Rachel: wat naar allemaal. Ik zal voor je duimen dat het de komende tijd beter gaat. Jij gaat van het 1 in het ander. Wanneer kun jij nu eens genieten. Doe rustig aan.
Rachel- wat vervelend zeg, doe het rustig aan. Ik ben inmiddels ruim 3 kilo aangekomen. Ik heb net trouwens officieel mn verlof aangevraagd 2 april tot 22 juli en daarna gelijk 3 weken vakantie denk ik weet ik nog niet helemaal zeker. Fijn weekend alvast allemaal
Het is helaas nooit helemaal veilig na de 12 weken. Pas als je bevallen bent. Zelfs tijdens de bevalling kan er nog vanalles gebeuren (daar gaan we natuurlijk niet vanuit )
Stop je 6 weken voor de bevalling? Ik stop 4 weken voor de bevalling(als ik dat nu wel red, bij de 1e heb ik geen verlof gehad voor de bevalling) en ik heb 12 weken na. Ik neem voor mijn verlof een week nog op en na mijn verlof 3 weken.
@Rachel meid sterkte! Ik duim mee dat het gewoon lekker nog een maand of 4,5 a 5 blijft zitten hoor. Wat vervelend dat je zwangerschap zo moet verlopen. @Mariska kwam dat door je vroege bevalling dat je geen verlof had bij de eerste? Ik wil tot 5 weken voor en 11 weken na verlof. Daarna plak ik er 4 weken vakantie aan vast. Zoals het er nu uitziet zal dat vanaf 2 april t/m 19 augustus zijn.
@ rachel: ik schrik wel een beetje van je post, vind het echt rot voor je... verzorg jezelf heel goed he, en laat je lekker veel verzorgen , is wel een teken dat je idd heeel rusttig aan moet doen... we gaan er van uit dat alles goed komt he... kun je evt niet eerder voor een echo als pas over 2,5 week? veel sterkte! liefs @ amilah: hihi als je het met een grote buik sneller voelt had ik het al vanaf week 10 moeten voelen, ik snap niet hoe ik het voor elkaar krijg ... maar het is wel erg spannend allemaal. zie je het bij jou al goed? (je moet ook wat foto's in je album zetten ) Verder wordt ik gek van al het geregel om me heen, alles is hier in belgie zo anders als in nederland... aangezien ik nog maar 4 weken werk heb en ww moet aanvragen... gister hoorde ik pas dat ik dat in belgie moet doen, terwijl ik alle loonbelasting, premies ed in nederland betaal! het is ook minder gunstig, in nl zou ik 100 % vergoedt krijgen, hier netto maar 45 % ... maargoed ww is hier dan ook voor onbepaalde tijd... in ieder geval werd ik hier telefonisch een stuk netter, duidelijker en vlotter te woord gestaan als in nl normaal gesproken... een ach ook met wat minder redden we ons wel... voordeel is datik dan weer niks met nl te maken heb, dus ook geen cz meer hoef te betalen, scheelt toch weer 100 euro p/mnd en verder zooo veel uit te zoeken rond de bevalling... moet er even goed achter aan, je hebt hier veel rechten... zoals geboortepremie, kraampakket, opa en oma-geld of zoiets , veeeel meer kinderbijslag als in nl.... moet nog steeds wennen aan al die verschillen... voor iedereen veel plezier nog vandaag, moet zo gaan werken en vanavond weer bijlezen Groetjes!
Erica: ja komt door de vroege bevalling. Ik zou toen ook tot 4 weken voor de bevalling werken. Ik moest dus nog 2 weken werken en dan zou ik verlof hebben. Kris was helaas eigenwijs. Je krijgt dan wel alle 16 weken na je bevalling, maar je hebt dan geen rust. Ik heb nu vrij van zaterdag 31 maart t/m dinsdag 28 augustus.
Mariska- Ik heb 5 weken voor en 11 na en dan misschien dan die 3 weken vakantie erachter aan: 2 april tot 22 juli + 3 weken dan begin ik weer op 12 augustus geloof ik
Jesie: lekker lang vrij volgend jaar . Female: wat een geregel voor jou zeg. Hoe komt het dat je nog maar een maand werk hebt? Ook vervelend net nu je een kindje verwacht.
@ Female -> Neej ik dacht dat we het misschien minder goed zouden voelen omdat we een vrij grote buik hebben.. Maar ja allemaal gissen zoals ik al zei.. Mijn buik is al flink. Ik moet idd snel fotos maken maar vergeet het steeds en nu ben ik alleen thuis dus dat lijkt me niet zo makkelijk... Trouwens een gedoe met dat belgie/nederland geregeld. Wel fijn dat het in belgie allemaal ietsje makkelijker is dan hier.. NL blijft een moeilijk land..
