Mei 2007 mama's

Discussion in 'De mama's' started by simalex, Apr 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

Aug 26, 2006
    1,383
    0
    0
    @ nemo: dat is mooi dat het een vaatwasser ook kan.
    ik vind trouwens Emma juist al wel een erg groot, mensen zeggen nog steeds als ze op bezoek komen dat ze nog zo klein is, om vervolgens te zeggen:"ze is al wel een stevige baby" Ik zag laatst foto's van de eerste keer dat wij haar verschoonden, ze was toen dus nog geen dag oud... en dan valt ze haast niet op liggend op het aankleedkussen :D

@ tigger: ik vind ook dat de communicatie binnen de gezondheidszorg efficiënter kan. Als je meerdere zorgverleners in één gebouw hebt, merk je hoe makkelijk de communicatie onderling kan zijn, dan moet het toch ook tussen andere zorgverleners ook kunnen. Lijkt me bovendien ook prettiger werken..

@ belle: dat is inderdaad vervelend als een afspraak niet binnen het schema valt. Ik hoop dat ik het vandaag ook goed kan plannen, ik heb om 14.40u een afspraak, het zou dus mooi zijn als Emma het nog 3 kwartier volhoudt voor de volgende voeding. Ze is alleen al wel wat huilerig nu, ze heeft na de vorige voeding een flinke slok uitgespuugd (ze zat net iets te hard te persen...), misschien dat ze dus eerder honger heeft.

@ onzewonder: lekker, koffie.. oh, ik zie dat ik daarvoor bij tassie moet zijn ;)

2. Niet meer actief

Emmetje kom maar hoor. Ik heb ert ook nog een lekkere krakeling bij :)

Onze Wonder veel plezier en tot vanavond!

Ik ga ook maar wat doen. tot vanavond
    Veel liefs nathajsa

3. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

Nov 29, 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Elia is weer wakker, ga lekker een eindje wandelen. Tot later allemaal.

4. Tigger

Tigger Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    2,803
    0
    0
    Nou ben terug, Emma is in 2 weken tijd 425 gram gegroeid.. :) Dus ik hoef me geen zorgen te maken. Waarom vertrouw ik gewoon niet wat meer op mijn dochter? Pff, nou ja. Heb niet kunnen vragen van de heupjes, want het is inloopuur en dat is voor het wegen. Kinderarts niet aanwezig. Morgenochtend bel ik de huisarts even.

Chantal87, haha. Ja ze ziet er prima uit voor zo'n slechte eter.. :)
    Balen dat je Belle zo vaak eruit moet halen, ik ook met Emma, eerst naar het zh, terug op bed gelegd, toen dus toch maar naar het CB. Nu is het bijna etenstijd, dus heb ik haar maar voor dat uurtje in het wippertje gelegd, ze slaapt heerlijk!

Nemo, heerlijk joh naar de sauna! Geniet ervan!

Erica, ja de communicatie kan zeker beter. Het is zo verwarrend. We moeten het wel van hun hebben. Kun je nagaan ik heb er zelf om moeten vragen voor de heupjes. Niemand wees mij er op. Ja hier van de meimama's. Ik geloof Assepoester..

Oh babyalarm! Tot zo!

5. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    3,914
    0
    0
    ergens in het gezell
    goede middag kletsmeiden :)

heh rachel wat jammer. Volgende keer beter.

@ tassie en alida. Jullie hebben gelijk. Ik ga er nog eens goed over nadenken.

@ emmetje. wat een gedoe. zo blijf je idd bezig. hier gaat het precies zo hoor de ene na de andere afspraak :rolleyes:

@ bianca tassie en onze wonder: haha gezellig zo he op het forum? ;)

@ tigger wat goed dat ze wel goed is gegroeid hoef je je daar geen zorgen meer om te maken. Mooi doek! :thumup:

vannacht besloot Luca dat het wel weer eens tijd was om de nachtrsut van mama te verstoren. Om 4.00 u ging meneertje huilen. Ik slaapdronken en een beetje mopperend naar zijn kamertje komt me toch een geur tegemoet :) had zijn broekje vol gepoept. geen wonder dat de arme schat huilt. 8)
    Vanmorgen moest ik voor controle naar de vk.
    Ik moet volgende week naar de gyn voor het vloeien want ze vond mijn verhaal toch best verdacht en het duurde wat te lang. Dus maar weer voor onderzoek naar de gyn :( kijken of er niks is blijven zitten.

