Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Leuk Jingels een buurjongetje erbij! Leuk om te spelen later samen :)

@Assepoester en Emmetje bedankt voor de tips maar het lukt niet :oops: Heb hem nu wel maar vind hem nu wel erg klein....

Assepoester wil jij hem anders even verkleinen weer voor me? Dan mail ik hem zo ff...

@Jesie veel plezier met wandelen en ik zie vanzelf het nummer wel, komt goed :)

2. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Ja hoor, mail maar!

Onzewonder: leuk ben jij, nu zit mijn vriend -> zie je wel, dat kindje wel, zelfs hartstikke te groot, maar wel Ajax-kleertjes aan! Waarom heeft de onze niet haar rompertje aan, slabbetje om en speen in? :) :)

Hier nog een superfilmpje:
    http://www.youtube.com/watch?v=Y9yk69FrTL4

3. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Dat is toch mooi, je staat gewoon achter je keuze en het voelt goed. Daar gaat het allemaal om!
    Succes bij de arts.

@Jesie wandelse.
    @Onzewonder, ook gave foto. Ik zie er al bijna een trotse papa bij glunderen.
    @Simone volgens mij mogen ze best wel 9,5 uur zonder voeding nu. Hopelijk spuugt ze niet meer zoveel.

De prikjes hebben bij Tessa toch uitwerking. Ze werd een uurtje geleden schreeuwend wakker. Heb haar gevoed en ze wou niets anders dan gewiegd worden. Ze huilde veel. Inmiddels heb ik haar weer op bed gelegd en lijkt ze de slaap wel te pakken. Wat zielig zeg, ze had echt tranen en het is zo een ander huiltje dan anders :cry:

4. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Wow hier is niet tegen op te lezen.... moet bekennen dat ik niet alles heb gelezen....

Bibiche: meid, je hebt er alles aan gedaan om de bv een succes te maken, maar je bent niet de enige die het een succes kan maken. Ook Elenora moet inderdaad kunnen drinken aan de borst en dat is iets wat de kindjes zichzelf moeten leren. Helaas gaat het soms niet.... wat je ook probeert blijft het inderdaad een gevecht elke keer..... heel erg herkenbaar! Bij mij heeft dat 5 weken geduurd, maar gelukkig voor ons (het spijt me te zeggen dat het bij jou niet opgelost kan worden) is daar de ommekeer gekomen nadat het tongriempje geknipt is. Ik kan me daarom jouw verhaal heel goed voorstellen, de frustratie van zo graag BV willen geven, maar tegelijk gesloopt worden door het vrijwel continu een kind aan je borst die driftig wordt.... Mooi zoals de lactatiekundige het zei; het moet inderdaad leuk zijn voor beide...
    Continu kolven lijkt me ook geen pretje, erg zwaar... je moet je niet schuldig voelen dat je nu overgestapt bent, integendeel, alles maar dan ook alles heb je gedaan en geniet nu maar heerlijk van de fles, je tevreden meisje en weet je, ze heeft toch mooi 6 weken wel BV gehad! Joh en kindjes worden ook groot op FV hoor!
    Lieve knuffel!

5. simalex

simalex Bekend lid

Rachel: Je avator is al gelukt zie ik! Mooi zo!

Jingels: Gefeliciteerd met je buurjongetje. Leuke naam zeg! Misschien moet Jelte de schade van vannacht 'inhalen'? Of vandaag voordrinken, zodat hij vanacht lekker lang kan slapen? En dat laatste zinnetje: same here!

Onze wonder: Leuke foto! Nu al ajax-fan? Hij moet er nog een beetje ingroeien volgens mij? Fijn dat het zo goed gaat met de borstvoeding in een flesje.

JeSie: Succes vandaag met het jengelen! Wandelze!

Emmetje: Die 2de optie is wel erg makkelijk!

Assepoester: De lijst ziet er zo goed uit hoor! Moeten we de lijst ook een beetje opschonen? Als de dames later wel weer mee kunnen posten, kunnen ze er gemakkelijk weer tussen toch?

Chantal: Ik wilde trouwens niemand veroordelen op het geven van flesvoeding hoor. Als een moeder voor de fles kiest heeft ze daar een goede reden voor en flesvoeding is tegenwoordig bijna net zo goed qua samenstelling. Beter een rustige moeder en baby aan de fles dan een supergestresste moeder en baby aan de borst toch?

