Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nemo: Tja, ik ben nu een bepanthen junkie :) . Het helpt bij de linker wel, maar bij de rechter niet. Dus ik zie nu steedws op tegen rechts voeden... Ff doorbijten nog.

Ik heb eigenlijk geen last van overmatig huilen, ik heb twee keer gehuild: Bij dat bad-drama.
    En de keer in bad na het baddrama, toen deed mijn moeder hem in bad en toen ging alles goed (terwijl we allebei precies hetzelfde deden) zelfs tijdens hety afdrogen en aankleden mopperde hij nauwelijks.

Erica: Ik ben ook zo'n 7 uur (misschien wel langer) bezig met voeden, het is echt tijdrovend.

tassie: wat fijn dat dylan voor de gehoortest geslaagd is!

Weet iemand hoe het zit met kolfen? Als je gekolfd hebt, en je stopt het niet in de koel/vrieskast, binnen hoeveel tijd moet het dan opgedronken worden?

En als je gekolfde melk in de koel/vrieskast hebt staan, en je haalt het eruit, binnen hoeveel tijd moet het dan opgedronken worden?

Hier weer weinig geslapen...pff...
    Josh houdt snachts zijn dagritme aan, erg fijn...

Hij ligt nu trouwens in de premaxx babybag, het ultime middel om hem in slaap te krijgen :D ! *behalve als je wilt dat hij slaapt natuurlijk...

2. Niet meer actief

Ik weet niet wat ik van cb moet vinden.
    Ikben gelukkig niet zo onzeker, maar als ik dat wel zou zijn dan zou ik nu hartstikke twijfelen.

Ten eerste al die vragen over jezelf en je partner :D waarom moeten ze dat weten. Ben je mishandelt of misbruikt dat soort vragen.

Ten 2de: Ik heb zelf bronchitis en mijn half broer heeft diabetici. Wordt er meteen gezegd je zit op de verkeerde flesvoeding. Je had hypoallergene flesvoeding moeten hebben. heeft niemand dat gezegd? Nee! Ik ook gezegd het gaat hier prima mee. Nou oke dan maar.

Ten 3de; U legt hem toch wel meteen na de voeding op bed he? Want dat moet wel want ondanks dat de oogjes dicht zijn en ze slapen pikken ze toch dingen op en daar worden ze moe van en dan heb je straks een vermoeide baby.

Ik vind het wel raar dat je zoveel tegenstrijdige adviezen krijgt, maar ja ik neem het voor lief en doe toch mijn eigen ding. Zoals ik denk dat het goed is.

Sorry moest het even kwijt!

Liefs Nathasja

3. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Assepoester fijn dat de routine er wat inkomt, dan kun je ook vast meer genieten zeker.

Tassie goed dat je op jezelf blijft vertrouwen hoor. Ook al ben je niet snel onzeker dit is een tijd en een ervaring om het wel sneller dan anders te zijn. Goed dat je het dus meteen even van je afschrijft.

Dat van dat slapen vind ik ook raar. De kraamverzorgster zei knuffel ze maar lekker, hou nog meer even bij je. Cb zei dat ik haar wakker weg moest leggen, ze moet zelf in slaap komen. Tja.... en ik ben dus wel onzeker op het moment dus hoop dat ze niet met teveel tegenstrijdigheden komen. Vanmorgen zijn we naar het inloopspreekuur geweest, ze groeit goed. Vanmiddag intake cb.

4. Niet meer actief

Geboren:

1: Mvjanelle (30) --> Benthe Esmay ~ geboren: 3 februari 07 ~ gew: 520 gram ~ lengte: 30 cm
    2: Simalex (24) --> Yildou Reanne ~ geboren: 8 april 07 ~ gew: 2635 gram ~ lengte: 47 cm
    3: Assepoester (27) --> Sabrina Alyssa ~ geboren: 12 april 07 ~ gew: 2840 gram ~ lengte: 47-50 cm
    4: Tatlim23 (23) --> Alani Aylin ~geboren: 13 april 07 ~ gew: 3208 gram
    5: Rachel (22) --> Lindsey Eline ~ geboren: 24 april 07 ~ gew: 3320 gram ~ lengte: 51 cm
    6: mama1986 (20) -->Bono ~ geboren: 25 april 07 ~ gew: 3890 gram ~ lengte 51 cm
    7: Jesie (26) -->Mareno ~ geboren: 25 april 07 ~ gew: 2410 gram ~ lengte: 46 cm
    8: Momtobe (..) --> Maroa ~ geboren: 28 april 07 ~ gew: 3675 gram ~ lengte: 50 cm
    9: Goddess tear (18 ) --> Josh David Dash ~ geboren: 30 april 07 ~ gew: 2880 gram
    10: MarieLize (36) --> Veerle ~ geboren 1 mei 07 ~ gew: 3015 gram
    11: Tassie (32) --> Dylan ~ geboren: 2 mei 07
    12: Erica (31) --> Tessa Elise ~ geboren: 2 mei 07
    13: Tigger (26) --> Emma Johanna Elisabeth ~ geboren: 3 mei 07 ~ gew: 3550 gram
    14: Janice (33) --> Jasmijn ~ geboren: 3 mei 07 ~ gew: 3190 gram ~ lengte: 49 cm
    15: Mariska (32) --> Bram ~ geboren: 5 mei 07 ~ 39,2 weken ~ gew: 3435 ~ lengte:
    16: Diana ( ) --> Luca ~ geboren: 7 mei 07 ~ weken ~ gew: 3730 ~ lengte: 51 cm
    17: Nemo (24) --> Sven ~ geboren: 8 mei 07 ~ 39,6 weken ~ gew: 4120 ~ lengte:
    18: Jingles (30) --> Jelte ~ geboren: 8 mei 07 ~ 39,5 weken ~ gew: 3442 ~ lengte: 53 cm
    19: Amilah (25) --> Ameera Yakubu ~ geboren: 8 mei 07 ~ 38 weken ~gew: 6 pond ~ lengte:
    20: Liefzonnetje (30) --> Steven Nicolaas Jan ~ geboren: 11 mei 07 ~ 38,4 weken ~ gew: 3605 ~ lengte: 54 cm
    21: Bianca (32) --> Elia Ruben Matteo ~ geboren: 13 mei 07 ~ gew: 3160 ~ lengte: 47 cm
    22: Female (22) --> Kynan ~ geboren: 13 mei 07 ~ weken ~ gew: 3045 gr ~ lengte: 49 cm

Geboren:
    11 meisjes 11 jongens

Agenda:

16 mei -> Tigger en Emma - wijkverpleegkundige, thuis
    21 mei -> Simalex en Yildou - consultatiebureau en entingen
    22 mei -> Rachel en Lindsey - 1e keer consultatiebureau (kinderarts)
    23 mei -> Goddess en Josh - 1e keer consultatiebureau
    23 mei -> Nathasja en Dylan - wegen consultatie buro
    24 mei -> Assepoester en Sabrina - consultatiebureau
    4 juni -> Assepoester - controle gyn
    8 juni -> Simalex en Yildou - controle kinderarts
    12 juni -> Nathasja en dylan - 1e keer consultatieburo
    13 juni -> Nathasja - controle gyn
    28 juni -> Tigger - controle gyn
    12 juli -> Assepoester en Sabrina - heup echo
    7 augustus -> Nathasja en Dylan - heup echo
    21 augustus -> Nathasja en Dylan - Kinderarts uitslag echo

5. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Ik neus ook vaak even bij 'baby en dreumes' en daar staan ook vaak frustraties over het cb. Zij geven in ieder geval alleen advies, geen regels. Je mag zelf weten wat je met dat advies doet, gewoon je moedergevoel volgen, je weet zelf wat het beste is voor je kindje.

Over de vragen over jezelf en partner: zo kunnen ze wel eventuele problemen sneller het hoofd bieden en betere controle uitoefenen. Ze zijn er om de gezondheid van het kind te waarborgen, hoe dan ook. Als ze bijv. weten dat je zelf ben mishandeld vroeger, zullen ze misschien beter op blauwe plekken oid letten. Maar het blijft een vreemde gewaarwording, een onbekend iemand die alle nare dingen van je verleden wil weten: voor mijn gevoel gaat het ze ook niets aan hoor!

6. Niet meer actief

Assepoester; Erik zei ook meteen.Wat gaat dat ze aan. :D

Erica; vervelend is dat! Dan weet je ook niet meer wat je moet aanhouden. Volge je gevoel en ik zou zeggen knuffel maar lekker.

