Welkom nieuwe mei mama's, gezellig!!! Gefeliciteerd hoor. @MamavanAmiek, mijn huisarts zei dat je pas in week 8 de verloskundige hoeft te bellen. Hij heeft mij een verwijzing gegeven voor een termijn echo om te kijken hoe ver ik precies ben (gaat gebeuren 25 september). Merken jullie al iets van het zwanger zijn??
Vooralsnog ben ik best moe en begin nu en dan licht onpasselijk te worden bij sommige geuren. Ik heb di 22 aug. (NOD) posi getest, 23e naar de ha (die alleen maar feliciteerde) en de 25e naar de verloskundige gebeld. Toen was ik dus 4 en halve week. We hebben gewoon een afspraak gemaakt voor het intake-gesprek en de termijn-echo die samen op de 25e september zullen zijn. Dus Erica: straks echo vergelijken hihi
Leuk Assepoester dat we dezelfde dag echo hebben!! Ik zie ook dat je net als ik in de tweede ronde bent zwanger geraakt. Ik blijf het onwerkelijk vinden. Soms voel ik uren niets, dan denk ik "het zal er toch wel echt zijn?". Soms voel ik allerlei ongemakkelijke pijntjes en dan denk ik weer "zal er toch wel blijven zitten?". Ben eigenlijk alleen blij als ik iets van misselijkheid of vermoeidheid voel omdat ik dat als zwanger zie . En daar heb ik eigenlijk nog maar heel weinig last van. Dit is lastig voor zo een controle freak als mij. Geduld is het enige wat mij kan redden . Tja het is wat zo een eerste ervaring. Kan mijn niet snel genoeg de 25e worden .
Ik weet precies wat je bedoelt: ben ook een controlfreak. Overal lijstjes met 'niet vergeten' etc. Kan dan ook niet wachten op de echo, ben zelfs al andere echo's op het net aan het zoeken, zodat ik straks ons kindje ook 'herken'. We schelen ook maar een dag, dus onze echo's zouden praktisch gelijk moeten zijn. Ook grappig dat het beide tweede ronde was, hebben we toch een hoop gemeen met elkaar
Heb enorm last van mijn bekken (kwaaltje overgehouden van de snelle bevalling van Amiek). Moet heel goed op mijn houding letten en mijn oefeningen braaf doen. Verder beetje last van mijn boobs en een vol gevoel...geen honger dus. Maar ook een beetje genânte dingen...ik verlies heel veel wit vocht (jek) en slijm....heb nu ook last van mijn buik. Beetje trekkerig gevoel. En ik bel wel even in de 8ste week... Collega van mij trakteerde vandaag: ruim 3 mnd zwanger!!! Ik zat echt een beetje te kijken van: "Oh...eh...leuk!". Maar heb lekker niks gezegd!
@MamavanAmiek dat was zeker lastig om dan niks te zeggen!! Wat moet je voor oefeningen doen voor je bekken? @Assepoester ik heb ook al naar echo's gezocht!! haha
Ik kom me vanaf vandaag ook hier aanmelden, ben als alles goed is uitgerekend op 16 mei!!! Groetjes, Astrid
Hee Josje, nog gefeliciteerd meid. En ik ben ook 9 mei uitgerekend. (Als alles deze keer wel goed gaat). Volgende week maandag naar de verloskundige en dan zo snel mogelijk een echo !!!
Hallo allemaal, Ik ben op 10 mei uitgerekend, eerste beebje. IK heb al een flinke tijd last van mijn liezen. Ik heb ( nog ) geen last van mijn boobs of misselijkheid. Voel me wel een beetje opgeblazen. Voor de rest voel ik me eigenlijk prima. Ben benieuwd hoe lang dat nog duurt.
Mamairis, Josje en Jingels, welkom!!! Leuk hoor dat er wat mei mama's bij komen. Zelf voel ik me niet zo lekker. Eigenlijk kan ik de hele dag wel . Ik schiet werkelijk van alles in de stress Zal er allemaal wel bij horen en ik laat het dus maar een beetje over mij heen komen. Lichamelijk heb ik een raar gevoel in mijn baarmoeder. Ik heb nog steeds alleen 's avonds trek in eten. Sinds vanmorgen heb ik pukkels. Ik heb ook nog geen last van mijn borsten, ze zijn ook nog niet groter. Dat lijkt me nou juist zo leuk omdat ik al mijn hele leven een kleine a cup heb.Ik wil ook zo graag voor een paar maandjes mooie (.) (.)
