Mei 2007 mama's

Discussion in 'De mama's' started by simalex, Apr 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. simalex

simalex Bekend lid

Jun 6, 2006
    893
    0
    0
    verzorgende IG
    Beetgumermolen (Friesland)
    :oops: Excuse me! Ik had Veerle niet herkend als jouw Veerle. Wel getwijfeld overigens. Maar goed.

Meimammies die willen stemmen op een meibaby van de maand:
    Veerle, Joaquin, Luca en Yildou doen deze maand mee.

2. Tigger

Tigger Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    2,803
    0
    0
    Simone, ik had al op jou Yildou gestemd.. :D

Thanks voor de tips vwb het wennen aan bedje. Vandaag trouwens weer wezen wandelen en weer rellen... :( Maar ze slaapt nu.. Ze zal er toch een beetje aan moeten wennen denk ik. Dus ik blijf maar gewoon volhouden.

Chantalk, sterkte voor Luca. Logisch dat je je zorgen maakt. Zou ik ook doen. Liever een keer te veel dan te weinig zeggen ze altijd.. ;)
    Ik heb gestemd hoor... (zelfde deurtjes als mijn ouders :) )

Jingels, zou wel makkelijk zijn als er een gebruiksaanwijzing bij zat... :D

Ik lees dat er veel beebjes gisteren een beetje van de leg waren. Emma kwam vannacht ook ineens om 4 uur.. :confused: Dat was lang geleden.. :)

Chantal87, zo Belle helemaal in de war? Hopelijk ook weer snel wat beter.

3. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    1,768
    0
    0
    @Chantal zit Belle alweer een beetje in haar ritme?
    @Tigger had Emma het eerder ook met wandelen? Tessa had het in het begin heel erg. Als we maar even weg waren geweest was ze van slag. Nu gaat het goed, ga bijna elke dag. Soms pikt ze het een dagje niet zo goed.
    @Chantalk hoe is het met Luca? Goed dat je op jezelf vertrouwt of het wel of niet goed gaat. Heb gestemd op je keuken.
    @Jingels ik zou het ook niet eerlijk vinden als ze bij de ene versie wel een gebruiksaanwijzing leveren en bij de andere (de mijne) niet ;) .
    @Gt je hebt gelijk als je mensen met kennis kent waarom verder zoeken.
    @Simone yildou heeft mijn stem.

Zo vandaag wel 2 uur gewandeld. Tessa blijft wat uit haar doen, vaak drinken. Morgen wordt het slechter weer en dan houden we het ritme/regelmaat weer wat strakker aan, kijken of dat effect heeft. Nu ga ik bijna dagelijks wel weg dus denk niet dat dat de oorzaak is maarwellicht geeft wat rust meer regelmaat nu.

4. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

Aug 26, 2006
    1,383
    0
    0
    jeetje, lijkt wel of veel mei-baby's vandaag hun dag niet hebben. Ben ook benieuwd hoe het nu met Luca is.

Vandaag was het dan eindelijk lekker, heb even buiten gezeten, lekker!
    Ik zag gisteren bij Emma licht een kuiltje in haar wang. Mijn moeder heeft kuiltjes als enige in de hele familie, dus zou leuk zijn als ze kuiltjes krijgt.

Schreef ik eerder vandaag dat het mijn zus zich redelijk goed voelt, belt m'n moeder dat ze naar het ziekenhuis is gegaan met haar omdat ze denken dat haar drain (in het hoofd om daar vocht af te voeren) verstopt zit. Ze had last van overgeven, beetje wankel e.d....
    Erg vervelend dus..

5. Niet meer actief

Hoi Meiden,

wat is er weer veel gekletst. Bruiloft gister was hartstikke leuk. Manlief heeft me aangestoken dus ben sinds gister aal aardig ziek. Ik ga dan ook zo mijn bedje in. Probeer als ik me beter voel morgen wel weer te reageren.

Liefs Nathasja

6. Tigger

Tigger Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    2,803
    0
    0
    Sterkte Tassie... Hopelijk wordt je niet al te ziek.

