Mei 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantal87, 22 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Eeuhm, die kasten, ja eh, die zou ik ook nog doen... zie er zo tegenop, maar wil ze ook zo graag leeg... eerst maar even een appeltje en dan misschien... "schop onder kont" nog even forum lezen... "schiet op" Ga er toch maar eens aan beginnen ;)

Chantal: Mijn kwaaltje is momenteel vooral luiheid. Net niet lusteloos of moe, maar ook niet lekker actief.

Jammer Erica dat ook ander delen beginnen te groeien. Kun je waarschijnlijk weinig aan doen, behalve idd gezond eten.

Lukt het met teruglezen Mariska ;) ? Had ik een poosje terug ook, wel lezen, maar alles weer vergeten en met moeite iets zinnigs kunnen zeggen.

2. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Ik heb net met het sectorhoofd gepraat en verteld dat ik zwanger ben.
    Hij reageerde super blij, feliciteerde me en snapte niet waar ik me zo druk over maakte...
    Pff, wat een opluchting. Ik heb zelfs kans om burger te worden straks (ben nu militair)... Als mijn contract afgelopen is straks. Hij heeft geen toezegging gedaan, maar gaat zeker zijn best doen.

ook hoef me geen zorgen te maken over bezoeken aan de Vk, als ik me niet goed voel dat ik dan thuis blijf of als het helemaal mis gaat en ik niet meer mag werken.. Beeb is belangrijker dan werk. Wat een wereldvent he?

3. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Assepoester gefeliciteerd!

Ik lees over veel slapen, ondanks dat ik echt ontzettend moe ben, slaap ik bar slecht.. Ik wordt zoiezo minstens 1 keer wakker ´s nachts.. en ik slaap heel licht...

Ja meubeltjes zijn echt uniek! Ben er ontzettend trots op...

Ik was afgelopen maandag jarig, 16 oktober en mijn hubby is morgen jarig. Wij vieren het altijd tussenin..
    Ik ben 26 geworden...

4. Wendy06

Wendy06 Actief lid

26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    Gefeliciteerd Tigger en super van je werk!
    Wel een fijn idee dat ze achter je staan en je steunen!

Ik heb dat met dat slapen ook inderdaad, overdag heel moe en als ik dan 's avonds in mijn bed lig ben ik wakker en slaap ik heel licht..hmm..

5. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Zoo net terug van een extra dagje werken in mijn herfstvakantie... pfff nou dat ga ik volgende week woensdag ff compenseren! Nu heerlijk 3 dagen vrij! :)

over slapen gesproken... klokje rond is geen enkel probleem, maar ik word inderdaad ook om de 3 a 4 uur wakker met een mega volle blaas... zegt vriendlief leuk dat ik nu al een interne wekker krijg voor als de kleine er is en om de zoveel uur voeding nodig heeft.... :cry: nou dat mag nog wel ff wachten. Maar daar hebben jullie dus ook last van.

Vandaag trouwens de 10! Wat kruipt de tijd....
    Ik ben wel heel erg benieuwd naar jullie meubeltjes/kamers/wandelwagens enzo... Wij hebben eigenlijk nog nergens naar gekeken.
    Mijn lief is ruim 2 meter dus wij zullen wel niet zoveel keus hebben in wandelwagens wil hij daar ook nog achter kunnen lopen... (hoe groot zal ons dreuteltje gaan worden? een minireusje? ;) )

Tigger, super zo'n baas joh! He, maar wat ik niet begrijp is dat je schrijft straks de kans hebt om burger te worden... wat bedoel je daarmee? Enneh nog gefeliciteerd!

Assepoester... heerlijk dat jij ook nog niet aan de kasten toe gekomen bent... bij mij staat dat al weken op mijn lijstje.... (waar gewoon nog niets vanaf gestreept kan worden.. :oops: hmm daar moeten deze dagen maar verandering in komen... )

En Mariska al terug gelezen? tis hier wel gezellig druk he?!

