Mei 2007 mama's

Discussion in 'De mama's' started by simalex, Apr 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Dag dames,

Rachel balen joh! maar ik heb het ook in 2x gehaald, de eerste keer kwam het door een KONIJN! die liep over de weg en daar remde ik voor hahahaha... en dat mocht niet pfffff dus sloeg ook nergens op! Komt echt wel goed de 2e keer haal je hem vast!

CB was wel geslaagd, Joaquin doet het goed hij weegt nu 4650 gram en is 57 cm. Dus flink gegroeid.
    Alleen zegt mevrouw tussen neus en lippen door hij heeft ook spruw he! :confused: ik zo uhhhhh is dat zo?

Errug vaag, maar goed. En nu moest ik van haar geconcentreerde bosbessen sap van de Roosvice halen en dat 3 a 4 keer daags op zijn tongetje deppen en dan ging het over... okiedokie ga ik doen tot volgende week vrijdag als het dan nog niet weg is ga ik wel naar de hA toe. Ik zelf heb het niet, dus het komt door de flessen waarschijnlijk. maar ik had het zelf niet eens opgemerkt. Joaquin drinkt gewoon goed is niet huilerig of wat dan ook, maar nu denk ik zelf dat hij het al circa 2 a 3 weken al heeft de arme jongen!

Nah jah komt ook wel weer goed niet waar. 15 augustus moeten we terugkomen voor de prikjes aikssss ben benieuwd hoe hij daarop reageerd.

Joaquin mag 130 cc per voeding hebben en del aatste mag 140 a 150 cc zijn volgens haar. Ze vond het wel apart dat Joaquin de bv en Kv door elkaar gewoon op dronk hahaha... ah ja ons kindje is gewoon gemakkelijk niet waar...

Verder loopt me bv weer giga terug kolf nu nog maar zon 50 a 70 cc per keer dus dat schiet ook niet echt op.

Wat de provera betreft is dat ook veilig dan eigenlijk als je dat slikt als een soort pil? Ik weet het niet namelijk want ik zit nog steeds in conclaaf wat ik moet gaan doen als bescherming zeg maar...

Steef en ik hebben al wel poging tot gedaan, maar het werkt nog niet helemaal moet ik zeggen het is toch anders dan voor de bevalling hahaha..... maar ook dat komt wel weer goed. Binnenkort gaat Joaquin een dagje naar zijn oma toe zodat paps en ik effe goed bij kunnen slapen :) en ook om lekker uit eten te gaan. Heb er nu al zin in.

Nou ik ga er weer gauw vantussen.....

PS heb Oei ik groei ook besteld via marktplaats kunnen kopen voor 7 euro :)

2. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

Aug 26, 2006
    1,383
    0
    0
    @ chantalk: ik wil Emma wel laten dopen, mijn moeder is predikante, dus heb van huis uit veel meeekregen en hecht daar ook veel waarde aan. Ik ben zelf hervormd, mijn man rk van origine, maar hij staat nu meer achter de hervormde kerk.
    Ik ben als baby in oktober gedoopt, dus wil kijken of ik Emma rond dezelfde dag kan laten dopen. Wel even afwachten hoe het met mijn zus gaat tegen die tijd..

rachel, balen meid dat je gezakt bent. Bij mij was het pas de 3e keer raak, dus gewoon volhouden.

@onzewonder: heeft joaquin ook last bij het drinken van die spruw? ik ben benieuwd of de bosbesen helpen....
    Provera is niet geschikt als anticonceptie.

goh, het CB is veel bezocht vandaag, gelukkig allemaal goede berichten.

ik had controle bij de gynaecoloog, alles was in orde, maar ik moet wel bij een volgende zwangerschap begeleid worden door de gyn. vanwege de (nu herstelde) scheur in m'n baarmoederhals, het zou nl kunnen dat daardoor bij een zw.schap de baarmoederhals slapper is en dan zou er een bandje om geplaatst moeten worden. Ik zou dan al direct na een positieve test moeten bellen en een echo moeten krijgen en verv onder controle blijven.
    Morgen met Emma naar de HA voor d'r heupjes... zo blijf je wel bezig...