Ik ga ff met de hondjes wandelen kom straks nog wel eens kijken.

6. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    1,768
    0
    0
    Tigger :thumup: meten is weten zeggen ze toch.
    Geld dus ook voor wegen, fijn hoor dat ze goed is aangekomen!
    Ga zo effe je foto's kijken.

Chantalk hopelijk is alles goed bij de gyn. Wel goed dat ze er naar kijken.

Nemo veel plezier in de sauna.

Chantal succes bij de kinderarts. Moest je Belle's ritme met de flesjes nog omgooien?

Tessa heeft echt niet haar dag. Net als een paar weken geleden heb ik haar maar weer in de draagzak bij mij gehouden. Ok zwaar tegen het ria ritme verhaal in heb ik haar daarna slapend in bedje gelegd. Wist het ook effe niet meer.
    Ze huilde non stop door en wou alleen bij mij zijn. Zolang ik maar met haar liep was ze stil. Ach mijn brieven zijn wel gelijk gepost :) .
    Wat duurt een uur dan lang zeg ;)
    Toen ze eenmaal sliep heb ik haar terug gelegd. Op naar de volgende ronde. Ik ga mooi ook effe een uurtje slapen.

7. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Goedemiddag allemaal, hier een ( geeuw) zeer vermoeiende nacht ( geeeeeeeuw) achter de rug.
    Jelte kwam om 01.00 uur, 04.00 uur, 07.00 uur, 08.45 uur, 10.30 uur ( TOEN BEN IK ER MAAR UIT GEGAAN), en de laatste was 12.15 uur. Je kan wel zeggen, dat ik gaar ben. Hij slaapt nu ( schietgebedje). Hij begint binnen 10 minuten te huilen als hij in de box ligt. Ik heb er maar 3 speeltjes in liggen dus daar kan het niet aan liggen. Dus ik weet het ook even niet meer.
    Elke keer als ik hem eruit haalde vanochtend wilde hij drinken, wat elke keer ruim een kwartier was en soms nog een 2e borst ( 5-10 minuten), dus mijn kereltje heeft, denk ik, gewoon honger.

Ook hier de hele tijd handjes sabbelen en lekker kwijlen ( voor tanden is het nog te vroeg toch?).
    Gericht pakken doet hij nog niet, die paar keer dat 'ie dat deed waren vermoedelijk toevalstreffers.
    Ja, en als je hem dan oppakt, dan is het de hele tijd om zich heen kijken , lachen naar een lamp, lachen naar mama, lachen naar i-oor..... ohja, lachen naar een plant. Soms lig ik gewoon zelf in een deuk.

@Tigger: het gaat gewoon goed met Emma, dus nu niet meer teveel nadenken en gewoon lekker genieten, en dat van die heupjes dat is inderdaad slordig. Je zou ook de poli kunnen bellen van het ziekenhuis, en daar met de betreffende kinderarts die Emma bekeken heeft bij geboorte een afspraak kunnen maken voor een heupfoto.

@Chantal; nog zo'n onruststoker vannacht lees ik.
    Ben benieuwd wat je gynaecoloog zegt.

@Bianca; lekker gewandeld?

@Natasja: hoe is het met Dylan?

@Emmetje: hoe is het met Emma?

@Nemo; geniet lekker van de sauna

8. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
  9. Assepoester

Assepoester Bekend lid

Jul 24, 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Nou, we zijn weer terug van het ziekenhuis, maar zijn er niet echt met een lekker gevoel weggekomen.
    Eerst de echo gehad, tussen 2 harde kussen op haar zij liggen en dan die koude gel erop, maar gelukkig hield ze zich goed. Maar de meneer die de echo deed was heel stil en vertelde helemaal niets. Na beide heupjes zei hij dat we haar weer aan mochten kleden en dat hij zo terug kwam. Maar geen woord over hoe het eruit zag. Dus toen hij weer terug kwam, was het even slikken toen hij zei toch maar even een foto te willen maken, voor de zekerheid. Maar om te bevestigen dat er iets mis is of juist dat alles toch goed is?
    Dus door naar röntgen. Daar zegt de meneer doodleuk dat hij nu geen lood op de baarmoeder en eierstokken legt, maar dat we er op moeten letten dat het de volgende keer wel gebeurd. Waarom nu niet dan? (hadden we natuurlijk meteen moeten vragen, maar waren nog een beetje overdonderd). Vervolgens vraagt hij of we nog een afspraak hebben met de ha of de kinderarts. Geen van tweeën omdat de kinderarts eerst de echo wilde afwachten. Dus zegt die man dat we haar weer aan mochten kleden en dan zou hij het regelen. Maar vervolgens heeft hij niet aan ons verteld wát hij nu heeft geregeld. Waarschijnlijk kunnen we binnenkort telefoon van de ha of de kinderarts verwachten en anders bellen we er zelf achteraan.
    Maar goed, we hebben dus geen goed nieuws over haar heupjes :(

