Mei 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantal87, 22 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Ha Elisabeth,
    Toen ik bij de huisarts kwam vertellen dat ik zwanger was, zei hij gelijk dat ik in het ziekenhuis moest bevallen vanwege mijn geschiedenis van hernia (3 of 4 jaar geleden nu... errug he dat ik het niet meer weet? heb het uit mijn geheugen gewist...) Ook heb ik direct een verwijzing voor de fysio gehad en heb nu afwisselend hoe het gaat meestal 1 keer in de 2 weken fysio preventief. Best wel heel goed om weer bewust aan je houding te denken en wat oefeningen te doen. Hij zei verder dat ik gewoon naar de VK kon en afhankelijk hoe het verloop zou zijn misschien door zou moeten naar de gyn.
    Met de VK heb ik het er kort de eerste keer genoemd, maar verder niet meer over gehad. Ik weet dus ook niet of het klopt wat mijn HA zei... maar ga er wel vanuit. VInd het eigenlijk ook wel makkelijk dat ik niet zelf hoef te kiezen waar te bevallen..
    Ben jij niet bang dat je weer een hernia krijgt? Ben jij destijds geopereerd? Ik niet, heb een corset moeten dragen en rust... liggen en wandelen en absoluut niet zitten. Iets waar ik niet graag meer aan terug denk.... dus hoop zooooooo dat het allemaal goed blijft gaan.
    Ben benieuwd naar jouw verhaal.... 2 keer 2 hernia's... hoog of laag? Ik had L5 S1.

2. @ liefzonnetje:

Ja ik kan zelf ook al mn baarmoeder voelen, dat dacht ik een week of twee weken geleden al te voelen, maar mensen op deze site hadden gezegd dat het waarschijnlijk mn darmen waren, achteraf was dat dus toch mn baarmoeder:D

En toen ik het hartje hoorde, dat was heel vreemd, maar ik wist toen zekereder dan alles, dathet een jongetje word...

Heel vreemd

3. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Ik sluit me maar even snel aan bij Erica ;)

Vanochtend bij de vk geweest, hartje gehoord (super!, zucht) en de baarmoeder zit nu 3 vingers onder de navel. Ben vandaag ook precies 16 weken, dus het schiet mooi op. Heb voor 6 dec. een afspraak gemaakt voor de screeningsecho, dus daar kunnen we ons nu mooi op verheugen.
    Verder vandaag vooral erg bankhangerig en veel geslapen (heb een slechte nacht gehad) dus hopelijk kunnen we er morgen weer tegen.
    Misschien ben ik toch stiekem een beetje de eerste die beebje gevoeld heeft: volgens mij voelde ik gisteravond iets, een soort zenuwtrekje. Het was ook zomaar voorbij, maar ik wist meteen dat het iig mijn darmen niet waren. Rest van de week ook maar even afwachten.

4. Niet meer actief

Ik sluit me aan bij Erica en assepoester.

Assepoester zou wel gaaf zijn als je de beeb gevoeld hebt.

Gr Nathasja

5. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ik heb weer een terugval, zaterdag weer begonnen met overgeven en nu nog steeds continu. Gisteren ook weer met bloed. Morgen ziekenhuis terug bellen, hou jullie op de hoogte ga nu snel weer liggen.

6. Niet meer actief

He rachel,

Vervelend zeg! heel veel sterkte

Knuffle tas

7. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Gets Rachel, meisje toch. Ik hoop echt dat het snel beter gaat!
    Verder sluit ik aan bij Erica... ;)

Hier alles goed, ik moet alleen nog steeds achter een kinderdagverblijf aan... :oops:

Gisteren is mijn paard op mijn voet gaan staan en niet al te lullig... Grmbl... Kan er eigenlijk niet op staan...

8. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ik moet om 09.50 naar de huisarts toe, omdat ik nu alweer 8x heb gespuugd sinds 7.00 vanmorgen en ook weer flauw val.....houd het dan nooit op :( Hoop dat ze misschien toch medicijnen ofzo hebben die wel helpen :(

9. JeSiE

JeSiE Actief lid

20 sep 2006
    374
    0
    0
    Arnhem
    Hallo Allemaal,

Beterschap Rachel

Super voor iedereen die het hartje hebben gehoord of een echo hebben gekregen ik moet nog een paar daagjes wachten.

Assepoester jij bent geloof ik de eerste he die de beeb verwacht leuk man, wil je weten wat het wordt?

Groetjes Jessie

10. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Heb weer medicijnen gekregen, heb tot morgenochtend 09.30 de tijd gekregen om te kijken of de medicijnen aanslaan, anders terug komen en dan gaat hij overleggen met het ziekenhuis of ik voor langere tijd opgenomen kan worden. Iets wat ik absoluut niet wil dus hoop echt dat de medicijnen aanslaan! Er is maar 2x per dag bezoekuur waarvan ik dan Jasper maar een uurtje per dag zie, en dat terwijl hij al bijna weg moet(van 4 dec tot 30 maart) Ik hoop dat de medicijnen hun werk doen en ik de afspraak morgen kan annuleren.....

11. Mariska75

Mariska75 Bekend lid

1 aug 2006
    555
    0
    0
    Deventer
    Ik heb alles wel gelezen, maar reageer niet op iedereen :oops: .

@Rachel: ontzettend vervelend. Het zit je niet mee. Ik hoop voor je dat de medicijnen aanslaan. Heel veel sterkte.

Iedereen die het hartje gehoord heeft: super :)

@Assepoester: jij bent vroeg met het voelen van je kleine :D . Leuk joh. En leuk kamertje.

Iedereen sterkte met de pijn in de rug en billen. Heb ik geen last van gelukkig.

