hoi Tigger: in mijn boekje staat 5 x dgs 130-180ml, daar wordt 180 ml dus als bovengrens gezien. Maar ik zou je toch gewoon laten leiden door wat Emma aangeeft nodig te hebben. Als zij in totaal even veel binnen krijgt ongeacht of je 5 danwel 6 voedingen geeft, dan heeft ze gewoon echt niet meer nodig. Ze klinkt als een tevreden baby, gewicht is vlgs mij ook prima (baby's met kv groeien de eerste maanden minder snel dan bv baby's). Dat je haar steeds wakker moet maken voor een voeding is inderdaad vervelend, ik kan me voorstellen dat je je dan afvraagt wanneer ze uitzichzelf wakker zou worden om te drinken. Heb je haar wel eens een uurtje langer laten liggen om te kijken wanneer ze uit zichzelf wakker zou worden? Het is wel een teken dat ze voldoende voeding binnenkrijgt, en omdat je haar volgens een regelmatig schema wakker maakt zal ze continu een voldaan gevoel hebben. (stabiele suikerspiegel) Ik vind dat je het met haar geweldig doet, en voor je het weet zit ze weer in een andere fase waarin ze minder slaap nodig heeft en een andere voedselbehoefte. Op dit moment zou ik het gewoon zo blijven doen zoals je het nu doet.
Lief van jullie! Thanks! Uiteraard drinkt ze nu net 165 cc zo weg... *zucht* Ik hou nu al 5 dagen bij wat ze drinkt in totaal en zit op gemiddeld toch wel boven de 700cc. Ik denk dat ik me ergens druk over maak wat niet nodig is.. Ik denk dat de flessen waar ze minder drinkt mij beter bij blijven dan wanneer ze toch wel 140/150 cc drinkt...
Tigger dat klinkt heel logisch dat de minder goede flessen je beter bij blijven. Net wat de anderen zeggen als Emma tevreden oogt en goed groeit dan is het ook goed lijkt mij. Jingels lekker toch! Onzewonder boense
@Tigger: groeit Emma goed ? Dan zou ik het zo laten. Hangt ook van het kindje af hoeveel hij/zij nodig heeft denk ik. Ik bedoel als je een drukke baby/huilbaby hebt zal hij/zij ook meer energie verbruiken. En ze had net alweer goed gedronken las ik. @Nathasja: beterschap ! @Onzewonder:Succes met een beetje regelmaat te krijgen. Veel sopplezier @Jingels: eindelijk een beetje doorslapen dus. Hoe deed Jelte het hiervoor dan ? @Erica: ja ging eigenlijk prima met Sven. We hebben hem gewoon in zijn wandelwagenbak laten slapen. En het vliegennetje om zijn wagen gedaan, kon niet iedereen er met zijn handen in Kreeg Sven ook een beetje rust. @Emmetje: wat een naar verhaal van die kinderlokker, bah je moet er niet aan denken. En in jouw info stond dat je je kolf in een sopje moet doen. Ik wist dat dus niet en deed dit ook niet. Totdat mijn kolf minder hard "zoog". Ik dus kijken op de site van Medela en daar stond idd dat je het ook met een sopje moest doen. Ik mijn kolf in een sopje en TADA hij deed het weer (ik was al bang dat hij kapot was ) Dus meiden wel je kolf soppen @mama1986: druk op huizenjacht dus ! Veel plezier met huisjes kijken. @Babymei: jemig wat een stom cb, echt achterlijk. dit vind ik een goede site met veel informatie. Mischien kun je die site er beter op naslaan dan het cb. Mijn vriend wil dat Sven doorslaapt hij is nu allerlei theorien aan het bedenken om Sven zover te krijgen. Ik heb er geen problemen mee het zal vanzelf wel een keer komen. Maja om vriendlief een plezier te doen toch zijn theorien geprobeerd. Hij had bedacht dat ik hem 's nachts niet gelijk moest pakken als ik gesmak hoorde want hij huilde immers niet. Mischien zou Sven zonder te drinken weer in slaap vallen. Na een half uur naar gesmak van Sven te hebben geluisterd heb ik vriendlief toch maar meegedeeld dat dit niet werkte. Vanacht moesten we maar eens proberen of Sven op zijn eigen kamer sliep dat hij dan wel door ging slapen. Ook niet dus. Dus vriendlief midden in de nacht zijn bed uit om Sven op te halen. Ik had gezegd Sven mag wel op zijn eigen kamer, maar dan slaapt hij toch ook niet door en mag jij hem dus midden in de nacht gaan halen. Hopelijk bedenkt vriendlief niet weer iets. Het echte doorslapen komt vanzelf.
