ja t is echt heerlijk dat j er snachts niet uit hoeft! Hoop dat degene die nog niet dat geluk hebben dat snel krijgen!
@Emmetje: met die lekschalen vang ik een bodempje van een flesje op. Je zit niet gelijk op 10 ml . Ik ken die druppels waar jij het over hebt niet. Maar ik weet wel dat je bij een homeopatisch arts korrels kunt krijgen als antistoring voor de prikjes. Die korrels moet je dan fijnmaken tussen 2 lepeltjes in tegen het wangetje aansmeren. Je krijgt dan korrels die specifiek voor dat prikje zijn dus: BMR korrels en DKTP korrels enz. Het fijne weet ik er niet precies van maar ik ga dat nog even uitzoeken. En idd moedermelk verandert en met invriezen zal de melk ook wel iets van kwaliteit afnemen (neem ik aan) maar dat alles liever dan kv. Ik doe een voorraad in de vriezer voordat ik onverhoops een dip krijg. @Bibiche: gecondoleerd met je opa. @Assepoester: lijkt mij gezellig iets afspreken in de stad. En idd kindjes worden nu nog niet zindelijk maar heet nog wel meer voordelen katoen. @Simone: dus nog steeds creabea met de naaimachine. @LZ: zo dat was lekker dooslapen ! Zeker wel voor herhaling vatbaar. @Jingels: niet weer gespuugd ?
Hoihoi, Zooooo weer een half uurtje verder om alles te lezen pffff. Kletsmama's ipv meimama's haha. Hier alles prima gelukkig. Bibiche toch ook maar aan de kv lees ik? Zwaar he dat kolven? Het 'vreet' letterlijk alle energie uit je. Ik kolf nu nog ongeveer 1x in de 24 uur de spanning weg (en evt hier of daar een knobbeltje melk). Het voelt nog altijd moeilijk om volledig te stoppen ondanks dat ik me veeeeel energieker voel dan met de bv. Kolf nu dus nog 1x zo'n 50 cc en geef dat nog als extraatje. Ik heb ongelooflijk veel respect voor de mama's die het wel volhouden. Heb alles gelezen, maar heb er zo lang over gedaan dat manlief ondertussen het eten klaar heeft. Ga dus snel aan tafel zodat ons ventje hierna lekker kan smullen van zijn flesje. 8)
ff over die Tujababy .. Ik heb het bij Britt ok gebruikt bij de eerste 3x dat ze een prik moest. Het schijnt de weerstand te verhogen. Nou heb ik het de laatste keer neit gedaan en toen had ze ook geen last van. Dus of het helpt ... geen idee. Moeilijk he om in te schatten of die kleine weer honger heeft met kv. Jørre komt ook om de 4 uur en soms komt hij een voeding na 3 uur al. Ik geef hem dan gewoon die fles en probeer die andere voedingen iets te rekken. Wel heerlijk zeg dat het zo goed gaat op de kv Bibiche!
Ik heb nu eindelijk de foto's van de vriend van mijn moeder gekregen van toen Josh net geboren was, echt lief! Zie hier: net geboren!
@ gt. wat een leuke foto's. Hij is idd al hard gegroeid. Gaat hard hè? nog ff en dan rennen ze alweer rond @ bibiche. Hier doe ik het zo: als Luca een uurtje eerder zijn flesje krijgt hou ik dan gewoon weer 4 uur aan. Maar slaapt hij dan nog dan laat ik hem gewoon zo lang mogelijk liggen tot aan zijn eigenlijke voedingstijd. Vanavond gaat het hier weer iets minder. Omdat vanavond een neef van manlief kwam die op de zolder moest zijn heb ik Luca niet in zijn bedje gelegd maar in de wandelwagen. Hij is nu weer helemaal van slag en wil niet slapen in zijn bedje. ik hoop maar dat het morgen weer goed gaat. Het is ook zo zielig, hij ligt echt te zweten in die bakerzak. Heb hem net alleen in zijn pampertje ingebakerd en een dekentje weggelaten. In mijn album staat een foto van hoe hij is ingebakerd.
Hai meiden... Bijlezen moet ik nog doen Maar ik heb een vraag... Morgen kennismaking gastouder, waar moeten we aan denken en welke vragen moeten/kunnen we stellen. Stom, ik heb er nog helemaal niet zo over nagedacht, ben meer besig met het feit dat ze straks daar heen moet.. verder denken deed ik nog niet.. Thanks..
@ tigger: komt die gastouder bij jullie thuis of moet Emma dan daar naar toe? Als ze daarheen moet: - dieren in huis? roken in huis? (lijkt me niet, maar je weet nooit). meer kinderen, hoeveel? tuin aanwezig? wat gebeurt er als de gastouder met vakantie gaat, moet je dan zelf vervanging regelen of wordt dat geregeld? als je het zelf moet doen: voor hoe lange periode is dat dan meestal? wat is de afspraak bij ziekte van emma? (of wanneer ze een beetje ziekig is (bv koortsig) wat is de dagindeling/planning? ... als ik meer bedenk, lees je het later nog wel
Vragen gastouder; - ervaring / opleiding gastouder? - maximum kinderen en welke leeftijd? (max 4 baby's volgens wet kinderopvang of max 6 waarvan 2 baby's) Is trouwens wel veel hoor! - activiteiten op de dag. - vaste slaapplaats voor Emma - wandelen of buitenruimte? - kan jouw ritme (fles/slaap) met de tijden van de andere kids of past ze die op de andere kids aan? - wie vervangt gastouder bij ziekte?
