Lindsey heeft ook even aan de borst gedronken en een flesje gehad en ook geen last gehad van speen/tepel verwarring. Nu drinkt ze alleen nog uit een flesje trouwens (nog steeds zowel borst als kunstvoeding)
Goedemorgen allemaal. Rachel wij gaan vanaf vandaag ook beginnen met af en toe een flesje. Dit om mij soms te ontlasten. Fijn om te lezen dat jij en Assepoester geen last hadden van de tepel speen verwarring. Geven/gaven jullie de flesjes ook zelf of doen de mannen dat (ivm geur etc). Hier na een onstuimige avond tussen 20.00 en 22.00 een perfecte nacht. Tessa kwam om de vier uur. Verschonen, eten, knuffen en weer slapen binnen 3 kwartier Achteraf was gisteren alleen dus tussen 8 en tien prutellen, nou dat mag ook wel even dus ik ben dik tevreden. Kijken wat ons prinsesje vandaag brengt. Nu slaapt ze weer zo lang dat ik haar het liefs oppak om lekker te knuffen, ze ligt daar ook zo schattig. Hand onder haar hoofd. Heb nog zo een foto, zal die even in mijn album zetten.
@Erica fijn hoor meid dan kom je zelf inderdaad ook een beetje tot rust, ik voelde me erna veel beter. Jasper geeft haar het flesje als hij thuis is en in die tijd pak ik dan meestal nog een uurtje slaap Wat wel typisch is dat ze bij hem meestal de fles niet leegdrinkt en als ik haar dan over neem ze weer heel gulzig gaat drinken haha.... Lindsey ligt nu ook lekker te slapen hoop dat ze nog even blijft liggen tot 13.00 kan ik ook nog wat dingen doen. Lieve foto Erica! Ik plaats er ook ff ééntje van ons meisje nu ze slaapt...
Nemo, dank je wel! Jeetje wat weet jij veel.. Voel me echt een beetje leek zo.. Luiers zijn oke, veel ontlasting (had gisteren wel groen erbij, maar dat klopt wel volgens mij vanwege het kortere drinken en dus sneller honger om die productie op te schoreven) Voldoende plas.. Als ze drinkt dan drinkt ze 10 minuten stevig door, ze kan het amper kwijt.. Zo hard gaat het. Na 10 minuten daalt het tempo en meestal met 15 minuten is het wel gebeurd. Dat van die tijden kwijt zijn herken ik, Nemo.. Pff ben echt een vergiet... Erica, moeilijk is dat he? Wat zo'n kleintje nou wil en nodig heeft. Ik hoop dat het beter gaat op deze manier! En schrijf maar lekekr van je af hoor, daar zijn we voor he... *knuf* Nemo, hier viel hij er precies op dag 10 af.. Assepoester, ik vraag me af of Emma last zal krijgen van verwarring. Ik kan haar op de kop aanleggen als ik wil, ze drinkt altijd.. (bijna altijd) haha. Jingels, meid hoe gaat het met je nu? Oh erica, Emma doet ook vaak, hand onder haar hoofdje, lief is dat he? Hmm, ik wil ook zo graag proberen, flesje geven, maar durf niet.. Ik wacht morgen even de wijkverpleegkundige af en zal het overleggen... Ga even snel foto's kijken..
@Tigger: dus morgen wordt jij stevig aan de tand gevoeld hoe crimineel jij bent En navelstompje ligt er hier bijna af dus denk niet dat wij dag 10 halen. @Erica: schrijf het maar lekker van je af. Snap nu ook wel waarom je moeite hebt met zo lang te voeden. Jij hebt er nog tig andere dingen naast (krampjes, troosten enz). Maar ga je kolven nu dan of ga je kunstvoeding geven ? @Rachel: mooi dat alles zo goed gaat bij jullie. Wel gek dat ze bij jou het flesje wel goed leegdrinkt. Nu heb ik ook een vraagje voor jullie: hoelang hebben jullie babys een mutsje op gehad ? Sven heeft hem nog steeds op behalve bij het voeden. Ben eig. vergeten te vragen aan de kv hoelang hij hem op moet hebben. En temperaturen doen jullie dat nog ?
