Mei 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantal87, 22 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariska75

Mariska75 Bekend lid

1 aug 2006
    555
    0
    0
    Deventer
    Hier ben ik eindelijk weer en ga alles even lezen en ik zet even wat foto's in mijn album.

2. Mariska75

Mariska75 Bekend lid

1 aug 2006
    555
    0
    0
    Deventer
    Hoi, heb alles gelezen, maar teveel om op te reageren.

Fijn dat het goed gaat met iedereen (alleen Rachel wil niet stoppen met spugen :cry: ).

Nieuwelingen welkom. @Lunadea mijn zoontje is op 30-05-2005 geboren, dus goede datum :) .

Hier gaat alles goed. Heb afgelopen maandag een echo gehad en zag er allemaal goed uit. Je kon goed de vingertjes tellen en je zag 2 beentjes (ook fijn natuurlijk). Ik loop goed op schema. Mijn buikje begint te groeien en ik wissel mijn gewone broeken af met zwangerschapskleding. Ik heb vorige week 2 x het idee gehad dat ik de kleine voelde, maar dacht dat dat nog te vroeg was. Ik heb het aan de gyn gevraagd en die zei dat ik maar een buikwand heb van 1cm en dan al de baarmoeder. Hij zei dus dat het wel mogelijk was. Na vrijdag heb ik het niet meer gevoeld.

Ik wil ook wel bij het lijstje van Assepoester. Ik moet 11 december weer naar de gynaecoloog.

3. Mariska75

Mariska75 Bekend lid

1 aug 2006
    555
    0
    0
    Deventer
    Er staan weer foto's in mijn album. Van de buik en de echo's

4. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Mooie foto's en echo's Mariska! Je hebt echt al een behoorlijk buikje :D

5. simalex

simalex Bekend lid

Ik mag de 21ste (nov) naar de gyneaceloog vanwege mijn te hoge BMI. Alleen de afspraak is wel met de minst leuke gyn.

Hier loopt alles niet zo lekker. Lig sinds maandagavond op bed met de griep en ontzettende hoofdpijn. Heb tijdens het werken pcm genomen, maar doe het toch liever niet eigenlijk. En vanochtend weer overgegeven. Lijkt nu wel of dat ik ineens wekelijks moet overgeven. Vaag. Ik ga zo weer ff liggen... ffff...

Groetjes Simone

6. simalex

simalex Bekend lid

Oja, 28 december heb ik de 20 weken echo.

7. Mariska75

Mariska75 Bekend lid

1 aug 2006
    555
    0
    0
    Deventer
    @Rachel: bedankt.

@Simone: vervelend hoe het nu met je gaat. Ik hoop voor je dat het snel de goede kant op gaat. Kun je niet naar een andere gynaecoloog? Het voordeel bij een gynaecoloog is de vele echo's. Ik krijg in ieder geval elke 4 weken een echo. :) :) :)

8. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    Hallo iedereen

Mariska echt leuke foto's

Simone Vervelend dat je je zo ziek voelt

Update van mezelf
    Heb gisteren een gesprek met mijn leidinggevende gehad omdat mijn werk erg zwaar word in de zorg heb namelijk erg last van banden en bekkenpijn zij stuurt mij naar de arbo arts dus het is nog even afwachten.
    Verder voel ik mij wel goed.
    Mag dinsdag weer naar de gyn mijn mams gaat mee hoop dat het leuker wordt dan de vorige keer. Dus nog 6 daagjes wachten hoop dat ik weer een echo krijg want met 8 wk kun je bijna nog niets zien.

Iedereen de groeten

Groetjes

9. @ Tassie: Wat balen voor je dat je migraine hebt! Mn broertje heeft het ook... Wrdt er soms gillend gek van... Misschien helpt dat bij jou ook: Mijn broertje ging naar de chiropractor (bottenkraker), en na een paar sessies was hij onder andere van de migraine af...

10. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Haaaaaaaaaaaaaai Ladies,

Hier is alles rustig.
    Ik moet 22 nov. naar de vk, 21 weken echo 27 dec.