@ jingels: Emma is een beetje onrustig, ze slaapt wel, maar huilt af en toe of is heel druk aan het bewegen in bed. Ik ben in ieder geval blij dat ik haar slaapzak weer schoon en droog heb, want gisteren zonder slaapzak kroop ze steeds onder de dekens vandaan en vond ik haar ongeveer halverwege het bed Om 1 uur komt de kinderfysio, ik verwacht dat dat precies de tijd is dat ze weer honger heeft ( = 3 uur na de vorige voeding), ik hoop dat ik het voeden kan uitstellen tot na de fysio... heb er een hard hoofd in
@ nemo: die borstvoedingssite is inderdaad erg handig, alleen vind ik het wel raar dat ze bijv zeggen dat je gerust alcohol mag drinken en niet méér hoeft te eten en drinken als je bv geeft. (zie fabeltjes). Ik heb al ergens gelezen dat vrouwen dus wel alcohol drinken omdat hier wordt gezegd dat dat best kan. Het promillage alcohol in de melk is gelijk aan het promillage in het bloed, dus als je net hebt gedronken en je geeft borstvoeding, krijgt je kind dat wel gewoon binnen en het kan het nog niet goed afbreken omdat de leverfunctie nog niet optimaal werkt. Het klopt inderdaad wel dat je borstvoeding er niet onder lijdt als je minder eet of drinkt, maar jij zelf wel, bv geven kost gewoon energie, als je dat niet aanvult, worden je reserves wel gebruikt daarvoor. Ik heb het idee bij deze site dat ze m.n. bezig zijn om de redenen die vrouwen kunnen hebben om geen of minder bv te geven te bagatelliseren, je vindt er dus weinig informatie over overstappen op of combineren met kunstvoeding. Waneer er wel iets over wordt gezegd, is de conclusie eigenlijk altijd dat er altijd wel een mogelijkheid is om BV volledig te blijven geven en dat KV niet nodig is. Dat is dus geen advies, maar meer een mening. (sorry, klinkt een beetje als een preek, maar ik snap gewoon niet dat ze zo luchtig doen over het gebruik van alcohol, en m.i. alleen maar omdat zij denken dat dat een reden kan zijn waarom vrouwen geen bv willen geven en ze deze reden dus willen ontkrachten)
@Emmetje hopelijk komt Emma voor of na die tijd voor de voeding. @Nemo ik moest wel om het verhaal van je vriend. Persoonlijk heb ik er ook niet zo een last van dat ik 's nachts een keer mijn bed uit moet. 3 keer zoals een paar nachten ervoor vond ik wel even minder . Word je vriend wakker als Sven wakker word? Tess kruipt ook steeds verder omhoog uit haar dekens, wellicht toch ook maar eens voor een slaapzakje kijken. Ik heb er een aantal maar die zijn te groot of te dik.
Bleh...... ale: ben alweer ongesteld! Goedemiddag trouwens sorry Aan de ene kant hoopte ik het ook nu alweer te worden, want dat betekent dat mijn cyclus al vanaf de geboorte weer op schema is. Precies 4 weken na de ks en gisteren precies 4 weken later, onvoorstelbaar! Ik had ook al wel het gevoel dat het er weer aankwam, ja dus Tot nog toe wel minder heftig dan de laatste keer gelukkig, maar weer net zo vies en akelig als voorheen Heb nu wel last van rugkrampen, dat had ik voor de zwangerschap nooit. Ze lijken ook echt op de rugweeën alleen minder heftig natuurlijk. Erg vervelend om daar weer aan herinnerd te worden, want dat vond ik het ergst van de bevalling. Probeer het maar te negeren met een paracetamolletje. 8) Positief ; ben weer aan de pil! \/ JOEHOE, dat is wel een fijn idee. We doen het nog maar wel een maandje extra veilig voor de zekerheid, maar aangezien ik provera slik stopt mijn menstruatie volledig (op 2 kleine bloedingen per jaar na) en kan ik over 4 weken meteen zien of de pil goed werkt. En dan weer gezellig 'knutselen', want dit vind ik toch ook niet echt fantastisch werken hoor.