Alle nieuwe dames: GEFELICITEERD !!!! Ik heb hiervoor een mk gehad en ben nu dus wat onzekerder. Ben nu al wel verder dan de vorige keer. Mijn borsten doen wat minder pijn vandaag, maar jullie hebben er helemaal geen last van dus dat stelt me weer wat gerust. Heb wel last van krampen in mijn buik, dit zijn volgens mij mijn darmen want ik heb soms ook diarree, dit is weer sinds gisteren daarvoor een paar dagen geen last gehad. En vaak plassen, en meer zin in eten. Valt mij tot nu toe nog mee al die klachten, maar dat kan zeker nog wel komen. Volgende week maandag naar de verloskundige, ik mocht heel vroeg komen omdat het verleden keer is misgegaan. En dan een echo, spannend !! Zie er eigenlijk wel een beetje tegenop. Maar ik denk als ik onze beeb gezien heb dat ik dan wel wat rustiger ben (lees: hoop ik)
Hallo Meimamma's, Best eng om hier te typen. Ik heb namelijk 6 weken geleden een miskraam gehad en ben opnieuw zwanger. Waarschijnlijk wel een latere eisprong en ik vermoed dus dat ik niet 6 maar 5 weken zwanger ben. De vorige keer is het misgegaan met 6,5 week, dus vandaar dat de komende 2 weken toch best spannend zijn voor ons. Kwaaltjes zijn vollop aanwezig (gelukkig): misselijk, zere borsten, moe, wisselend humeur, veel plassen, ook heb ik allemaal vage pijntjes in baarmoeder gebied, dat schijnt bandenpijn te zijn (nu al???) vooral als ik na veel bewegen even in rust ben, is het net of er iemand in mij aan het trekken en duwen is Omdat we van onze HA een normale menstruatie moesten afwachten (wat we dus niet gedaan hebben) heb ik nog niet met de HA gebeld. Einde volgende week denk ik wel dat ik bel. Voor 8 weken schijnt er nog niet veel op een echo te zien zijn, en eigenlijk verlangen we wel naar een echo met een kloppend hartje! Voor ons een teken dat het helemaal goed zit. Mijn man is 22 sept. jarig en ik hoop dat we het rond zijn verjaardag kunnen plannen de echo... Het liefste wacht ik dus een mooie echo af, voordat ik een topic plaats onder 'ben zwanger'. Maar ik zag dat er (helaas) meerdere mamma's hier zijn met een MK-ervaring, dus jullie begrijpen vast wel wat ik bedoel/voel en hoe onzeker je bent over die prille zwangerschap. Volgens mij is het voor iedereen van levensbelang om die 12 weken zo vlug mogelijk door te komen en dan kunnen we gaan genieten. Of niet dames? Groetjes Simone
Erica, als ik niet beter zou weten, zou ik denken dat we tweeling zijn. Ook ik ga gebukt onder het kleine a-cupje en nog geen groei te bekennen, grrr. Bovendien wilde ik net een vraag aan de verloskundige stellen, die jij ook net gesteld had (nog bedankt daarvoor hihi). Ik heb alleen juist geen zin in avondeten. De rest van de dag geen probleem, maar de geur van gebraden vlees....bah @nemo en simone: welkom bij de mei-mamma's. We gaan er gewoon voor zorgen dat mei de maand wordt waarin alle beebjes perfect ter wereld komen. We stralen gewoon zoveel geluk naar elkaar uit dat het alleen maar goed kan gaan. \/
Ik heb een D-cup maar das ook niet altijd een lolletje kan ik jullie uit ervaring vertellen. Ik ben zoals ze dat noemen: een struise dame!. Ik heb van alles veel.... is soms ook niet altijd even prettig. En zo heeft iedereen wel wat. Ik ben heerlijk aan het genieten van mijn zwangerschap, het is zo onwerkelijk. Ik ga ook niet eerder bellen naar de vk als ik iets van 7 weken ben ofzo. Ik wil , als het natuurlijk morgelijk is, pas met 10 of 11 weken een echo, dan is er echt wat te zien.
Ik heb gewoon gebeld met de mededeling dat ik positief getest had en wanneer ze me wilden zien. Ze vertelde me dat zij de gewoonte hebben om de eerste echo rond 9 weken te maken en nadat we de weken hebben lopen tellen is de afspraak gemaakt. Je weet dan in ieder geval dat er tijd voor je is. Edit: ook met 9 weken is er al best een hoop te zien hoor. Heb genoeg echo's gezien met dat aantal weken =)
@Simone welkom. Succes deze weken van afwachten. Ik vind het zelf al doodeng en tel echt de dagen af naar de echo. Het moet voor de vrouwen die wel een mk hebben mee gemaakt dus helemaal spannend zijn. Fijn dat je toch mee komt kletsen en ook ik straal vanaf hier wat geluk naar je uit voor een mooie gezonde zwangerschap. Zelf voel ik nog van alles, zie ook mijn vraag aan de verloskundige. Wat ben ik blij dat ik die mensen niet echt zie, je schaamt je toch te pletter . Aan de andere kant wint de nieuwsgierigheid het van de schaamte dus ben benieuwd. @Assepoester de overeenkomsten zijn wel lachen. Nu maar hopen dat we dezelfde mooie cupmaat c tegemoet gaan. Echt als dat gebeurd en alles gaat goed loop ik deze hele winter in strakke truitjes!!! O als ik over 2 weken verga van de pijn in de (.) (.) en klaag mag deze voorgaande opmerking niet tegen mij gebruikt worden, deal??
Ook hier een Mei mama, 10 mei verwachten wij ons eerste wondertje. Ook nog nergens echt last van, ja gevoelige borsten maar dat stoort me niet zo, verder nog niet misselijk en ben echt enorm trots op mezelf hihi Ik voel me op en top vrouw en denk dat ik de hele wereld aankan.
Hoi... Mag ik me ook aanmelden? Ik heb vanmiddag posi getest.. Ben 15 mei uitgerekent, als alles goed mag gaan...