Emmetje, pfff ook sterkte voor je zus.

Erica, Emma heeft het sinds ze "op de wereld" is zeg maar. Ofwel sinds ze alles goed ziet. Ze is veel sneller afgeleid en slaapt amper meer in de wandelwagen. Wel dommelen en ze huilt verder ook niet, maar slapen doet ze niet echt. Dus is ze toch wel wat geprikkeld en sachie omdat ze dus niet geslapen heeft en moet ze thuis even rellen voordat ze toegeeft aan de slaap.
    Wanneer ga je wandelen, gelijk na de voeding? En als je thuiskomt, wat doe je dan? Sorry voor de vel vragen.. :oops:

Mijn ouders kwamen vanmorgen onverwachts ook even langs. Was wel gezellig. Ze hadden een babyfoon met camera meegenomen. Zit nu dus naar mijn dochter te kijken, hihi. Echt leuk!

7. babymei

babymei Actief lid

Jan 9, 2007
    273
    0
    0
    Administratief medewerker
    Noord Holland
    GT : Knap zeg dat van je schrijven! Ik vind zeker dat je talent hebt (vond vooral dat stukje wat je toen over je vriend schreef erg mooi die overleden is) Vind ook zeker dat je je droom moet volgen!

Tassie : Beterschap, hoop dat je snel weer een beetje opknapt

Tigger : Klinkt leuk, een babyfoon met camera, niks voor mij, ga ik continu kijken :rolleyes:

Zo kaylie ligt eindelijk in bedje, vanaf een uur of 5 is ze echt klaar wakker tot een uur of 8 of 9 en wil ze volop aandacht, zodra ik haar weer neer leg is het krijsen :( niet huilen, nee krijsen! Weet niet wat dat is. Nou ja nu ligt ze (hopelijk) lekker te slapen, het is iniedergeval stil.

Ben gister even in de tuin bezig geweest, we wonen nog niet zo lang in dit huis, en hadden weinig aan de achtertuin gedaan, aanstaande zaterdag ben ik jarig en ja als het mooi weer wordt is het natuurlijk lekker als we in de tuin kunnen zitten. Dus moet het wel een beetje netjes zijn ;) Ga van de week maar even wat leuke gekleurde plantjes halen, even op vrolijken :)

Blijf deze week lekker thuis met Kaylie, peet moet deze week maar drie dagen naar brabant en de andere 2 slaapt hij thuis dus dat scheelt weer.

Ooh ja, zijn er mama's die hun kleintjes naar een kinderdagverblijf gaan brengen? Me zus gaat oppassen 2 dagen, maar ik dacht als ze een jaar of zo is, is het misschien wel goed om haar 1 dag in de week naar de kd te brengen, voor d'r ontwikkeling enz. Is dat logisch?

Nou ja, ga even zoeken op internet naar lekkere hapjes om zaterdag te maken. Tot morgen, Slaap leker allemaal

8. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    1,768
    0
    0
    @Tassie Beterschap
    @Emmetje vervelend voor je zus, sterkte.
    @Tigger voor ik de deur uit ga voed ik haar. In het begin kijkt ze vaak een beetje rond in haar wagen, soms jengelt ze kort (doet ze in bed ook) dan valt ze in slaap. Bij een lange wandeling voed ik haar onderweg als ze wakker word (zoek een rustig bankje).
    Als we thuis komen dan laat ik haar slapen als ze nog slaapt in de reiswieg. Als we met de auto weg zijn geweest haal ik haar uit de maxi cosi. Zodra ze wakker is volg ik het 'normale' schema; voeden, verschonen, box, toetje, slapen. Soms heeft ze kort geslapen of niet zo diep en dan merk ik gewoon dat ze sneller moe is.
    Is het allemaal duidelijk te zien op de babyfoon?
    @Babymei lavast gefeliciteerd voor zaterdag! Tessa gaat vanaf eind augustes al naar het kdv. t/m september 1 dag en 1 dag naar mijn zus. Daarna gaat ze 2 dagen. Ik denk ook dat het wel goed is dat ze daar lekker met andere kindjes kunnen spelen. Wel fijn dat ze nog even naar je zus kan nu ze nog zo klein is.