misschien moet ik me als nog-niet-mei-mama er niet mee bemoeien, maar ik heb nog wat tips uit mijn zwanger+fit cursus voor omgaan met pijnlijke tepels: - leg de kleine eerst aan aan de minst pijnlijke borst, dan is de honger al wat gestild als de 2e borst aan de beurt is. - leg een koud blad kool (bv witte kool) in je bh - wat al genoemd was: een beetje moedermelk op de tepel en laten drogen aan de lucht - borsten niet met zeep wassen (droogt uit) - bepanthen zalf Over de vitamine D en K druppels: ik las iets over het niet mogen gebruiken van een pipetje bij vitam K druppels: als het niet lukt met toedienen via een theelepeltje, kun je proberen de juiste hoeveelheid druppels eerst op een theelepeltje of een maatbekertje te doen en vervolgens met een ander schoon pipetje deze hoeveelheid weer op te zuigen en dan in het mondje te doen. Naast de nauwkeurigheid van het bepalen van het aantal toe te dienen druppels, is ook hygiëne een reden om het pipetje wat in het flesje zit niet direct in het mondje te doen, als dit pipetje dat nl weer terug in het flesje gedaan wordt, gaat de kwaliteit van de inhoud van het flesje achteruit en kun je het minder lang bewaren.. druppels op water en olie basis kunnen inderdaad niet goed gemengd worden, maar vitamine D is er ook op oliebasis en dan zou het wel gemengd kunnen worden met vitamine K. De hoeveelheid zonlicht die je kleintje dagelijks opvangt bepaalt de dosering vit D die je extra moet toevoegen, omdat je al met een kwartiertje zonlicht per dag een groot deel van de dagelijkse behoefte krijgt. Beide kunnen trouwens ook evt aan wat afgekolfde melk worden toegevoegd. (sorry, ben vandaag even in de apotheek geweest en ben gelijk weer aan 't werk )
Simone: Ja, die richtlijnen zijn echt onzin. Das wel een idee, ff op marktplaats kijken... Het is toch wel heel handig om een kolf te hebben (jaja ik weet het, het kan ook met de hand...zeggen ze, is mij nog steeds niet (echt) gelukt). Tigger: Nou, het is bijna woensdag, dus dan kun je wegen, zie je dat ze is aangekomen, lach je jezelf uit omdat je voor niks zorgen hebt gemaakt. Wedden ? Nemo: dankjewel voor de info. Ik ga dan denk ik voor de handklof, is een stuk goedkoper. Haha, ik vergeet ook nog wel eens wanneer ik Josh gevoed heeft, en nog vaker vergeet ik welke borst hij moet krijgen... *professional stupidity*. Welke kolf hebben jullie allemaal? Erica; goed van je hoor, schrijf maar van je af, als dat oplucht moet je dat gewoon doen. Ik hoop dat ze binnenkort wat rustiger wordt (en jij natuurlijk ook!). jingels: Ow wat apart dat je vk dat zegt. Iedereen hamert er maar op dat je vit D moet geven vanaf 2 weken. Ik geef het hem wel al. Bij het cb werd zelfs gezegd dat je beter al een paar dagen eerder kunt beginnen met vit D. Verwarrend allemaal... Nemo: Josh had alleen de eerste dag een mutsje op (na de geboorte en onderweg, thuis deden we hem weer af). Een beeb heeft in principe geen mutsje nodig als hij zichzelf goed warm kan houden. Temperaturen doe ik al heel lang niet meer. Alleen in de eerste week om zeker te weten dat hij zichzelf warm kon houden (tussen de 36,5 en 37,5 is goed, hij zat steeds rond de 37, dus helemaal prima). Ik gebruik alleen een mutsje als we naar buiten gaan, verder ook niet. Je kunt hem een paar dagen temperaturen (zonder mutsje op op die dagen) om te kijken of hij zichzelf goed warm kan houden, zo niet, dan doe je weer het mutsje op zolang hij dat nodig heeft. Bedankt emmetje! Ik ga trouwens vanavond weer naar alkmaar... Geen zin . Ik verheug me nu al (kuch kuch) op de aardappel troep die ik schoon moet gaan maken (ben al 3 weken niet in alkmaar geweest, mn aardappel zullen nu wel lekker aan het rotten zijn geslagen...*zucht*), de kilometers post die ik uit moet gaan zoeken, de dode planten die ik weg moet gooien, de spinnen die ik op moet gaan zuigen...zucht...