Assepoester... wachten tot morgen voor de update... ach dat moet wel lukken! ;)

Nou ik ga maar eens een lekker peertje eten... (hebben jullie dat ook die enorme behoefte aan fruit? )
    tot binnenkort weer.. :D

6. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Hallo allemaal,

Ik hoop dat het met iedereen goed gaat?
    Gisteren zijn mijn schoonmoeder en ik wezen winkelen in een tuincentrum. We zijn allebei dol op de kerstshows. Daarna zijn mijn man en ik met een bevriend stel naar de zwarte markt geweest. En dat heb ik vandaag moeten bekopen. Ik kon heel slecht lopen, geen bandenpijn maar echt een pijnlijke rechterenkel ( die was al niet best door een ongeluk). Ik heb er van geleerd, dat ik dat soort dingen gewoon niet meer kan doen. Ik heb een staand beroep maar dit was toch even teveel van het goede.

Voor de rest gaat het prima, jeuk wordt gelukkig iets minder. Ben af en toe wel flink emotioneel maarja dat hoort erbij he.
    Mijn broeken passen mij nog prima , hoop de positiekleding zolang mogelijk uit te stellen. Niet omdat ik het niet wil laten zien, maar omdat ik dat geld veel liever besteed aan andere dingetjes voor mijn baby.

7. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Liefzonnetje, ik ben militair nu... en ik kan dus misschien burger worden bij defensie.. Ikw erk nu op een personeelscentrum en die functies worden door militairen en burgers vervuld.. Ik kan dus mijn functie misschien straks als burger uitvoeren. Omdat er verder geen operationele taken aan vast zitten.
    Ik hoop dat je het een beetje begrijpt...

8. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Jingels idd een beetje rustiger aan doen... Ik merk het ook al hoor..

9. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik was even een paar dagen niet geweest, we waren even een weekendje weg geweest dus ik zal even bijlezen.

@Assepoester: zo he ! alweer de 14 in de banner, gaat snel he :D
    @Erica: lekker om positiebroeken joh die zitten veel lekkerder, en ach ja al dat extra vet..... hopelijk gaat dat er na de bevalling weer snel af.
    @Tigger: mooi dat ze op je werk zo reageerden ! Vast een geruststelling.
    Enne nog gefeliciteerd met jullie verjaardagen :whistle:
    @Wendy06: ik hoop dat het slapen weer wat beter wordt, anders ben je al gebroken door de slechte nachten voordat de baby er is.
    @liefzonnetje: ja met al dat geplas 's nachts kun je alvast wennen aan de gebroken nachten HAHA :) . Nee niet echt leuk he. Alvast veel shopplezier !
    @Jingels: zijn er alweer kerstspullen dan :confused: ? Enne maar rustig aan met die enkel !
    @Jessie en Simalex en Chantal: jullie ook alweer de magische grens van 12 weken gehad.
    @Chantal: ik weet niet of je vaak koortslippen hebt maar het kan gevaarlijk zijn voor je kleine als die pasgeboren is, dus mocht je dan ook last hebben OPPASSEN !

Volgens mij heb ik zo de meesten wel gehad.
    Wij gaan woensdag weer naar de verloskundige voor de 2e keer. Ik ben heel benieuwd, ze zal dan ook proberen om het hartje te luisteren. Ook heb ik het idee dat ik bandenpijn heb en dan vooral links, ach ja hoort erbij en is gelukkig nog niet heel erg.
    Echt misselijk ben ik niet, maar gewoon zo'n hongergevoel steeds en daarna moet ik spugen, gisteren kwam al het avondeten eruit. Nou ja knapt hopelijk snel weer op.

10. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    @Nemo jij bent ook bijna bij de 12! De dag dat je naar de vk gaat dus. Hopelijk kunnen jullie het hartje nu wel goed horen. Apart dat spugen zonder misselijk te zijn. Voel je het dan wel op tijd opkomen? Vervelend hoor.
    @Tigger fijn dat je sectorhoofd zo goed reageerde. Is het dan gunstiger voor jou als je die taak als burger kan uitvoeren, welke voordelen heeft dat?
    @Jingels fijn dat de jeuk minder wordt, jeuk is zoooo naar :( . Het emotionele heb ik ook bij vlagen met name als ik iets moet (zoals werken of een verplicht bezoekje). Als ik ermee bezig ben gaat het goed maar het moeten is me soms teveel. Het zwanger zijn en moeder worden kost geestelijk toch ook wat energie.
    @Liefzonnetje, jaaa heerlijk al dat fruit. Geniet van je vrije dagen!
    @Assepoester luiheid heeft vast een functie, geef je eraan over :) (tenmiste effe moet kunnen hoor).

11. Niet meer actief

Hoi Allemaal,

Assepoester Gefeliciteerd en kom op hoor je kunt het die kasten :D
    Tigger gefeliciteerd met jullie verjaardagen en wat fijn van je werk.
    Erica vervelend van de heupen en benen, maar het is voor een goed doel en daarna is het er weer super snel af heb ik gehoord.
    Iedereen die de 12 of een week verder is ook gefeliciteerd!

Hier ook alles goed. Gister 2de echo gehad alles was goed. Wel een vervelende vrouw die de echo deed. zie ik plots het hartje tekeer gaan van de baby in zoeen kader en op de achtergrond hoorden we en voor dat we er echt erg in hadden was het alweer weg. Woensdag moeten we voor de 2de keer naar de Vk en dan hoop ik dat we wel even kunnen genieten van het hartje.

Liefs Nathasja

12. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    he Tassie,
    wat suf dat die vrouw je niet rustig liet kijken... tja dat zij nou continu van die ukkies ziet... WIJ NIET!

Ik hoop dat je morgen wel lekker kunt luisteren!

Verder hier niet veel spannends.... heb ik vrij, is het kl**e weer.... ach ja goed excuus om niet veel te doen.. haha

13. simalex

simalex Bekend lid

hallo dames... long time no see...

Tja dat heb je met het werken in de zorg. Heb je je 'weekend' pas op dinsdag. Bij iedereen gaat het wel aardig goed lees ik. Mooi zo.
    Hier is het ook goed. Vanavond voor het eerst naar de VK. Ik heb de knoop maar doorgehakt en ga naar de VK ipv de HA. Ben benieuwd, ik hoop dat we het hartje mogen horen vanavond :)
    Die moeheid is hier ook redelijk aanwezig. Voel me soms echt heel erg lui. Maar ben er inmiddels achter dat ik net zo moe ben als ik actief ben of als ik nix doe, dus eigenlijk kan ik net zo goed de hele dag bezig zijn. Maar ja. Tis nu rotweer, dus blijf lekker binnen, kacheltje aan, mmm heerlijk.
    En die bandenpijn heb ik zo nu en dan ook. Als ik veel in beweging ben geweest, voel ik een zeurderige pijn. En als ik 'verkeerd til' op mijn werk voel direct een steek in mijn buik.. ff opletten meis! Ik leer nu best wel luisteren naar mijn lichaam.

Groetjes Simone

14. Mariska75

Mariska75 Bekend lid

1 aug 2006
    555
    0
    0
    Deventer
    Het lezen is gelukt hoor assepoester, maar de helft vergeten :oops: . Ik sluit me daarom aan bij Nemo :)
    @Nemo: hopelijk hoor je het hartje morgen en je bent dan bij de 12! :)
    @Tigger: fijn dat je waarschijnlijk als burger kan gaan werken. Gefeliciteerd met jullie verjaardagen.
    @Natasja: gefeliciteerd met je 2e goede echo.
    @Simone: veel plezier vanavond. Hopelijk laten ze het hartje goed horen.

