heeft iemand van jullie ervaring met Tujababy van VSM? "Tujababy versnelt het herstel na vaccinatie. Het helpt de weerstand te verhogen en verzacht de gevolgen van vaccinaties, zoals het zich niet lekker voelen, huilen en een gewijzigd slaapritme." Ik heb net via marktplaats het boek"oei, ik groei" gekocht, nu krijg ik nog een reactie op een 2e bod wat ik had geplaatst voor datzelfde boek. Ik had 5,00 geboden excl verzendkosten. Dus als iemand van jullie dat boek voor die prijs wil hebben..
Nou meiden na 4 uur melden Elenora zich pas weer aan en weer 120 cc gegeven kv en ze slaapt weer heel diep. Wow dit heb ik niet eerder meegemaakt Bedankt voor jullie adviezen. Ik bouw de bv af door het af te kolven ipv live te voeden want dan komt ze ieder uur wel overdag. @emmetje: lijkt me een leuk boek @simalex: ah gossie wat een popje en ze kan al al lezen zie ik Over vaccineren hebben jullie ook daarna een zetpil gegeven preventief zeg maar?
@ assepoester, bibichie: dat wordt dus loten voor dat boek zal ik maar een getal onder de 10 nemen @ bibichie: Emma krijgt 30 juli de eerste prikjes, ik ga dan zeker al preventief een zetpilletje zetten, en misschien die tujababy.. @ simalex: leuke foto hoor! wij zitten ook te wachten tot we een lachje kunnen vastleggen. Ze doet het nl nog niet heel erg vaak..
Emma ligt net weer in bed, dus is een beetje aan het jammeren en af en toe van die schokkerige huiltjes. Opeens twee kreetjes kort achter elkaar die écht klonken als: Ma-ma (ipv mwèh, mwèh, was het dus mwàh, mwàh)
Pfff emmetje, haahahaha . Wij willen het zo graag horen he? @Chantal: mooie banner van Belle. Ik ga idd niet eerder bijvoeding geven als dat Jelte 6 maanden is, ze hebben geen andere voeding nodig als ze borstvoeding krijgen. Collega van mij had ook preventief een zetpil gegeven aan haar dochter bij de eerste prik. De wv merkte op dat haar kindje een beetje suf was, dus die collega vertellen preventief paracetamol bla bla bla. Ze heeft toen een verschrikkelijke veeg uit de pan gekregen van het CB, maarreh ik zie ook het kwaad er niet van in. Ze zijn nog zo klein dan hoeven ze geen pijn te lijden als het niet hoeft m.i. De thuja van VSM heb ik niet in huis, daar zie ik het nut niet zo van in.
heeyhey Ben gisteren niet op het forum geweest omdat ik naar antwerpen was. Lucas Drinkt 180 ml water en 6 schepjes. Hij drinkt om: 7.00 uur 11.00 uur 15.00 uur 19.00 uur 23.00 uur en 's nachts slaapt hij lekker door! Na de tip van mijn moeder te hebben opgevolgt. Vanmorgen werd hij pas om 9.15 uur wakker Dus hij heeft meer dan 10 uur geslapen! Hoeveel eten jullie kleintjes en hoeveel? Hier krijgt hij 5 voedingen van 200 ml melk. Slapen jullie kindjes al door?
ff een vraagje over kv ja ik ben daar nog een leek in Maar Elenora lijkt weer honger te hebben na 3 uur kan ik haar gewoon de fles geven van 120 cc of moet ik wachten en haar speen geven? Mogen kinderen die kv krijgen ook op verzoek worden gevoed? Want ze is nu al klaarwakker en normaal zou ze pas rond 18.15 uur de fles mogen om de 4 uur zeg maar.
@ jingels: wat belerend kunnen ze toch zijn bij het CB. Als je gewoon de juiste dosering aanhoudt voor de kleine kan het best.
@ almira: Emma slaapt redelijk door, ze slaapt meestal wel 6 uur per nacht, soms 7 uur. Ze krijgt borstvoeding, op verzoek en dat is momenteel zo'n 7 keer per dag. Ze heeft nog geen vast schema, ze komt overdag om de 3, soms 4 uur en voor de nacht wil ze de voedingen vaak korter achter elkaar. Welke tip had je van je moeder? (misschien heb je het al wel genoemd, maar dan ben ik het vergeten..) @ bibichie, volgens mij mag KV ook op verzoek gegeven worden, maar ik ben geen ervaringsdeskundige dus ik kan het fout hebben.
Lucas kwam eerst 6 keer! Waaronder 's nachts. Hij was 5 en halve week en toen ben ik begonnen aan de tip van mijn moeder om hem door te laten slapen. Ik gaf eerst bv maar hij wou niet aan de borst dus moest ik gaan kolven en dat lukte niet goed. Over gestapt en moeder en kind tevreden. Hij kreeg eerst 6 keer 165 cc melk. Door de avond voeding en de ochtend voeding te verhogen naar 200 cc melk. Hebben we de nacht voeding langzaam telkens iets minder gegeven tot aan de 60 cc melk. De volgende nacht hebben we hem geen melk meer gegeven. Hij werd nog wel wakker maar toen hebben we hem zn speen gegeven. Toen was hij nog aan het zeuren, dus hebben we zn luier verschoond en weer terug naar zn bedje toe. Speen in zn mond en hij was weer in slaap gevallen tot half 8. 2 Dagen later hebben we van de 5 voedingen allemaal 200 cc melk gemaakt. Nu is hij helemaal verzadigd. Hij zit nu ook helemaal in zn schema. Behalve vandaag maar hij heeft van vrijdag op zaterdag bij mijn ouders geslapen. Nu slaapt hij al 2 weken door!
Maar almira heb je dat ook in overleg met CB gedaan of kan je zelf ophogen de kv? Ik heb haar net maar de fles gegeven 1 uur eerder zeg maar en ze liet 50cc staan dus ze had niet mega honger. Maar nu weer pas de volgende fles over 4 uur geven? Ik vind het wel ingewikkelder dan bv haha
@ bibiche. wat fijn dat ze het zo goed doet op de kv. Als ze na 3 uur wakker wordt heeft ze dan echt honger? Als Luca een uurtje eerder wakker wordt probeer ik het een beetje te rekken met een speentje maar als dat niet luk geef ik hem gewoon een flesje. @ almira. Dat is wel een goeie tip, maar krijgen ze dan niet teveel voeding? Ik heb namelijk op mijn kop gekregen dat Luca te veel was aangekomen. Lijkt me dus niet verstandig om hem nu 's avonds en 's morgens meer te gaan geven. Krijg ik straks helemaal op mijn kop
Een baby mag 1 liter per dag Dus daar zit ik aan! En lucas was bij de geboorte al 4220 gram en 54 cm! En met 4 weken 5235 gram en 57,6 cm En ik heb gewoon de voeding verhoogd zonder toestemming. Als mijn kindje meer wil dan krijgt hij meer! Ik ben verantwoordelijk voor hem, en ik vond dat hij niet zo verzadigt meer was met 5 flessen van 165 cc en nu is hij een verzadigd mannetje en lekker vrolijk! Hij huilt alleen bij voedings tijd Ga ff eten zo terug
Zo dat is een flinke jongen ja ik ben nog zoekend in de kv dus daarom vroeg ik het. Wel goed joh dat hij doorslaapt
Ik geef normale friso Heb ook voor hongerige baby's geprobeerd maar daar ging hij van aan de diaree en kreeg hij krampjes van