Ik ben al de hele dag niet zo lekker en wat moe. Niet zo erg dat ik niet van mijn dag geniet maar gewoon niet zo lekker. Met name moe en keelpijn. Heb dus van 18.00 tot 19.00 liggen slapen en net weer van 21.00 tot 22.00. Ga zo ook lekker mijn mandje in.

9. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

Nov 29, 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Hoihoi,

Tigger, ik zou me niet zo'n zorgen maken over het bedje voor Emma. Zoals Bibiche ook al zei, is de gastouder wel gewend om een baby te laten wennen. :baby: Ik denk dat ze meer geholpen is door een overdracht over dingen die Emma fijn vindt. Bijv. op de buik dragen of juist rechtop of juist niet. Spelen met een babygym of kijken naar een boekje/knuffeltje, dat soort details. En voor in het bedje iets mee van huis, een knuffel, doekje of iets van jou. Verschonen voor of na de fles, gewoon voor herkenbaarheid voor Emma. Dit soort details is een leidster vaak erg gelukkig mee. En een huilende baby de eerste week is geen probleem, dat zijn we wel gewend. ;)

Je snapt natuurlijk wel dat dit vanuit de leidster komt, en niet vanuit de mama-Elia. :) Die moet over 3 weekjes ook die eerste grote stap maken. Al is het bij mijn eigen collega's, moet er ook nog niet aan denken :oops:
    Ik weet dat zij hun werk goed doen en met liefde, maar toch ben je bang dat ze hem niet 'verstaan'. Welk huiltje is wat en zo :rolleyes:
    Geef dus ook zelf maar braaf een knuffel, speen, slab en t-shirt van mij mee en stort mezelf op de kids op mijn groep 8).
    Geneer je niet om de gastouder 30x te bellen, vindt ze alleen maar lief zo'n 1e keer, zolang je dit maar niet elke dag gaat doen. :)

Zo ga nu ff stemmen op de leukste meibaby, tot morgen. Hopenlijk krijgt iedereen een rustige nacht. ;)

10. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

Nov 29, 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    MarieLize; Veerle heeft mijn stem gewonnen deze maand. Wat een lieve foto. Zag dat ze trouwens ook al onwijs veel stemmen heeft. Succes!

11. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    1,768
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

Bianca, Tessa gaat de eerste maand maar een dag per week naar het kdv. Na september worden dat twee dagen. Is dat dan niet te weinig om elkaar te leren kennen? Echt wennen kan zo eigenlijk niet.

Tessa sabbelt sinds een paar dagen op haar handjes. Ze lijkt ook door te krijgen hoe ze die in haar mond kan doen, niet meer zo 'toevallig'. Ze opent eerst haar mond en brengt dan haar handje daar heen. Het ziet er wel lief uit.

12. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,509
    0
    0
    @erica: elenora sabbelt ook heel vaak op haar handjes, zo schattig om te zien
    @tigger: als ik ga wandelen of boodschappen doe, doe ik dat ook altijd na de voeding en kroelen. Ene keer vindt ze het leuk en andere keer is ze zoveel afgeleid dat ze niet kan slapen
    @babymei: elenora heeft ook haar wakkere uurtjes van 17-21 uur met tussendoor ff slapen maar anders alleen bij ons zijn of in de box. Nou ja ik vind het wel best want gedurende dag slaapt ze heel erg goed.

Ik ga zo ff kijken op welke baby ik ga stemmen :)

13. MarieLize

MarieLize Actief lid

Jul 16, 2006
    431
    0
    0
    No sweat. :) Ik post hier ook weinig dus zie je mijn avatar (is dezelfde foto) niet zo vaak voorbij komen. :)

Bianca: thnx voor je stem! *glundert trots*

14. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    3,914
    0
    0
    ergens in het gezell
    Luca is gelukkig weer opgeknapt :whistle:
    Gisteravond zakte de temp weer naar 37.1. Luca heeft de hele avond bij ons op de bank gezeten. Hij was klaarwakker en heeft de hele avond gelachen. Dat was ook weer voor het eerst dit weekend. Wat hem nu dwars heeft gezeten weet ik niet maar hij is weer helemaal de oude gelukkig.
    Gister heeft hij om 23.00u zijn laatste flesje gehad en vanmorgen om 8.00u ben ik hem maar eens wakker gaan maken :confused:

@ emmetje. sterkte voor je zus.