@Goddess wanneer ga je precies weer naar Alkmaar en hoe ga je dan? Met het ov? @Nemo Lindsey had alleen de eerste 2 dagen een mutsje op en nu nog als we naar buiten gaan. O shit Jasper is er gaan eten, reageer straks verder
Geboren: 1: Mvjanelle (30) --> Benthe Esmay ~ geboren: 3 februari 07 ~ gew: 520 gram ~ lengte: 30 cm 2: Simalex (24) --> Yildou Reanne ~ geboren: 8 april 07 ~ gew: 2635 gram ~ lengte: 47 cm 3: Assepoester (27) --> Sabrina Alyssa ~ geboren: 12 april 07 ~ gew: 2840 gram ~ lengte: 47-50 cm 4: Tatlim23 (23) --> Alani Aylin ~geboren: 13 april 07 ~ gew: 3208 gram 5: Rachel (22) --> Lindsey Eline ~ geboren: 24 april 07 ~ gew: 3320 gram ~ lengte: 51 cm 6: mama1986 (20) -->Bono ~ geboren: 25 april 07 ~ gew: 3890 gram ~ lengte 51 cm 7: Jesie (26) -->Mareno ~ geboren: 25 april 07 ~ gew: 2410 gram ~ lengte: 46 cm 8: Momtobe (..) --> Maroa ~ geboren: 28 april 07 ~ gew: 3675 gram ~ lengte: 50 cm 9: Goddess tear (18 ) --> Josh David Dash ~ geboren: 30 april 07 ~ gew: 2880 gram 10: MarieLize (36) --> Veerle ~ geboren 1 mei 07 ~ gew: 3015 gram 11: Tassie (32) --> Dylan ~ geboren: 2 mei 07 12: Erica (31) --> Tessa Elise ~ geboren: 2 mei 07 13: Tigger (26) --> Emma Johanna Elisabeth ~ geboren: 3 mei 07 ~ gew: 3550 gram 14: Janice (33) --> Jasmijn ~ geboren: 3 mei 07 ~ gew: 3190 gram ~ lengte: 49 cm 15: Mariska (32) --> Bram ~ geboren: 5 mei 07 ~ 39,2 weken ~ gew: 3435 ~ lengte: 16: Diana ( ) --> Luca ~ geboren: 7 mei 07 ~ weken ~ gew: 3730 ~ lengte: 51 cm 17: Nemo (24) --> Sven ~ geboren: 8 mei 07 ~ 39,6 weken ~ gew: 4120 ~ lengte: 18: Jingles (30) --> Jelte ~ geboren: 8 mei 07 ~ 39,5 weken ~ gew: 3442 ~ lengte: 53 cm 19: Amilah (25) --> Ameera Yakubu ~ geboren: 8 mei 07 ~ 38 weken ~gew: 6 pond ~ lengte: 20: Rebtam () --> Kyra-Chyenne ~ geboren: 9 mei 07 ~ gew: 2820 ~ lengte: 48 cm 21: Liefzonnetje (30) --> Steven Nicolaas Jan ~ geboren: 11 mei 07 ~ 38,4 weken ~ gew: 3605 ~ lengte: 54 cm 22: Bianca (32) --> Elia Ruben Matteo ~ geboren: 13 mei 07 ~ gew: 3160 ~ lengte: 47 cm 23: Female (22) --> Kynan ~ geboren: 13 mei 07 ~ weken ~ gew: 3045 gr ~ lengte: 49 cm 24: Silvie (34) --> Jørre ~ geboren: 14 mei 07 ~ weken ~gew: bijna 4700 gr ~ lengte: 56 cm 25: Chantal87 () --> Belle ~ geboren: 14 mei ~ gew: ~ lengte: Geboren: 13 meisjes 12 jongens Agenda: 16 mei -> Tigger en Emma - wijkverpleegkundige, thuis 21 mei -> Simalex en Yildou - consultatiebureau en entingen 22 mei -> Rachel en Lindsey - 1e keer consultatiebureau (kinderarts) 23 mei -> Goddess en Josh - 1e keer consultatiebureau 23 mei -> Nathasja en Dylan - wegen consultatie buro 24 mei -> Assepoester en Sabrina - consultatiebureau 4 juni -> Assepoester - controle gyn 6 juni -> Rachel - nacontrole verloskundige 8 juni -> Simalex en Yildou - controle kinderarts 12 juni -> Nathasja en dylan - 1e keer consultatieburo 13 juni -> Nathasja - controle gyn 28 juni -> Tigger - controle gyn 12 juli -> Assepoester en Sabrina - heup echo 7 augustus -> Nathasja en Dylan - heup echo 21 augustus -> Nathasja en Dylan - Kinderarts uitslag echo
