Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Erg mooi Assepoester!

2. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    Goede morgen

Hier weer een lekkere nacht de 3 achter elkaar aan.
    Ik moet lars om 7 uur wakker maken anders slaapt hij nog langer door.

Iedereen een fijne dag. Het is hier erg regenachtig dus dat wordt in huis blijven vandaag.

Groetjes Alida

3. Niet meer actief

Goedemorgen, nou gisteren is mijn regelmaat weer naar de knoppe gegaan hahaha.... het is echt moeilijk hoor met zon klein binkie.

hij kwam wel om de 4 uurtjes zeg maar maar uhh hij sliep de hele dag... dus kun je nagaan dat de nacht knudde was natuurlijk.

Dus ga hem weer goed wakker houden vandaag hihi... want uiteindelijk is hij dus weer bij ons in bed beland vannacht of ja vanmorgen om half vijf / kwart voor vijf...

Ik ga gauw weer wat doen hiero... en vanmiddag naar het cb toedelssssss

4. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @assepoester: echt super moooie foto, mijn man liep net achter mijn langs en ik moest zeggen dat hij het echt een prachtig baby vond.
    Waar heb je ook alweer de canvas laten maken?
    @onzewonder: dat is minder inderdaad, Elenora kan ook hele dag goed slapen dan rond 18-20uur wakker en dan weer hele nacht slapen.
    Gisteren had ze om 20 uur haar laatste fles, ik heb nog geprobeerd om 23.30 uur de fles te geven maar ze nam maar 30cc en toen kwam ze pas om 5 uur weer :oops: :)

5. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    goedemorgen,

Emma was vanmorgen vanaf half 5 lekker onrustig aan het slapen/huilen, half 6 was ze dan echt wakker. Gevoed en teruggelegd, toen was ze om 7 uur ook weer zo onrustig. Uiteindelijk om 8 uur naar beneden gegaan om niet elk zuchtje en huiltje te horen, ik heb dan teveel de neiging haar eruit te halen, maar dat is helemaal niet nodig, ze slaapt gewoon..

vanmorgen hoorde ik dat mijn halfzus zwanger is (ze heeft vanochtend getest :D), dus hopelijk krijgt Emma over 9 maanden een neefje of nichtje!

6. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    @Ow het is ook effe zoeken naar de regelmaat, soms kun je ook niet anders dan je kindje volgen. Tessa neem ik soms ook nog effe lekker mee naar ons bed hoor.
    Joaquin lekker he pij papa en mama in bed, geniet daar maar lekker van ventje ;) :D
    @Emmetje gefeliciteerd met je zus. Hebben jullie regelmatig contact? Is dat de zus die van de week op visite was?
    @Bibiche lekker toch dan heeft Elenora best een stuk achter elkaar geslapen he!
    @Lars hou vast die nachten zo!
    @Chantal heb je Belle nog wakker gemaakt om 23.00 voor een fles?

Tessa heeft het vannacht ook prima gedaan. 20.00-23.30 (heb ik haar wakker gemaakt)-6.00-9.00.
    Ze ligt nu te babbelen in de box. O en gapen, ze zal toch niet weer....

7. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    @ erica: het is inderdaad die zus die van de week langskwam, ik had toen al het vermoeden dat ze zwanger was ;). Wij hebben nu wel regelmatig contact, het is minder geweest omdat ik geen lange tijd geen contact heb gehad met mijn vader en ik haar meestal via mijn vader en oma zag. Nu weten we elkaar zonder hen ook wel te vinden :D

31 juli heb ik een intakegesprek op het kdv, iemand nog tips waar ik daarbij aan moet denken of wat ik kan verwachten?

8. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    OnzeWonder; ik kreeg provera omdat ik met lichtere pillen altijd ongesteld was tijdens het slikken en in de stopweek niet. :( Toen kreeg ik van de gyn provera, die moet ik elke dag innemen. Hij werkt dan hetzelfde als de prikpil, alleen kun je er mee stoppen wanneer je wilt. Dus niet meer ongi en wel meteen kans op zwangerschap als je stopt ;) . Gelukkig mag ik deze weer verder slikken ookal heb ik sinds ik ben gestopt voor de zwangerschap en nu ook erna een hele regelmatige cyclus.