7. Nemo

Nemo Niet meer actief

Had ik net heel uitgebreid gereageerd op iedereen, gaat mijn computer opnieuw opstarten :x

Nu maar even kort dan.
    Ik voed ook zeker 7 uur of meer, heb er geen problemen mee. Vind het heerlijk is het enige echte contact wat ik heb met Sven voor de rest slaapt hij eigenlijk alleen maar.
    Hier een linkje met heel veel info over kolven en hoe de moedermelk te bewaren.
    http://www.borstvoeding.com/kolvenenwer ... rmelk.html
    Ik denk dat het cb al die vragen stelt om nieuwe familiedramas te voorkomen ? Ik bedoel dat een vader of moeder haar kinderen vermoord ? Zou het anders ook niet weten.

Hier gaat alles prima. Nog steeds een heerlijk kereltje wat niet huilt. Aanleggen begint ook minder pijn te doen.
    Vandaag gehoortest gehad die was prima en hielprik. Hij gaf geen kik. De schat :D

8. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Geboren:

1: Mvjanelle (30) --> Benthe Esmay ~ geboren: 3 februari 07 ~ gew: 520 gram ~ lengte: 30 cm
    2: Simalex (24) --> Yildou Reanne ~ geboren: 8 april 07 ~ gew: 2635 gram ~ lengte: 47 cm
    3: Assepoester (27) --> Sabrina Alyssa ~ geboren: 12 april 07 ~ gew: 2840 gram ~ lengte: 47-50 cm
    5: Rachel (22) --> Lindsey Eline ~ geboren: 24 april 07 ~ gew: 3320 gram ~ lengte: 51 cm
    8: Momtobe (..) --> Maroa ~ geboren: 28 april 07 ~ gew: 3675 gram ~ lengte: 50 cm
    9: Goddess tear (18 ) --> Josh David Dash ~ geboren: 30 april 07 ~ gew: 2880 gram
    14: Janice (33) --> Jasmijn ~ geboren: 3 mei 07 ~ gew: 3190 gram ~ lengte: 49 cm
    15: Mariska (32) --> Bram ~ geboren: 5 mei 07 ~ 39,2 weken ~ gew: 3435 ~ lengte:
    18: Jingles (30) --> Jelte ~ geboren: 8 mei 07 ~ 39,5 weken ~ gew: 3442 ~ lengte: 53 cm
    19: Amilah (25) --> Ameera Yakubu ~ geboren: 8 mei 07 ~ 38 weken ~gew: 6 pond ~ lengte:
    20: Liefzonnetje (30) --> Steven Nicolaas Jan ~ geboren: 11 mei 07 ~ 38,4 weken ~ gew: 3605 ~ lengte: 54 cm
    21: Bianca (32) --> Elia Ruben Matteo ~ geboren: 13 mei 07 ~ gew: 3160 ~ lengte: 47 cm
    22: Female (22) --> Kynan ~ geboren: 13 mei 07 ~ weken ~ gew: 3045 gr ~ lengte: 49 cm
    23: Silvie (34) --> Jørre ~ geboren: 14 mei 07 ~ weken ~gew: bijna 4700 gr ~ lengte: 56 cm

Geboren:
    11 meisjes 12 jongens

Agenda:

6 juni -> Rachel - nacontrole verloskundige

9. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Silvie, GEFELICITEERD MET JULLIE ZOON!!!

Moet nog bijlezen hoor.. :oops: Maar ben een beetje moe...

Hmm vraag me af of ze echt aan het regelen is.. :(
    Ze kwam om het uur zo'n beetje en nu ineens slaapt ze weer een paar uur. Is dat normaal?
    Ook maak ik me zo'n zorgen of ze wel voldoende binnen krijgt.
    Ene kant denk ik: stel je niet aan, ze eet goed, slaapt goed, is alert als ze wakker is enz. Anderzijds vraag ik me af of ze wel genoeg binne krijgt.. Ik wete niet waarom...

Verder gaat hier alles lekker.. Emma is echt niet meer weg te denken hier. Ben helemaal verliefd op dr. :D

10. Het cb, het is me toch wat. Je krijgt idd tegengestelde info, erg irritant, maar het beste is idd je gevoel volgen.

Nemo: thnx voor de link!
    Als ik het goed begrijp kan ik vers afgekolfde melk 5/10 uur bewaren (zonder het eerst in de koelkast oid te doen)?