Chantal: Sterkte met Belle in het AMC. Ga je daar na toe voor het gehoor of haar handje? :oops: Ik weet het niet meer.

Erica: Leuke foto's!

Bianca: Lijkt me erg leuk om met kleine kinderen te kunnen werken!

Ik las trouwens nog dat een aantal over een tweede denken. Aan de ene kant zou ik wel weer vlug zwanger willen worden, maar gezien ik GBS bij me draag, (waarschijnlijk oorzaak voor vroegtijdig breken vliezen bij Yildou) en Yildou de bacterie ook had opgelopen omdat de vliezen langdurig gebroken waren, weet ik niet goed wat dit bij een volgende zwangerschap kan betekenen. Er is een kans dat ik de gehele zwangerschap preventief aan de AB zou moeten, weer kans op vroeggeboorte, besmet kindje -> weer in de couveuze en als de baby geinfecteerd raakt kunnen ze er heel ernstig ziek van worden. Dus waarschijnlijk weer een ZH bevalling en kindje in het ZH... Dat is niet echt mijn droombeeld van de bevalling.

Maar misschien gaan we het over een half jaartje -1 jaar wel weer proberen... Nu lijkt me het toch nog niet handig :oops: De vorige 2 keren ben ik binnen 1 maand zwanger geraakt :oops: Dus goed om de anticonceptie denken... :oops:

Je lichaam heeft trouwens 9 maanden nodig om te ontzwangeren om je voorraden weer op te bouwen (denk aan ijzer, foliumzuur, calcium, enz). Stel dat je vrij snel weer zwanger zou raken moet je toch zeker wel aan de mulit-vitamines voor zwangeren.
    Hebben jullie dat overigens de vorige zwangerschap gebruikt? Ik niet. Wel gedeeltelijk foliumzuur. Eerst braaf geslikt - toen zwanger/miskraam - potje achter in de kast gestopt - weer zwanger - potje weer opgezocht- geslikt tot 12 weken.

Hebben jullie trouwens wel eens gehoord van de GBS (Groep B Streptokokken). 1 op de 5 zwangere vrouwen schijnt die bacterie in de vagina te hebben (normaal in de darmen), maar ik hoor er niets over op het forum?

Groetjes Simone

6. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Jingels, mooi verwoord! Een schril contrast na mijn reactie op het verhaal van Bibiche....
    Eigenlijk is het toch een bijzonder fenomeen... BV... het lijkt allemaal zo natuurlijk, maar er komt heel veel bij kijken.... jammer dat het niet voor iedereen is weggelegd.... het kan een hel zijn, maar ook heel mooi! Gelukkig kan en mag ik er eindelijk ook van genieten (alweer bijna 3 weken zonder pijn en driftbuien van Steven aan het voeden! wat gaat de tijd hard!)

Weet je, eigenlijk begrijp ik niet, waarom er niet meer realistisch beeld over de start van bv gesproken wordt. Dat het helemaal geen roze geur en maneschijn is, maar gewoon een moeilijk en soms heel moeizaam leerproces van zowel moeder als kind.... Dat het echt wel even duurt voordat je met plezier kan voeden en dat als je besluit om fv te geven, dat dat niet het einde van de wereld is... want soms vind ik dat er wel te veel nadruk gelegd wordt om bv. Het lijkt me daarom zeer frustrerend als het niet lukt, schuldgevoel wat waarschijnlijk alleen daardoor nog veel groter wordt etc....
    Ik vertel in ieder geval aan mijn zwangere vriendinnen dat het in het begin dus echt niet zo prachtig is als wordt voorgesteld, dat je echt moet doorbijten en dat het echt niet iets vanzelfsprekends is.... en een info-avond zeker raadzaam is...

hmm mijn betoog over over bv.... hoop dat ik niemand voor het hoofd gestoten heb.... want dat is zeker niet mijn bedoeling!

7. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Assepoester bedankt voor de avater! Leuk filmpje! Enne leuk jurkje (bekend hihi lindsey heeft hem ook)

@Simone heb er wel eens over gehoord maar heb het zelf niet. Een vriendin van me die nu zwanger is wel trouwens.
    Ik heb sinds ik gestopt was met de pil foliumzuur geslikt (dus een maand of 6) tot de 12 weken en daarna de multivitaminen geprobeert maar spuugde ze steeds uit (stonken zo erg) dus daar mee gestopt.