Elia was vanmorgen al om 5 uur van de partij :confused: en besloot wakker te blijven tot 10 minuutjes terug. Volgens mij zitten zijn darmpjes ook propvol. Stiekum toch ff een thermometer gebruikt, hoop dat het helpt. Ga zelf nu ook nog lekker een uurtje terug anders is de dag wel erg lang. 8)

9. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Emmetje gefeliciteerd met je zus!

10. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    Onzewonder: Jammer dat de regelmaat er niet was gisteren. Kan zeker beter overdag wat meer wakker zijn dan 's nachts.
    Veel succes bij de het cb.

Bibiche: Fijn dat jullie elenora ook goed slaapt, Heerlijk he van die goeie nachten.
    Hier al 3 nachten achter elkaar aan, daar wordt je weer echt mens van.

Emmetje: Gefeliciteerd met je halfzus, hoop dat alles goed verloopt.
    Jammer dat Emma zo onrustig slaapt, anders kon je ook lekker blijven liggen.
    Ik moet Lars nu 's morgens steeds wakker maken om 7 uur en dan blijf ik er direct af. Doe ik ook omdat als ik straks weer aan het werk moet ook vroeg van bed moet en als ik dan nu steeds blijf liggen wordt het straks alleen maar moeilijker om eruit te komen.

Erica: Fijn dat Tessa het goed heeft gedaan vannacht. Lekker is dat he.
    Ja ik hoop ook dat Lars de nachten nu zo houdt.
    Gisteravond wou hij ook haast niet drinken dus ik dacht die komt vannacht wel eerder maar niet dus moest meneer weer wakker maken hihi.

Bianca: Dar is wel een fijne pil zo te horen.

Jammer dat Elia zo lang wakker bleef. Een keer de thermometer gebruiken is toch niet erg.

Babyalarm

Groetjes Alida

11. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @emmetje: van harte met je halfzus
    Over wat je moet vragen bij een kdv staat een aantal blz terug toen vroeg Tigger en nog iemand over waar aan te denken als je kind naar een kdv of gastouder gaat.

Belangrijkste:
    *klik tussen jou en de leidster en het kind met de leidster
    * hygienisch kijk op de grond, in de boxen, vraag of je de slaapkamer mag zien
    * is er genoeg speelgoed, is er een tuin, doen ze activiteiten
    * lees het pedagogisch beleidsplan
    * is er een huisarts/ziekenhuis in de buurt
    * is er een code op de deur zoniet hoe veilig is het
    * welke luiers, voeding wordt er gebruikt
    * zijn ze flexibel met dagen ruilen

12. Nemo

Nemo Niet meer actief

Sven heeft doorgeslapen :whistle: Hij kwam om 23.00 uur en daarna pas om 6.30 uur en daarna pas weer om 09.45 uur. Heerlijk !
    Ik zal mijn vriend vanmiddag als hij thuiskomt eens vragen of hij ook lekker heeft geslapen heb geen idee of hij het wel doorhad.
    Nou ik zal weer wat doen hier in de huishouding.

13. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    Haha nemo en dat zonder oplossingen van vriendlief hihi.
    En nou zal het wat zijn als hij het niet eens door had.

Groetjes Alida

14. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    @ bibichie: dank je! Het kdv ligt naast onze huisartsenpraktijk en is vlakbij mijn apotheek. Ideaal dus, de kinderen van mijn assistentes gaan er ook heen, dus ik ben er al wel een beetje bekend mee. Ik zal wrs bij die intake ook wel horen wanneer de eerste ´proef´dag is. Zo komt de eerste dag werken wel weer dichterbij vind ik.

alida, fijn dat je toch weer een goede nacht hebt gehad. Emma heeft vanaf dat ik beneden zat lekker rustig geslapen tot ong. half 11. Ze ligt nu net weer maar is nog wakker... zal even een muziekje bij haar aanzetten...

nemo, lekker he, zo´n nachtje en ochtend. Je raakt wel snel verwend erdoor, want Emma had een paar dagen ook doorgeslapen tot half 7, maar afgelopen 2 dagen was het weer half 6, en dat is dan op eens een stuk vroeger ;)

hoe laat heeft rachel ook al weer haar rijexamen ?