Rachel: Ik ga zometeen naar alkmaar. Mijn opa brengt me met de auto . En mn mams gaat mee, die heeft mijn woning nog steeds niet ingericht gezien. . Tot de volgende keer iedereen! Geniet van de kleintjes!
@Goddes: we zullen je dus een poosje niet spreken begrijp ik. Nou meid alle goeds en tot snel hoop ik maar. Veel succes met de aardappelprut. Nog even over de kolf. Ik heb een Medela Harmony, vind ik een super kolf (heb trouwens ook geen andere geprobeerd dus mischien zijn die ook wel goed) Het is een handkolf waarmee je eerst de toeschietreflex kunt opwekken en daarna gewoon kunt kolven. Ook ik vergeet wel eens welke tiet hij voor het laatst gehad heeft. Ik voel dan even mijn tieten en welke ik het meeste last van heb geef ik dan maar. @Chantal: Gefeliciteerd met de geboorte van Belle. Lang verwacht en nu is ze daar \/ @Emmetje: bedankt voor je tips. Ik heb beide vitamientje op oliebasis dus ik kan ze mengen. Ik had al zitten denken hoe ik het zou moeten doen, maar simpel dus gewoon mengen. Het navelstompje is eraf . De vk is nog geweest en ze vond het er prima uitzien. Mutsje laat ik nog wel op als hij in onze slaapkamer slaapt, daar is het n.m. niet zo heel warm. Elke morgen kom ik bijna mijn bed uitdrijven zo zweet ik, en die lekkende borsten erbij helpt ook niet echt. Hebben jullie dat ook ? Voel me zo vies als ik wakker wordt. Slaapkamer is zoals ik zei niet echt warm en heb ook geen dikke pyama aan. Zouden het de hormonster nog zijn ? Tevens vind ik het een vreemd idee om niet meer zwanger te zijn, en dat onze Sven in mijn buik heeft gezeten vind ik ook zon gek idee. Het verhaal over vitamine D wel of niet geven ken ik idd. Er zijn mensen die zeggen dat als je genoeg buitenkomt je het niet hoeft te geven. Donker gekleurde mensen hebben zowiezo meer nodig. Maar volgens mij hier geen negerbabys ofwel. Mischien dat Emmetje dat weet maar kun je vitamine D overdoseren ? Je kunt het niet uitplassen volgens mij want het is een vetoplosbare vitamine.
Ik heb de elektrische kolf van Avent en ben er onwijs blij mee....kan niet meer zonder @Nemo ik word ook iedere morgen zeiknat wakker van het zweet en idd met lekkage, ga ook altijd meteen douchen omdat ik me vies voel. Denk nog hormomen inderdaad.... @Goddess lief van je opa zeg! Nou tot binnenkort dan weer als je weer een keertje bij je moeder bent. Zal wel een hoop gesleep steeds worden met het OV en de maxicosi. Yes de meiden zijn weer in de meerderheid zie ik Ben benieuwd hoeveel jongens en meisjes er nog precies geboren gaan worden...
