Mei 2007 mama's

Discussion in 'De mama's' started by simalex, Apr 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    3,914
    0
    0
    ergens in het gezell
    thnx meiden. mijn gevoel zegt ook dat ik hem lekker moet troosten. Mss idd een sprongetje.
    Die boeken van Ria en het cb pffff ja heel mooi allemaal die rust en regelmaat, maar ze maken mij als moeder alleen maar onzeker. En dan het cb zou me maandag bellen om te vragen hoe het gaat met inbakeren nou ik heb nog niks gehoord :evil: De wv die me heeft geholpen met inbakeren is met vakantie en heeft me overgedragen aan een ander. Nou die belt niet zo hard.

2. Niet meer actief

Emmetje; Ik ben de avond door gekomen, maar ben wel stuk. Erik is nog steeds ziek wel iets beter als gister, maar niet dat ie iets kan overnemen. Dus vandaag ook nog een regel dag voor moeders. En net wat je zegt wij vrouwen gaan altijd wel door, maar eerlijk is eerlijk mijn man wil me wel altijd verzorgen.

Rachel wat lekker dat Lindsey door heeft geslapen.

Chantalk; Ik snap wel wat je bedoelt juist door alles wat er om je heen wordt gezegd wordt je onzeker. Terwijl als je je eigen gevoel volgt en logisch nadenkt komt het ook helemaal in orde. Ik heb het boek nu ook in de hoek gegooid.

Liefs Nathasja

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Chantalk: wat is een wv ?

4. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    3,914
    0
    0
    ergens in het gezell
    ik denk dat ik het boek ook maar eens ver weg ga stoppen :)

Ik heb gister nog een filmpje gemaakt van Luca toen hij aan het lachen was. Helaas heb ik de schaterlach net niet op kunnen nemen, was net te laat.
    Ik hoop dat de link werkt, ben al zo'n kluns met comp. :)

http://s198.photobucket.com/albums/aa22 ... 010628.flv

5. Niet meer actief

nemo wv = wijkverpleegkundige

6. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    3,914
    0
    0
    ergens in het gezell
    jep die bedoel ik ;)

7. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

Aug 21, 2006
    1,058
    0
    0
    Hallo meiden

Ik lees wel met jullie mee, maar het heel weinig te melden.
    We zijn nog steeds een beetje aan het worstelen met het voeden, maar dat komt ook allemaal wel in orde.
    Voor de rest heb ik weinig tijd om achter de computer te zitten, want ben verder lekker van ons mannetje aan het genieten. Voor ik het weet ben ik weer aan het werk.

Groetjes Alida

8. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

Nov 29, 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Een goedemiddag allemaal.

Zo te lezen hebben de kinderen massaal besloten tot een nachtje doorslapen hihi, dat is lekker. :)
    Ook Elia heeft zich niet laten horen! Gisteren om 23.15 weigerde hij de fles na 70cc, dus ik zag de bui al hangen :( , maar nee..... hij heeft geslapen tot 5.30! Normaal komt hij rond 4.30, dus ik schrok wakker van de wekker om 5.30 en was even in de war of ik er misschien toch wel uit was geweest maar het niet meer wist. :rolleyes: Nou ja, manlief heeft mij er ook niet uitgezien, dus die fles stond nog netjes in de koelkast te wachten. Toen ik besloot om dan tot 6.00 te wachten omdat Giovanni dan ook opstaat, bedacht Elia dat het ineens wel etenstijd was. :D
    Nou dat mag dan ook, dus lekker gesmuld van de fles. :)

9. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    1,768
    0
    0
    @Chantalk schattig filmpje, is gelukt hoor met de link! Lekker troosten hoor dat knulletje.
    @Assepoester gaaf dat zwart wit met blauwe ogen.
    @Rachel lekker zeg dus je hebt zelf ook een flinke slaap kunnen pakken.
    @Tassie beterschap voor je man. Hopelijk voelt hij zich snel weer beter voor hemzelf en voor jou.
    @Alida mooi dat je aan het genieten bent!

iedereen goedemorgen, o al middag zie ik :oops:

Ook Tessa heeft voor haar doen lang geslapen. Van 23.30 tot 7.30, lekkerrrr. Ze lijken elkaar inderdaad te hebben doorgeseind dat de mei baby's zich maar eens een nachtje gedeisd moeten houden :)
    Gisteravond had Tessa een flinke poepluier, wij blij want het poepen gaat nog niet zo makkelijk. Maar het :whistle: verging ons wel want het dametje zat van kop tot teen onder. Goed gewassen, in bad, in de zwitsal gezet en schone kleren. 's middags zat ze te boeren zo hard, 's avonds zo een luier en daarna eneorme windjes, ik heb zo een elegant dametje :)