15. Alida127

Alida127 Fanatiek lid

21 aug 2006
    1.058
    0
    0
    Emmetje: Volgens mij heeft Rachel om half 2 haar rijexamen.

Ja die nachten zijn echt heerlijk. Wij hadden ook eerst een tijdje dat hij wat langer sliep en toen ineens weer iets minder en dat kun je wel gelijk merken. Was direct een stuk moeier overdag.

Groetjes Alida

16. chantalk

chantalk Fanatiek lid

@ bibiche. ja een flessenwarmer duurt idd best lang. Maar zodra Luca een kik geeft zet ik hem erin (de fles dan hè :) ) meestal slaapt hij dan nog ff verder en als hij dan echt wakker wordt is het flesje klaar :D

@ assepoester. wat mooi die canvasdoek.

@ nemo. heerlijk hè als ze een nachtje doorslapen. hopenlijk volgen en er nu nog meer nachtjes ;)

oh ja rachel heeft rijexamen #-o even voor haar [-o<

Luca heeft weer lekker doorgeslapen vannacht. Om 23.00u laatste flesje en vanmorgen weer om 5.30 u. heerlijk :)

We hebben van vrienden een canvas doek als kraamkado gekregen. Heb er ook een foto van gemaakt. Echt leuk om kado te krijgen :D

http://i198.photobucket.com/albums/aa22 ... 010676.jpg

http://i198.photobucket.com/albums/aa22 ... 010674.jpg

Zijn er hier nog meer mama's die hun baby laten dopen? Zoja geven jullie een 'groot' feest of alleen voor naaste familie?
    Ik heb echt geen idee wat we moeten doen. Zo'n feest kost ook weer een hoop geld en we hebben net een autootje gekocht :)

17. simalex

simalex Bekend lid

Emmetje: Klinkt goed dat kdv. Succes met de eerste proefdag. Over werken gesproken: Morgen heb ik een afsprrak met mijn leidinggevende over roosters e.d. :( 21 juli is mijn verlof afgelopen!

Nemo: Gefeliciteerd! Wat was de gouden tip? Succes met het poetsen.

Bibiche: Wouw, goede tips zeg!

Alida: Heerlijk dat jullie ook een beetje goede nachten maken. Meer dan de helft van de beebjes slaapt al door of niet?

Bianca: Klinkt erg fijn die Provera. Oei, een vroege vogel dus vanochtend. Groot gelijk dat je er nog even inkruipt. Ach en zo nu en dan tempen is niet erg toch? Hopenlijk poept jullie jochie snel weer.

Emmetje: Gefeliciteerd met je neefje of nichtje in de maak! Succes met je intake!

Erica: Heerlijk dat Tessa het zo goed doet!

Onzewonder: Balen van de regelmaat zeg! Blijkt toch maar weer dat alle babies een eigen willetje hebben heh? Zo nu en dan in het grote bed is toch helemaal niet erg? Dat gebeurd hier ook nog wel eens hoor! Veel plezier en succes bij het cb.

Assepoester: Wouw, mooie canvas zeg!

:( Op de een of andere manier heb ik vanacht super onrustig geslapen, elk uur wakker en woelen... bleh... Volgens mij ben ik onbewust al erg bezig met het feit dat ik binnenkort weer aan het werk moet en dat ik morgen een afspraak heb met mijn leidinggevende over het rooster. Alexander werkt namelijk in een vast rooster (per 1 aug. nog maar 3 dagen per week) en ik werk 20 uur, onregelmatig, dus we hopen dat we zulke afspraken kunnen maken dat we geen oppas nodig hebben!

En eigenlijk wil ik Yildou leren om ook niet-ingebakerd lekker door te slapen en officieel slaapt ze ook door (van 23u tot 5u30), maar goed, dat is wel een beetje afzien/wennen omdat ze normaal tot 8u30 slaapt!