Jasper wil ook dat ik 9 maanden ontzwanger vandaar dat we in januari weer voor gaan. :)

8. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @lz: bedankt voor je lieve woorden, ik heb me ook erbij gelegd dat het niet lukt. Ik ben blij om te lezen dat het goed gaat met jullie! Elenora had ook geen korte tongriempje dat dacht ik nl. maar ze heeft alles ok in de mond.
    Ik dacht ook bv doe je zo, is een makkie. Maar nou nee, ik heb ook hele kleine tepels, ze steken amper uit.

@simalex: ik heb daar nog nooit van gehoord, hoe krijg je dat en hoe weet je dat je het hebt?

9. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    over vruchtbaarheid en bv....
    ik was toevallig gisteren bij de ha om mijn bloeddruk te laten controleren (was overigens weer prima! nog wel iets hoger dan ik normaal had, maar 125/80 dus mooi volgens het boekje) en gelijk maar ff over anticonceptie gehad, recept voor de pil meegekregen
    Hij zei dat als je minimaal 4 voedingen (BV) geeft, je 90 a 95% beschermd bent voor een eventuele zwangerschap....
    Ik vond dat best veel.. maar neem het risico maar niet ;) deze keer direct zwanger nadat ik met de pil gestopt was..... en moet er echt nog ff niet aan denken!
    Wel zei hij dat ook de minipil je bv achteruit kan lopen... heeft iemand daar ervaring mee? Dan gewoon meer aanleggen zei hij en als het na een week nog niet voldoende is, dan stoppen en andere vorm van anticonceptie... (rubbertjes hmm moet er niet aan denken.... maar beter dan totaal onthouding de komende 6 mnd ;) )

10. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    ik slik nog braaf elke dag femnatal van Davitamon omdat ik dus nog bv geef... wat extra vit. kunnen nu geen kwaad want vind wel dat het energie vreet die bv.... zeker als meneer om de 2 komt, letterlijk en figuurlijk wordt dan alle energie uit je gezogen ;)(eergisteren de hele dag, terwijl ik de dagen daarvoor op 5 a6 voedingen zat... zal wel te weinig geweest zijn...)

11. Niet meer actief

@assepoester idd het is maatje 62/68 whahaha en vanmorgen kwam manlief eindelijk uit de nachtdiensten dus hij liet mij liggen om 8 uur toen Joaquin kwam, maar de kleine man had een beetje gespuugd, en om 9 uur schrok ik wakker en Steef zo ja ik heb hem andere kleertjes aangetrokken... ik zo ok... haal ik hem om 11 uur uit bed heeft ie dat aan ;) pffff mannen he!

Leuk filmpje trouwens en dat lachje SMELT WEG HIER!

@Erica, ja die papa heeft geglunderd vanmorgen dat kan niet anders haha

Owwwww baby alarm! brb

12. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    hallo dames

wat weer veel getypt, hier nog steeds een tevreden mannetje.
    Alleen 's avonds is het huilen maar daar zijn we nu wel een beetje aan gewend hihihi.

Assepoester: Heb je mijn email gekregen met de foto's voor de banner.

Fijn dat voor iedereen alles weer goed was bij het cb.

Groetjes Alida

13. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    @ simalex: in andere landen wordt daar geloof ik tijdens de zwangerschap automatisch op getest, maar in Nederland niet. Raar vind ik dat als het best veel voorkomt.
    ik heb ook nog ergens een potje gravitamon en een aantal strips foliumzuur staan. Ook nog een zwangershapstest over (had verpakking per 2 gekocht en 1 gebruikt). Ik heb dus alles in huis, maar 'ns kijken wat de houdbaarheid is van die producten, dan kan ik het misschien daar op afstemmen ;)

@ assepoester: leuk filpmje, geweldige lach als je dat muziekje aan zent :)

@ rachel: mooi gelukt die avator.

De avator optie in photobucket leverde bij mij een te groot bestand op voor hier .....

Die meid van mij blijft maar rustig vandaag, ze ligt nu al weer 4 uur sinds de vorige voeding in bed. normaal komt ze na 2,5 - 3 uur en hooguit 1 x per dag na 4 uur, maar dit is al de 2e keer vandaag met 4 uur er tussen. Wie weet is ze haar voedingsschema weer aan het aanpassen en gaan we richting 6 voedingen ipv 7 ? Of ik ben gewoon te voorbarig... we zullen zien.
    Ik ga maar even om 't hoekje kijken bij haar..

14. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Dat van die streptokokken heb ik in het verleden wel eens wat over gehoord en gelezen ,maar ik moet bekennen dat mijn geheugen nog een behoorlijke zeef is.

I Je kan nog zo gevarieerd eten, alle totale benodigde hoeveelheden vitamines en mineralen krijgt geen mens binnen. Ik slik daarom al jaren een multivitamine. Dat zegt niet altijd iets over het feit dat iemand ziek wordt of niet , je moet er ook ontvankelijk voor zijn, maar ik moet eerlijk zeggen, ben de laatste jaren niet ziek geweest ( even afkloppen). Het is wel zo als je een of ander virus te pakken krijgt.... daar is geen kruid tegen gewassen, 1 van de duizenden griepvirussen bijv. gewoon uitzieken.

@ Liefzonnetje: ben het helemaal met je eens ,Bv is een leerproces, met vallen en opstaan, en het is zeker niet zaligmakend voor iedereen.

Dames, welke maat luiers hebben de kindjes nu? Die van mij nu maat 3. Ik heb een luiertaart mt3 Huggies gehad, dus als deze maat 3 kruidvat nu op zijn, ga ik die eens uitproberen. Heb ook eens een pak pampers sensitive doekjes gekocht, die bevallen mij prima, beter dan AH eigen merk.

Die stofzuiger kijkt me ook nog steeds aan....

15. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Haha ik moet ook nog stofzuigen maar heb geen zin :oops:
    Lindsey heeft ook maatje 3. Had nog 2 pakken kruidvat maatje 2 liggen maar die gaan weg naar mijn schoonzusje want passen echt niet meer. Nou heeft zij een pak Etos 3 gehaald kan ik die ook mooi proberen :)

16. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    @ jingels: gewoon terugkijken.....

Emma ligt nog tevreden te slapen. Ze is wel bezig met wakker worden, maar doet dat op haar tempo: wat bewegen, oogjes open, oogjes half dicht, oogjes toch maar weer helemaal dicht, weer wat bewegen, geluidjes maken..... Dan duurt het meestal nog 5-10 minuten voor ze echt wakker is.
    Ik twijfel altijd of ik haar na 4 uur wakker moet maken en dat ze dan slaperig aan de borst ligt of nog even wachten tot ze vanzelf wakker en helder is. Omdat het niet vaak voorkomt dat ze langer dan 4 uur slaapt, wacht ik die enkele keer gewoon tot ze zelf wakker wordt. Het is nog nooit langer dan 4,5 uur geworden (behalve 's nachts), dus ik denk dat dat wel kan.

Mijn man heeft me alvast gewaarschuwd dat hij Emma ontzettend gaat verwennen en waarschijnlijk geen nee tegen haar zal kunnen zeggen ...
    Hij heeft er bijv. nu heel veel moeite mee haar te laten huilen, terwijl ik denk: ach, we kijken het nog 10 minuten aan. Dus ik ben straks de 'strenge' bemoederende moeder en mijn man de leuke, grappige, knuffelvader (hij zei wel: ik zal je altijd ondersteunen in wat je doet en zegt..)
    Ik denk dat dat vanzelf wel zal veranderen als hij straks 2 dagen per week alleen met haar thuis is :) Zijn jullie mannen ook van die heerlijke softies als het om z'n kind gaat?

17. Niet meer actief

Hier is t ook al om de 4 uur voor de 2e keer :) Mag dat eigenlijk al wel bij Joaquin? Hij is bijna 4 weken?

18. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Hoeveel weegt hij? Gaat per gewicht het aantal voedingen per dag :)

Ik blijf creatief ;) [​IMG]

19. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Assepoester, dat filmpje! *zwijmel*
    Kleurtjes is inderdaad overzichtelijker...

Jingels, Emma heeft ook maatje 3.
    Achterop wordt het snel te laag vind ik. En de tweetjes zonder rupsaflexdingen zijn echt te krap.
    Pffff, gaat snel.

Erica, sterkte voor je meisje, zielig dat ze er toch wel last van heeft. :(

Het gaat inderdaad snel ineens... :D

20. Niet meer actief

Gisteren hebben we hem via Steef zeg maar gewogen en toen kwam het uit op circa 4.7 kg

Deel Deze Pagina