Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. simalex

    simalex Bekend lid

    In het bevaltopic van de meimama's hebben we afgesproken om in 1 x te verhuizen, maar toch wil ik alvast dit topic openen voor de dames die daar niet meekletsen en hier natuurlijk van harte welkom zijn!

    Al ben ik dan 5 weken te vroeg bevallen en feitelijk een april mama, toch voelt het te vertrouwd bij de meimama's om hen te verlaten.

    Groetjes Simone
     
  2. simalex

    simalex Bekend lid

    Even een overzichtje van de bevallen meimama's

    Geboren:

    1: Mvjanelle (30) --> Benthe Esmay ~ geboren: 3 februari 07 ~ lengte: 30 cm ~ gew: 520 gram
    2: Simalex (24) --> Yildou Reanne ~ geboren: 8 april 07 ~ lengte: 47 cm ~ gew: 2635 gram
    3: Assepoester (27) --> Sabrina Alyssa ~ geboren: 12 april 07 ~lengte: ? ~ gew: 2840 gram
    4: Tatlim23 (23) --> Alani Aylin ~geboren: 13 april 07 ~lengte: ? ~ gew: 3208 gram

    Groetjes Simone
     
  3. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Jee er zijn al heel wat mei mama's te vroeg bevallen he :)
     
  4. simalex

    simalex Bekend lid

    Jazeker, als je bedenkt dat Mvjanelle en ik op 11 mei pas waren uitgerekend... En volgens mij zijn er nu ook 2 mama's bezig... dus het wordt hier druk in april!

    Groetjes Simone
     
  5. Chantal87

    Chantal87 Fanatiek lid

    2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    hoi Simone,
    ik hoop hier snel te komen maar het duurt nog
    even voor het mei is.
    hoop dat er wat meiden met je mee komen kletsen.
    groetjes chantal.
     
  6. Isis75

    Isis75 Fanatiek lid

    7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Simone wat leuk dat je jezelf als mei mama blijft zien, we willen je niet missen bij ons clubje hoor!
    Tot snel in dit topic ;)
     
  7. Chantal87

    Chantal87 Fanatiek lid

    2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    blijft nog even rustig hier :) :)
     
  8. Assepoester

    Assepoester Bekend lid

    24 jul 2006
    927
    0
    0
    Leeuwarden
    Gebeurt toch altijd dat er sommigen niet in de uitgerekende maand bevallen. Hoe gaat het nu met jullie en Yildou?

    Hier gaat het op zich wel goed. We zijn nog steeds bezig om haar op geboortegewicht te krijgen, dmv borstvoeding, tussendoor kolven en kunstvoeding. Al met al een bijna doorlopende dagtaak van 24 uur. Als we eenmaal geb.gew. hebben bereikt gaat meteen die poeder eruit. Hopelijk volgt het kolven snel en kunnen we dan voeden op vraag. Er zit iig een stijgende lijn in het gewicht, dus we hopen er met 2 dagen op te zitten :D

    Zal nu even snel eten en douchen en dan kunnen we weer ,hihi.
     
  9. Assepoester

    Assepoester Bekend lid

    24 jul 2006
    927
    0
    0
    Leeuwarden
    Geboren:

    1: Mvjanelle (30) --> Benthe Esmay ~ geboren: 3 februari 07 ~ lengte: 30 cm ~ gew: 520 gram
    2: Simalex (24) --> Yildou Reanne ~ geboren: 8 april 07 ~ lengte: 47 cm ~ gew: 2635 gram
    3: Assepoester (27) --> Sabrina Alyssa ~ geboren: 12 april 07 ~lengte: 47-50 cm ~ gew: 2840 gram
    4: Tatlim23 (23) --> Alani Aylin ~geboren: 13 april 07 ~lengte: ? ~ gew: 3208 gram
     
  10. simalex

    simalex Bekend lid

    Hey Assepoester,

    Blijft rustig hierzo met zijn tweetjes heh? Met mij en Yildou gaat het hartstikke goed. Ze groeit ongeveer 30 gr per dag. En dat op volledige borstvoeding. Niet vervelend bedoeld, maar we kregen het advies uit het ziekenhuis mee dat we moesten bijvoeden... Vandaar dat ik zo blij ben dat ze het helemaal op de borst doet!

