Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Goedemorgen dames,

Nou ons weekendje zit er dus ook weer op. Gisteren zijn we naar me zus gegaan want die is vandaag jarig!

Daarna zijn we naar mijn tante geweest, maar we kwamen toch wel tot de conclusie dat wij totaal geen regelmaat hadden en Joaquin ook niet hmzzzz dus vanaf vandaag zijn we er wel mee bezig.

Zaterdag nacht was ook een ramp hiero! Maar vannacht kwam hij pas om half 5 en dat vanaf 23 uur dus dat is wel netjes vonden we zelf. Daarna wilde meneer uiteraard niet slapen en om 6 uur heb ik hem bij mij in bed gelegd en slaapt meneer gewoon tot 10 uur he! hoe kan dat nu weer hahahaha...

Dus weer voeding gegeven en nu krijgt ie weer om 14 uur dus ben benieuwd of hij het daar ook mee eens is hahaha.... en dan zo elke 4 uur tot vanavond 23 uur en dan hoop ik dat hij een keer tot 6 uur trekt maar op de een of andere manier niet. Ah ja half vijf ivnd ik ook al knap!

Afgelopen weekend is er ook weer een beebje geboren bij ons in d efamilie.. ze heet Justine.

Vandaag was het eigenlijk poetsdag bij ons, maar we hebben alles weer neergegooid gaan ons zo douche en aankleden en we gaan er lekker op uit met onze bink!

Ik spreek jullie gauw weer...

PS 37.5 is toch geen koorts? Dat heeft Joaquin ook wel eens maar wij moeten pas echt bellen als het boven de 38 graden is?! Anyways hoop dat de baby's allemaal weer in hun hummetje zijn en dat we als mama 's weer overheerlijk gaan genieten vandaag van het zonnetje en anders maar vanaf as zaterdag want dan wordt het weer beter JOEHOE!

2. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    @Chantalk fijn dat luca weer opgeknapt is. Wat zul je gerustgesteld zijn nu.
    @Jingels lekker dat je uitgerust bent. Wanneer moet je nu weer beginnen (verder ook niet aan denken trouwens).
    @Bianca bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik heb nog een vraagje :oops: . Bv gaat op verzoek maar op het kdv krijgt ze de fles. Doen ze dat dan volgens schema of krijgt ze ook wel als ik aangeef dat het op verzoek mag (anders zal ik wellicht toch naar een ritme moeten). Ok nu stel ik je geen kdv vragen meer, je hebt lekker verlof toch ;)
    @Onzewonder gefeliciteerd met je zus. Ik vind voeding om de 14 uur wel een beetje weinig ;) :)
    @Babymei leuk dat je zus kwam. Ben je nog naar de markt geweest? Ben benieuwd hoe het verloopt met die vriendin.

Hier alles ok. Ik heb veel geslapen. Voel mij nog steeds niet zo lekker maar het vermoeide word minder. Nu ga ik heroes kijken, hadden we opgenomen van de week. Wel grappig is een nieuwe serie.

3. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @Erica: fijn dat je aan de beterende hand bent.
    Ik moet 1, 2, 8 en 9 augustus nog werken bij mijn oude werkgever. Mijn nieuwe werkgever heeft gevraagd of ik zat. 4 augustus alvast een dienst wil draaien, dat is maar 4,5 uur dus dat ga ik gewoon doen . Daarna begin ik officieel pas woensdag 5 september.
    Ik zou er niet aan moeten denken 19 juli alweer te beginnen, dan klinkt 5 september toch een stuk beter. 8)

4. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Erica geeft niks hoor! Nu het voor mij ook bijna zover is om Elia mee te nemen, snap ik al die vragen heel goed. Ik weet in principe de antwoorden voor de ouders, maar voor jezelf blijft het spannend.
    Wij geven bv op verzoek als ouders dat graag willen. Het is juist prettiger een baby de fles te geven als het lekker wakker is ipv dat je het wakker moet maken, zo zielig! Misschien heb je wel een maximum aan uren ertussen, als je dat vertelt weten de leidsters voldoende. Helemaal als ze weten wanneer de laatste voeding is geweest.
    Elk kdv probeert zoveel mogelijk het ritme van thuis over te nemen, dit lukt heel goed als de kindjes nog zo klein zijn als die van ons. Dat zal op het kdv van Tessa niet anders zijn. Vraag gerust, het is al spannend genoeg om Tessa straks weg te brengen, als dit het wat rustiger maakt, geef ik je met alle plezier antwoord.

5. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Hai Hai.

Chantalk, fijn dat het met Luca god gaat.

Erica, fijn dat je je ook beter voelt. Ik heb hetzelfde, ontzettend moe, keelpijn en snotverkouden.. Moet ook maar weer middagslaapje in roosteren.

Vanmorgen met Emma naar de massage geweest. was leuk en Emma vond het wel lekker...
    Ze is van 09.00 tot half 1 zo goed al wakker geweest, ze heeft een half uurtje licht geslapen/gedommeld toen we na de massage nog even koffie deden en iedereen zijn verhaal deed. Dus ik vreesde het ergste, want dat is voor zo'n kleintje wel heel erg lang. Maar:
    Om 0900 fles gegeven, om half tien vertrokken, om kwart over twaalf thuis, weer fles gegeven en naar bed gebracht, ze heeft amper 10 minuten gehuild! Jeuh! Voor ons een echte overwinning. Ben echt trots op dr.. :D

Vanmiddag bij gastouder geweest en met het bureau alle afspraken vast gelegd. 15 augustus gaat het gebeuren... Gelukkig doen we aan wen-uurtjes en gaat Emma, al dan niet met mij, al een paar keer naar haar toe. Bedankt voor de tips. Ik zal inderdaad eens gaan opschrijven wat Emma fijn vind en wat de volgorde is die ze gewent is.

Nou, ga nu eerst Emma eten geven...

6. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    hallo meiden,

gelukkig dat het met Luca weer goed gaat.

Belle slaapt nog steeds vreemd vanmorgen om 2 uur wakker toen weer om 6 uur daarna half 9.
    maar ik heb geen voeding gegeven ze lag te huilen om half 9 ik loop de kamer in ligt ze me gewoon
    uit te lachen{daar leek het op :) :) :) }
    ze slaapt maar 1 uurtje en dan huilen ik weer naar haar toe
    en weer uitlachen.
    snap er helemaal niks meer van.
    om 3 uur is ze echt in slaap gevallen.
    snap even niks van Belle.

7. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    Gelukkig gaat alles goed met Luca, wat zul je opgelucht zijn.

Hier gaat alles prima.
    Lars komt sinds gisteren eindelijk weer om de 4 uur, hij kwam nog steeds om de 3 uur.
    Heeft om 23uur de laatste fles gehad en ik schrok om 6.30 wakker ik bij hem kijken lag hij nog prins heerlijk te slapen.
    Om 7 uur was hij dan zelf wakker. Heerlijk.
    Hoop dat het nu zo blijft.
    Zaterdag was het hier een jengel/hang dag dus ik denk dat hij een sprongetje heeft gehad.

Groetjes Alida

8. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @erica: voeden op verzoek deden we bij mij op het kdv ook vaak. Of sommige kinderen moesten we na 4 uur wakker maken maar andere ouders deden liever op verzoek.

Wat wij vroegen tijdens intake:
    slapen: hoe slaapt ze (huilend, lang/kort en hoe vaak) met een speen/knuffel
    eten: hoeveel cc, welke merk voeding of hoeveel bv. Uit welke fles met welke speen, hoe vaak en hoe laat. Op verzoek zo ja wel/niet wakker maken
    allergien: heeft ze die? Mag ze bijv. geen zwitsal of andere spullen

Wat misschien leuk is, is vragen of ze een dagboek bijhouden via schriftje! Dat deden ze bij ons dus wel, schreven we eens in de 2 weken een verhaaltje want dagelijks/wekelijks gaat niet met 10 baby's per dag :D

Neem reservekleding mee :D

Wie bellen tijdens ziek zijn enz.

Oh ja wat heel handig is qua veiligheid: wie haalt haar op. Dus bijv. als jij niet kan wel doorgeven dat iemand anders haar komt ophalen. Het beste is om die persoon te laten zien voordat ze Tessa ophalen. Want we hebben 1 keer gehad dat iemand een baby kwam ophalen zonder dat wij het wisten van tevoren. Gelukkig zijn we niet zo dom en hebben we eerst gebeld of dat wel klopte maar het scheelt een hoop werk als het vooraf allemaal geregeld is. Of bijv. wie haar NOOIT mag ophalen we hadden een baby die nooit door haar eigen opa opgehaald mocht worden omdat de ouders heel erg ruzie hadden met hem. Is wel handig om info te weten hierover.