Emmetje ben het volledig met je eens. Ik vind alcohol tijdens zwangerschap en bv not done. Alcohol is gewon slecht voor je en dus helemaal voor zo'n kleintje. Jammer dat datdaar gezegd wordt om het bv geven idealer te maken. Ik vind dat dat geen reden mag zijn om het niet te doen. Je wil toch het beste voor je kleintje? Als je een keer een avondje wil drinken, kolf dan van te voren voor mij part wat af en geef dat.. Uhm, dit is uiteraard niet tegen jou, maar ik haak even in in jou betoog. Ben het volledig met je eens! Emmetje is het geen idee om haar vn te voren te voeden voor een keertje? en dan na de fysio nog een slokje? Nemo, haha, ik moet ook wel lachen om je vriend. Ik ben benieuwd of hij wat vind..
ben nu aan het voeden, ze kon niet langer wachten vandaag 4 uur tussen de voedingen gaat niet lukken..
@Emmetje: Ik wist niet dat die dingen die jij noemde ook op die site stonden. Ben het wel met je eens dat het wel een beetje teveel wordt voor gedaan als roze geur en maneschijn. In het begin is het echt hard werken/oefenen. Ik heb wel eens 1 biertje gedronken. Ik voed dan in elk geval de 3 uren daarna niet. En denk dat ik niet weer ga drinken, zit me toch niet lekker. Dit vind ik wel goede info over drinken en bv. Al vind ik het wel raar dat ze zeggen dat het beter is om toch nog bv te geven als je drinkt dan fv. Waarom krijgt Emma fysio ? Heb ik iets gemist ? @biancanr1: succes met je ongesteldheid weer. Bah. Hier nog geen ongi gezien gelukkig. @Erica: ja mijn vriend wordt wakker van het gesmak van Sven
@Tigger hmzz moeilijk moeilijk.... maar ik denk ook als ze zelf zo tevreden is en ze doet het verder allemaal goed het ook goed zal zijn ? @nemo whahahaha dat meen je niet he met je sopje van de medela! Ik heb afgelopen zondag me kolf omgeruild bij de apotheek hahahahaha.. ik zo dat ding is niet meer zo optimaal qua zuigen dus kreeg een hele nieuwe mee van hun, en hun sturen dat ding terug naar de fabriek pfffff effe een soppie en hij doet het weer goed hihi.. zal ze een brief sturen met de excuses @Tassie beterschap meid! Nou de kleine bink hiero is net wakker geschrokken van de onweer nu maar hpen dat het niet zon schijterd voor onweer wordt als ik hahaha... hij ligt nu lekker bij paps een flesje te drinken en dan ga ik weer verder met poetsen heb de boven verdieping zowat klaar en de was gaat nu voor de 2e keer rond dus dat is ook bijna allemaal weg.. .alleen dat strijken uhhh dat lat ik maar aan de kabouters over want ik heb daar nooooooit geen zin in hahaha.. Verder nog een vraagje he... geven jullie je kindjes ook drinken? Dus dan bedoel ik water of iets dergelijks, mijn tante begon daar laatst over dat ze ook dorst hebben... ik zo ja maar ze krijgen toch melk? Steef zo nou dan heeft ie giga dorst want hij heeft dan een maand geen drinken gehad hahaha.... maar ik weet het niet hoor, dan had dek raamhulp dat ook wel gezegd of niet? Ik begrijp wel als het dadelijk hopelijk warmer weer gaat worden dat ik het wel moet doen ivm uitdroging maar verder/? @emmetje dat van de alcohol vind ik inderdaad vaag zeg dat ze dat op die site hebben gezet! @bianca waarom slik jij eigenlijk provera? Ik moest dat slikken om een menstruatie op te wekken? omdat ik het anders niet krijg zeg maar... als je niet wilt antwoorden is dat ok hoor, maar was even nieuwsgierig. Ok ik ga er weer vantussen! verder soppen