    Hoe doe jij het nu met voeden? Eerst kolven en dan voeden in een flesje? Of eerst de borst, kolven, en dan flesje? Kan me voorstellend dat je weinig energie overhoudt op die manier... Hoop dat ze vlug op haar gewicht zit! Maar daar mag ze 3 weken over doen hoor! Volgens mij hoef je je alleen zorgen te maken als ze meer dan 10% van haar geboortegewicht afvalt. En de stijgende lijn zit er weer in toch?

    Volgens mij heeft Yildou vandaag (en afgelopen nacht) haar regeldag in combinatie met darmkrampjes... Gelukkig heeft Alexander nog een poosje vakantie. Ik zat er vanacht helemaal doorheen, was gewoon helemaal op! Heeft Sabrina ook last van krampjes?

    Nog even een zwijmel momentje -> Lief gezicht heh om te zien hoe ze wakker worden en dan honger hebben (en nog niet huilen ;) ) Ik kan niet uitleggen hoe Yildou dan kijkt, maar heb dan wel vlinders in mijn buik! (en heb last van lekkende borsten... ;) )

    Groetjes Simone
     
  11. simalex

    simalex Bekend lid

     
  12. Assepoester

    Assepoester Bekend lid

    24 jul 2006
    927
    0
    0
    Leeuwarden
    Sabrina was in de eerste 2 dagen haar 10% al kwijt. Met bijvoeden in het ziekenhuis was ze 2 dagen later al wel weer wat zwaarder, en idd het advies om bij te voeden. Eenmaal thius was ze weer op die 10%, dus toen eerst borst, dan fles en dan kolven. Vannacht was ik het zo zat dat ik het kolven wat heb overgeslagen en beide borsten heb gegeven (ipv 1 borst en kolven). We hebben wel een vervelende weegschaal (zo'n ouderwetse met gewichtjes) maar volgens ons is ze weer 15 gr aangekomen. Zemag er idd 3 weken over doen, maar hoe eerder hoe liever!

    Wij zijn gister even naar buiten geweest, lekker met mutsje op en kruikje erbij in. Ze heeft heerlijk liggen slapen! Gelukkig is ze wel een vrij rustige baby, ze huilt niet heel veel.

    Ik zit wel een beetje met die regeldagen. Onze kraamhulp zei dat met kolven die een heel stuk minder duidelijk zijn, omdat je zelf al de productie omhoogschroeft.
    En dat over die krampjes weet ik eigenlijk niet precies. Ze kijkt soms wel moeilijk met wat schreeuwen erbij, dus ik denk dat dat dan krampjes zijn. Die vallen gelukkig wel wat mee.

    Elke keer als ik er wat doorheen zit, zie je dat mooie koppie weer en ben ik alles vergeten! Zal met jou vast hetzelfde gaan. En dat langzaam wakker worden is idd een prachtig gezicht. Ook mooi is als ze heerlijk bij pappa op de borst ligt te slapen.
     
  13. Assepoester

    Assepoester Bekend lid

    24 jul 2006
    927
    0
    0
    Leeuwarden
    Geboren:

    1: mvjanelle (30) --> Benthe Esmay ~ geboren: 3 februari 07 ~ gew: 520 gram
    2: Simalex (24) --> Yildou Reanne ~ geboren: 8 april 07 ~ gew: 2635 gram
    3: Assepoester (27) --> Sabrina Alyssa ~ geboren: 12 april 07 ~ gew: 2840 gram
    4: tatlim23 (23) --> Alani aylin ~ geboren: 13 april 07 ~ gew: 3208 gram
    5: Rachel (22) --> Lindsey Eline ~ geboren: 24 april 07 ~ gew: 3320 gram

    Weer een meisje erbij! En ook allemaal dubbele namen en steeds een hoger gewicht. Belooft wat voor de laatste, hihi
     
  14. Tigger

    Tigger Fanatiek lid

    1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Jeuh, We hebben een topic!

    Kan ik lekker alvast wat inlezen...
     