3. Assepoester

Assepoester Bekend lid

Jul 24, 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Ik zal aan je denken Emmetje: wij moeten morgen voor de heupjes naar het ziekenhuis. Ze gaan de echo maken om te zien of de heupkom wel genoeg is verdiept ivm de stuitligging.
    Ben benieuwd of alles goed is, begin nu toch wel een beetje zenuwachtig te worden. Stel dat het niet goed is, dan moet ze misschien wel in zo'n spreidbroekje. Dat zie ik echt niet zitten, vind dat zo zielig (ook al hebben die kleintjes er geen last van).
    Nu ja, we horen het morgen wel.

Emmetje: In ieder geval wel fijn om te weten dat je de volgende keer vroeg een echo krijgt en goed onder controle staat. En mooi dat nu alles goed is, ook altijd fijn om te horen.

4. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

Nov 29, 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Ik slik provera nu al 7 jaar als anticonceptie, werkt prima. Zolang je hem elke dag slikt,dus geen stopweek. Werkt hetzelfde als de prikpil. Ben na 11 maanden stoppen zwanger geraakt van Elia. Maandag ongie geworden, met provera begonnen na overleg met de gyn en ongie stopt nu al. Teken dat hij al aanslaat. Voor de zekerheid wil ik hem wel eerst een maandje slikken voor we het safe achten.

5. MarieLize

MarieLize Actief lid

Jul 16, 2006
    431
    0
    0
    Nathasja: misschien ben ik heel eigenwijs maar ik kan me niet voorstellen dat je die filmpjes niet kunt bewerken.. Jij hebt namelijk het copyright over je eigen filmpjes en je mag daarmee doen wat je wilt, Sony heeft daar niks over te zeggen.

Ik heb zelf een digitale camera van Sony (de DCR-HV47) en kan zonder problemen de filmpjes via firewire overzetten naar de computer, en daar kan ik ze bewerken met programma's als bijv Sony Vegas of Pinnacle. Waarom denk je dat Sony dat niet toelaat, waar loop je tegenaan? Welke type camera heb je precies? Misschien kan ik je helpen?

Rachel: balen dat je gezakt bent joh

@Assepoester: die ui is slim! Veerle is snot verkouden geweest en ik heb van alles in huis gehaald wat maar matig werkte, maar een ui gebruiken is niet in me opgekomen. Kan me voorstellen hoe het werkt want die krengen werken flink op je traanbuizen...dan komt de boel wel los. Ze stinken alleen zo.

Alida: baby's mogen met 2 maanden 60 mg paracetmol zetpilletjes. Als je die van 120 mg hebt, kun je proberen ze doormidden te snijden. Veerle heeft toen ze ziek was met 2 maanden ook gewoon die paracetamolletjes gehad, dat mocht hoor.

Wordt vervolgd, Veerle heeft honger!

6. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

Aug 26, 2006
    1,383
    0
    0
    Even wat extra info over de paracetamol:
    je kan ook paracetamol drank nemen, dan kun je doseren op gewicht (10 mg/kg). Bij zetpillen is de dosering 20 mg/kg, een halve zetpil van 120 mg (wel in de lengte doorsnijden met een warm mes) is dus eigenlijk te laag gedoseerd. Bovendien werken zetpillen langzamer. Paracetamol mag tot 4 jaar max 2 dagen achter elkaar gebruikt worden.

@ assepoester: succes vandaag, ik hoop dat haar heupjes goedgekeurd worden!

7. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    1,768
    0
    0
    Assepoester en emmetje succes met de heupjes onderzoeken vandaag.