Oh, Chantal! EINDELIJK, GEFELICITEERD MET JULLIE BELLE! reageer straks verder, heb Emma bij me. Lastig typen met 1 hand... Ze is lekker aan de regel... Klopt het dat ze bij jullie ook niet zo goed dan alleen willen slapen, maar wel bij jezelf? Normaal slaapt ze overal, maar zodra ze ons nu niet voelt is het verdriet...
Nemo, je kan vitamine D inderdaad overdoseren. Voor zuigelingen die weinig tot geen zonlicht krijgen is de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid 400 IE (= 10 druppels), voor zuigelingen die 15 min per dag met handen + gezicht in de zon komen is dit 200 IE (= 5 druppels). De hoeveelheid vitamine D die je zelf aanmaakt hangt af van de duur en hoeveelheid onbedekte huid die in de zon zit. Voor zuigelingen is de maximale hoeveelheid die ze mogen innenemen 1000 IE (= 25 druppels) per dag. Het wordt langzaam afgebroken in het lichaaam, dus wanneer vaker meer vitamine d wordt ingenomen stapelt dit zich op en kan dan zeker allerlei klachten en bijwerkingen geven die ook lang aan kunnen houden. De standaard die huisartsen gebruiken (van 2003) geeft alleen aan dat vitamine K moet worden aangevuld bij borstvoeding, er is geen advies over vitamine D. Ik zou in ieder geval niet meer dan 5 druppels per dag geven, tenzij je echt nooit buitenkomt met de kleine. En als je kleine echt problemen heeft met de inname dan kan extra blootstelling aan de zon/buitenlucht ook volstaan lijkt mij. Wij hebben nu gewoon het voordeel dat we de zomer ingaan en dan is de productie van vitamine D door het lichaam zelf veel hoger dan in de winter.
Nemo, nou ik ben benieuwd wat voor idiote dingen we te horen krijgen, haha. Fijn dat het stompje eraf is... ziet er toch prettiger uit he.. Mutsje heeft ze alleen in het ZH opgehad, de eerste nacht. Nu alleen als we naar buiten gaan, of niet op temp zou kunnen blijven, maar dat gaat goed. Temperaturen doen we af en toe nu. Niet elke keer, maar 1 keer per dag ofzo. Ligt eraan, als we twijfelen aan temp sowieso. Emmetje, tuurlijk moet je je er mee bemoeien. Alle info is toch juist welkom! Goddess, ben bang dat je gelijk hebt vwb morgen. Als ik naar haar wangen kijk, krijgt ze vast niets tekort.. Succes in Alkmaar, ik hoop dat je je draai een beetje vind... *knuf* Over dat zweten, dat is volkomen normaal! Puur hormonen... Tis echt ranzig he... Blugh. Ik heb net gekolft, pfff, valt niet mee. Ik doe een gedeelte met de handkolf en met de hand zelf. Moet nog wat handigheid krijgen. Is 50 cc veel? (20 minuutjes ongeveer) Vanaf wanneer geef je vit D? Emma ligt nu weer heerlijk te slapen in dr bedje. Ze heeft net weer goed gedronken, dus zal nu wel weer een paar uurtjes ertegen kunnen. Volgens mij doet ze inderdaad aan clusteren.. (om het uur een beetje dirnken en dan ineens veel dirnken en vertrokken voor een paar uur) Peter is nu met mijn vriendinnetje en mijn paard naar de hoefsmid.. Pff, voel me echt rot dat ik nu steeds anderen ermee opzadel.. Ik kan nu gewoon nog niet zolang weg nog en om Emma nou mee te nemen, dat gaat me echt even te ver. Ik ben amper zelf goed op de been.. Gevolg dat mannetje en dinnetje nu hun vrije avond opofferen om paard van nieuwe schoenen te voorzien... Super lief van ze en ze doen het met liefde, maar toch... *verkapt een dikke knuf aan mijn beste dinnetje, thanks huney! Again... * Morgen gelijk bij de wijkverpleegkundige vragen of we een flesje kunnen proberen.. Zo kan ik wat melk achter laten en kan Peter eventueel voeden als ik een keer weg zou moeten. Had ik trouwens verteld dat de echo van Carmen helemaal oke was? Knipperlichtje deed het! Pff, we waren echt helemaal door het dolle!