Hihi loop te zeuren over de etos-doos, ligt er een afhaalbericht in de brievenbus! Snel naar de stad gegaan om op te halen. En nu maar wachten tot manlief thuis komt van het werk. Alle cadeautjes samen uitpakken was de afspraak Natuurlijk komt hij vanavond pas tegen 2100 thuis, dat duurt nog even dus
Hmm in de etos doos zat ook opvolgmelk, maar de datum is zo day ik het niet meer kan gebruiken straks.. Beetje stom... Rachel, meis, wat erg! Doe alsjeblieft rustig aan! Ik duim heel hard!
Mijn verlof gaat voorlopig op 1 april in.. Hihi... Ik denk dat ik na die tien weken even ga werken en dan weer vakantie nemen, Of halve weken eerst om op te bouwen...
@Mima: nou je bent niet de enige die nog niets gedaan heeft aan de kamer of andere dingen... alleen het badje hebben wij in huis.... veel plezier dit weekend! Wat gaan jullie doen? @Erica: wij hebben nog geen mutsy aangeschaft, moeten de kleur nog beslissen. Wij nemen het laatste model, de 4 wieler die aan de voorkant draait (die achterdraaier is echt waardeloos he? heb je je grootrijbewijs voor nodig ) en op luchtbanden... staat volgens mij wel op hun website ook... ik wil dus ook per se een 4 wieler.... @Tigger: word je gewogen bij de VK? Ik niet.... 1,6 kilo erbij is netjes! Ik zal zondaag weer eens op de weegschaal gaan staan.... He ik word geroepen.. moet de tafel dekken... dus ik ga straks verder met bij lezen en schrijven eet smakelijk alvast!
Daar ben ik ook weer. Ik heb bloedgroep A positief (nooit geweten...waar een zwangerschap allemaal niet goed voor is) W.b. babyspullen, kinderwagen,babykamer enz. daar zijn we nog lang niet meebezig. Zoals jullie weten heb ik een tijd terug 2 weken lang gebloed sindsdien zijn we erg onzeker en wachten we af. Mijn man wil pas iets aanschaffen als we 6 maanden verder zijn. @Rachel ik wens je veel sterkte en ik duim dat alles goed komt. Na mijn bloedingen, hoor ik steeds vaker dat het bij sommigen veel voorkomt, vooral zo rond de menstruatie periode en bij inspanning, waardoor een adertje springt, dus in deze gevallen hoef je je nergens zorgen te maken. Je moet je pas zorgen maken als het gepaard gaat met veel buikpijn en krampen en veel bloedverlies. Welkom aan de nieuwelingen! Een leuk nieuwsje: mijn nicht in Frankrijk is ook zwanger. In de zomervakantie zaten we elkaar al op te fokken over wie het eerste zwanger zou worden. Zij heeft nooit de pil geslikt en ik wel, toch ben ik eerder zwanger geworden...scheelt 2 weken...hahaha... wel jammer want nu kunnen we elkaar niet bezoeken .
Rachel, wat verevelend zeg! hou je rustig en luister naar de dokter. Mariska; ja alweer de 17 gaat snel hoor. Mijn buik groeit aardig. Erica grappig precies een week na elkaar. Er is wel veel gezegd. veel te veel om op iedereen te reageren sorry. Wat betreft de Etos box die viel mij ook wel tegen heel veel oude boekjes van ver voor het WK wel jammer. Bij zat er geen opvolgmelk in maar een of andere zalf. Ik zie dat het ook al over verlof gaat. Ik weet het nog niet zeker, maar denk dat ik 6 weken van te voren stop en achter mijn verlof meteen mijn vakantie plak. Dan zou ik ongeveer 6 aug weer moeten beginnen, maar ik zie wel. Liefs Nathasja
@Rachel: jij hebt nog niet echt kunnen genieten van je zwangerschap. Ik hoop dat je beeb nog een paar maanden blijft zitten en dat het vanaf nu aan beter mag gaan. @Tigger: wij hadden ook de opvolgmelk in het etospakket, die van ons is houdbaar tot 10.2007 wij gaan hem dus maar weggeven. Voor de rest ik heb alles gelezen, maar niet zin om overal op te reageren. Ik zie trouwens bij sommige al prachtige buikjes in de albums
wow Rachel... ik hoop zoooooooo dat het allemaal snel ophoud..... duim duim duim Hmmm krijgen nu bezoek binnen.... Ohja en in de etos doos had ik ook opvolgmelk voor na 6 mnd en houdbaar tot oktober.... lekker praktisch uds, wordt ook een weggevertje...
Dank jullie wel meiden! Bloedverlies is nog wel veel maar bruin, een goed teken Wel nog veel buikpijn dus ga lekker nu naar bed. M,n baarmoedermond was nog gesloten dus in dat opzicht hoef ik me geen zorgen te maken, de kleine blijft nog wel zitten. Nou hopen dat het na het weekend helemaal over is en dat ik weer verder van ons beebje kan gaan genieten Ben nu iets rustiger nu ik weet dat met het beebje vanmiddag op de echo alles oke was, en het bloedverlies bruin word. Alleen die buikpijn is eng maar word hopelijk ook wel minder. Nogmaals allemaal bedankt! Moet ik toch zonder jullie *knuf*