Dus nogmaals aan alle stuitmamma's: vraag om die echo!
    (Tigger -> ga er echt achteraan hoor, hoe ouder ze wordt, hoe moeilijker)

10. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    3,914
    0
    0
    ergens in het gezell
    @ jingels. mooie foto's en wat een mooie blauwe ogen.

@ assepoester. Wat vreselijk irritant dat ze niks vertellen. Kan me voorstellen dat jullie helemaal in de zenuwen zitten. Sterkte meid. dikke knuf.

11. Tigger

Tigger Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    2,803
    0
    0
    Jingels, wat een lekker mannetje!

Jeetje Assepoester, wat een gedoe. En echt weer een verwarrende zaak. Ik hoop dat alles toch goed blijkt te zijn.
    Ik kan morgen de dokter bellen. Ik ga er zeker achteraan! Thanks.

Ik lees weer wat nachtbrakertjes.. Hihi. Valt dat tegen dan ineens he, als ze opeens weer eerder komen.

Erica, balen dat Tessa dr dag niet heeft. Gewoon lekker even laten gaan, is vast snel weer beter.

Ben trouwens onwijs trots op mijn meisje. Ben de hele ochtend in touw geweest met haar. 06.30 eten, weer op bed gelegd. Om 10.00 uur er uit gehaald, fles gegeven, naar het ziekenhuis, teruggekomen thuis weer in bed gelegd, er toch weer uit moeten halen na een uurtje voor het cb, even door naar de kruidvat, moest even wat ruilen.. nou ja, druk zat dus. Thuis gekomen lag ze wat te dommelen in de cosi, maar was nog een klein uurtje voor de voeding. Dus maar even voor die tijd in het wippertje gelegd. Na het eten op bed gelegd, ze slaapt niet echt, maar ze is wel stil..en dus niet aan het rellen. Ze lijkt uitstapjes dus beter te kunnen handelen.. jeuh!

12. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,727
    0
    0
    8 april 07 ~ Yildou Reanne ~ Simalex (24) ~ 35,2 w ~ 2635 gr, 47 cm ~ (25 juni) 4850 gr ~ 54,5 cm
    12 april 07 ~ Sabrina Alyssa ~ Assepoester (27) ~ 38,3 w ~ 2840 gr, 47 cm ~ (5 juli) 4715 gr ~ 57,5 cm
    24 april 07 ~ Lindsey Eline ~ Rachel (22) ~ 38 w ~ 3320 gr, 51 cm ~ (22 juni) 5434gr ~ 60 cm
    25 april 07 ~ Bono ~ mama1986 (20) ~ 37.6 w ~ 3890 gr, 51 cm ~ (datum ...) ...gr ~ ...cm
    25 april 07 ~ Mareno ~ Jesie (26) ~ na ... w ~ 2410 gr, 46 cm ~ (datum ...) ...gr ~ ...cm
    30 april 07 ~ Josh David Dash ~ Goddess (18 ) ~ 38.3 w ~ 2880 gr, 50 cm ~ (23 mei) 3840 gr ~ 52 cm
    1 mei 07 ~ Veerle ~ MarieLize (36) ~ 39,5 w ~ 3015 gr, 48 cm ~ (datum ...) 3540 gr ~ 53.4 cm
    2 mei 07 ~ Dylan ~ Tassie (32) ~ 38,5 w ~ 2996 gr, 45 cm ~ (5 juni) 4115 gr ~ 52 cm
    2 mei 07 ~ Tessa Elise ~ Erica (31) ~ 39.5 w ~ 2990 gr, 49 cm ~ (5 juli) 4950 gr ~ 56 cm
    3 mei 07 ~ Emma Johanna Elisabeth ~ Tigger (26) ~ 38.2 w ~ 3525 gr, 51 cm ~ (27 juni) 5130 gr ~ 57 cm
    5 mei 07 ~ Bram ~ Mariska (32) ~ 39,2 w ~ 3435 gr, ... cm ~ (datum ...) ...gr ~ ...cm
    7 mei 07 ~ Luca ~ Diana (...) ~ 41+4 w ~ 3730 gr, 51 cm ~ (datum ...) ...gr ~ ...cm
    8 mei 07 ~ Sven ~ Nemo (24) ~ 39,6 w ~ 4120 gr, 54 cm ~ ( 3 juli) 5920 gr ~ 63 cm
    8 mei 07 ~ Fedor-Jelte Laurens Sietze ~ Jingles (30) ~ 39,5 w ~ 3442 gr, 53 cm ~ (5 juni) 4630 gr ~ ... cm
    8 mei 07 ~ Ameera Yakubu ~ Amilah (25) ~ 38 w ~ 3000 gr, 48 cm ~ (1 juni) 3840 gr ~ ... cm
    11 mei 07 ~ Steven Nicolaas Jan ~ Liefzonnetje (30) ~ 38,4 w ~ 3605 gr, 54 cm ~ (10-7) 6200gr ~ 61cm
    13 mei 07 ~ Elia Ruben Matteo ~ Bianca (32) ~ na 38,3 w ~ 3160 gr, 47 cm ~ (2 juli) 4375 gr ~ 53 cm
    13 mei 07 ~ Kynan ~ Female (22) ~ na ... w ~ 3045 gr, 49 cm ~ (datum ...) ...gr ~ ...cm
    14 mei 07 ~ Jørre ~ Silvie (34) ~ 40,6 w ~ 4620 gr, 54 cm ~ (5 juli) 7010 gr ~ 61,5 cm
    14 mei 07 ~ Belle ~ Chantal (33) ~ 41,4 w ~ 3960 gr, 50 cm ~ (12juli) 5525 gr ~ 59,5 cm
    16 mei 07 ~ Elenora ~ Bibiche (27) ~ 39,6 w ~ 3115 gr, 50 cm ~ (datum ...) ...gr ~ ...cm
    16 mei 07 ~ Lars ~ Alida (23) ~ 38,3 w ~ 3010 gr, 48 cm ~ (26 juni) 4400 gr ~ 53 cm
    19 mei 07 ~ Lars ~ Oek Oek (25) ~ 40 w ~ 3960 gr, 51 cm ~ (datum ...) ...gr ~ ...cm
    23 mei 07 ~ Emma Elisabeth ~ Emmetje(32) ~ 39,2 w ~ 3290 gr, ... cm ~ (9 juli) 5050 gr ~ 55 cm
    25 mei 07 ~ Luca ~ Chantalk (25) ~ 39,3 w ~ 3332 gr, 50 cm ~ (5 juli ) 5350 gr ~ 59 cm
    26 mei 2007 ~ Joya ~ Moppies (35) ~ 41, 3 w ~ ... gr, ... cm ~ (datum ...) ...gr ~ ...cm
    6 juni 2007 ~Kaylie ~ Babymei (24) ~ 42 w ~ 3480 gr, 50 cm ~ (11 juli) 4280 gr ~ 55 cm
    9 juni 2007 ~Joaquin~ Onze wonder (24) ~ 41 w ~ 3780 gr, 53 cm ~ (11 juli 2007) 4650 gr ~ 57 cm

Geboren:
    21 meisjes 18 jongens
    Geboortegewicht en lengte
    Huidige gewicht en lengte

13. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,727
    0
    0
    hoi meiden,
    wat ik nu weer mee maak.
    rij ik naar huis vanaf het ziekenhuis gaat mijn koppeling stuk krijg hem niet meer in zijn 1 echt vreselijk.
    dus mijn gevaren ligt aan gedaan allemaal toeteren naar mij steken ze ook nog hun middelvinger op.
    ik was even goed in paniek wist niet wat ik moest doen en hield al het vekeer op.
    gelukkig kwam een man mij helpen vroeg wat er
    aan de hand was.
    de auto stond in de achteruit had ik hem in mijn paniek in gezet toen die het even deed.
    dus achteruit gereden een straat in.
    de man 100 keer bedankt hij wilde mij ook naar huis brengen maar dat wou ik liever niet.
    toen mijn man gebelt die heeft een vriend gebelt die heeft mij naar huis gebracht.
    ik was echt blij dat ik thuis was zeg.

met Belle is alles goed ze is 59,5 cm en 5,5 kilo
    de kinderarts is heel tevreden.

14. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

Aug 26, 2006
    1,383
    0
    0
    @ tassie, lekker die krakeling :D

@ chantalk: vervelend dat je nog steeds met dat vloeien zit, hopelijk valt 't allemaal mee

@ erica: dan is zo'n draagzak toch wel een uitkomst. ik heb er ook één, maar heb 'm nog niet echt hoeven gebruiken: het weer is te slecht om te wandelen, en Emma kan nog prima zonder mij slapen.

@ jingels: klinkt erg slopend die nacht. Maar wel een heerlijk kereltje hoor!

@ assepoester: hè bah, niets zo erg als onzekerheid. vervelend hoor! Ik heb nu de verwijsbrief voor de echo, dus zal morgen een afspraak maken. Heb er nu al geen zin in :(

@ tigger: zeker een meisje om trots op te zijn!

als we toch foto's gaan spammen hier:

http://i193.photobucket.com/albums/z34/ ... wkn005.jpg

http://i193.photobucket.com/albums/z34/ ... wkn006.jpg

http://i193.photobucket.com/albums/z34/ ... wkn021.jpg

http://i193.photobucket.com/albums/z34/ ... wkn019.jpg

15. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

Aug 26, 2006
    1,383
    0
    0
    jeetje chantal, wat een nachtmerrie, en dan ook nog 'ns van die aso's op de weg.
    Goed dat je thuis bent!

16. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,727
    0
    0
    met Belle haar ritme valt het gelukkig nog mee
    ze heeft gewoon verder geslapen in de auto.
    toen wij thuis waren was het tijd voor de volgende fles en heb er weer naar bed gebracht.
    ik hoop dat ze alleen even een poos door slaapt
    anders zit ze om 6:15 al op haar laatste fles.

Assepoester,
    voor de uitslag van Belle haar handje en arm ook foto`s en echo moesten wij een afspraak maken
    bij de kinderarts.
    mischien toch maar even bellen.

Jingels erg mooie foto`s wat een leuk mannetje.

hoi Erica,
    je word dan zelf ook zo moe als ze een huildag hebben he.
    dan is het al lekker als ze maar een uurtje slapen.

hoi Tigger,
    daarom ga ik niet naar de cb.
    moet ik de ene dag naar de kinderarts die haar
    helemaal nakijkt en dan bij het cb weer.
    en als ik iedereen hoor klagen over het cb vind ik het ook niet erg.

onzewonder,ben je nog naar hilversum geweest?
    lekker dorp is dat he? :) :) :)

17. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,727
    0
    0
    hoi Emmetje,
    wat een mooie meid zeg met die donkere haartjes.
    Belle heeft hele lichte is net of ze kaal is aan de voorkant :) :) :)
    wat kunnen die baby`s toch leuk lachen he word je zelf
    toch ook helemaal blij van.

18. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    1,461
    0
    0
    Groningen
  19. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Allemaal mooie foto's!

Vanmiddag gaan we gewoon door met om de 2 uur komen..... en gewoon blijven lachen he? ;)

@Chantal...... wat een ellende.
    @Assepoester; is er geen vervolgafspraak gemaakt met de kinderarts dan, om de rontgenfoto te bespreken? Bij ons hebben ze dat wel standaard gedaan. Een week na de foto, bespreking met de kinderarts. Wij moeten trouwens in augustus.
    Ik zou echt opheldering vragen hoor... rare gang van zaken :(

20. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

Aug 26, 2006
    1,383
    0
    0
    @ oek oek: wat een leuke foto's, mooie kuif! Wat schattig zo'n klein ventje op zo'n grote bank :D

@ chantal: dit zijn echt de eerste foto's waar ze zo uitbundig op lacht, helemaal geweldig dus. En het leuke is dat ze daar naar mij lacht, ik word elke keer weer week van die glimlach.

Share This Page