam om 19.00 u 0.00 u, 4.00 u en om 8.30 uur. Dus redelijk geslapen. Alleen na de 4 uur voeding bleef mevrouw maar huilen en omdat manlief vandaag weer voor het eerst aan het werk moest, ben ik maar met haar om gaan lopen. Uiteindelijk bleek dat ze nog ff 2 minuutjes aan de borst wilde. Vanmorgen heeft ze na de voeding een uurtje geslapen en daarna weer huilen, huilen, huilen * zucht*. Dus ik heb maar ff vlug gegeten en gedronken en haar daarna weer aangelegd. Toen heeft ze 35 minuten gedronken! *auw* Maar waarschijnlijk was mijn voeding nog niet helemaal opgebouwd, omdat ik na de borstvoeding gekolfd had om de voorraad in de vriezer weer op te bouwen. Dus ik heb het nu op dit moment wel ff gehad... Daar sta je dan, alleen, onzeker en met een huilend kind en zere tepels Maar goed. Ik hoop nu even een beetje rust te hebben tot in ieder geval half 2. Ik heb nog niet weer last gehad van hyperventileren gelukkig. Maar ik ben me nu ook bewuster van mijn ademhaling en ik merk wel dat ik vlug de neiging heb om te vlug adem gaan halen. Toch wel gespannen denk ik... -moment telefoon-
-ben ik weer- Ik merkte gisteren toen mijn ouders belden dat ik me toch eigenlijk wel druk maakte. Mijn vader vroeg hoe het met mij was, dus ik dat hele verhaal van zaterdag vertellen, dat we zelfs de dokter gebeld hadden en hij ging er helemaal niet op in "Slaapt Yildou al een beetje door?" en daarna het gesprek samenvattend "Ik ben blij dat het goed met jullie gaat"... HALLO... wat heb ik dan net verteld? Kunnen jullie niet LUISTEREN dan? Maar goed... rustig blijven is het beste Silvie: Gefeliciteerd met je uitgerekende datum! Ik hoop dat je bij die 1 - 3% (toch?) hoort die op de uitgerekende datum bevalt! P.s. Die kramp die doortrekt naar de rug, zo voelden mijn weeen. Ik moest ze wel wegblazen in het begin en daarna werd het heftiger en moest ik ze wegzuchten. Maar mijn vliezen waren al gebroken, dus misschien voelde het bij mij daarom heftiger.... Succes met rommelen iig! Tigger: Jammer dat je bevallingsverhaal 'mislukt' is. Ik heb die van mij ook 2 keer moeten typen, toen eerst maar in word gedaan en daarna gekopieerd. Fijn dat je de eerst nacht goed doorstaan hebt. Klinkt goed. Eventueel kun je de kraamzorg voragen of die je leert inbakeren. Dat kan altijd nog van pas komen bij erge krampjes. Liefzonnetje: Bedankt voor je pb-tje! Echt lief! Elke keer als ik erg sociaal een berichtje wil plaatsen wordt ik weer afgeleid (door mijn lieve dochter) en dan weet ik de helft niet meer... Spannende spierpijntheorien! Wat een belachelijk verhaal toruwens van die Gyn in opleiding. Je gaat toch niet vergeten om een hartje te controleren. Bij mij vonden ze het trouwens wel lastig om soms in 1 x het hartje te pakken hoor. Yildou was erg beweeglijk en nog niet ingedaald en ik ben wel aardig geisoleerd Nog succes met doorrommelen! Female: Bij jou wil dat rommelen niet echt doorzetten heh? We wachten met spanning op een SMS van Jingels natuurlijk. Nu maar hopen dat je morgen niet zelf ligt te bevallen! Nog succes met doorrommelen! Alida: Ook al aan het rommelen! Succes meid! Bibiche: Fijn dat je goed geslapen hebt. En nu maar hopen dat je nog niet 4 weken moet wachten op je kleintje! Jingels: Als je dit nog leest! Veel succes vandaag en morgen in het ziekenhuis. En heel veel plezier voor NA de bevalling! *duim voor je* Momtobe: Die slaapzak van 70 cm is nog te groot. Tenzij jouw dochter al in maatje 68 past. De armsgaten van de slaapzak moeten goed passen en het hoofdje ook. Anders kunnen ze in de slaapzak kruipen. Yildou kan ook erg omhoog wroeten in haar wiegje, niet overdwars gelukkig. Wij hebben het wiegje daarom op advies van kraamzorg hoog opgemaakt en stoppen haar altijd strak in. En je kunt gaan inbakeren idd, maar dat kun je beter van iemand leren die er verstand van heeft of goed even op internet zoeken. Sinds wij aan het inbakeren zijn wroet Yildou niet meer. Nemo: Voor het eerst bij jou ook wat onrustig dus. Spannend zeg! En die opmerking van je aanstaande man, geweldig Maar goed, over het algemeen moeten de vrouwen afzien omdat de mannen zo stinken! Hopenlijk heb ik nu eindelijk op iedereen gereageerd. Anders weet ik het echt niet meer! Sorry! Groetjes Simone