Haha onzewonder . Ik dacht dat die van mij ook kapot was hoor. Dus ik bellen naar Medela en die waren er niet op zaterdag. Vandaar dat ik op hun site zag en het sopadvies tegenkwam. Dus nu je toch bezig bent doe je kolf ook even door het sop. Ik deed het trouwens met afwasmiddel. Als je bv geeft hoef je geen water bij te geven. Met flesvoeding doen ze het wel eens geloof ik maar dat weet ik niet zeker. Nou Sven heeft niet geslapen sinds 10 uur, ja van die hazeslaapjes. Ik laat hem nu maar brullen. Ik kan hem er wel weer uithalen maar dan wordt hij te moe om fatsoenlijk te drinken en te moe om in slaap te komen. Pf hoop wel dat hij zo in slaap valt. Hij brult echt en met echte traantjes.
Mmm, ik lees net over alcohol en borstvoeding. Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik af en toe wel eens een blikje Shandy drink (0,5%) of een half glaasje wijn. Maar ik zorg er wel voor dat het vlak na een voeding is, zodat het 'uitgewerkt' is tegen de tijd dat ik moet voeden. Nemo: Ideaal dat je vriend wakker wordt van Sven. Alexander werd wel eens wakker, meestal niet, en weigerde vervolgens op te staan omdat ik toch degene was die moest voeden... Ach ja, hij moest de volgende morgen ook weer aan het werk, ik kon blijven liggen... Emmetje: Dat is toch helemaal niet erg dat er geen 4 uren tussen de voedingen zitten? Je kunt toch eerst ook 3,5 proberen? Tigger: ojee Bianca: Balen dat je weer ongesteld bent zeg! Alleen wel mooi dat je cyclus regelmatig is! Fijn dat je weer aan de pil kan. Erica: Yildou heeft vanacht voor het eerst in een slaapzak geslapen ipv ingebakerd en dat was best wel een succes. Ingebakerd slaapt ze namelijk van 23u tot 8u30, niet-ingebakerd van 23u tot 4u en nu vanacht in de slaapzak van 23u tot 6u30 ! Dus dat werkt ! Emmetje: ojee Waarvoor komt de kinderfysio trouwens langs? Nemo: Ik wens je heel veel succes met de theorien van je vriend. Alexander bleef maar steeds drammen om een flesje kunstvoeding voor de nacht te geven en daar was ik het absoluut niet mee eens toen! Dus uiteindelijk een flesje gekolfde melk gegeven voor de nacht en daar sliep Yildou wel een stuk langer op omdat ze makkelijk dronk. Dat kun je ook altijd nog proberen? Of is de fles nog steeds zo'n ramp bij Sven? Heb jullie de tips (waar je achterstond) uit mijn pb-tje al geprobeerd? Of heb je die niet laten lezen aan je vriend? Tigger: Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt als ze 'te weinig' drinkt. Maar op het pak is natuurlijk wel een hoeveelheid voor de gemiddelde baby. Als Emma voldoende plast en poept en goed wakker en allert is hoef je je geen zorgen te maken toch? Met wat voor speentje voed je trouwens? Misschien moet ze te hard werken om de voeding eruit te krijgen? Tassie: Ik wil je nog even veel beterschap toewensen met je nare griep. Lukt het allemaal wel met Dylan dan? Of ga je lekker met zijn slaapjes mee? Iedereen nog bedankt voor de complimentjes over mijn kleertjes *glim*. Ik word er bijna verlegen van! Ik zal eens even fanatiek aan de poets hier in huis. Al het beddegoed zit lekker in de was. Yildou viel als een blok in slaap in haar schone kinderwagen, heerlijk toch?