@Chantal87: Belle heeft misschien last van een sprongetje?! Elenora slaapt daarentegen heel veel vandaag. Ze is amper wakker geweest.

Ze speelt nu heerlijk met haar babygym en per ongeluk raakt ze dingen aan die veel geluiden maken wat ze prachtig vindt :)

9. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    @Bianca en Bibiche bedankt voor de uitleg en antwoorden. Bianca lief dat je aangeeft dat ik mijn vragen mag stellen.
    Het geeft mij een fijn gevoel te weten waar ik aan toe ben. Ik vind het een hele stap om haar straks aan anderen toe te vertrouwen. Zelf werk ik met kinderen/pubers. Deze jongeren zijn moeilijk opvoedbaar en zijn zwakbegaafd (moeilijk lerend). Ik kijk daar nu ook heel anders tegen aan. Voorheen werkte ik met jongeren, nu besef ik mij meer dat ik dus met andermans kinderen werk.
    @Alida mooi dat het goed gaat.
    @Chantal dus ook bij Belle zit geen gebruiksaanwijzing?
    @Tigger leuk zeg dat het goed ging. Had je ook wat aan de instructies voor de massage?

Tessa slaapt vandaag ook meer dan gisteren.
    Ik ga lekker stoofvlees eten. Het is een werk maar dan heb je ook wat. Ik bedoel manlief had had er een werk aan maar dan hebben we ook wat ;) :)

10. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Eindelijk na weken geen zin om te koken maar weer eens wat gedaan. Ik dacht ik maak lekker lasagna. Dus ik alvast oven voorverwarmen (we hebben combi-magnetron).

Wil ik de lasagnaschaal in de oven zetten, zie ik tot mijn schrik mijn magnetronsterelisator helemaal gesmolten :confused: :) Echt mega lomp, ik leer er wel een lesje van, kijk eerst in de oven voordat je het gaat voorverwarmen.

Zo kan morgen gelijk een nieuwe halen.

11. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Ha ha Bibiche, denk je ook goed bezig te zijn. :) :) Morgen maar weer naar de chinees?

Hier ook een stunt;
    Ik heb Elia per 2 augustus aangemeld bij ons kdv op dinsdag omdat ik dan nl zelf ook weer moet beginnen. Vrijdags heeft Giovanni vrij dus blijven de mannen samen thuis. Nu heeft Giovanni besloten nog maar een maandje vrij te nemen op dinsdag :) Hierna gaan we een maandje naar Italië, dus hoeft Elia pas per 1 oktober mee naar mijn werk. :)
    Op zich niet erg natuurlijk dat de mannen een extra dagje samen hebben alleen......... zie het contract maar uit te stellen tot oktober! Zijn ze op mijn werk niet echt enthousiast over. Twee maanden minder opvang scheelt natuurlijk wel inkomsten aan een kindplaats die ze voor mij vrij hebben gehouden :rolleyes:
    Maar goed, na rustig overleg over een moeizame start voor ons allemaal door de ks ( :rolleyes: 8) ), en papa's behoefte wat meer met ons ventje te doen, is mijn werkgever toch zo aardig om het contract aan te passen naar oktober. Scheelt ons aanzienlijk in de portemonnaie ;)

Ik doe het werk nu al ruim 10 jaar en toch vind ik het een verademing dat ons ventje nog lekker even thuis kan blijven :oops: Ach ja, moeders....... :rolleyes: En vaders natuurlijk, want die besluiten ineens toch ook liever meer huisvader te zijn dan gepland :)

12. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    Die van mij heeft dat zaterdag ook klaargemaakt, héérlijk. Eet smakelijk!

@ bibichie: balen zeg dat je stoomsterilisator gesmolten is. Mijn man heeft een keer de pan waarin de dop van het kolfflesje uitgekookt werd laten droogkoken, ook gesmolten en vlam in de pan! Ik kom dus nu standaard een dop tekort, gelukkig heb ik meerdere flesjes..
    Welke stoomsterilisator had je? die van de Hema? Die wil ik ook misschien gaan kopen, ik word de pannetjes water een beetje zat...