  15. simalex

    simalex Bekend lid

    @ Assepoester -> Wat heerlijk dat je weer naar buiten bent geweest. Super is dat! En gelukkig blijven ze dan slapen heh? Ik ga met opzet vlak na de voeding wandelen, zodat ze niet 'zal komen' als we onderweg zijn. Lijkt me erg vervelend... en brullend kind en dan niet weten hoe vlug je weer naar huis moet rennen :)
    Krampjes herken je aan dat het buikje helemaal strak wordt en veel met de voetjes en de armpjes schoppen en hun hoofdje achter over willen doen.
    Een echte regeldag hebben we geloof ik niet gehad. Het wordt omschreven tussen de 10 en 14 dagen als 'baby die veel huilt en vaak aangelegd wil worden' en dat viel dus eigenlijk best wel mee gisteren. Alleen vanacht wel weer anderhalf uur in de weer geweest omdat Yildou wakker was, niet wilde drinken en beetje last van krampjes had en niet meer wilde slapen. Uiteindelijk hebben we haar ingebakerd (van de kraamhulp geleerd) en toen konden we alledrie weer rustig slapen.

    Zijn jullie trouwens ook al met de vit K en D druppels bezig? Ik vind het best een geklooi, om eerlijk te zijn. En Yildou kijkt er ook ontzettend vies bij...

    Ik geniet ook met volle teugen van kleine Yildou. Ben weer helemaal over het dipje heen. Tis heerlijk om te zien hoe dat kleine meisje vol vertrouwen de wereld inkijkt! Ongelooflijk hoeveel liefde je kunt voelen voor zoiets kleins (en dat er ook nog genoeg liefde overblijft voor je man ;) ) en hoeveel liefde je terugkrijgt!

    Hebben jullie trouwens een tummytub of een gewoon badje? En wat vindt Sabrina daarvan?

    Groetjes Simone

    p.s. Tis hier nu nog heerlijk rustig heh? ;) Wordt straks nog druk... de 5de meimama is er ook al!
     
  16. Assepoester

    Assepoester Bekend lid

    24 jul 2006
    927
    0
    0
    Leeuwarden
    Volgens mij heeft ze vannacht een 'regelnacht' met krampjes gehad. Ze bleef maar aan 1 stuk door krijsen :( Was erg zielig om te zien en je kunt er zo verschrikkelijk weinig tegen doen. Mijn eigen emoties zaten dus ook erg hoog vannacht. Gelukkig viel ze tegen 6 uur in slaap en hebben we tot 9 uur de oogjes dicht gehad. Werd wel wakker met beste stuwing, was iets minder fijn.

    Vit K zijn we al wel mee bezig en vanaf vrijdag komt daar de D bij. Vooralsnog vind ik het wel meevallen, ze kijkt een beetje vies maar daar blijft het dan ook bij.

    Vanochtend hebben we haar voor het eerst helemaal zelf in bad gedaan (hebben geen tummy) met de voetjes tegen de wand. Het navelstompje zit er ook nog steeds best stevig aan. Ben benieuwd wanneer die er eindelijk af gaat komen.
    Bij het verschonen vanochtend zagen we dat ze ook wat last heeft van luieruitslag, dus sudocrem 'to the test'. Het badderen vind ze overigens heerlijk!

    Ons meisje verzuipt nog steeds in maatje 50, zal bij jullie ook wel het geval zijn. Ze schelen niet zoveel in leeftijd, gewicht en lengte ;) Op de weegschaal vanochtend was ze nog steeds 2800, dus nog niet op gewicht.

    Het is hier inderdaad nog lekker rustig. Kunnen we in alle rust alles bespreken en dan kunnen de andere mei-mamma's de kunst afkijken, haha.

    Doen jullie trouwens ook nog steeds mutsje en kruik?
     