Tigger: als je je echt zorgen maakt of ze wel genoeg binnenkrijgt zou je bij kunnen houden hoeveel plas en poep luiers ze heeft (zou ik persoonlijk niet doen, als het niet "klopt" ga je je zorgen maken om niks).
    Ook de kleur van de poep zegt veel, groen is voormelk, geel/oranje is achtermelk (dus hoe meer geel/oranje hoe beter), dat is wel een betrouwbare methode om te checken of ze genoeg achtermelk binnenkrijgt. En een beeb zou gemiddeld 6 plasluiers per dag moeten hebben (gemiddeld!).
    Ook huilerigheid en onverzadigdheid (geld niet tijdens regeldagen!) kunnen er op wijzen dat ze te weinig binnenkrijgt (en zelfs al krijgen beebs veel melk binnen, dat zegt ook nog niks, want het gaat erom hoe voedzaam de melk is, de ene beeb heeft aan een rup genoeg, en de ander moet een hele kan leeg drinken om genoeg voeddingsstoffen binnen te krijgen).
    Maar ik zou me er echt niet al te druk om maken. Als ze goed groeit en aankomt lijkt me dat het helemaal in orde is!
    Je geeft zelf al aan dat het allemaal goed gaat, dus lieve schat, probeer het uit je hoofd te zetten.

Josh plast en poept niet volgens het boekje, maar het kind groeit als een kool, is vaak wakker en alert. Ik ga me niet druk maken over een poep/plas luier meer of minder. Ieder kind is anders, ieder spijsverteringssysteem is anders. Josh heeft bijvoorbeeld dat hij minder plast, maar als hij plast dan wel gelijk heel veel (maar volgens het boekje moet hij echt 6 keer plassen *zucht* ).
    Het zijn allemaal richtlijnen die veel te serieus worden genomen, en laten wij nou niet zo stom zijn dat ook te gaan doen...

11. simalex

simalex Bekend lid

Hallo dames,

Ik heb me voorgenomen om even uitgebreid op iedereen te reageren, dus hierbij een poging. Ik heb samen met Alexander Yildou net lekker in het tummytubje gehad (met slaapzacht) en daarna gevoed. Dus nu ligt een heerlijk tevreden meisje in haar wiegje te slapen. En ben helemaal superverliefd op mijn kleine meisje sinds ze bewust naar me lacht. *krijgt gelijk een warm gevoel van binnen* Op zo'n moment weet je zeker dat je het goed doet, als moeder zijnde!

Goddess: Jij schreef laatst dat je geen kolf had aangeschaft vanwege de prijs. Volgens mij kun je er ook eentje huren bij een uitleen-hulpmiddelen-centrum (zelfde waar je een weegschaal kunt lenen). Ik weet niet hoe prijzig dat is, maar misschien is dat een optie voor jou? Of via marktplaats misschien?
    En die richtlijnen: gemiddeld 6 kletsnatte (dus zware) luiers per dag. Dus als het vandaag 5 is en morgen 7, who cares. Als Josh per keer 1,5 luier volplast... doet ie het toch prima?

Silvie: Gefeliciteerd met jullie zoontje! Ik zie dat de jongens ineens in de meerderheid zijn!

Tigger: Ik heb niet echt een regeldag ervaren. En als je je zorgen maakt of Emma genoeg binnenkrijgt, misschien kun je een keer afgekolfde melk in een flesje geven, dan weet je hoeveel ze drinkt. Lekker heh, dat verliefde gevoel!

Rachel: Super dat je de agenda zo bijhoudt. Hoe gaat het nu met jou? Gaat het goed met voeden en afkolven?

Nemo: Fijn dat alles zo goed gaat! Maar ja, je was ook zo goed voorbereid op de borstvoeding, dat kon eigenlijk niet mislukken, zoveel truukjes en kennis heb je! En ik vind dat Sven op jou lijkt! ;)

Erica: Luister maar goed naar je kraamzorg! Die zijn meestal beter op de hoogte van de laatste richtlijnen dan het CB. Kijk maar eens naar de groeigrafieken-richtlijnen. Die zijn nog het zelfde als toen wij jong waren, terwijl de meeste kinderen op dit moment een stuk sneller groeien. Veel pubers met schoenmaat 43 enzo.