10. Tigger

Tigger Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    2,803
    0
    0
    Chantalk, het is een leidraad, zeker geen bijbel! Als je mannetje zo verdrieitig is, lekker bij je nemen en knuffelen, als hij zich weer beter voelt, kun je het ritme toch weer oppakken? Als Emma van de rel is, laat ik de rust en regelmaat ook voor wat het is. Het zijn geen robotjes hoor. Ze hebben warmte en liefde nodig. Wat Nemo zegt, gewoon goed opletten, je leert vanzelf herkennen wanneer het verwerken is, drammen is, jengelen is of verdriet en knuffel-nodig tijd is... ;)

Rachel, ik denk echt dat lindsey honger heeft. Kun je niet wat honger aan Emma geven? Die eet echt zo weinig.. :( Maar goed ze slaapt er wel 3 uur op overdags, luiers zijn goed nat en ze is helder als ze wakker is, dus het zal wel oke zijn. ;)

Het lijkt hier inderdaad wel crea-mama's ipv mei-mama's, hihi.. Leuk!

Erica, whaha, moet zo lachen om je laatste zinnetje. :) :D Emma kan ook zo lekker ongeneerd boeren, niet normaal. Zo hard dat het op mijn lachspieren werkt.

11. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,727
    0
    0
    hallo meiden,

het is net of Belle steeds meer gaat slapen niet normaal zeg.
    gisteren om 20:45 slapen en pas om 6:30 wakker en daarna weer naar bed na de fles en werd pas weer om 10:15 weer wakker daarna om 12:15 fles gegeven en meteen weer verder slapen niks spelen,box .
    gelukkig heeft ze nog wel even gelachen .
    ze lijkt echt op haar moeder slapen is echt ook mijn
    grootste hobby.

rachel ,spannend 11 juli ik duim natuurlijk mee.

12. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,509
    0
    0
    @chantal87: zo lekker zeg dat belle zo lang kan slapen, kan jij ook heerlijk doorslapen.
    @erica: hihi moet zo lachen Elenora kan ook scheten laten en boeren als een man :)
    @bianca: nou ik heb tot 4.30 uur kunnen doorslapen ahum :D maar daarna om 8 uur weer de fles maar die wilde ze maar voor de helft. Daarna van 8 t/m 11 uur geslapen en ik ook weer :D
    @chantalk: wat een gaaf filmpje zeg en zo grappig om te zien dat alle baby's wel dezelfde bewegingen/reflezen hebben. Lekker mannetje heb je hoor.
    En over rust en regelmaat als het een paar dagen niet lukt gewoon aan toegeven. Vorige week lukte het bijv. niet met Elenora waarschijnlijk sprongetje en deze week leg ik haar in bed wakker, ff huilen en dan slaap ze wel. En als Luca echt overstuur is gewoon lekker kroelen dan voelt hij zich ook veilig en weet dat je in de buurt ben.
    @tassie: vervelend zeg dat je man ziek is en dat jij dan zoveel extra te doen hebt. Als je man beter is dan vraag je of hij jou lekker wilt verwennen :)

Gisteravond om 20 uur viel Elenora in slaap daarna ben ik een auto wezen kijken die ik via marktplaats had gevonden en morgen is die van mij :) Jippie mijn eerste auto gekocht. Om 23 uur heeft mijn man Elenora de fles gegeven terwijl ze sliep maar ze had maar 65cc gedronken dus ik dacht ook dat ze wel heel snel zou komen maar ze kwam pas 4.30 uur en vanochtend om 8 uur wilde ze ook maar 90cc drinken en viel dus weer diep in slaap tot 11 uur.

Zo schrokken jullie ook wakker van het onweer :confused: zo die klonk zo hard hier, de ramen trilden ervan.

13. Tigger

Tigger Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    2,803
    0
    0
    Chantal87, Emma lijkt ook niet minder te gaan slapen.. Stiekem best wel iets om je druk over te maken he?
    Maar ik hou vast aan: goede luiers, alert als ze wel wakker is... Ze zullen het wel nodig hebben. :) Alleen zit er bij Emma wel 4 uur tussen de voedingen. Voed jij om de 2 uur?
    Mooie banner!

Bibiche, gefeliciteerd met je auto! foto.. :D

14. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,509
    0
    0
    @tigger: ik heb nog geen foto een volkswagen polo :)

15. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    1,768
    0
    0
    @Bibiche gefeliciteerd met je eerste auto!

