hoi hoi, Net bij de VK geweest, helaas niet het hartje gehoord, maar volgende week mogen we daarvoor terug komen. Verder was alles goed. Ik zal mijn echo's ook even plaatsen ze staan er straks op. Liefs nathasja
Hallo allemaal, Tjonge wat is er veel afgekletst, leuk hoor. Kan onmogelijk op alles reageren. Ik zie dat er al veel bijna bij de 12 of op de 12 zijn. Gefeliciteerd! Ik vindt het echt super dat het met dit clubje zo goed gaat. @Rachel beterschap meid. Met zo goed in bovenstaande stukje bedoel ik met name met de baby's. Helaas voel jij je minder goed. Ik hoop echt dat ook jij je snel wat fitter gaat voelen zodat je meer kan genieten. @Simone fijn dat het bij de vk goed aanvoelde. Het is toch een belangrijk onderdeel van je zwangerschap. @Nemo dat onwerkelijke herken ik wel. Alleen de eerste dagen na de echo was ik mij er heel bewust van. Ach zolang we groeien... @Goddes tear, fijn dat je een goede echo had. Een mooie hoor. @Emmetje hopelijk zet het beter voelen zich door. @Mariska wat een slankie ben jij . Ja dan is dat afvallen minder. Voel je je dan ook slapper of valt dat wel mee. Ach schijnt er allemaal bij te horen, zolang de baby groeit is het goed toch. Dus je bent na Kris alle kilo's ook weer kwijt geraakt? @Jingels nog een paar dagen en dan de echo, leuk hoor. @Tigger succes met de echo morgen, eindelijk! Laat je weten hoe het was. Hier alles prima. Er zit weer een lange dienst op en ik ga het hele weekend werken. Ik ga als de baby er is ook iets minder werken 28 of 26 uur. Ik draai dan de ene week een slaapdienst en de andere week 2. De baby zal dus de ene week 3 dagdelen en de andere week 4 dagdelen opvang nodig hebben (halve dagen). dit zal een deel kinderdagopvang en een deel oma zijn. Die 1 a 2 avonden dat ik werk is mijn vriend dan alleen met ukkie. Hij zal het ophalen, samen eten, alleen de nacht doorbrengen . Ach het is te doen zo denk ik.
@Emmetje: hopelijk ga je je snel wat beter voelen. Ik had dat ook vaak met het avondeten. Hopelijk val je niet nog meer af. @Assepoester: fijn dat de kinderwagen compleet is. Gelukkig kreeg je hem nog in de doos. @Erica: ik ben idd een slankie . Ik voel me niet echt slapper, maar ik wil niet te dun worden. Mijn omgeving vindt me normaal altijd slank en niet heel mager, maar als ik nog meer afval dan word ik wel mager. Dat is niet wat ik wil. Ik kom heel moeilijk aan door de snelle spijsvertering. Degene met overgewicht zouden hier blij mee zijn, maar toch kan dat ook heel vervelend zijn. . Na de bevalling van Kris kon ik na 2 weken mijn gewone kleren weer aan. . Fijn als je de opvang zo kan regelen. Dan valt het best mee hoevaak je de kleine weg moet brengen. @Nathasja: Mooie echo's, heel duidelijk. Jammer dat je het hartje niet kon horen. Fijn dat alles verder goed was.
Weet precies wat je bedoelt Mariska. Ben zelf 1.70m en zat rond de 46 kg. Mensen hebben wel eens via via gevraagd of ik misschien anorexia had! Nu heb ik voor het eerst in mijn leven een buikje en daar ben ik dubbel blij mee. Na het stoppen met roken ben ik gelukkig al 5 kg aangekomen en ik hoop dat die er zoiezo aanblijven na de bevalling. Rachel en Emmetje: wat een vervelende tijd zeg!. Hopelijk voelen jullie je snel beter en kun je vollop gaan genieten van je kleintje. Tigger: veel plezier met je echo morgen en Jingles, nog een paar dagen en dan mag je ook Oh, ik ben dan wel het verst op weg (en eigenlijk een april-mamma...dankzij de echo) maar voor hetzelfde geld voel ik de baby als laatste van de groep Ik gok op Mariska, zij is de enige die al een kindje heeft (toch?) en zal het gevoel het snelst herkennen.
Goeedemorgen! Nou bij de vk geweest... Ze was een invaller.. snapte de registratiesystemen niet. Geloof me..ik sta ook niet geregistreerd nu.. Gelukkig snapte ze het echo apparaat wel en we hebben een hele mooie beeb van 5 cm gezien..Het zwaaide zelfs al.. Foto's scannen we vanavond even in... Ik ben zo blij en opgelucht!