Ik heb nog steeds last van moeheid. Ik baal zo dat ik niet aankom. Anderen zeggen dat ik ben afgevallen. Ik ben al dun, dus er moet niets af. Ik eet veel minder dan voor de zwangerschap en ik heb een erg snelle spijsvertering. Ik merk wel, dat ik nu wat meer eet.
    Afgelopen zaterdag uiteten geweest en toen heb ik aardig wat gegeten (kostte me ook niets,haha :) )
    Nog 2 dagen en ik heb ook de 12 bereikt. Schiet alweer op.
    Met dit weer zal het tennissen niet doorgaan denk ik. Wel jammer. Is nl wel heel leuk.

Doen jullie aan sporten?

@assepoester: leuke website.

PS: Wij willen niet weten wat het word.

15. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Erica: ik moet dan ook echt rennen als ik iets voel.
    @Nathasje: jammer dat jullie maar zo kort naar jullie wondertje konden kijken :( . Hopelijk bij de verloskundige een prachtig hartje.
    @Simone: vervelend he die bandenpijn, doe maar rustig aan.
    @Mariska: ik doe/deed aan hardlopen. Voordat ik wist dat ik zwanger was ben ik gestopt met hardlopen ik had toen zoveel last van mijn darmen, ik dacht als ik nu ga hardlopen dan loopt er nog wat anders :) (snap ie ?) En nu las ik in het boek: Veilig zwanger van Beatrijs Smulders en Mariël Croon (goed boek aanrader !) dat een hoge hartslag niet goed zou zijn voor de baby. Ik ga a.s. woensdag weer naar mijn verloskundige ik zal dan even met haar overleggen, als het volgens haar geen probleem is ga ik weer beginnen met hardlopen. Anders ga ik als ik wat verder in de zwangerschap ben zwemmen.

16. Mariska75

Mariska75 Bekend lid

1 aug 2006
    555
    0
    0
    Deventer
    Bij mijn vorige zwangerschap heb ik getennist t/m 22 weken, daarna ging het niet meer. Ben benieuwd hoelang ik het nu volhou.

Volgens mij is beweging niet slecht en hardlopen ook niet. Ik heb van nature al een hoge hartslag (ook in rust).

17. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Zo, site weer ge-up-date. Nieuwe buikfoto en de kinderwagen staan erop.

Knap hoor Mariska en Nemo dat jullie nog willen sporten. Nu ben ik zoiezo al geen sportief tiepje, maar nu al helemaal niet. Heb gister 1 kast voor elkaar gekregen, maar was daarna ook helemaal op.
    Wat jammer Tassie dat je niet eens even rustig hebt kunnen kijken! Volgende keer gewoon zeggen hoor!
    Simone, spannend hoor. Lijkt me zo mooi om het hartje te horen. Wij moeten verdorie nog 2 weken wachten. Geniet er maar lekker van, daarna wordt het weer wachten. Mooi dat je de knoop hebt doorgehakt, geeft ook een lekker gevoel.

Heb al even bij de april-mamma's lopen neuzen en daar zijn er al een handvol die de baby gevoeld hebben ! Die zitten dan zo rond de 15 weken, dus nog even en dan kunnen wij dat ook !

18. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    Hoi

Ik korfbal ook nog steeds en hou het gewoon zo lang vol als het kan.

Groetjes

19. Mariska75

Mariska75 Bekend lid

1 aug 2006
    555
    0
    0
    Deventer
    Die hebben het dan al vroeg gevoeld :) . Ik voelde het met 18 weken. Ik dacht eerst dat het mijn darmen waren, maar toen ik het met 20 weken duidelijker voelde, dacht ik achteraf dat het toch mijn zoontje was met 18 weken :) .

20. Mariska75

Mariska75 Bekend lid

1 aug 2006
    555
    0
    0
    Deventer
    Ja, zodra het niet meer gaat, dan stoppen. Je merkt het gauw genoeg aan je lichaam. Ik kreeg last van harde buiken, toen ben ik maar gestopt en ik kon niet meer zo hard lopen :oops:

Deel Deze Pagina