Chantal en Tigger geniet er nog even lekker van dat ze veel slapen. Nog even en dan loopt er de hele dag zo een babbel dame achter je aan; mama, mama die die, bal mama.

Tessa is ook hooguit drie kwartier tot een uur wakker, dan slaapt ze weer ongeveer 2 uur. Zo zit er tussen de 2 en 3 uur tussen de voedingen. Lekker Tigger dat Emma er 4 uur tussen heeft.
    Ik vind het allemaal prima, ze oogt gezond. Bv gaat toch op verzoek.
    's nachts slaapt ze gelukkig ook altijd goed.

16. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,509
    0
    0
    oh ja ik had nog ff een vraagje over vit. D en K ik geef nu meestal 2 flesjes met bv en de rest met kv moet ik dan stoppen met beide vitamines?

17. Niet meer actief

Goedemiddag dames, pfff heb niet alles bij gelezen hoor damzz 12 pagina's verder :)

Nou ja, hier is alles goed Joaquin slaapt errugggg veel vandaag er zit ook geen speel kwartiertje voor mama bij nou ja als hij zich daar lekker bij voelt waarom ook niet vandaag.

Ik heb eigenlijk niet veel te melden, ben een beetje kapot ;)

Ga zo effe lekker op de bank hangen, gisteren was het goed gegaan bij de diploma uitreiking maar Joaquin vond dat klappen maar niks!

Er waren 38 mensen geslaagd voor die HBO opleiding dus uhhh 38 x klappen en dna nog ene paar keer extra afcourse...

Ik ga er weer vantussen!

Knuffel Brigitte

18. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    3,914
    0
    0
    ergens in het gezell
    bibiche gefeliciteerd met je auto. Kun je lekker gaan rond karren met je meissie. over de vit d en k ik ben er ook mee gestopt toen Luca meer kv dan bv kreeg. In kv zit al vodoende vit d en k. Teveel vit k is ook niet goed.

ik heb jullie advies opgevolgd :) ik heb besloten er lekker aan toe te geven als mijn mannetje even aandacht wil. Je hoort idd wel degelijk verschil of het jengelen is of dat hij toch ff aandacht wil. Zo vooral 's morgens rond de tijd dat hij geboren is dan huilt hij zo zielig dan is het net of hij het weer even benauwd krijgt :(

En even over het vele slapen.
    Luca is na zijn flesje ook doodmoe. Dan valt hij bijna is slaap in mijn armen en dan is hij nog geen half uurtje wakker. Dus na een half uurtje gaat meneer alweer naar bed. Mag je hem eindelijk uit bed halen om te knuffelen valt hij meteen weer in slaap om vervolgens na een half uurtje weer te gaan huilen :) Maar als hij dan vast slaapt dan slaapt hij ook 4 uurtjes door.

19. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,727
    0
    0
    Hoi Tigger ,
    ik geef de fles niet altijd om de 2 uur alleen als ze erom vraagt.
    de ene keer zit er 3 uur tussen en soms 2 uur en soms 4 uur ik heb
    zoiets van als ze maar genoeg binnen krijgt op een dag.
    ik maak mij niet druk om het vele slapen vind het wel grappig.
    tevreden baby`s slapen veel zei de kinderarst tegen mij dus daar houd
    ik mij aan vast :) :) :)

Bibiche,spannend je 1e auto dat is voor mij al wat jaartjes geleden.
    en stoppen met de vit.D en K zit in de kv.

hoi Erica,
    lekker dat het zo goed gaat met de bv.
    ik had er echt helemaal geen geduld voor.

20. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ben ik weer :D Wat hebben jullie veel gekletst zeg hihi..

Ik ben druk bezig met banners aan het maken vind het erg leuk en begin het een beetje te snappen nu. Lindsey heb ik om 10.30 wakker gemaakt voor de fles en toen ben ik boodschappen gaan doen. Ze heeft toen de hele tijd geslapen in de maxi cosi tot 13.00 daarna wakker geweest en om 14.00 flesje gegeven en nu ligt ze weer in bedje. Overdag krijgt ze de comfort (tegen spugen) en s'avonds de hongerige babys voeding gemengt met comfort. Ben benieuwd of het vanacht weer zo goed gaat.

@Tigger oke ik sms jou de 11e of ik het heb gehaald, denk zelf dat ik zak de eerste keer van de zenuwen, zakken er zoveel de eerste keer....Ach ja :)

@De rest ik ga ff knutelsen heb alles gelezen hoor maar weet niet meer wie wat schreef :oops:

Share This Page