Hoi Tigger/:Fijn dat alles goed is. Jammer dat het een invalster was, maar ook dat komt wel goed. Emmetje; vervelend dat je niet zo lekker voelt hoop dat het snel wat beter wordt. Nemo: ik ken dat wel hoor. Ik vind het ook zo onwerkelijk. Liefs Nathasja
Herkent een van jullie dit? Vanochtend toen ik wakker werd, stond mn blaas echt op knappen... Lui als ik ben bleef ik nog maar even liggen, en voelde aan mn buik, die vrij hard was... toen ik wat harder drukte op het hardste gedeelte (links naast/onder mn navel) voelde ik een soort van harde ballon, het waas vrij rond... Toen ik naar de wc was geweest voelde ik het niet echt meer... Was dit mn baarmoeder-dinges die ik voelde of ben ik nou gek? Groetjes, Samira
@Goddes tear: Ik was gisteren bij de verloskundige en heeft ze mijn baarmoeder gevoeld (zat 2 vingers boven schaambeen) maar ze zei dat dat ook een volle blaas kon zijn. Ik denk dus dat jij gewoon je volle blaas hebt gevoeld. Mijn baarmoeder kan ik zelf wel voelen, al is het wel moeilijk. Ik had me het echt voorgesteld als een harde bal maar het voelt net iets anders dan je gewone buik. Als je weer bij de verloskundige bent zou ik vragen of ze je even wilt uitleggen wat je voelt (dus even samen voelen)
@goddess -> misschien was het je baarmoeder die door de volle blaas omhoog geduwd werd. Misschien was het ook wel je blaas. Ik heb het nog nooit gevoeld. Voelde je ook dat je nodiger moest plassen toen je er op drukte? @ nemo -> ik weet helaas niet hoe het voelt. @ tigger -> dan loop je 1 dagje achter op goddes, tassie en mij. Misschien liggen we wel met zn 4tjes tegelijk te puffen. Ben benieuwd naar je foto... showen! @ assepoester -> ik gok met je me. Mariska weer inderdaad wat ze moet voelen. En ik maar denken dat mijn misselijkheid bijna helemaal weg was. Vanonchtend dus overgegeven, nadat ik een glas koud water leeg dronk... bleh :-& Voel me eigenlijk beroerder dan gisteren, maar ja, heb me alweer beter gemeld dus zal strakjes toch wel aan het werk moeten. Werk vandaag en morgen van 15.30 tot 22.00. Wel lekker dat het maar 6 uurtjes zijn. Gisteravond verloor ik weer wat rood/roze-afscheiding. Eenmalig. Tis nu weer weg. Terwijl de verloskundige dinsdag nog het hartje hoorde. Maar misschien ben ik er nu achter waarvan het komt. Volgens mij ben ik overgevoelig voor die lactacyd-doekjes. Die heb ik namelijk de vorige keren dat ik die afscheiding had ook gebruikt. Vreemd heh? Terwijl dat spul juist goed voor je vagina e.d. zou moeten zijn... Maar over 2 weekjes mogen we weer hartje luisteren, dus ik maak me maar geen zorgen geloof ik. 8) Mmm. de ontboezemingen van een zwangere vrouw... Ik ga nog ff poetsen voor mijn mannetje thuis komt en ik aan het werk moet. Groetjes Simone
Nee ik moest er niet nodiger door plassen, en volgens mij zat het net boven mn blaas, want mn blaas is op zich zelf al een ballon, maar er was nog een iets kleiner en iets harder ballonnetje....
Simone, ik gebruikte zelf altijd de shampoo (heerlijk schoon gevoel *zucht*) maar las op de site dat die kunstmatig een zuurtegraad van ong 5 in stand houden. Nu is dat heel normaal, maar niet als je zwanger bent. Dan daalt de zuurtegraad naar ong 2 en die wil je juist niet kunstmatig hoog houden. Eigenlijk is die nu zuurder en dus aanvallender, wat je juist hebben wil tijdens de zwangerschap (bescherming). Ook de verloskundigen hier raden af om tijdens de zwangerschap lactacyd te gebruiken en die vinden het ook niet nodig. Dus ik ben er maar mee opgehouden, maar mis het wel.
Oh Assepoester dat wist ik niet eens.... Ik gebruik geen lactacyd maar zo'n eigen merk van de etos geloof ik. Ik heb (nog) niet gemerkt dat ik erop reageer, dan toch maar weer met gewoon water proberen.
Echo in mijn album! Ik heb ook gelezen dat je beter geen inwendige douches en doekjes en dergelijke kan gebruiken...
ff snel een berichtje, vandaag termijnecho gehad en ben precies 12 weken 2 dagen en dus nog steeds 8 mei uitgerekend goed gegokt hihi..... Ik zal jullie verhalen snel bij lezen meiden!
ik heb ff snel bijgelezen, maar ben doodop en ga naar mijn bedje, morgen schrijf ik meer! Prachtige echo's overigens! Echt mensjes zijn het al he? Terwijl bij 7 weken het maar een klein garnaaltje is.... weltruste!