Tassie: Die vragen van het CB vond ik nergens op slaan. Vooral die risico analyse! Ze vroegen of Yildou ook prematuur was. "Ja, ze is geboren met 35 weken." "Ze gelden alleen prematuur voor de 32 weken." "Goh, volgens het ZH zijn ze prematuur voor 37 weken!" :( Maar dat ze 6 dagen in het ZH lag, geldt dan wel weer al risico? Ik snap er echt niks van.
    En zolang Dylan geen last heeft van die voeding, moet je dat toch mooi blijven geven! En gelijk na de voeding neerlegen, dat vind ik echt raar! Yildou wordt juist wakker en wil gelijk gevoed worden. En na de tijd is ze nog even wakker en kunnen we even spelen en knuffelen e.d. Als ik haar gelijk neerleg gaat ze huilen! Bij huilbaby's adviseren ze wel om een kindje in de wieg o.i.d. te leggen zodra ze tekenen van moeheid vertonen, gapen e.d. Heb ik vandaag net gelezen in 'Kinderen'. Maar goed, Dylan is geen huilbaby toch? En babies hoeven geen 24 u per dag te slapen hoor!

Ow, mijn soap begint. Reageer strakjes of morgen weer verder!

Groetjes Simone

12. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Kan het geen kwaad om nu een keer een flesje te proberen? ivm tepel/speen verwarring?

Goddess, dank je lieverd.. Juist omdat ze woensdag pas weer gewogen wordt weet ik dus niet of ze groeit en maak ik me een beetje zorgen. Maar het zal allemal wel oke zijn hoor...

13. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Tigger: meid probeer je niet teveel zorgen te maken. Je moet idd kijken of ze goed plast en poept en of ze niet suf is. Ook als ze aan de borst ligt kun je zien of ze goed drinkt.
    Staat uitgebreid beschreven in deze link http://www.borstvoeding.com/kindjeaande ... enoeg.html
    Je zei dat ze eerst om het uur kwam en nu al een paar uur slaapt. Dat heet clusteren. Kindjes komen dan een paar uur elk uur om daarna een poos door te slapen. Ze tanken zich als het ware vol om lekker te kunnen doorslapen. Dat is echt niet ongewoon.
    En anders bel je het cb toch of ze tussendoor een keer gewogen mag worden ? Maar twijfel niet te snel hoor, zoals je zelf al zegt ze doet het immers prima.
    En met flesjes wordt geadviseerd om te wachten tot 4/5 weken. Al wordt het in de praktijk wel eerder gedaan. Ik meende dat Assepoester ook al flesjes geeft mischien dat zij het weet ?
    @Goddes: idd het kan 5 tot 10 uur bewaard worden buiten de koelkast. Wat dan ook een voordeel is dat je het niet hoeft op te warmen. Sommige babys vinden melk op kamertemperatuur namenlijk ook prima.
    Simone gaf je de tip om een kolf te huren. Je moet dan nog wel altijd je eigen setje kopen (borstschelp en slangetje)
    Handkolven
    Medela handkolf, circa € 19,-
    Medela Harmony, circa € 55,-
    Aventi Isis, circa € 55,-
    Elektrische kolven
    Medela Mini Electric, circa € 79,-
    Medela Mini Electric Plus (dubbele kolf), circa € 125,-
    Ameda dubbele borstpomp, circa € 135,-
    Medela Swing, circa € 149,-
    Pump in Style, circa € 295,-
    De professionele Medela kolf, zoals die in veel ziekenhuizen gebruikt wordt, is te huur voor circa € 2,25 per dag plus de aanschaf van een Medela Symphony dubbele kolfset van circa € 33,-
    Tweedehands wordt niet aangeraden dit omdat er melk in de motor kan komen bij sommige aparaten en dit kans geeft op besmettingen ( HIV, hepatitis enz.) Ook weet je nooit hoeveel een kolf is gebruikt dus hoelang de motor nog mee kan gaan.
    @Simone: nu eindelijk wat minder krampjes ? Wat voor draagdoek had je onlangs gekocht ? En bevalt die een beetje ? Nog bedankt voor jullie superleuke kaartje ! Mijn vriend moest wel lachen dat je erop had gezet dat hij op mij lijkt :) En idd ik sluit me ook aan bij jou idee over het cb. Er zijn 2 groeigrafieken 1 voor fv en bv kinderen. Nou ik kan er in mijn boekje toch echt maar 1 vinden !
    En in het ziekenhuis liggen is echt heeeeel gevaarlijk hoor, hoog risico ;) PF kom nou. En ik heb ook altijd geleerd dat voor 37 weken prematuur is.

Vandaag was de kv voor het laatst. Het navelstompje is er nog niet af, vind het wel een beetje eng. Gelukkig komt morgen de vk laat ik die er wel even naar kijken. Ik blijf trouwens wel opschrijven wanneer Sven drinkt enz. Dat drinken moet ik zowiezo bijhouden want Sven komt niet snel uit zichzelf. Hij is zo tevreden hij zou dan gemakkelijk te weinig kunnen krijgen. En ik ben zelf zon warhoofd dat ik vaak niet weet wanneer zijn laatste voeding is geweest :oops:

14. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Nemo fijn dat Sven zo goed drinkt en slaapt, geeft ook rust toch.