@Babymei ze zijn i.d.d. wel wat gewend bij het cb toch. Tessa begint altijd te huilen als ze op die weegschaal moet. Of ze nou wel of niet gegeten/geslapen heeft ;) Fijn dat Kaylie goed groeit. Ach als ze verder tevreden is zal dat 'licht' zijn wel mee vallen toch.
    @Ow nou dan heeft hij w.s. ook niet echt last gehad van de spruw. Enne een paar uurtjes weer met zijn tweetjes is wel goed voor je 'slaap' leven ;) .

Bestaat er ook een 10 weken sprongetje :( :) . Tessa was de laatste ronde gisteravond niet te genieten. Wou slecht eten en veel huilen. Nu de eerste ronde was ze weer zo. Gelukkig slaapt ze wel prima. We zien wel wat de dag brengt. Ze is al tijden makkelijk dus zo een dagje kan er eens tussen zitten.

8. Niet meer actief

@Emmetje nee Joaquin heeft gelukkig nergens last van, vandaar dat wij het ook niet echt opgevallen is ben ik bang.

@Emmetje en Assepoester succes bij de HA en het ZH.

@Bianca hmzzzz dus dat is ook een optie hahaha....

@Erica dat si waar, hadden jullie er moeite mee om de kleine voor het eerst uit logeren te doen? Ik twijfel namelijk nog heeeeeeeel erg hahaha

En wat denk je Joaquin heeft vannacht goed geslapen van 23 uur tot half zs JOEHOEEEEEE kijken ohe het vandaag weer gaat :)

9. Niet meer actief

Marielize; Je bent niet eigenwijs hoor. Ik heb nu ook een programma gevonden waar ik het mee kan bewerken. Als het goed is. Mocht het niet zo zijn dan klop ik nog bij je aan.

Assepoester en Emetje; Succes vandaag met het onderzoek zieken huis en ha

Erica; Wat raken we snel gewens he als ze zo makkelijk zijn en dan 1 dag een beetje anders. :D

Onze wonder lekker hoor dat het zo goed gaat!

Hier ging het ook lekker laatste fles om half 10 en hij was er weer om half 5 1 uurtje eerder als normaal.

LIefs Nathasja

10. Niet meer actief

@Tassie hoe voel jij jezelf eigenlijk?

11. Niet meer actief

Ja gaat wel weer lekker eigenlijk. Alleen s'avonds dan ben ik erg moe, maar verder van de griep geen klachten meer.

Hoe is het met jou?

12. MarieLize

MarieLize Actief lid

Jul 16, 2006
    431
    0
    0
    Hmm, die sprongetjes: ik geloof er niet meer zo in. :-k Veerle kan steeds dingen die ze nog niet zou moeten kunnen, volgens dat boek.
    Op het moment is ze druk aan het oefenen met het in haar mond stoppen van knuffels en speeltjes. Ze wil alleen teveel: dat kleine oortje van dat speciale knuffeltje wil ze in haar mond om op te kunnen sabbelen. Dàt lukt nog ff niet, die hele fijne motoriek mist ze nog dus mevrouw is gefrustreerd.

Maar ze kan al wel speentjes terug in haar mond duwen als ze ze uitspuugt, en speeltjes kan ze al beethouden en naar haar mond brengen. Zo zijn er nog meer voorbeelden...Dat zou ze allemaal volgens de "Oei ik groei" theorie pas vanaf de 12 weken sprong moeten gaan kunnen; ze is nu ruim 10 weken en gedraagt zich alsof ze middenin de 12 weken sprong zit. Huilerig, hangerig en wil bij mama zijn. Als ik haar in bed wil leggen pakt ze m'n kleren vast alsof ze me niet wil laten gaan. *smelt*

Vinden jullie ook dat het zo snel gaat met die kleintjes?! 4 Dagen terug kon ze nog maar net bewust tegen een speeltje slaan en nu pakt ze ze al vast! Het enige wat te lang op zich laat wachten is het doorslapen... *gaap*

