Mei 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantal87, 22 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Oh LZ, dank je.. was net aan het zoeken! :D
    Jeetje, wat een gedoe weer bij de gyn voor je.. Hopelijk wordt het weer beter...

ML, pff je bevalling klinkt erg heftig! Ik vind het wel positief te lezen dat je ondanks het heftige, je onwijs goed terug kijtk erop. Gek moet dat zijn...

Ik heb wel gelezen, maar jongens wat kletsen jullie veel!

Chantal, jij loopt een end over meid... Trek je het nog een beetje. Lijkt me moeilijk om zoveel je voorbij zien gaan... *knuf*

Chantalk, inderdaad.. is het stiekem niet begonnen bij je? Probeer eens te kijken of er regelmaat in zit en f de pijn een soort van komt en gaat, een golvende beweging...

Alida, meid.. Nog even doorbijten.. *knuf*

2. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Oh Simone, gelijk heb je meid! fijn dat je erover gepraat hebt.
    Kadootje vind ik erg gaaf en persoonlijk!
    Ik wil voor Peter ook zoiets gaan doen..

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Simone: veel plezier bij het etentje. En heb je nog geslaagd tijdens het shoppen ? Bedankt voor jullie kaartje.
    @lz: nou dus in elk geval een vriendelijke gyn. Wel vervelend dat je het nog rustiger aan moet doen.
    @Rachel: je hebt niet gefaald hoor meid, je kleintje krijgt ook nog steeds borstvoeding ja. Je hebt vast je uitsterste best gedaan. En je zal niet de eerste zijn die later weer gewoon kan voeden hoor.
    @marielize: spoedig herstel meid ! Zo te lezen heb jij het niet makkelijk gehad.

Pf hoop dat ik zo iedereen weer gehad heb. Hier nog steeds alles prima. Ons kereltje is zo tevreden dat we hem vaak wakker moeten maken voor voeding. Voeding is nog wel een beetje een geklooi maar we moeten beide nog leren.

4. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Hmmm kan iemand Luca erbij zetten in de geboortelijst? Krijg het 'natuurlijk' weer niet voor elkaar. grrrr.
    Luca van Diana; 3730 gram, 7 mei 51 cm. Vind het sneu dat als ze weer online komt, haar mannetje er niet tussen staat.

Ben net lekker bij mijn ouders in bad geweest, mmmm zalig ontspannend. Alleen het afdrogen en aankleden grrrr verschrikkelijk. Heb het direct bloedheet en mag weer een half uur bijkomen pfff.

5. Female

Female Niet meer actief

Hoi meiden!

@ lz. Wat een gedoe zeg.... Gelukkig duurt het iig niet lang meer. (over 11 dagen zijn we uitgerekend! :) :) )

@ chantalk. Doe maar rustig aan, het is normaal dat er van alles gaat rommelen hoor de laatste weken. De dingen die jij noemt heb ik ook heel regelmatig. Laatste loodjes! ;)

@ silvie. Hoe gaat het nu meid? Wat een gedoe he..

@ rachel. Niet schuldig voelen hoor meid. Zo is het ook niks dus het is goed dat je er een oplossing voor zoekt.

@ onzewonder. Waar woon je ergens? ik heb nl de leukste kapper! In Nunspeet (tussen h'wijk en zwolle). Hij heeft super veel gedaan, is tijdens internationale kapperswedstrijden in Milaan 4e geworden. Is echt een top-kapper, en hij is nog sexy ook :) ... www.c-o-r-.nl
    Echt de moeite waard om een eindje voor te rijden!

@ Alida Hoe gaat het nu meid? voel je je wat beter?

@ simalex: geniet van jullie avond samen die gaat komen, lekker hoor! Leuk idee van dat cadeautje ook!

@ bibiche, die harde steken heb ik ook hoor. Gister zei de gyn dat het kindje helemaal vast ingedaald is en met het hoofdje direct over de bm-mond schuurt. (wat ook weer aan het zorgen is dat je bm-mond verstrijkt.)
    Ik heb er nu constant last van, de pijnlijke druk op mijn hele bekken zeg maar. Kan ook alleen nog maar waggelen ipv lopen. Dus als ik het zo hoor ben jij ook voorwerk aan het verrichten! hihi, mooi toch!

@ Ml. succes met 'opstarten' meid. en geniet van je kindje! gelukkig heb je meer kraamzorg...