Voor de rest... ohja de kinderkamer is geschilderd en ik moet zeggen het is een plaatje!
    Mijn man gaat van de week de meubels in elkaar zetten.
    En ik ga troep opruimen. Moet ook gebeuren he.

11. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    21e Simalex en Alida - gyn
    22e Jingles - vk
    23e Chantal - vk
    24e Tigger - vk
    27e Chantal - pretecho
    29e Tassie, Rachel en Liefzonnetje - vk
    6e Assepoester - 20 wk echo
    11e Mariska - gyn
    12e Assepoester - vk
    20e Rachel - 20 wk echo
    27e Jingles - 20 wk echo
    28e Simalex - 20 wk echo

Weer ge-update-d !

12. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Tassie en simone sterkte!

Ik ben blij dat meerdere het herkennen, wat ik bedoel..... ;)

13. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Mariska leuke foto's!
    Ik moet nu ook wel buikfoto's gaan maken.. Anders ben ik te laat...

Wat zal ik doen 's avonds of 's ochtends... Is ook nog een evrschil... ;)

14. Niet meer actief

@goddes tear tnx voor de tip ben gister bij de medisch shiatsu geweest enik moet zeggen dat het een stuk minder is.

Tigger bedankt! en ik zou het in de ochtend doen anders hou je je zelf voor de gek hihihi nee je kan toch beide doen.

Assepoester het wordt een aardig rijtje!

Mariska fijn dat je er weer bent!

Liefs Nathasja

15. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Hallo allemaal,

@Mariska fijn dat alles goed gaat?
    @Simone hoe voel je je?
    @Tassie prettig dat het een stuk minder is!
    @Tigger ik ben blij dat iemand schrijft wat ik herken. Compleet inclusief de bollere buik in de avond etc :)
    @Assepoester fijn dat je er tot nu toe zo kwaalvrij doorheen komt.
    @Jingels welke kleuren worden de babykamer?

Alle andere ook liefs, ben alweer de helft vergeten.
    Dinsdag op woensdag heb ik een lange dienst gehad van 12.30 tot de volgende dag 15.30. De bedoeling is dat je dan s'nachts slaapt maar dat was een kort nachtje aangezien de laatste om 23.30 thuis kwam en ik met de eerste om 06.00 op moest :( :(
    Daarna nog even in een lange file. Nou gevolg was dat ik gisteravond om 20.30 in slaap ben gevallen, gezellig voor het thuisfront ;)
    O als ik het zo terug lees is het wel een 'tijden' verhaaltje.
    Verder gaat alles goed hoor.

16. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    @ Tigger: kan me voorstellen dat die zakkende broek wel tot veel hilariteit op de werkvloer kan leiden... ;) maar ja, jammer voor je collega's is dat nu dus voorbij ;) :) Zou wel grappig zijn trouwens, zwangerschapskleding voor in het leger... :rolleyes:

@ Tassie: rot zeg dat je migraine hebt ontwikkeld... dat kan idd onder invloed van hormonen komen hoop dat het snel weer voorbij gaat! Want dat is geen pretje.
    Leuk trouwens dat je je "maten" hebt opgemeten vanaf het begin... ben benieuwd hoe dat tegen het einde is...

@ Mariska: dat wordt al echt een serieus buikje! Gaaf joh! De kleine nog gevoeld? Lijkt me zo gaaf...

@ Simone: ziek :( jammer joh... lekker uitzieken en uitrusten!

@ Alida: wat voor bekkenklachten heb jij? Bij mij begon het gedonder met enorme pijnscheuten door mijn linkerbil en na een paar dagen kon ik vrijwel niet meer lopen en afgelopen dinsdagavond kon ik bijna niet meer de trap op. Was ik lekker in bad gegaan, dacht dat warmte wel ontspannend zou zijn... kon ik daarna het bad niet meer uit... Slapen lukte ook erg slecht. Nu ben ik gisteren weer naar de fysio geweest, die kon gelijk de klachten herleiden en heeft lopen duwen en trekken aan mijn heupbot en me gerust gesteld dat dit in ieder geval niet de hele zwangerschap zou duren. Tot 6 a 6,5 mnd kon dit gebeuren (het achterste heupbot zat vast aan iets anders... ach ik weet het ook niet meer precies) maar dat het goed te behandelen was... nou en dat heb ik gemerkt. Vandaag kan ik weer redelijk normaal lopen, opstaan, zitten en de trap op/af! :) Ben helemaal gelukkig! Want zag me al als kreupele invalide de hele zwangerschap door tobben! Moet nu morgen weer terug naar de fysio en voortaan direct bellen als ik weer deze klachten krijg en dan mag ik altijd tussendoor...
    Wat ik hier mee wil zeggen... blijf niet rondlopen met klachten en ga gewoon naar de fysio (verwijzing heb je tegenwoordig niet eens meer nodig, wel ff checken of je dat voor je verzekering nodig hebt..) soms met wat ruk/duwwerk (klinkt wel heel grof ging natuurlijk wel veel subtieler!) ben je misschien ook snel van je klachten (tijdelijk) af!