hoi Tigger, ik denk dat iedereen wel eens onzeker is of ze het wel goed doen. ik heb nammelijk het tegenovergestelde. mijn kleine lieve Belle drinkt met gemak 5 flessen van 180 met 6 schepjes nutrilon op voor hongerige baby`s en dan ook nog 3 schepjes nutriton erin. en dan heeft ze hem ook nog binnen een kwartier leeg . heb elke speen geprobeerd maar maakt niks uit ze drinkt het of ze nooit voeding krijgt. de kinderarts zei tegen mij je moet gewoon geven waar ze om vraagt de ene baby is niet de andere. en jou meisje ziet er toch goed en tevreden uit. gelukkig slaapt Belle ook weer wat beter en haar moeder dus ook vanacht werd ze om 3:30 wakker en daarna om 7 uur dus dat gaat beter. hoe doen jullie het dan om te rekken dat ze niet om 3:30 komt. ik houd mij altijd aan Belle haar ritme en soms verschild dat wel eens per uur.
Emma ligt in een bocht, alsof haar heupjes niet recht zijn of zo. Ik had daar op het cb naar gevraagd, maar kreeg geen bevredigend antwoord (what else is new), dus heb ik zelf contact opgenomen met de fysiotherapeut. Zij heeft dus net Emma onderzocht, haar nekje en hoofdje zijn helemaal in orde (ze had een tijdje een voorkeurshouding, maar nu dus niet meer), maar ze vond dat ik goed gezien had dat hoe haar benen liggen niet normaal is. Ze adviseerde me om naar de huisarts te gaan om evt een verwijzing voor een foto of echo te krijgen. Voordat ze fysiotherapie begint, wil ze eerst zekerheid of het wel iets is wat met fysio behandeld kan worden. Je ziet op deze foto een beetje dat ze scheef ligt, als ze de andere kant opkijkt (haar nietvoorkeurskant) ligt ze nog krommer.
@Emmetje: je had idd wel verteld dat het cb er niets van maakte maar wel zei dat Emma te dik was. Nu dus maar even een afspraak maken met de huisarts.
@ nemo: zou de afwasmachine ook gelden als sopje? Ik had laatst ook minder zuigkracht, maar dat was omdat ik het slangetje er niet goed in had zitten @ onzewonder: het verbaast me dat de apotheek zo makkelijk het apparaat terugnam. Wij zouden het ook teruggenomen hebben hoor, maar ik weet dat er genoeg apotheken zijn die daar niet zo makkelijk in zijn. @ simalex: als alcohol uit je lichaam is, is het ook uit de borstvoeding, dus zoals jij het hebt gedaan is geen probleem, tenzij je lichaam heel langzaam de alcohol afbreekt, maar gemiddeld is het 2 uur per glas. @ chantal, fijn dat belle weer beter slaapt. Hoe je de 3.30u voeding kunt laten vervallen? geen idee, moet ik Emma vragen, die heeft dat helemaal zelf gedaan
Simone, haha... Iedereen mag doen wat ie wil hoor. Ik heb al een andere speen geprobeerd Simone, maar ook dat was het probleem niet. Jeetje, Chantal dat is wel een heel verschil! Ach ja ik laat het maar zo, het is nu al zolang zo. Maar toch.. Ik vind het niet erg dat weinig eet, maar ik ben bang dat ze dan niet goed genoeg groeit. Nu heb ik niet het idee dat ze niet goed groeit. Ook heeft ze goede luiers altijd, dus dat is het ook niet. Weer iets om naast me neer te leggen. Chantal, fijn dat ze weer wat beter in dr velletje zit.. Nemo, zielig is dat he? als ze echt met tranen erbij huilen... Ik hoop dat hij zo in slaap valt.. Onzewonder, je hoeft ze geen extra drinken te geven hoor. Als ze met fv minimaal 500 cc krijgen krijgen ze voldoende vocht geloof ik. Let ook op de luiers als die voldoende nat zijn, hoef je echt geen water bij te geven.
Emmetje, goed van je dat je het zo gedaan hebt. Ik hoop dat er niets is verder. Wat een lekker meisje is het toch...