Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Meiden, Luca is (zoals jullie vast wel weten) een Italiaanse naam, vandaar de uitspraak loeka. Hetzelfde hebben wij met Elia. De klemtoon ligt op de i, dus elieja en niet eeeeelia. :( Blijft in Nederland een probleem en in Italië gaat het vanzelf goed.

Tja hadden we onze zonen maar gewoon Kees of Jan moeten noemen ;)

2. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    als Emma een jongen was, had hij Lucas geheten.

Ik kan het wel zeggen omdat deze naam van de baan is voor een evt tweede omdat we vrienden van ons 2 kinderen hebben met de namen Emma en Lucas, en tja een kind met dezelfde naam, oké, maar 2 is niet leuk. We wisten overigens de namen van hun kinderen niet totdat we een kaartje kregen.
    Ik vind het wel jammer, want ik was al wel helemaal gewend aan Lucas als naam voor een jongen.

3. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    @ jingels: xylometazoline 0,25% is receptplichtig, ookal zijn er apotheken die het zo verkopen. Met name baby's kunnen nog wel eens last krijgen van de bijwerkingen. Ik zou dus voor zoiets als preventie van oorpijn gewoon de zoutoplossingspray in huis halen, ook voor verstopte neusjes goed. Dit mag ook langer gebruikt worden.

4. Niet meer actief

Hou op over de naam zeg pffff ze noemen de naam van onze zoon nog steeds giga achterlijk! Mensen durven zijn naam soms niet uit te spreken wachten ze gewoon totdat wij hem een keer gezegd hebben pfff zoooooooooooow moeilijk

Joaquin, spreek je uit als Joakien Its a simple niet waar...

En als wij een meisje hadden gekregen dan heette ze Yasmyn (en uhhhh we willen geen tweede, maar goed we zitten nog steeds met een anticonceptie issue hiero) want we weten niet wat we willen, met rubbers zien we niet zitten hahahaha erg zeg, en de pil (ik heb het PCO en door de pil wordt dat nog erger zeg maar al die hormomen ) en mochten we nou wel ooit een kleintje er nog bij willen, wordt dat weer ene moeilijk verhaal dan..... denk denk denk.. we weten het dus nog niet, maar wat we wel weten is DAT WE GIGA VEEL ZIN HEBBEN :) hahahaha maar van hte weekend gebeurt het toch echt hahahahahahaha.... (dan zijn we weer lekker saampjes) en hij heeft vakantie gekregen vanaf mrogen tot 20 juli dus dat is wel weer ifjn niet waar.....

Maar het is wel grappig hoor, want manlief zegt nu hele tijd, we kunnen toch gewoon een Yasmyntje maken ;) Ja uhhh jij bent niet bevallen mister!

5. chantalk

chantalk Fanatiek lid

haha ja idd. dus moeten we ook niet zeuren ;)

6. chantalk

chantalk Fanatiek lid

wahaha ja die mannen hebben makkelijk praten. Zou wel makkelijk zijn als zij ook kindjes konden krijgen.....zo nu is het jouw beurt om als een kamerolifantje rond te lopen en oh ja vooral hem eruit persen :)

7. Niet meer actief

Ja Chantal als dat eens kon hahahaha, en dna mag ik gaan janken bij het bed :) terwijl hij aan het persen is, maar jaaaa we weten waarom mannen geen kindjes kunnen krijgen he! Omdat het een stelletjes miepers dan zijn en dat 9 maanden lang hahahahaha...

Maar uhhh ik zit zo te dneken he, ja sorry dat ik er over begin, maar stel nou dat je echt binnen 2 a 3 maanden na de bevalling zwanger bent! Hoe schadelijk is dat dan werkelijk? *(denk nu aan Benthe, iemand hier verder nog iets van gehoord eigenlijK?) Want het kan toch nooit goed zijn voor je lichaam noch voor je kindje?

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

@onzewonder: het verhaal van Benthe was niet echt. Benthe heeft niet bestaan.
    Hoe schadelijk het werkelijk is om nu weer zwanger te worden ? Ik denk dat het wel een aanslag is op je voorraden maar als je een beetje gezond leeft moet het wel kunnen toch ? Moet ik eerlijk zeggen ik zou er wel weer voor willen gaan. Maar moet eerst maar eens weer ongi worden.

9. Niet meer actief

@Nemo, ja ok, ik weet dat Benthe nooit heeft bestaan, maar toch bij haar was het toch ook zo? (raar om dit zo neer te zetten omdat ze nooit heeft bestaan gek he)

Want zij had daar ook een heel verhaal omheen gebreien niet waar.... vroeg me dus af of dat echt zo kon gebeuren? Maar waarschijnlijk niet dan denk ik.

10. chantalk

chantalk Fanatiek lid

ik denk dat het voor je lichaam beter is om even te wachten, maar ik geloof niet echt dat het kwaad kan voor je lichaam of kindje. Vroeger werden de kindjes ook vlak na elkaar geboren. Ik denk dat je lichaam dan alleen langer nodig heeft om te herstellen.
    9 maanden zwanger 9 maanden ontzwangeren.

11. Niet meer actief

Ja inderdaad hmzzzz ah jaaaaaaah wie denkt daar eigenlijk al over na?