Wij hadden net ook festijn: Emma had een flinke poepbroek, tijdens het schoonmaken van de billen plast ze ook maar even. Rompertje nat... dat wordt dus helemaal uitkleden.. we wilden haar gelijk maar even in bad doen. Ik had haar uitgekleed en even in haar bedje gelegd zodat ik het aankleedkussen kon verschonen. Ja hoor, plast ze weer, nu in bed! Dus haar badcape, slaapzak en matrashoes nat..... :)
    lekkere chaos dus. Zo leer je in ieder geval dat je met een kind nooit iets te krap moet plannen, je weet nooit wanneer je een heel verkleed en verschoonfestijn hebt.

13. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
  14. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Hhaah emmetje dat is lekker een plasfestijn
    @bianca: wel lekker zeg 1 maand lang op dinsdag met papa :D

Ik had de magn.sterelisator van de prenatal.

15. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Haha, emmetje.. :) Sorry, moet weleen beete lachen om je verhaal.

Bibiche, balen van je sterilisator... Is de lasagna wel gelukt?

Erica, we hebben vandaag massage tegen krampjes en beenmassage gedaan... Heel bijzonder vond ik het niet, ik doe het meer zodat ik wat kwaliteitstijd heb met Emma en ze leert om weg te gaan. En beide was geslaagd. ;)

Morgen hoop ik dat het een beetje droog is, ga ik wandelen, moet toch even naar de kruitvat, babyolie halen. Die had ik natuurlijk weer eens niet.. :oops: en ik was ook het aankleedkussen vergeten.. Gelukkig zit er zo'n kussentje in de luiertas, had ik een dikke omslag doek mee en wel de overtrek van het kussen en 2 hydrofielluiers, dus alles bijelkaar had ik nog een zacht bed kunnen maken. :)

16. simalex

simalex Bekend lid

Hallo iedereen,

Wat een wisselvallige dag vandaag zeg. Vanmorgen scheen lekker het zonnetje, dus ik alles fanatiek in de wsmachine stoppen en buiten op de lijn hangen. In de planning om lekker te gaan wandelen en buiten de ramen te zemen, begint het te regenen en te onweren. Alleen zat ik net te voeden, dus de was bleef buiten hangen...
    En in wasmachine 2 zaten allemaal babykleertjes en lichte kleding, dus dat gooi ik liever niet in de droger. Dus dat dan maar boven op een rekje gehangen. En wasmachine 3 uiteindelijk maar gelijk in de droger gegooid. Was 1 is uiteindelijk buiten wel droog geworden.

Dus heb vandaag niet gewandeld of de ramen gezeemd, maar alle was is weer aan de kant. Misschien morgen ons beddegoed, wiegegoed en kinderwagengoed in de was.

Ik heb vandaag onze website bijgewerkt, allemaal nieuwe foto's en verhaaltjes, dus wie nieuwsgierig is???

En ik heb mijn creatie achter de naaimachine eindelijk klaar! Tenminste, ik ben er nu redelijk tevreden over. Het is een overgooier met pofbroekje. Ik had een patroontje van maatje 62 genomen, maar volgens mij is het een grote 68 :rolleyes: nou ja, beter te groot dan te klein!

Nou ik zal eens even met Whiskey te fietsen, tis nu weer lekker zonnig. Zal eens kijken of ik vanavond nog achter de pc terecht kom en dan ook even reageren op iedereen!

17. simalex

simalex Bekend lid

kleertjes voorkant

18. simalex

simalex Bekend lid

achterkant pakje

19. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    erg mooi zeg

20. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Simone wat een super leuk pakje. Heb je site bekeken. Keek net ook nog even in je album. Jullie hebben echt een meisje meisje, heel fijn en mooi. Wie maakt bij jullie de foto's, zitten een paar hele mooie tussen (bv die van je banner maar ook die met de knuffel samen ingerold).

Emmetje leuk he moeder zijn ;) :)

Bianca fijn dat het contract toch omgezet kon worden. Een maandje naar italie dat klinkt heeeeerlijk.

Bibiche o dus daar kunnen die sterilisators niet tegen ;) :D

Deel Deze Pagina