  17. Assepoester

    Assepoester Bekend lid

    24 jul 2006
    927
    0
    0
    Leeuwarden
    Geboren:

    1: Mvjanelle (30) --> Benthe Esmay ~ geboren: 3 februari 07 ~ lengte: 30 cm ~ gew: 520 gram
    2: Simalex (24) --> Yildou Reanne ~ geboren: 8 april 07 ~ lengte: 47 cm ~ gew: 2635 gram
    3: Assepoester (27) --> Sabrina Alyssa ~ geboren: 12 april 07 ~ lengte: 47-50 cm ~ gew: 2840 gram
    4: Tatlim23 (23) --> Alani Aylin ~geboren: 13 april 07 ~ gew: 3208 gram
    5: Rachel (22) --> Lindsey Eline ~ geboren: 24 april 07 ~ gew: 3320 gram

    Agenda:

    27 april -> Simalex en Yildou - controle kinderarts
    11 mei -> Assepoester en Sabrina - controle kinderarts
    21 mei -> Simalex en Yildou - consultatiebureau (en entingen?)
    30 mei -> Assepoester - controle gyn
     
  18. Tigger

    Tigger Fanatiek lid

    1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    He meiden!
    Alles goed met de kleine meiden, hihi..
    Lekkere meiden club zo.. ;)

    Zeg hoelang waren jullie zwanger toen ze geboren werden?
    We willen op de bevallingslijst ook de zwangerschapduur erbij zetten. :)
     
  19. simalex

    simalex Bekend lid

    @ Tigger: Ik was 35w2d zwanger. Voor je lijstje!

    @ Assepoester: Sinds we thuis zijn hoeven we geen mutsje meer en kruikje. We hebben alleen snachts een kruikje (wel 2 dekentjes omdat het afgelopen nachten behoorlijk koud was). Als we naar buiten gaan hebben we een mutsje, jasje en een extra dekentje... 8) Arm kind, in dat lekkere zonnetje vandaag heb ik het extra dekentje maar vervangen voor een badstof doek.

    Wat 'grappig' dat Sabrina vanacht zo in de weer was. Yildou heeft voor de verandering geslapen (op de voedingen na dan). Ze komt nu trouwens 7 x per 24 uur. En dan zit er vaak 3 of 4 uur tussen. Doorslapen zit er helaas nog niet bij, maar dat komt vanzelf.

    Jullie afspraak voor de kinderarts duurt nog even zie ik. Hoe voel jij je eigenlijk? Ben je al weer een beetje op de been? Nog veel last van je operatie wond? En van vloeien? :oops:
    Bij mij zeurt het een beetje aan de eind van de dag. en het vloeien is bijna gestopt. Gelukkig ;)

    Groetjes Simone
     
  20. Assepoester

    Assepoester Bekend lid

    24 jul 2006
    927
    0
    0
    Leeuwarden
    @ Tigger: Ik was 38w3d zwanger.

    @ Simone: Kruik doen we sinds gister ook niet meer. We hebben een babyfoon met temp-aanduiding en het was vannacht op zijn laagst 22 graden. Ook mutsje hebben we een paar dagen terug afgedaan, maar vandaag toch maar weer even opgezet. Ze is vandaag zo slaperig dat ik me afvraag of ze al haar energie gebruikt om op temp te blijven of omdat ze vannacht zo actief was.

    Sabrina komt ook 7 keer per 24 uur en anders maken we haar wakker. Ze valt steeds tijdens de voeding in slaap, dus het is moeilijk om haar genoeg te geven. Hoeveel krijgt ze bij jullie denk je (je geeft nu toch alleen bv toch?).

    Afspraak kinderarts waren ze in het ziekenhuis vergeten, misschien dat het daarom wat langer duurt? Ik voel me verder prima, ben al een paar dagen weer goed ter been (eerder wel ter been, maar nog niet zo soepeltjes). De wond valt reuze mee, ben er ook wel voorzichtig mee. Vooral niets gaan forceren, dus lekker rustig aan doen. Vloeien heb ik zoiezo bijna niet gedaan en het is nu een beetje niets en een beetje wel. Vraag me af of ik nu mijn normale menstruatie heb, want het was 2 dagen terug gestopt. Maar om deze drupjes nu menstruatie te noemen gaat me ook wat ver.

    Morgen komt bij ons het consultatieburo langs. Ben benieuwd wat dat gaat worden ;)
     

Deel Deze Pagina