Hier verder alles ok, beetje aangerommeld en naar de bibliotheek geweest. Vanavond komen pap en mam en blijven ook slapen. Echt leuk want ik kan niet steeds die 200 km rijden naar hun toe in mijn eentje, is zo riskant nu... Verder heb ik zelf speculaas gebakken en hij is super goed gelukt. :D

6. Moppies

Moppies Actief lid

15 sep 2006
    285
    0
    0
    Delft
    AGENDA:

Mei
    10e Liefzonnetje - gyn-
    chantal-vk
    Onzewonder - VK
    11e Babymei vk
    13e Moederdag
    14e Verjaardag Emmetje
    Moppies - vk
    Liefzonnetje - gyn
    15e Silvie - vk
    Alida - gyn
    Bibiche - vk

BEVALLINGSLIJST

1: Chantal (33)--> meisje ~ 3 mei ~ * 1e
    2: Silvie (34) -->jongen ~ 7 mei ~ 2e
    3: Moppies (34) --> meisje~ 16 mei ~ 1e
    3: Josam (30) --> onbekend ~ 16 mei ~ 1e
    5: Bibiche (27) --> meisje ~ 17 mei ~ 1e
    6: Rebtam (34) --> geheim ~ 18 mei ~ 3e
    7: Oek oek (25) -->jongen ~ 19 mei ~ 1e
    8: Desi23 (24)1e geheim ~ 20 mei ~ 1e
    9: Female (22) --> geheim ~ 21 mei ~ 1e
    9: Liefzonnetje (30) --> onbekend ~ 21 mei ~ 1e
    11: Bianca (32)--> geheim ~ 24 mei ~ 1e
    11: Babymei (24) --> onbekend ~ 24 mei ~ 1e
    13: Dapop (29) --> geheim ~ 25 mei ~ 1e
    14: Alida (23) --> onbekend ~ 27 mei ~ 1e
    14: wondertje (26) ---> onbekend ~ 27 mei ~ 1e
    16: Emmetje (31) --> onbekend ~ 28 mei ~ *1e
    17: N23 (23) --> jongen ~ 29 mei ~ 1e
    17: Jeannet (21) --> meisje ~ 29 mei ~ 1e
    19: Onzewonder (24) --> jongen`~30 mei 1e
    19: Chantalk (25) --> onbekend ~30 mei 1e
    21: Aafje87 (20) --> onbekend ~ 31 mei ~ 1e

Verwacht:
    4 meisjes 4 jongens 8 onbekend 5 geheim

Geboren:

1: Mvjanelle (30) --> Benthe Esmay ~ geboren: 3 februari 07 ~ 25 weken ~ gew: 520 gram ~ lengte: 30 cm
    2: Simalex (24) --> Yildou Reanne ~ geboren: 8 april 07 ~ 35,2 weken ~ gew: 2635 gram ~ lengte: 47 cm
    3: Assepoester (27) --> Sabrina Alyssa ~ geboren: 12 april 07 ~ weken ~ gew: 2840 gram ~ lengte: 47 - 50 cm
    4: Tatlim23 (23) --> Alani Aylin ~ geboren: 13 april 07 ~ 35,6 weken ~ gew: 3208 gram ~ lengte:
    5: Rachel (22) --> Lindsey Eline ~ geboren: 24 april 07 ~ 38 weken ~ gew: 3320 gram ~ lengte: 51 cm
    6: mama1986 (20) -->Bono ~ geboren: 25 april 07 ~ 37.6 weken ~ gew:3890gram~ lengte:51 cm
    7: Jesie (26) -->Mareno ~ geboren: 25 april 07 ~ weken ~ gew: 2410 ~ lengte: 46 cm
    8: Momtobe (..) --> Maroa ~ geboren: 28 april 07 ~ weken ~ gew: 3675 gram ~ lengte: 50 cm
    9:Goddess (18 ) --> Josh David Dash ~ geboren 30 april 07 ~ 38.3 weken ~ gew: 2880 ~ lengte:
    10: MarieLize (36) --> Veerle ~ geboren: 1 mei 07 ~ 39,5 weken ~ gew: 3015 ~ lengte:
    11: Tassie (32) --> Dylan ~ geboren: 2 mei 07 ~ 38,5 weken ~ gew: ~ lengte:
    12: Erica (31) --> Tessa Elise ~ geboren: 2 mei 07 ~ 39.3 weken ~ gew 2990- ~ lengte: 49 cm
    13: Tigger (26) --> Emma Johanna Elisabeth ~ geboren: 3 mei 07 ~ weken ~ gewicht 3550 ~ lengte
    14: Janice (33) --> Jasmijn ~ geboren: 3 mei 07 ~ 38.4 weken ~ gew: 3190 ~ lengte: 49 cm
    15: Mariska (32) --> Bram ~ geboren: 5 mei 07 ~ 39,2 weken ~ gew: 3435 ~ lengte:
    16: Diana ( ) --> Luca ~ geboren: 7 mei 07 ~ weken ~ gew: 3730 ~ lengte: 51 cm
    17: Nemo (24) --> Sven ~ geboren: 8 mei 07 ~ 39,6 weken ~ gew: 4120 ~ lengte:
    18: Jingles (30) --> Jelte ~ geboren: 8 mei 07 ~ 39,5 weken ~ gew: 3442 ~ lengte: 53 cm
    19: Amilah (25) --> Ameera Yakubu ~ geboren: 8 mei 07 ~ 38 weken ~gew: 6 pond ~ lengte:

