Mei 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantal87, 22 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik ga later even op iedereen reageren hoor dames, ik lees wel alles mee.

Vandaag 2e echo gehad. Baby was 33 mm groot, alles goed.
    Super !

2. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    He Nemo, super! 33mm 3,3cm (klinkt toch veel groter) is al heel wat..... echt gaaf joh dat alles goed was....
    waarom krijg je trouwens nog een extra echo (je zal het vast verteld hebben, maar ik weet het niet meer.. sorry....)
    Ik krijg geen tweede echo, ja pas bij 20 weken, maar dat is zooooooo ver weg.... lijkt wel een volgend leven...

3. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Vandaag gesprek met de baas gehad.. nou dat was prima! Hij feliciteerde me, vroeg of het de eerste was, toonde echt wel even belangstelling! Dus daar was ik al blij mee.
    Na mijn verhaal van de VK zei hij zelf al dat we dan maar tijdelijk een oplossing moesten verzinnen en dat heeft hij direct gedaan. De komende weken zit ik aan de andere kant van het gebouw bij iemand anders op de kamer (die verhuist ook nog niet mee).
    Ben opgelucht... vind het alleen nog wel een raar idee dat ze het op mijn werk nu ook al weten (nog niet iedereen, maar de tamtam zal wel snel gaan) terwijl er nog veel vrienden zijn (eigenlijk alle) die het niet weten....

4. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    He Mariska,
    Jij hebt vandaag wel weer ijverig je best gedaan hier zeg! Super!
    Ben je overigens al minder moe?
    Tja en dat bloedverlies was enorm schrikken, maar zolang het nu gewoon "stil" blijft, is er niets aan de hand zegt de VK en is het waarschijnlijk gewoon een bloedvaatje geweest.. dat gevoel heb ik eerlijk gezegd ook, dus voel me niet meer ongerust.

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

@liefzonnetje: gelukkig dus niet meer in die vreemde luchten. En er zullen vast wel vragen komen waarom jij ergens anders zit, maja je baby is nu het belangrijkste en dan maar een paar lastige vragen.

Waarom ik nu weer een echo kreeg ? Ik heb hiervoor een MK gehad dus mocht voor vroege echo (6w5d) de termijn was toen niet met zekerheid te bepalen zei de gyn. Dus ik moest nog een keer terug komen. Helemaal niet erg.
    31 oktober ga ik weer voor echo maar dan naar Bilthoven, daar krijgen verloskundigen les. Dit mischien ook iets voor jou ?

6. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    hoi liefzonnetje,
    dat was even schrikken zeg voor je.
    gelukkig dat er verder niks meer was.
    en gelukkig dat het met je werk ook goed gegaan
    is.

hoi nemo ,
    mooie echo ,
    heerlijk om weer even naar je kind
    te kijken he?

gr chantal.

7. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    O nog even en dan heb ik mijn echo, ben zoooooo nerveus. Gelukkig al om 08.45 anders had ik er nog de hele dag op moeten wachten.

8. Mariska75

Mariska75 Bekend lid

1 aug 2006
    555
    0
    0
    Deventer
    @Liefzonnetje: jij was gisteren trouwens ook aardig op dreef met je berichtjes :) . Fijn dat je gesprek zo goed verliep. Het geeft toch niet dat ze het op je werk al weten. Ik vind dat alleen maar prettig. Mocht er iets mis gaan (waar we natuurlijk niet vanuit gaan) dan kunnen ze je daar ook in steunen. Wanneer vertel je het je vrienden?

@Erica: Hoe was de echo!

9. Mariska75

Mariska75 Bekend lid

1 aug 2006
    555
    0
    0
    Deventer
    @Liefzonnetje: ik ben nog niet echt minder moe en eten gaat soms ook moeizaam. Ik zit zo ontzettend snel vol :cry: . Zaterdag gaan we met Mark zijn oma en familie uiteten (doen we elk jaar met haar verjaardag en kost niets ;) ) maar ik kan waarschijnlijk maar weinig op. En ik hou zo van eten :) Fijn dat het bloedverlies maar 1 keer was. Zal idd wel een bloedvaatje zijn geweest.

@Nemo: wat fijn dat je echo goed was. Zoals Liefzonnetje al zei, 3,3cm klinkt groter dan 33mm :)

10. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    hoi allemaal,
    Even een update:
    Ik krijg vrijdag een echo, spannend!
    vooral voor termijnbepaling en om te kijken of het een tweeling is.Ik ben namelijk doodziek, misselijk, 24 uur per dag, echt niet leuk meer,kan bijna niets, enige wat helpt is rust.Bij mijn vorige zwangerschappen heb ik hier geen last van gehad, verder tweelingen in mijn familie en in die van mijn man, en mijn leeftijd. Kortom, heel goed mogelijk.
    Dus wij wachten met spanning af,
    Ik heb alle berichten gelezen maar het is nauwelijks bij te houden.
    groetjes Patricia

11. Mariska75

Mariska75 Bekend lid

1 aug 2006
    555
    0
    0
    Deventer
    @Patries: spannend zeg. Hoeveel kinderen heb je al? Wat vervelend dat je zo ziek bent. Ik hoop voor je dat het snel weer overgaat.

12. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Hoi Mariska,

Ik heb er al twee, en in mei een miskraam gehad.En een tweeling is ook welkom ,hoor.Is wel schrikken, maar het zal zeker zijn leuke kanten hebben.Mijn man zal meteen superblij zijn, die wilde altijd wel een groot gezin.Ach, en deze kwaaltjes heb ik er wel voor over, hoor, ik heb gelukkig een hoop hulp.Het moet maar even, beter maar accepteren dan er tegen vechten,
    groetjes Patricia

13. siken

siken Actief lid

12 sep 2006
    179
    0
    0
    Antwerpen
    Hoi,ik moet ook in mei bevallen,ik ben nog een groentje,weet weinig van al die echo´s en onderzoeken dus ik zit lekker te lezen en ik leer dingen van jullie,heb nog geen echo gehad,moet op 26 oktober gaan kunnen jullie me vertellen wat de eerste onderzoek inhoudt? Is het waar dat ze aan u borste voelen om te zien of alles in orde is en bla bla? Ik ga met mijn man,maar het probleem is dat de dokter een man is,en ik wil liever een vrouw,beel je in een man die zit aan jou te prutselen.dat zal niet goed aflopen ze,daarom ben ik nog steeds op zoek naar een goede gynaecoloog ,een vrouw natuurlijk....

14. simalex

simalex Bekend lid

hoi iedereen, welkom nieuwe meimammies!

Ik ga ff niet op iedereen in... druk druk druk... huishouden, school en straks weer werken. Maar ik wilde ff laten weten dat mijn man gisteren voor het laatst heeft gerookt en dus een poging doet om te stoppen! Goed van hem heh?
    Ik hoop dat hij het volhoud!

Groetjes Simone

15. Mariska75

Mariska75 Bekend lid

1 aug 2006
    555
    0
    0
    Deventer
    Welkom en gefeliciteerd.
    Ze voelen echt niet aan je borsten hoor. Bij een echo hoef je alleen (als het uitwendig is) je buik te ontbloten en dan doen ze er wat gel op. Ze gaan dan met een apparaatje op je buik en dan kun je op het scherm je kindje bewonderen.
    Waarom moet jij naar de gynaecoloog? Of bedoel je een verloskundige?

16. Mariska75

Mariska75 Bekend lid

1 aug 2006
    555
    0
    0
    Deventer
    @Simone: hopen dat je man het volhoudt :D . Die van mij heeft er al 3 pogingen opzitten en hem lukt het niet :oops: . Ik heb gelukkig nooit gerookt, dus dat scheelt weer.

@Patries: De 1e 2 waren ook geen tweeling, dus misschien nu weer niet. Vrijdag weet je meer. Hoeveel kinderen zou je het liefst willen, als je het voor het zeggen zou hebben?

17. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Yesssss de echo was zo mooi! :D :D :D Het kindje bewoog uitbundig. Het ging alle kanten op. Zelfs de onderkant van de voetjes heb ik gezien. De nekplooi zag er ook mooi uit.
    Vorige keer was het twee dagen minder ver dan mijn telling. Nu was het weer exact wat hun dachten. Dus heb ik er toch maar 2 dagen af gehaald nu. Het maakt me nu ook niets uit, zag er zo goed uit. Echo in mijn album.
    Het kindje was 4,6 cm.

@Nemo fijn dat je echo goed was, mooi he!
    @Liefzonnetje, goed dat je zo voor jezelf opkomet. Erg fijn dat je baas begripvol is.
    @Patries wat naar dat je zo ziek bent. Hopelijk voel je je snel beter.
    @Siken met wie heb je en afspraak 26 oktober (verloskundige of gyn of echo?)
    @Simone wens je man succes met stoppen. Ik ben ruim 1,5 jaar geleden gestopt. Ben blij dat ik nu niet rook.
    @Mariska wordt je vermoeidheid al minder?

Alle andere liefs en groetjes

18. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Oh eindelijk!

Hai lieverds! Sorry... maar wat een drukke week heb ik gehad. Heb echt geen tijd gehad... :oops:

Hoe is het hier?

19. Firella

Firella Actief lid

14 aug 2006
    201
    0
    0
    Hoorn
    Hallo Allemaal,

Wat gaat het allemaal snel! Ik heb het idee dat ik net bekomen ben van de uitslag van de test en nu al weer 5 weken verder!
    Dat zegt dan maar weer dat je er echt elke dag van moet genieten!

Ik moet er eerlijk bij zeggen dat ik nog niet echt het gevoel of idee heb dat er iets in mij groeit....
    Maar morgen mag ik dan ook eindelijk voor de echo en ik denk dat het dan wat reeeler wordt..

Groetjes Firel

20. Mariska75

Mariska75 Bekend lid

1 aug 2006
    555
    0
    0
    Deventer
    @Erica: fijn hoor dat je een goede echo hebt gehad. Geeft wel een geruststelling he. Ik ben nog steeds snel vermoeid. Ik ga zo tennissen (wat ik al 3 weken niet heb gedaan) en ik ben benieuwd hoe goed ik dat volhoud :oops: .

@Tigger: alles goed? Hoe is het in Den Haag?

@Firella: gaat hard he :) . Veel plezier met de echo morgen. Heb je last van kwaaltjes of helemaal niet?

Deel Deze Pagina