Jullie zijn schatten! *SMAK* Peter had ook een goede: Of ze referenties heeft voor ons.. Ik heb op internet ook al wat gevonden en een aantal dingen hadden we natuurlijk wel bedacht, maar jeetje wat moeilijk eigenlijk..
Belangrijk punt; vraag een bewijs van goed gedrag bij de stichting waar zij werkt (neem aan dat je haar via een bureau hebt gevonden?) Is tegenwoordig verplicht in te leveren als je met kinderen wil werken. Hoop dat ze bevalt!
@Chantalk: Luca lijkt echt als 2 druppels water momenteel op je man, echt leuk! @Tigger: - waarom is iemand gastouder - ervaringen van andere ouders ( idd referentie's) - hoe ziet een dag eruit als emma er is @Emmetje, ik heb ook mijn twijfels af en toe over dat CB. Daar kwam ik al snel achter toen met die intake over de vitamines. @Nemo: Jelte heeft gelukkig niet meer gespuugd. Vandaag ook weer een sprongetjes dag denk ik, afwisselend vier uur slapen om vervolgens na een uur weer te komen. Hopelijk is het morgen rustiger als mijn ouders oppassen.
Giovanni komt nog met iets; - manier van straffen en belonen. - normen en waarden van de ouder afstemmen (aanspreken met voornaam of niet etc) ( en de bh-maat pfff haha, nou toe maar zet het er wel bij )
Tigger: Op welke manier ze met dingen omgaat. Vraag naar een scenario: Bijv: Ze huilt, heeft geen honger, geen vieze luier, geen slaap, niets aan de hand lijtk het, maar ze wordt hysterisch. Wat doet ze dan? Hoe lost ze het op? Hoe gaat ze ermee om. Vraag veel verschillende scenario's, kijk hoe ze daar op reageert,en wat ze daar als oplossing/actie bij bedenkt. *Belangrijk, zo kun je ook merken of je op een lijn zit!* Ik heb laatst een documentaire gezien over babyzitters. Punt 1: ALTIJD doorvragen over dingen, maak het haar maar moeilijk, je wilt zeker weten dat je kind goed terecht komt, dus je hebt het recht om naar ALLES te vragen. Punt 2: Vul niets voor diegene in, maak dus geen zinnen af, laat diegene maar praten, maar nooit iets voor diegene invullen/zin afmaken ("tsja, ik wilde het nog zeggen, maar toen had jij al gezegd dat...). Voorkom je een hoop narigheid mee. Vraag wat haar nou uitermate geschikt maakt om op Emma te letten, wat onderscheid haar van de rest? Wat vind zij een belangrijke kwaliteit/eigenschap van zichzelf met betrekking tot (het oppassen op) kinderen? Wat denkt zij dat ouders belangrijk vinden/zoeken in een oppas. Wat is een punt dat voor verbetering vatbaar is in haarzelf (let op: als er "geen" verbeteringspunten zijn, is er iets mis (tenzij je het geluk hebt dt iemand PERFECT is, maar dat bestaat helaas niet), of deze persoon verbergt iets, of deze persoon kan niet zelfevalueren, iets wat toch wel erg belangrijk is als je met kinderen werkt). Hoe gaat ze met frustratie/stress/woede om (tja, als oppas ben je ook een mens, en krijg je ook met deze emoties te maken, dat is het probleem niet, maar wel hoe diegene daarmee omgaat). Ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb! Iedereen, bedankt voor de complimenten over de foto's
@Gt aaaaaaaah wat een lieverdje! @Chantalk aaaaaah wat grappig om te zien joh dat inbakeren net een klein wormpje hahaha en die van mij slaapt ook niet door, maar goed is net 3 weekjes MAAR GROOT NIEUWS! GA ZO EEN FOTO MAKEN VAN MIJN KLEINE MAN! EN DAN KUNNEN JULLIE HET ALLEMAAL ZIEN! BEN ZOOOOOOOOOOOOOOOW TROTS OP HEM HOPEN DAT DE FLITS HEM NIET AFSCHRIKT WHAHAHAHHAHA
@gt: wat een mooi foto die van jullie handen @chantalk: hhi grappig he dat inbakeren, elenora ligt in een bakerzak ziet er ook zo schattig uit @onzewonder: ik ben benieuwd @tigger: de meeste vragen zijn wel gesteld hier maar het belangrijkste is of jullie een klik hebben. Kijk ook hoe haar huis eruitziet, is het kindvriendelijk enz Nou Elenora kwam tot 2 keer toe na 3 uur met de fles kijk morgen aan want dan zou ze dan misschien meer moeten of ? Ze heeft net om 21 uur gekregen baal wel want dan komt ze weer 2 keer 'snachts waarschijnlijkj want om nou om 23 uur weer 120cc te geven lijkt met niet echt verstandig toch?