Ik ben heel eerlijk zou best wel een 2e willen hebben, maar ben echt giga bang voor de bevalling nu... als ik het op een briefje mag krijgen dat ik een KS of een PUIKKIE bevalling kan krijgen, maar jaaaa dat kan niet helaas.......

Financieel gezien kan het ook gewoon, de situatie blijft zoals die nu is zeg maar, alleen zijn er 2 mondjes die dan gevuld moeten worden (en die van ons zelf dan ook) alleen zullen wij de computer kamer op het dak moeten zetten hahaha, want we hebben geen zolder en maar 3 slaapkamers ;)

12. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Als Tessa een jongen was dan zou het Luca of Jesse zijn. Mischien komt er ooit nog een Luca of Jesse maar mischien vinden we tegen die tijd wel een hele andere naam mooi.

Ik heb twee vriendinnen die allebei binnen 4 maanden weer zwanger waren. Beide hebben weinig last gehad van het herstel. Mijn gevoel zegt hup meteen doorgaan voor de tweede. Aan de andere kant als Tessa een jaar is en dan net kruipt/loopt dan is ze w.s een echte handenbinder. Dan een baby lijkt mij best druk. Daarbij moet ik manlief nog een beetje ompraten maar dat komt wel goed ;)

13. simalex

simalex Bekend lid

Goedenavond dames!

Ik las vanmorgen dat de meibaby's massaal besloten hadden om door te slapen... Nou, dat is hier dus niet het geval. Yildou slaapt al weken door en besloot vanacht ineens om 4 uur dat ze honger had! :confused:

Verder is ze vandaag een beetje van de mik. (misschien 12 weken sprongetje?) Ze is niet echt dorstig, dus geen regeldag, niet echt krampjes, maar wel overal om huilen, zelfs bij mij op de arm... :pale: fff, daar gaat mijn energie!

- babyalarm -

Groetjes Simone

14. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Wij willen ook snel voor een 2e gaan hoor :D Maar ik ga eerst ff bijkomen maar willen er zeker niet teveel leeftijdverschil tussen. We hebben besloten in december weer te stoppen met de pil en in 2008 dan weer te gaan proberen. Ben best bang voor de misselijkheid etc maar goed....zien het vanzelf. Heb ook enorm getwijfeld of ik wel weer aan de pil zou gaan of niet maar ik word anders behoorlijk ziek iedere maand dus toch maar doorgezet.

Ach we zien het wel :D

15. Nemo

Nemo Niet meer actief

Dan moeten we weer gaan praten over klussen, NOD en ontpillen enz. Maar we hebben nu wel ervaring ! :)

16. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    De gyn vertelde mij eergisteren op de nacontrole dat Elia uiteindelijk gehaald is omdat hij te groot voor mij was! :pale: Hallo! hij was 47 cm en 3100 gram :rolleyes: Ik dacht dat hij niet verder wilde indalen omdat ik geen persweeën kreeg, maar dat bleek dus niet eens de aanleiding. De kans op de ks bij een tweede is dus wel behoorlijk aanwezig. Veel kleiner kan een baby toch niet zijn neem ik aan. (of het moeten er meteen 2 zijn). Moet zeggen dat dit idee mij wel veel rust geeft en dat ik niet nog een keer door die weeënhel heen hoef. Tuurlijk wel weer een lang herstel, maar dan ben ik er wel op voorbereid.
    Ach we zien wel..... weet niet eens of ik nog een 2d zwangerschap wil doen, vond ik namelijk ook geen lolletje. :cry:

17. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Als Jelte een meisje was geweest hadden we haar Maud genoemd. Die naam hadden we trouwens pas de zaterdag voor de KS. ( we kwamen er niet uit...)

Ik zou wel heel graag een tweede en daarna nog een derde willen, maar voorlopig doen we dat even niet. Eerst even van deze genieten en leren :D

18. Nemo

Nemo Niet meer actief

Je zal ook wel niet zo snel weer zwanger worden als je volledige bv geeft denk ik (tenminste daar ga ik vanuit)

19. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Klopt, maar weet je, ik vind het zo snel gaan.... Het hele baby-baby is er bij Jelte al af , misschien komt het ook omdat hij zo hard groeit... en dat zou ik wel weer heel graag mee willen maken.
    En inderdaad de borstvoeding voor mij ( en Jelte) heel belangrijk, dus voorlopig hier het eerste jaar geen tweede, als ik het even oneerbiedig hier neerzet ;)

20. Nemo

Nemo Niet meer actief

Je kunt gewoon doorvoeden als je zwanger bent hoor Jingels. Al kan de productie wel afnemen en de melk kan minder lekker smaken, je neemt dus wel een risico dat het niet meer wil.
    En daarna lekker gaan tandemvoeden !

@Jingels: hoe lang wil jij bv geven ? En waarom wil jij het zo graag.

Ik wil in elk geval het eerste half jaar volmaken en daarna zie ik het wel. Zoals ik er nu over denk hoop ik het nog een hele poos te mogen/kunnen doen. Ik doe het omdat ik zelf eczeem heb en dit ons knulletje graag wil besparen, en natuurlijk omdat het het beste is en leuk is.

Deel Deze Pagina