Geboren:
    11 meisjes 8 jongens

SMS-Buddy's:

Bibiche --> Simalex
    Alida --> Assepoester/nemo
    Emmetje --> Bianca
    Bianca --> Emmetje
    Babymei --> Momtobe
    Liefzonnetje --> Vriendlief
    Rebtam --> bijna mannetje
    Chantal-->Mannetje
    Mignon --> Tigger

7. Moppies

Moppies Actief lid

15 sep 2006
    285
    0
    0
    Delft
    Ik heb het even aangepast. Weet alleen Diana haar leeftijd niet zo 1-2-3.

Kom net uit het ziekenhuis, voelde weer weinig leven. Bleek weer ok na CTG en echo, alleen had ik een iets verhoogde bloeddruk en vielen mijn olifantenpoten nogal op, dus ook bloedgeprikt en in een potje gepiest :oops:
    Moest dus even blijven en op de uitslag wachten... Gelukkig niets aan de hand.
    Heb wel last van voorweeën... en hoop echt dat het snel doorzet!
    M'n broer gaat straks weer naar huis, dus die ga ik nog even vergezellen voor de tv ;)
    Fijne avond meiden!

8. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    Geen geboortenieuws vandaag?

Ik ben vandaag met m'n moeder de stad in geweest, heb nog wat leuke dingetjes met haar gekocht. Realiseerde me wel dat ik nu toch eigenlijk echt wel de meest noodzakelijke dingen in huis heb. We hebben nog lekker op een terrasje kunnen zitten. Bij Ikea gordijnen gekocht waarvan m'n moeder het hemeltje voor de wieg van gaat (laten) maken. Als het goed is, neemt ze het dit weekend mee als we onze verjaardagen gaan vieren.
    Voor m'n moeder was het even een welkome afleiding om thuis weg te zijn, m'n zus is nog steeds bij haar en is vrij dominant aanwezig. Zo mocht m'n moeder eigenlijk vandaag niet eens met mij de stad in van haar. Ook mag m'n moeder nauwelijks praten over haar aanstaande kleinkind. M'n zus is altijd al erg egocentrisch geweest en vindt dat ze altijd aandacht tekort is gekomen. Nu ze vanwege haar ziekte en herstel hele dagen thuis zit bij m'n moeder, krijgt m'n moeder alle verwijten van vroeger over zich heen. M'n moeder voelt zich daarentegen juist schuldig tegenover mij omdat zij dus vroeger en ook nu weer meer aandacht aan m'n zus schonk.
    Gelukkig ben ik niet zo veeleisend en vind dat ik goed terecht ben gekomen, dus van mijn kant geen verwijten.

Ik vroeg m'n moeder naar haar bevallingen, nu weet ik dat dat niet erfelijk hoeft te zijn, maar je weet nooit... M'n broertje was er binnen 3 á 4 uur, ze was toen 2 weken overtijd. Hij is alleen 3 dagen na de geboorte overleden (hartafwijking). Mijn zus was er binnen 2,5 á 3 uur, ze was toen 1 week overtijd. Ik was er binnen 2 uur, ze was toen 1 week overtijd. Ze vertelde dat ze (ik geloof de 1e keer) voor haar gevoel lichte weeën had, en toen de vk na een uur kwam kijken ze al 6 cm ontsluiting had, bij m'n zus ging het zo snel dat ze toen de vk na een uur kwam kijken ze met spoed naar het ziekenhuis moesten rijden (ivm 1e bevalling moest ze in het ZH bevallen).

