Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nemo

Nemo Niet meer actief

Sven is nog niet op geboortegewicht. Moet nog 110 gram groeien. Maar doet het verder prima. Voed hem 8 a 9 keer per dag. Meestal wil hij 2 borsten maar soms ´s middags wil hij er maar 1. Ik kolf dan de andere om alvast een voorraad op te bouwen. Voeden duurt ongeveer altijd een uur. Ik doe dan tiet 1, even knuffen, schone broek en dan tiet 2.
    Ik schrijf het nog steeds op. Schrijf niet op welke kant, meestal weet ik het wel welke kant aan de beurt is en anders geef ik de borst die volgens mij het volst is.
    Een speciaal avondritueel hebben we niet.

Ik ben gisteren toch even met Sven naar buiten geweest in de draagdoek. En vandaag zijn we met zijn 3´en in de wandelwagen naar buiten geweest. Heerlijk zo er even uit !

2. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    He mede mama's ik heb mijn bevalling geschreven bij de bevalling.

Vraagje maken jullie je baby 's nachts wakker om te drinken? Volgens mij kraamverzorgster hoeft dat niet omdat ze goed op gewicht is maar ik dacht altijd dat het wel moest nl.

3. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Bibiche, als je kleintje het goed doet en je voed op vraag, zou ik het niet doen. Als ze honger hebben komen ze wel..
    Heb je verhaal gelezen, brrr, wat een naar verhaal...

Hoe vaak kolven jullie? Ik heb vanmiddag gekolft, tussendoor, maar daarna wilde emma moeilijk drinken... Er zat genoeg in, heel apart. Misschien alleen kolven als ze maar 1 tiet gehad heeft en dan dus die andere kolven?

Assepoester, ja ik moet half juni naar de gyn... Ik zal het dan ook vragen. Of als ik naar het consulatiebureau moet, dan is het bij de arts namelijk...
    Ik weet dat ik 6 weken niet zwaar mag tillen, heb van de fysio wat oefeningen gehad die je mag doen. Sex is in principe als het vloeien gestopt is.

Waar ben je gevoelloos dan? Ik boven de snee, maar dat schijnt weer terug te komen vanzelf...

4. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    De meeste info van hoe alles is/zou moeten zijn heb ik van deze site(bevalling: de keizersnede), dus ik wist het allemaal wel, maar ik had het toch liever van het ziekenhuis gehad, soort foldertje zeg maar ;) En gelukkig heb ik een gyn als oom (die hier in het ziekenhuis werkt, hoe heette jouw gyn eigenlijk Simone...).
    Boven de snee is het links en rechts wat gevoelloos en in het midden van de snee extra gevoelig. Hopelijk komt het idd snel terug (6-12 maanden, bah). Maar ja, wat is zwaar tillen? Ik vind een stofzuiger niet zwaar, maar het mag niet.

Bibiche, wat een verschrikkelijk verhaal zeg. Hopelijk kun je het allemaal snel achter je laten. Geniet nu maar vollop van je kleintje!

Ik kolfde altijd nadat ze gedronken had (zij dronk aan 1 tiet en ik kolfde beide af). Dus dat was zeker 7x per dag. Gelukkig hoeft dat nu niet meer.

Nemo: het duurde hier ook 2 weken voor Sabrina weer op geb.gew. was. De navelstreng duurde ook 18 dagen, dus ze is niet 1 van de snelste ;)

5. simalex

simalex Bekend lid

Hallo dames, daar was ik weer. Heb al een hele update over mijzelf gegeven, dus zal nu even op iedereen reageren. Mocht het me gegund worden door mijn dochtertje... ;)