@ babymei. Mijn moeder zou gaan oppassen 1x in de week (meer is niet nodig), maar we hebben besloten om hem de ene week naar mijn moeder te brengen en de andere week naar het kdv. Wij hadden ook zoiets dat dat goed zou zijn voor zijn ontwikkeling. Zo komt hij ook onder andere kindjes. Morgen gaan we een kijkje nemen bij het kdv.

Ik heb nog even een vraagje.
    Mijn verlof is ingegaan op een woensdag. (dinsdag de laatste dag gewerkt) moet ik dan weer op een woensdag gaan werken of direkt het begin van de week? Slecht voorbereid hè? :oops:

15. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

Aug 26, 2006
    1,383
    0
    0
    goeiemorgen,

Wij hebben gisteren een drukke maar gezellige dag gehad. Mijn halfzus had een gaatje in haar drukke agenda en kwam langs met haar vriend. Ze hadden Emma nog niet gezien, dus dat was erg leuk. Ook kwam er nog een oude studievriend van mij langs. Ik was aan het eind van de dag toch best wel moe merkte ik.
    Gelukkig had Emma besloten vandaag eens lekker uit te slapen, ze was pas 7.15u wakker (en dan moest ik haar nog stimuleren ook om wakker te worden!), ik lag natuurlijk al vanaf half 6 wakker met gespannen borsten :), maar als zij bezig is haar nachtrust uit te breiden, dan ga ik haar niet tegenhouden!

Vanavond heb ik de eerste nagym cursus van mijn zwanger+fit cursus, dat zijn 5 lessen waarin de buik- en bekkenspieren weer worden getraind en er wordt gewerkt aan de juiste tilhoudingen. Ik heb er wel weer zin, ook leuk om een paar dames van de zwangercursus dan te zien (ik zat in een groep waar iedereen elk moment kon instromen, dus er zijn er niet zoveel die ong. gelijk met mij zijn bevallen, het zal dus maar een klein groepje zijn)

Vanmiddag komt ook de Felicitas Doos bij me langs, ik had me bewust niet opgegeven voor die doos omdat ik niet zo'n verkoopdoos bij me langs wou hebben, en nu schijn ik door iemand aangemeld te zijn voor die doos, dus komt ze alsnog langs. Natuurlijk wel hartstikke lief bedoeld :)

ik heb al gestemd op Yildou.

@ bianca: lijkt me inderdaad erg raar om je eigen kind weg te brengen en op andermans kinderen te passen. Het is natuurlijk wel logisch dat je niet je eigen kind in de groep kan hebben, maar het blijft een raar idee.

@ Erica: Emma heeft ook haar handjes, en soms haar duim al ontdekt. Gelukkig maar, want een speen wil ze niet, dan heeft ze tenminste iets om op te sabbelen.
    Vervelend dat je je niet lekker voelt, Beterschap!

@ Tassie: Vervelend dat je je niet lekker voelt, Beterschap!

16. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

Aug 26, 2006
    1,383
    0
    0
    @ chantalk: fijn dat je mannetje weer opgeknapt is, rustige, gezonde, tevreden en blije baby's zien we toch het liefst!
    Als je verlof is ingegaan op een woensdag, moet je volgens mij ook weer op een woensdag beginnen. Het zijn hele weken die je hebt, of je moet iets anders hebben afgesproken op je werk en die 2 dagen tegoed houden. Je hebt er in ieder geval recht op!

Mijn zus is gisteravond weer naar huis gestuurd, de drain was niet verstopt, ze heeft toch van de week weer een reguliere afspraak, dus dan zouden ze verder kijken.

17. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Hallo allemaal,

Chantalk; geweldig dat Luca weer is opgeknapt ( wat zal je opgelucht zijn).