Ik weet niet of mijn vk er iets mee doet, maar ik zal het toch maar even melden bij de volgende controle dat het dus snel zou kunnen gaan, aangezien ik ook in het ZH wil bevallen. Ik kan beter rekening houden met het feit dat het bij mij ook snel zou kunnen gaan dan, ik zal wel realistisch blijven en er niet teveel op hopen ;)

@Rachel: voel je inderdaad niet schuldig nu de borstvoeding niet goed loopt, er zijn zat vrouwen bij wie het ook niet goed wil lukken. Je bent juist een goede moeder als je het erkent en overgaat op combi van kolven en flesvoeding. Als iemand mij vraagt of ik bv ga geven, zeg ik bij voorbaat al: ja, als het lukt.

@ simalex: lekker genieten meid van jullie trouwdag!

@ de rest: ben een beetje bekaf van het waggelen in de stad... heb alles gelezen hoor, maar heb effe niet de puf te reageren

9. chantalk

chantalk Fanatiek lid

De krampen zijn gelukkig wat minder geworden. Ben dus nog niet begonnen hoewel ik dat niet erg had gevonden ;)

We hebben een lekker druk weekend gepland. kom ik eindelijk weer eens de deur uit en kan ik weer eens aan wat anders denken dan aan de baby.
    Wachten duurt soms zoooo lang. :)

@ female. veel plezier met je ouders. Ik hoop dat de speculaas smaakt ;)

10. Alida: Dat sloeg op het steeds checken of er al dames bevallen zijn. Sorry, had misschien iets duidelijker moeten zijn... :oops: .

Nemo: Ik hoop maar dat de volgende badder sessie leuker is, dat is namelijk morgen al...

Ja nemo, de gebroken nachten met nog pijnlijkere tepels komen nog (had vannacht zo'n nacht... niet leuk!). Ik heb nu ook shceurtjes in mn tepels, dat doet echt onwijs pijn (hij wilde de tepel+tepelhof vannacht steeds niet goed pakken, maar wilde wel eten = veel gehannes - geduld raakt op - dan toch maar fout aanleggen, dus ja eigen schuld dikke bult, of beter gezegd, gescheurde tepels :cry: ).
    Was vannacht geloof ik een regel nacht, hij wilde elk half uur/uur weer eten, gek werd ik ervan. De voeding om 5 uur vanmiddag ging gelukkig wel weer goed.

Bibiche: Nee het water was niet te warm, was een rpima temperatuur. Hij vond het eerst ook wel lekker, en na een paar minuten ineens niet en toen was het paniek. Ik kan echt niet bedenken wat het nou was. Krampjes zullen het ook niet geweest zijn.

Gefeliciteerd met je zusje!

Bianca: Ik kan weer prima op mn buik slapen hoor.

onzewonder: Ja ik heb een tip tegen de verveling: probeer alles met 1 hand te doen, en doe alsofje iets kwetsbaars (baby) op je andere armhebt. Kun je alvast oefenen voor als de beeb er is (had ik dat maar gedaan, zit nu steeds zo te prutsen met 1 hand...).

Simone: Leuk dat jullie uit eten gaan! En alvast gefelicieedr met jullie trouwdag.
    Ik zou maar niet te hard hopen op een moederdag cadeautje (...mannen... je weet maar nooit).

Rachel: Je hebt de juiste beslissing genomen hoor, ik snap dat het onwijs rot is, maar dit is het beste voor Lindsey en daar gaat het om.
    Gefaald heb je (zoals de anderen al zeggen) zeer zeker niet, ik vind dat je pas faalt als je je iegen zin doordrijft ten koste van je kind, dan faal je als ouder (vind ik dan). *knuf*

11. janice

janice Actief lid

14 mei 2006
    420
    0
    0
    even snel een berichtje van ons. Hier alles goed. Mevrouw wilt niet alleen 's nachts slapen. Overdag gaat het prima ook met het voeden. Ze drinkt goed, ze is na een week al terug op haar geboortegewicht.
    's nachts slaapt ze dus bij ons in bed. Ik zorg dan met name voor haar, zodat manlief een beetje kan uitrusten (hij is weer aan het werk). Manlief helpt overal waar het kan, echt een supervader. De eerste week is echt omgevlogen.

