ja bedankt moppies dat je nog wist dat ik er ook was. heb me al heel lang niet laten horen maar dat koken gaat niet helemaal vanzelf hoor. het is dat ikhet voor me mannetje wil doen omdat ie hard en lang werkt anders had ik het alleen op brood met soep ofzo gehouden!
emmetje: van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Hier gaat het steeds beter, alleen is Lars iedere nacht nog wakker geweest, en dan dus ook de hele nacht... dat is erg vermoeiend. Zal even proberen een foto van Lars te plaatsen..
@Moppies: als beiden wat doen, dan zou je denken dat de combi voor een bevalling zou zorgen...hihihi, maar bij jou mocht het niet baten? Vorige week heb ik er ook alleen een bloeding aan over gehouden. @Babymei: jammer dat je niet meer in Den Haag woont. Heb overigens geen appeltaart gebakken. Heb ff een uur gewinkeld. Manlief belde ondertussen of ik al last had van weeen
Hé meiden. Goh, ik heb jullie wel in spanning gehouden als ik het even zo snel heb gelezen. Bedankt voor jullie felicitaties! Het liep ook allemaal iets anders dan gepland. Ik had vanaf 5 uur 's ochtends tot 5 uur 's middags redelijk lichte weeën om de 10 minuten, ze duurden nog geen minuut, dus de vk kwam daar niet voor. Gelukkig tussen 5 en 6 volgden ze elkaar sneller op en kon ik de vk weer bellen, ze kwam langs en ik had 1 cm ontsluiting, dus vlgs het boekje. Ze zou om half 11 's avonds haar collega langs laten komen, omdat die nachtdienst had. Om half 9 echter volgden de weeën steeds sneller na elkaar (soms aansluitend) en ze werden erg heftig. M'n man heeft toen de vk laten komen. Ik had toen 3-4 cm ontsluiting. De hartslag van 't kindje vond ze aan de hoge kant dus ze wou gelijk naar het ziekenhuis (en dan dus je tas vergeten met mobiel, ponskaartje ziekenhuis e.d. er in). Daar werd een hartfilmpje gemaakt en m'n vliezen gebroken. Toen bleek ook nog dat er meconium in het vruchtwater zat. Dat waren dus de redenen dat ik overgedragen werd aan de vk van het ziekenhuis en niet poliklinisch zou bevallen. De weeën werden nog steeds heftiger (heb een pethidine injectie gekregen, vanwege hoge hartslag van de kleine kon het geen kwaad als die iets omlaag zou gaan daardoor) Op een gegeven moment kon ik het persen nog nauwelijks onderdrukken en toen mocht ik het iets later ook echt gaan doen. Ik geloof een half uurtje later, 23.10 u was ze er. Het persen zelf heb ik helemaal niet als pijnlijk ervaren. Daarna bleek dat ik wel erg veel bloed verloor, er zat een 4cm scheur in mijn baarmoedermond. De 1e vk heeft geprobeerd dit te hechten, maar kon er niet goed bij, ze vroeg haar collega, die lukte het ook niet. Uiteindelijk is er een gynaecoloog bijgehaald die het heeft gehecht (en me gelijk als studiemateriaal gebruikte voor de 2 vk's....) Ik heb vlgs mij wel 10 keer gehoord: "dit is de een na laatste hechting denk ik". De baarmoedermond kan niet verdoofd worden, dus je begrijpt dat was niet erg prettig. Ik bleek ook nog wat uitgescheurd te zijn, aan beide kanten zeg maar, maar de 1e verdoving was al weer uitgewerkt, dus dat moest ook weer opnieuw (hoewel verdoving? niets van gemerkt). Ik heb dus ondertussen een heel borduurwerk. In ieder geval werd tegelijkertijd Emma voor het eerst aangelegd, zij deed alles erg goed, maar echt genieten was het niet met dat gedoe tegelijkertijd daaronder. Uiteindelijk lag ik om 03.00 u pas om m'n kamer... De hechtingen zetten hebben dus langer geduurd dan de eigenlijke bevalling...... Maar we zijn nu thuis en alles gaat goed met Emma, dat is het belangrijkste. Ik moet gewoon geduld hebben, want kan nu niet veel. .. ga even Emma voeden, spreek jullie later weer.