@ Jingels: foto! ben heeeeel benieuwd naar jullie babykamer!

@ Erica: leuk jouw "tijden" verhaaltje... als je het er niet bij had gezet, was het me niet eens opgevallen... Tja en 20:30u lekker slapen... dat is mijn standaard slaaptijd zo ongeveer weer....

Nou mijn verhaal hebben jullie bij de opmerking van Alida al kunnen lezen. Heb dus een paar waardeloze dagen gehad. Verder weer lopen spugen en helemaal op. Vandaag dus maar een dagje thuis gebleven (moest eigenlijk een halve dag werken). Heb "uitgeslapen" tot 10:30 (lag er om 21:00 uur in) en eigenlijk vrijwel daarna nog een tukkie gedaan van bijna 2 uur. Ik voel me gelijk wat beter en de pijn in mijn bekken/heup is dus ook bijna weg.....
    Nou genoeg gezeurd... dat wil ik namelijk eigenlijk helemaal niet, maar soms is het wel fijn om even het van je af te schrijven.. dus sorry als ik jullie heb vermoeid.....

17. Niet meer actief

Liefzonnetje je vermoeid ons niet. Soms heb je even een uitlaadklep nodig en dan is het heerlijk dat het hier kan en dat er dan ook nog mensen zijn die naar je luisteren.
    Ik hoop ook dat het weer voorbij gaat, vanaad g heb ik al minder last.
    Eigenlijk wil ik niet weten hoe de maten tegen het einde zijn :oops: volgens mij rijs ik dan de pan uit hihi, maar het is voor een goed doel.

Blij te horen dat het met je heup/bekken weer wat beter gaat en doe maar lekker rustig aan.

Erica je tijden verhaaltje klinkt erg bekend. hihi. Kun je de lange diensten niet aanpassen of trek je het allemaal nog?

Liefs Nathasja

18. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    ik heb wel een bekken band maar daar is de pijn van de banden mee weg maar de bekkenpijn word erger.
    Dank je voor je tip ik moet dinsdag naar de gyn dus ga dan met hem overleggen.

Groetjes

19. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    Sorry mijn bekkenklachten zijn bij rug/bekken dus kan ook zeggen dat ik last van mijn rug heb.
    En mijn bandenpijn is echt bij de liezen dit is ook erg pijnlijk maar ja het hoord er allemaal bij.

Groetjes

20. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    @Liefzonnetje, dat is helmaal geen zeuren dat is gewoon heel vervelend als je daar last van hebt!Gelukkig helpt fysio. Ik kan mij ook goed voostellen dat het een fijne gedachte is dat deze klacht zo rond de 6,5 maand over is. Dan nog is dat een hele tijd om ergens last van te hebben hoor!
    @Tassie de lange diensten gaan prima hoor. Het zijn er niet teveel en een keer wat meer slapen is de beste oplossing. Nee goed te doen zo.

Ik heb net een nieuwe bh gekocht, wat een verademing. Ben van aa naar b gegaan in de laatste weken. In het begin groeide er niets maar de laatste tijd dus wel. Die klacht vergeet ik nog wel eens net als alle pukkels. Oh gelukkig heb ik toch wat kwaaltjes ;) .
    Oh en dat te bedenken dat er een aantal ziek en/of met pijn zijn, dat lijkt mij heel vervelend.

Deel Deze Pagina