Tigger het komt maar weinig voor dat borstvoedings baby's te weinig binnen krijgen dus ga van het beste uit meid!

Simone geniet lekker van die glimalchjes, jullie hebben ze verdiend!

Hier zijn we vandaag in overleg met het cb een nieuwe weg ingeslagen. Ik was iedere keer ruim een uur bezig met voeden en dan nog een half uur met in slaap wiegen en troosten. Met een beetje pech moest ik dan tussendoor nog krampjes weg werken, ik was eerlijk gezegd gesloopt.
    Nu proberen we haar te voeden, even knuffen en dan in bed leggen als ze nog wakker is. Dit is 3 keer heel goed gegaan maar nu huilt ze met tussenpozen al een uur. Vind het heel lastig te bedenken hoe lang ik acceptabel vind. Ga maar een beetje op mijn gevoel af.
    Hopelijk krijgt ze er uiteindelijk meer rust van, en ik ook.

15. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Ok haar toch even gepakt, wat voeding gegeven. Even lekker geknuffeld en terug gelegd. We houden even vol (schrijf het ondertussen maar hier van mij af, reageren hoeft niet hoor van me af schrijven is al lekker).

16. Niet meer actief

Simone; Nee Dylan is geen huilbaby. Nee dat vind ik ook dat ze geen 24 uur hoeven te slapen. Ik moest het ook gewon even kwijt. Mooi dat je zo kan zwijmelen bij de lachjes van Yildou. Dylan doet dat in zijn slaap dat ie acht en rare mondjes trekt kan ik ook helemaal bij zwijmelen.

Nemo; Ik vond dat ook eng dat het navelstompje er nog aan zat terwijl de kv weg ging, maar nu is het eraf. gelukkig. Het valt reuze mee het lag los in de luier.

Erica; Schrijf maar lekker van je af! Dat is erg belangerijk. Je moet ook gewoon naar je gevoel luisteren dt is het belangerijkste. Ik vind het wel vervelend voor je, maar straks al het echt beter worden.

Liefs Nathasja

17. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Wij hebben inderdaad helaas al vanaf dag 3 met een flesje gekolfde melk moeten bijvoeden ivm lage productie en afname gewicht Sabrina. Maar na dag 11 was de productie dusdanig gestegen en was Sabrina zo goed aangekomen dat de kolf de deur uit ging. Sabrina doet het nu dus al 3 weken erg goed op bv alleen, wat nu uitstekend verloopt. We hebben geen last gehad van tepel/speenverwarring, dus daar kan ik niet mee helpen.

18. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Hallo allemaal,

Heb net helemaal bijgelezen, vanaf morgen probeer ik ook actief mee te beppen...:D

Even over die vit.D, mijn vk vindt dat als je je kind goed in zonlicht zet, er eigenlijk geen aanvullende vit D nodig is vanaf 14 dagen. Waarom cb's dat adviseren is haar niet duidelijk. Vanaf 3 maanden vind ze beter ( ik zelf eigenlijk ook) omdat dan verbeending optreedt ( verharding bot).

HIer gaat de BV heel goed. Ben daar heel gelukkig mee.

19. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Geboren:

20: Rebtam () --> Kyra-Chyenne ~ geboren: 9 mei 07 ~ gew: 2820 ~ lengte: 48 cm
    21: Liefzonnetje (30) --> Steven Nicolaas Jan ~ geboren: 11 mei 07 ~ 38,4 weken ~ gew: 3605 ~ lengte: 54 cm
    22: Bianca (32) --> Elia Ruben Matteo ~ geboren: 13 mei 07 ~ gew: 3160 ~ lengte: 47 cm
    23: Female (22) --> Kynan ~ geboren: 13 mei 07 ~ weken ~ gew: 3045 gr ~ lengte: 49 cm
    24: Silvie (34) --> Jørre ~ geboren: 14 mei 07 ~ weken ~gew: bijna 4700 gr ~ lengte: 56 cm

Geboren:
    12 meisjes 12 jongens

Agenda:

6 juni -> Rachel - nacontrole verloskundige

20. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    En we staan weer gelijk! Rebtam, van harte met jullie dochter!

Deel Deze Pagina