@Tigger fijn dat de echo goed was. Ik weet niet hoeveel kolven normaal is want dat heb ik nog niet gedaan, heb je beide borsten gekolft. Let wel bij borstvoeding is het gewoon de ene keer meer dan de andere keer (zeker in het begin). @Nemo wij hebben het mutsje alleen nog buiten op. Tempen doe ik alleen nog in geval van twijfel. Ik ga een flesje kunstvoeding geven. Over een paar dagen wil ik tijdens die fles (geeft mijn vriend) kolven om een voorraadje te verkrijgen. @Rachel die schattige foto in je album is ook echt schattig he! @Goddes succes in Alkmaar hopelijk heb je ook daar snel je weg gevonden met Josh samen. Zweten heb ik de eerste 10 dagen ook enorm gedaan, hormonen inderdaad. Het vloeien is wel bijna weg bij mij, was het al na dag 5. Het blijft bij een heel klein beetje. @Emmetje tuurlijk zijn tips altijd welkom, samen komen we er wel. Hier gaat het eigenlijk heel goed vandaag. Ze is veel rustiger en we hopen dat dit doorzet. Als ze wakker is kijkt ze zo lief om zich heen, kan haar wel plat kussen. De bv ging ook zo goed dat ik nog niet ben begonnen met een flesje. Mischien scheelt het dat ik alles in huis heb, ik weet nu dat ik niet perse hoef als ik het niet meer trek. Vandaag was gewoon genieten met hoofdletter G. Heerlijk door het dorp gewandeld, precies zoals ik tijdens mijn zwangerschap voorstelde, als trotse mama achter de wagen.
nee was 1 borst... De andere had ze net aangelegen. Omleggen wil nu even niet zo goed, dus laat ik haar liever rustig drinken aan 1 borst en kolf de ander nu maar af. Dat van die kv is ook een idee, trouwens.. Die geven en dan ondertussen ik kolven... Morgen maar eens over hebben... Ik hoop dat ik wat handvaten krijg, ben erg zoekende hierin... Fijn dat het nu beter lijkt te gaan! Kun je lekker genieten van je meisje!
@Tigger: ik heb vandaag voor het eerst serieus gekolfd. Had wel al eerder gekolfd maar dat was omdat Sven dan de tepel beter kon aanhappen. Ik had 120 ml in 10 minuten met handkolf. Maar moet heel eerlijk zeggen dat mijn tiet ook behoorlijk vol zat ik had er ook echt last van. Mischien was het toch een beetje veel van het goede want Sven wou een paar uur later die borst niet meer aanhappen , dus toen maar met tepelhoedje aangelegd wat hij dan wel weer nam. Vitamine D geef je na 2 weken. En denk eerst maar even aan jezelf meid ! Je vriendin doet het vast graag voor je. @Erica: mooi dat vandaag zon goede dag was. Doet je echt goed zo te horen. En dan idd lekker je baby showen in het dorp. @Emmetje: bedankt voor je uitleg ! Pf ik ben nog niet echt buiten geweest. Zou morgen wel graag even met Sven willen wandelen, maar vriendlief wil de eerste keer met zijn 3 en zijn. Dus gaan we donderdag (als het mooi weer is) voor het eerst naar buiten. Zou idd wel makkelijk zijn als iemand eens de fles zou kunnen geven, nou ja nog een paar weekjes en dan kan dat eens. Nu eerst maar even een voorraad aanleggen.
Jeetje wat een nacht...Lindsey is niet lekker heeft een beetje diaree en ontzettende krampjes (laat ook flinke scheten) Ze heeft vanaf 22.00 tot 6.00 liggen krijsen...(niet huilen echt krijsen) heb haar tussen ons in genomen en zo heeft ze tussendoor een beetje kunnen slapen. Jasper sliep ook redelijk door alleen ik niet. Heb een uurtje geslapen ben helemaal kapot en nog slaapt ze niet....hoop zo nog even te kunnen gaan slapen eingelijk.