Ik slaap al wel weken slecht. Herkent iemand dat? En ik heb nog steeds vaak moeite met de ontlasting, erg vervelend. Verder gaat het hier heel goed.

12. Om de een of andere reden loop ik met alles voor, ik kan al een hele tijd mn baarmoeder voelen, die zit anderhalve vinger onder mn navel/schuin naats mn navel, te hoog dus, en vanochtend leek het alsof ik de kleine voelde, ik voelde allemaal plopjes op de plek waar mn baarmoeder zit...

Echt heel vreemd, vooral gezien het fei dat ik nog maar bijna 14 weken ben, beetje vroeg allemaal...

Hoe kan het nou dat ik zo voorloop?

En volgens mij was het toch echt het kindje dat ik voelde...

Uch, helemaal in de war, 14 weken en voelen, dat KAN toch niet?

13. Ow laat maar, ik heb mijn antwoord al :D

14. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Och Rachel, wat verschrikkelijk vervelend nu! Ik had zo gehoopt dat je er nu lekker van zou kunnen genieten, je hebt ook al zo'n rot periode gehad en nu begint het weer :( We duimen allemaal met je mee dat je meds aanslaan en je je weer beter gaat voelen, zeker als je straks je mannetje ook al zo lang moet gaan missen.

Tigger: ook sterkte met je voet, hopelijk alleen een beetje gekneusd en gaat het snel weer over.

Jesie: ja, ik ben eigenlijk een april mamma, op 23 april. Teruggezet door de echo. We willen niet weten wat het wordt, dat is juist de verrassing!

Mariska: Ik hoop dat het de baby was, maar zeker weten doe ik het niet. Heb het ook niet weer gevoeld, dus het is nu echt afwachten. Sinds ons nieuwe bed slaap ik gelukkig een stuk beter, maar was wel erg nerveus voor maandagochtend dus die nacht niet echt geweldig geslapen. Voor de rest gaat het uitstekend.

Godess: nog geen 14 weken en dan al voelen? Ik weet het niet, maar vond zelf 16 al snel, daarom twijfel ik ook nog of het de beeb wel was. En anderhalve vinger onder je navel is inderdaad wel erg hoog. Er zit natuurlijk nog genoeg om de baarmoeder heen, misschien toch nog stiekem de darmen? Maar ja, ben natuurlijk ook geen expert ;)

Onze site is weer ge-update-d en heeft nu ook een gastenboek :D Dus als jullie weer eens komen spieken is het leuk een berichtje te lezen *hint*

15. JeSiE

JeSiE Actief lid

20 sep 2006
    374
    0
    0
    Arnhem
    Mariska- Ik slaap ook al een tijdje heel erg slecht heel erg vermoeiend als je weer vroeg op moet om te werken......, en ook heb ik last met de ontlasting en nu dat ik staal pillen heb gekregen gaat het nog slechter zucht.....

Assepoester- Oke leuk dat het echt een verassing blijft bij jullie, ik heb er ook nog over nagedacht maar wij willen het echt allebij weten.

16. Mariska75

Mariska75 Bekend lid

1 aug 2006
    555
    0
    0
    Deventer
    Dat is niet zo fijn. Niets gebroken?

17. JeSiE

JeSiE Actief lid

20 sep 2006
    374
    0
    0
    Arnhem
    Is er iemand bekend met de Quinny Y2K die hebben wij namelijk gekregen maar er zit geen reiswieg bij (alleen buggy) nu ben ik op marktplaats aan het kijken en staan er eigenlijk alleen maar reiwiegjes op voor de 4 weeler en wij hebben een 3 weeler weet iemand of dit past ?

Alvast bedankt

18. Elisabeth1981

23 sep 2006
    42
    0
    0
    Jongste bediende
    Niekerk
    Nou, mijn huisarts en vk hebben beide niet aangegeven dat ik in 't ziekenhuis moet bevallen vanwege m'n verleden. Maar ga 't zeker aankaarten!
    Ja, ben wel bang dat ik weer rugklachten krijg en erger... Ik heb toen ik 16 was een spuit gehad voor de hernia's (zelfde effect als operatie, gaat ook onder narcose) en toen ik 17 was ben ik geopereerd (vanwege allergie kon ik niet weer zo'n spuit krijgen). Ik heb dus 4 hernia's gehad, 2x2. De laagste zat bij het staartbotje en de andere 3 steeds een level hoger zeg maar, dus op de onderste 4 wervels... Heel vervelend...

19. Elisabeth1981

23 sep 2006
    42
    0
    0
    Jongste bediende
    Niekerk
    [quote="simalex@ elisabeth -> bij mij is het nu ook een beetje stilte rondom de zwangerschap en zo. kwaaltjes vrijwel weg en nog niks te zien. Maar ja, ben van mezelf vrij stevig. Voel nu boven mijn schaambot iets... steviger buik dan normaal. Mijn eigen broeken zitten ook nog prima, veel stretch, dus die gaan ook nog wel ff mee. Vorige week in de prenatal rondgekeken en een positiebroek gepast (meer voor de heb dan voor de nodig) maar die zat helemaal niet goed, veels te strak... :cry: Tja... twas ook maat XL en ik draag normaal mt 52 :oops: Mmm, hoe gaan we dat straks aanpakken.[/quote]

Al bij Miss Etam gekeken?
    Daar hebben ze toch grote maten kleding, vast ook wel in de positiekleding.

20. Elisabeth1981

23 sep 2006
    42
    0
    0
    Jongste bediende
    Niekerk
    Gaaf zeg! Ik moet volgende week dinsdag heen!

Deel Deze Pagina