Fijn om te horen dat het ondanks alles toch nog redelijk met je gaat. En met de kleine Emma natuurlijk ook! Geniet er maar lekker van meid, en het komt helemaal goed. @Oek Oek, wat een lekker bekkie zeg heb je goed in elkaar gezet met je mannetje haha
Daar ben ik weer... Volgens mij zijn mijn vliezen gebroken (gescheurd). Vannacht om 13:45 stond ik op om naar de wc te gaan en toen ik boven aan de trap stod voelde ik water langs mijn benen sijpelen. Ik schrok, dacht dat ik in m'n broek plaste. Ik heb voor de rest nergens last van, alleen van lichte vocht verlies bij bepaalde houdingen....zijn het wel mijn vliezen? Want heb echt voor de rest nergens last van Geen pijn, geen wee niks. Ik wacht tot 8 uur dan kan in de VK bellen, begin nu wel bang te worden...
als het beetje helder is en blijft steeds beetje sijpelen dan denk ik echt dat het begin gemaakt is esma dan zou ik zeggen joepie
Het is helder. Probeerde wat op te vangenin een bekertje, maar lukt niet. Heb zo nu en dan een harde buik, maar voor de rest nergens last van.
heb je geen ondersteek? of is het zo weinig dat dat geen zin heeft om het daarin op tevangen ennuh heb je al de verloskundige gebeld? jeetje het lijkt bijna wel of ik begonnen ben wat spannend zeg
Nee, heb geen ondersteek, en het is echt bij bepaalde houdingen dat er wat uit vloeit. Ik heb maandverband in. De Vk kan ik pas om 9 uur bellen, zag ik in het boekje. Dat ga ik zo doen. Niet dat ze veel zullen doen, neem ik aan. Heb nl geen weeen. Ik vind het ook wel spannend, vraag me af wat me te wachten staat....
ja het is ook heel spannend en zeker omdat je er ook echt een beetje op zit te wachten. ik zou beetje nerveus worden zo van ojee gaat het nu echt beginnen en hoe gaat dat dan? waar moet ik op rekenen er gaan toch een hoop vragen ineens door je heen denk ik
Ik heb vannacht maar 2 uur in totaal geslapen . Vind het zo spannend. Nu zit ik op weeen te wachten, vraag me af hoe dat voelt en of ik het wel allemaal aan kan. Kan ik eigenlijk nog gaan winkelen? Er is braderie bij ons Ik hoop voor jullie dat het ook snel gaat beginnen.
Goedemorgen ladies, Nou hier is het nog steeds rustig gisteren zijn we de hele dag weggeweest naar Adam en toen op de terugweg naar huis kreeg ik wel hevige krampen maar ik dacht NEEEE niet nu hahaha sta in de file lol... en toen ging dat ook wel weer over. Maar manlief heeft nu nachtdiensten 7 stuks achter elkaar, de eerste heeft hij er alweer opzitten dus dat scheelt alweer niet waar. Maar toch ben ik een beetje zenuwachtig van wat nou als het nu gebeurt hihi... ah ja hij is er dan binnen een half uurtje. Vandaag ga ik effe lekker alles alleen doen, huisje doen, boodschappen halen en dan effe naar mijn collegas toe om mijn laatste dikke buik te showen en dan hoop ik dat hij volgende week wel zon beetje weg is maar ja of dat gaat gebeuren. Nou ladies voor diegene die haar kleintje al heeft, ga lekker genieten van het mooie weer en wandelen ofzo hahaha en de mama's to be hoop dat jullie beebje zich ook gauw meld. Knuf brigitte
@Esma denk dat je gewoon kan doen wat je nog wilt doen, tenzij jij je er niet meer goed bij voelt natuurlijk.... als je maar wel iemand mee neemt hahahaha
he onze wonder ik zie dat het bij ook al opschiet! jij ook veel succes met afwachten. esma mijn verloskundige zei als het kindje goed ingedaald ligt is er geen probleem om nog wat te gaan doen dat kan geen kwaad.
@wondertje, ja ja het schiet gelukkig echt op nu, maar ik zie mijn scenario al voorbij komen hoor, toto over 10 juni hahahahaha
nou ik denk dat mijn geduld ook wel op de proef wordt gesteld hoor. ik denk zomaar dat 27 mei heeeeeel langzaam voorbij gaat kruipen en dat er dan nog dagen zullen volgen ik hoorde net dat het 1 juni volle maan is dus dat duurt nog wel even voor mij dan
hmzzz zou het dan voor ons allemaal hihi.... volle maan zegt vaak genoeg he hahaha.. maar jou heb ik hier nog nooit eerder gezien, althans niet dat ik hier al lang zit maar al wel enkele weekjes en toen was jij er nog niet toch?