Jelte heeft gisteren geslapen van 19.30 tot 23.30 en van 24.00 tot 05.00. Ik ben zowaar uitgerust!
    Om 06.00 ben ik even gaan kolven, toch nog zo'n 70 ml nadat hij gedronken had. Daarna kwam hij pas weer om 08.30, kijk zo kan het dus ook. Ik heb gewoon 7 uur slaap gehad, wat een luxe ;)

Als ik geen extra dagen zou hebben opgenomen dan had ik volgende week donderdag de 19e alweer moeten beginnen. Moet er toch nog even niet aan denken!

Hoe is het hier verder?

18. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    3,914
    0
    0
    ergens in het gezell
    @ emmetje. Ik heb mijn werkuren gekregen en volgens diegene die de roosters maakt moet ik de dinsdag weer beginnen. Ik zelf dacht echt de woensdag. (ik ga di wo en vr werken). De dinsdag heeft manlief ook vrij en we dachten de laatste dag nog even gezellig saampjes door te brengen voor ik mijn mannetje naar de opvang breng :( ;)

19. babymei

babymei Actief lid

Jan 9, 2007
    273
    0
    0
    Administratief medewerker
    Noord Holland
    Volgens mij hebben de beebjes wel een aardige nacht gemaakt vannacht.
    Kaylie heeft van 10 tot 7 geslapen! :confused: Schrik ik waaker om 7 uur ga bij haar kijken, ligt ze gewoon naar het plafond te staren, zo van "ja, wat kom je doen?" ;) Ik heb haar er uit gehaald eten gegeven en toen is ze weer in slaap gevallen tot 10 uur!
    Blijkbaar had ze het nodig...

Ga vandaag even leker naar de markt (als het niet regent) Vanmorgen toen ik eruit ging om 8 uur was het onwijs mooi weer, stralend zonnetje, nu heb ik in huis de lichte aan moeten doen, zo donker is het nu :confused:

Een (oude) vriendin belde net, heb ik al 4 jaar niet gezien, (ze had ons laten vallen wegens een nieuwe relatie) heeft ze gehoord dat ik een dochter heb en wil ze op kraam bezoek komen, dat had ik echt nooit meer verwacht, nou ja we zien het wel, donderdag komt ze langs.

kom vanmiddag nog wel even snuffelen hierzo, nog bedankt voor jullie reactie over de kdv

20. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

Nov 29, 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Erica, ik denk dat het voor Tessa wel fijn is om het rustig op te bouwen. Ze zal waarschijnlijk erg moe en huilerig zijn de 1e keren als ze thuis komt. :cry: Dit door alle indrukken. Dan is het wel fijn dat ze de dag erna niet weer meteen naar het KDV hoeft. Voor de leidsters is het wat meer opletten om haar ritme op te pikken, maar die zijn dit wel gewend, maak je daar maar niet druk om. :)
    Wij zijn zo eerlijk dat als een kindje naar ons idee niet kan wennen omdat het te weinig komt, dit bij ouders voor te leggen. Misschien kunnen ze het dan voor een tijdje 1 dag extra brengen om beter te wennen (als dit financiëel haalbaar is). Maar dan gaat het wel om het kindje en niet om de leidster. :D Dit gebeurt bij ons een heel enkele keer en dan is het kindje vaak al wel een jaar geweest. Als je 's morgens een goede overdracht hebt, redt een leidster zich prima. (tijdstip 1e fles/voeding is erg belangrijk om te weten, zodat je weet of een baby huilt door honger of iets anders m.n. in het begin als je het kindje nog niet kent.) En dingen als prikjes die ze de dag ervoor hebben gehad, slechte nacht o.i.d. Ach de leidsters daar zullen het je ook uitgebreid vertellen. ;)

Chantal, fijn dat Luca zich weer beter voelt. Volgens mij begin je op de dag dat je verlof is ingegaan. Dus woensdag 1e vrije dag, woensdag weer beginnen. Dan heb je toch precies je 10 weken? :rolleyes:

Share This Page