@Nathasja: oh geloof me, ik ben van nature stront eigenwijs. :D
    Maar dat terzijde! Fijn dat je er waarschijnlijk uit bent, met je camera. En mocht je idd nog hulp nodig hebben: laat maar weten. :)

13. MarieLize

MarieLize Actief lid

Jul 16, 2006
    431
    0
    0
    8 april 07 ~ Yildou Reanne ~ Simalex (24) ~ 35,2 w ~ 2635 gr, 47 cm ~ (25 juni) 4850 gr ~ 54,5 cm
    12 april 07 ~ Sabrina Alyssa ~ Assepoester (27) ~ 38,3 w ~ 2840 gr, 47 cm ~ (5 juli) 4715 gr ~ 57,5 cm
    24 april 07 ~ Lindsey Eline ~ Rachel (22) ~ 38 w ~ 3320 gr, 51 cm ~ (22 juni) 5434gr ~ 60 cm
    25 april 07 ~ Bono ~ mama1986 (20) ~ 37.6 w ~ 3890 gr, 51 cm ~ (datum ...) ...gr ~ ...cm
    25 april 07 ~ Mareno ~ Jesie (26) ~ na ... w ~ 2410 gr, 46 cm ~ (datum ...) ...gr ~ ...cm
    30 april 07 ~ Josh David Dash ~ Goddess (18 ) ~ 38.3 w ~ 2880 gr, 50 cm ~ (23 mei) 3840 gr ~ 52 cm
    1 mei 07 ~ Veerle ~ MarieLize (36) ~ 39,5 w ~ 3015 gr, 48 cm ~ (datum 5 juli) 4730 gr ~ 58.5 cm
    2 mei 07 ~ Dylan ~ Tassie (32) ~ 38,5 w ~ 2996 gr, 45 cm ~ (5 juni) 4115 gr ~ 52 cm
    2 mei 07 ~ Tessa Elise ~ Erica (31) ~ 39.5 w ~ 2990 gr, 49 cm ~ (5 juli) 4950 gr ~ 56 cm
    3 mei 07 ~ Emma Johanna Elisabeth ~ Tigger (26) ~ 38.2 w ~ 3525 gr, 51 cm ~ (27 juni) 5130 gr ~ 57 cm
    5 mei 07 ~ Bram ~ Mariska (32) ~ 39,2 w ~ 3435 gr, ... cm ~ (datum ...) ...gr ~ ...cm
    7 mei 07 ~ Luca ~ Diana (...) ~ 41+4 w ~ 3730 gr, 51 cm ~ (datum ...) ...gr ~ ...cm
    8 mei 07 ~ Sven ~ Nemo (24) ~ 39,6 w ~ 4120 gr, 54 cm ~ ( 3 juli) 5920 gr ~ 63 cm
    8 mei 07 ~ Fedor-Jelte Laurens Sietze ~ Jingles (30) ~ 39,5 w ~ 3442 gr, 53 cm ~ (5 juni) 4630 gr ~ ... cm
    8 mei 07 ~ Ameera Yakubu ~ Amilah (25) ~ 38 w ~ 3000 gr, 48 cm ~ (1 juni) 3840 gr ~ ... cm
    11 mei 07 ~ Steven Nicolaas Jan ~ Liefzonnetje (30) ~ 38,4 w ~ 3605 gr, 54 cm ~ (10-7) 6200gr ~ 61cm
    13 mei 07 ~ Elia Ruben Matteo ~ Bianca (32) ~ na 38,3 w ~ 3160 gr, 47 cm ~ (2 juli) 4375 gr ~ 53 cm
    13 mei 07 ~ Kynan ~ Female (22) ~ na ... w ~ 3045 gr, 49 cm ~ (datum ...) ...gr ~ ...cm
    14 mei 07 ~ Jørre ~ Silvie (34) ~ 40,6 w ~ 4620 gr, 54 cm ~ (5 juli) 7010 gr ~ 61,5 cm
    14 mei 07 ~ Belle ~ Chantal (33) ~ 41,4 w ~ 3960 gr, 50 cm ~ (29 mei) 3975 gr ~ 54 cm
    16 mei 07 ~ Elenora ~ Bibiche (27) ~ 39,6 w ~ 3115 gr, 50 cm ~ (datum ...) ...gr ~ ...cm
    16 mei 07 ~ Lars ~ Alida (23) ~ 38,3 w ~ 3010 gr, 48 cm ~ (26 juni) 4400 gr ~ 53 cm
    19 mei 07 ~ Lars ~ Oek Oek (25) ~ 40 w ~ 3960 gr, 51 cm ~ (datum ...) ...gr ~ ...cm
    23 mei 07 ~ Emma Elisabeth ~ Emmetje(32) ~ 39,2 w ~ 3290 gr, ... cm ~ (9 juli) 5050 gr ~ 55 cm
    25 mei 07 ~ Luca ~ Chantalk (25) ~ 39,3 w ~ 3332 gr, 50 cm ~ (5 juli ) 5350 gr ~ 59 cm
    26 mei 2007 ~ Joya ~ Moppies (35) ~ 41, 3 w ~ ... gr, ... cm ~ (datum ...) ...gr ~ ...cm
    6 juni 2007 ~Kaylie ~ Babymei (24) ~ 42 w ~ 3480 gr, 50 cm ~ (11 juli) 4280 gr ~ 55 cm
    9 juni 2007 ~Joaquin~ Onze wonder (24) ~ 41 w ~ 3780 gr, 53 cm ~ (11 juli 2007) 4650 gr ~ 57 cm