Dus ik voel me vrij duf vandaag. Ik heb ondanks de grijze lucht vanmorgen wel lekker een 6 km gewandeld. Hond mee, regenkap mee en lopen maar! Dus aan de frisse lucht zal het vandaag niet liggen!

18. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Goedemiddag.. :D

Nemo, wat heerlijk! Daar knap je van op he?

Assepoester, canvas is echt heel mooi geworden!

Bibiche, je kan een canvas bestellen op babyposter.nl. Is van een vriendin van me.. :D

Emmetje, wauw, gefeliciteerd voor je zus! wat gaaf!

Duimen jullie ook voor Rachel, die is aan het afrijden!

Simone, naar dat je zo slecht geslapen hebt.
    Ik hoop dat je geen oppas nodig hebt. Zou wel lekker zijn.

Gisteren heeft Emma uiteindelijk bijelkaar 720 cc op, wel over 6 voedingen. Maar dat komt omdat we haar sowieso rond 22.30/23.00 wakker maken om af te toppen voor de nacht. En meestal beginnen we dan weer rond half 7, 7 uur. Zo blijf je een beetje in het ritme.
    Vanmorgen om half 7 begon ze met 135 cc.. Maar om half 11 weer 95 cc... Nou ja, ik maak me er niet meer druk om. ;) Het zal wel.
    Alleen ben ik zelf zo aan het rommelen met het ritme, als ze ligt te jengelen haal ik haar er opeens veel sneller uit, terwijl ik dat nooit deed en merk dat het niet echt helpt. Maar ja, ik dacht dat ze misschien wel honger had vanwege die 95 cc.. Maar niet dus. Kind over de zeik dat ze uit bed gehaald is (ook in de armen jengelen en huilen) en dus weer terug gelegd werd.. :( Ze was blijkbaar gewoon moe, maar kon de slaap niet vatten want na een flinke huil slaapt ze nu. Gewoon laten liggen dus... :oops: jengelen is geen reden om haar eruit te halen, tenzij het tegen voeden aan zit. Ik weet ook dat als ze honger heeft het speentje wel aanneemt, dus dat eerst proberen als ze nog in bed ligt en ik twijfel. Neemt ze hem aan: honger, neemt ze hem niet aan: geen honger. (het is zoooo makkelijk. :) ) Moet weer even mezelf toespreken. Ik maak haar helemaal in de war zo.

Ik ben druk bezig een fotoalbum aan het maken. Echt heel leuk om te doen. En twee zakalbumpjes, voor de Oma's, dan kan die in de tas. Kosten maar 2,75.. dus online inelkaar flansen en bestellen. Met een klein tekstje onder elke foto. Heel leuk!

19. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Hallo allemaal,

@Assepoester; geweldige foto!
    @Emmetje; gefeliciteerd met je zus
    @Nemo; jij ook gefeliciteerd met een lange nacht slaap ;)

Zoals ik al vermoedde , kwam Jelte vannacht wat eerder 04.15 nadat hij om half 12 nog had gegeten. HIj liet gisteren meer uren tussen de voeding en hij sliep meer, dus hij had niet echt geklusterd. Vanochtend om 09.15 heb ik hem weer in bed gedaan en zelf ook even teruggegaan, werd ik om 12.30 wakker..... 5 minuten later kwam Jelte, schandalig he.

20. simalex

simalex Bekend lid

Wij zijn er nog niet echt over uit. Ik wil Yildou wel graag laten dopen alleen mijn man wil het niet in deze gemeente laten doen. We zijn wel in de kerk getrouwd, maar komen er verder nooit eigenlijk.
    Ik ben eigenlijk geen doopfeesten gewend. Toen mijn tantezeggers gedoopt zijn, werd de naaste familie uitgenodigd voor een bakje koffie bij de ouders thuis. Beetje verjaardag-idee zeg maar. Dus als wij Yildou laten dopen, zou ik dat ook zo doen.

Deel Deze Pagina