Ik zie dat er in de tussentijd weer wat dames zijn bevallen, gefeliciteerd met jullie zonen en een dochter.

Ik probeer een beetje mee te lezen of in ieder geval in de gaten te houden wie er is bevallen. Maar moet zeggen dat een kind veel energie kost. We houden bezoekjes nog minimaal want het kost nog veel energie. Ik ben ook nog niet de oude, maar wel vandaag (met man en kind) naar buiten geweest.

Plicht roept, kind moet weer aan de borst.

12. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff ben het wachten zoooooo zat! de verveeeeeeeeeeeeeling! :evil:

*sorry... moest ik ff kwijt*

13. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Haha! hier ook zo! :)

14. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Rachel even een reactie op jouw bericht. Als je goed voor jezelf zorgt kun je beter voor je kindje zorgen. Cliche maar waar, jij voelt zelf het beste aan wat goed voor jou en je baby is. Ze komt echt niets te kort bij ouders als die van haar.
    Het is dus een super goede beslissing meid! Hopelijk vinden jullie weer wat rust. Hier ook veel krampjes en met name 's nachts heel vervelend.

Goddes ook nog in de weer met de voedingen zag ik.
    Wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die het ritme nog niet heeft.

Ik ben nu terug gegaan naar om de drie uur voeden en dan maar een borst ipv 1,5 om de 4. Tess lijkt hier beter op te reageren,verder geef ik nu cinababy voor krampjes.

Geen nieuwe baby's zag ik, wel meiden die zich vervelen. geniet daar nog even van ;)

15. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @rachel: je hebt zeker niet gefaald, ze krijgt nu toch ook nog steeds bv uit een fles. Je kan niet meer doen dan je best toch!
    @female: voorwerk ja echt waar :) ik hoop het zo
    @simone: lekker genieten van je weekend en hopelijk denkt ie ook aan moederdag :) Ik weet dat mijn man al bezig is om voor mij een kado te zoeken want ik ben ook moeder ook al zit baby nog in me, wel lief.
    @oek: ik kan ook niet meer wachten hoor, ik vind de dagen kruipen nou, en helemaal bij het idee dat het ook eens 3 weken kan duren ipv 1 week :(
    @emmetje: wat heeft je zus je dan?
    Zo en je moeder heeft ook snelle bevallingen gehad zeg :confused:
    @moppies: gelukkig dat alles goed is met jullie beide, wat een opluchting zeg.

Hier alles rustig dus dwz geen steken onderin maar wel heel veel harde buiken. En als baby beweegt met haar billen pff dan voelt mijn buik zo strak, echt een eng gevoel hoor.

16. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Dank jullie wel lieverds voor jullie lieve reactie's!
    Voel me een heel stuk beter :D Ik ga nu lekker slapen, ik probeer morgen te reageren maar is erg druk....maar lees wel alles hoor :)

17. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    hallo meiden,
    ben net naar de vk geweest bloeddruk was
    weer te hoog moet nog meer rust nemen.
    mijn meisje ligt nog steeds niet diep genoeg dus
    ze denkt dat het nog wel even duurt maar je weet
    het nooit.
    maandag krijg ik een echo en kijken ze naar het
    hartje en of ik genoeg vruchtwater heb.
    als het deze week niet geboren word word
    ik vrijdag 18 mei ingeleid dus word toch erg spannend.
    groetjes chantal.

18. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0

19. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @chantal: oh spannend meid volgende week vrijdag ben je mama :D hopelijk gebeurd het wel eerder

Zo mijn buik is echt kei en keihard, volgens mij is ze van steen gemaakt :)

20. chantalk

chantalk Fanatiek lid

@ chantal. doe lekker rustig aan en wie weet komt ze wel snel genoeg. ;)

brrrr het gaat hier onweren :( Ben als de dood voor onweer en ben ook nog eens helemaal alleen thuis. :cry:
    Ik ga maar wat proberen te slapen des te eerder is mijn mannetje thuis.

slaap lekker allemaal wellicht tot morgen. :D

Deel Deze Pagina