Geboren:
    21 meisjes 18 jongens
    Geboortegewicht en lengte
    Huidige gewicht en lengte

14. Niet meer actief

Ja hier alles goed, alleen ben druk met deregelmaat hahaha en dat wil nog niet zo lukken, maar goed de tijd zal het leren niet waar. Joaquin is nu ook een beetje hangerig maar is gewoon moe, en als we hem in bedje leggen tolereert hij dus niet...w e moeten hem vast houden... nah lekker dan want ik zaltoch echt wat moeten doen, zoals douche en aankleden dus we doen dat nu in etappes hahahaha

15. Niet meer actief

Ik had dat ook met Dylan gisteravond eigenlijk al een tijdje en gister heb ik hem maar even laten huilen duurde een half uur heb wel steeds bij hem gekeken en toen viel hij in slaap.

Het is wel iets waar je even doorheen moet, maa je kan anders niets

16. Niet meer actief

Nee ik weet het, wij worden er wel iets makkelijker in moet ik zeggen, maar af en toe hahaha zet hij zon preul lipje op en dat is dan zo zielig hihi.. maar zodra je hem vast hebt dan is het rustig hmzzz hoezo verwend niet waar.... ah ja dat moet ook eens kunnen heeft het gelukkig niet vaak ahaha....

17. Niet meer actief

Ja zo is het ook. hahaha

18. Niet meer actief

Heeft Dylan zijn eerste spuitjes al gehad? Zo ja hoe reageerde hij erop?

19. Niet meer actief

nee, hij moet dinsdag

20. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

Nov 29, 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Hihi hier loopt er nog een nog altijd in de pyjama. Ook Elia wil niet in zijn bedje liggen, wat een gedoe zeg. Op de arm binnen 2 tellen knock-out en in bed moppert hij direct. Ook wel zielig hoor! Maar ja, de sprongenwekker heeft zich vanochtend weer gemeld. Al heb ik zelf het idee dat we steeds 1 dag eerder met het sprongetje beginnen dan zij het mailtje sturen. Heb nu echt de comp aangezet om te kijken of vandaag het mailtje vandaag kwam, ja dus. Voorlopig hebben we dus letterlijk de handen vol aan onze beebs.

Share This Page