Assepoester: Mijn bevalling is niet begeleidt door een gyneaceloog, maar door een arts (mw. I. vd Veen). Maar omdat Yildou haar hartslag erg daalde tijdens de bevalling is er wel een gyn opgeroepen, dr. Wilbers. Erg leuke man. Heb ik ook een paar keer bij mijn echo's gehad en is een dorpsgenoot van mijn ouders. Welke gyn heeft jouw bevalling gedaan?
    Qua informatie heb ik ook meer aan de vk gehad dan aan het ziekenhuis, ik vond de communicatie erg moeizaam. De kinderarts (dr. Faber) vond ik wel goed. Die nam wel de tijd voor onze vragen.
    Heerlijk heh, die 7 uren! Mijn ervaring leert. Gewoon lekker blijven pitten of weer neergeven. Ze begint vanzelf serieus te huilen als ze honger heeft! Op die kikjes reageer ik niet. Ik wacht meestal op het serieuse werk! Wij douchen en badderen elke dag. Ja ik weet wel dat het beter niet kan, maar we smeren haar wel in met babyolie, dus dat is wel weer lekker. Succes morgen met jullie uitje!

Bibiche: Wat een horrorverhaal zeg! Gelukkig heb je nu een prachtige dochter. Voel je al een beetje beter? Ik laat Yildou snachts komen voor de voeding.

Nemo: Yildou was binnen 10 dagen op geboortegewicht. Het navelstompje was er binnen 4 dagen af, dankzij de alcohol in het ZH denk ik. Leuk dat je met Sven naar buiten bent geweest. Had je een hoop bekijks? En jij hebt een draagdoek heh? Voldoet dat goed?

Tigger: Ik kolf meestal tijdens of vlak na de voeding. Dus de borst die ik niet geef en wat Yildou nog overlaat in de andere. Het schijnt dat moedermelk in 2 uur aangemaakt wordt, dus je kunt het beste 2 uur voor de volgende voeding kolven.

Alida: Gefeliciteerd met Lars! Doe lekker rustig aan!

Valt me op dat bijna iedereen vandaag aan het wandelen is geslagen. Twas ook echt even lekker wandel weer. Dat hebben wij ook met zijn 4tjes gedaan vanmiddag (met hond).

Jingels: Volgens mij gaat het prima met jou en Jelte en de borstvoeding. Klinkt in ieder geval erg goed. Jemig, 40 minuten aan de borst! Hier is een half uur meestal maar 1 x per dag, de rest rond de 20 minuten. En ja, Yildou is echt al heel erg veranderd! Ze is nu eigenlijk 'uit' maatje 50. *snik, snik, wat wordt ze al groot*

Erica: Super man, 5 uren slapen!

Maar ik ga nu ik ook maar naar bed, anders komt er niks van die nachtrust.... Weltrusten.

Groetjes Simone

6. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Dr. Wilbers heeft bij mij de keizersnede gedaan. Idd een erg prettige man. Moet 4 juni weer naar hem toe.
    Sabrina heeft wel 7 uur geslapen, maar ik dacht dat ze elk moment wel wakker zou worden voor de voeding (na ong. 4 uur). Na een uur wachten toch zelf maar gaan slapen, waar we nog 2 uurtjes van genoten hebben. Hopelijk doet ze dat vandaag weer.
    Hier zijn ook al de eerste kleertjes 56 aangedaan :( Gelukkig zijn die nog wel wat te groot, maar sommige dingen 50 beginnen toch wat krapjes te zitten.
    Wij gaan ons bedje ook weer opzoeken, morgen een drukke dag.

7. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    We zijn wel echt aan het moederen met z'n allen.....;)

8. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    @Assepoester veel plezier met je uitje, ze zijn in ieder geval voorbereid he ;)
    @Simone mooi dat je lekker verwend bent, je verdiend het ook. Tess drinkt meestal aan twee borsten 9links zit niet zo vol) en ongeveer 25-30 minuten in totaal. Verder geen enkele regelmaar, puur op verzoek nog.
    @Bibiche naar verhaal jouw bevalling, hopelijk kun je nu heerlijk genieten.
    @Jingels we zijn zeker aan het moederen, had trouwens bij het andere topic op je gereageerd.
    @Tigger gaat het kolven verder goed? Ik heb vandaag voor het eerst gekolft, 60 ml. Mijn mannetje heeft ondertussen een flesje kv gegeven.
    Waarom ging je eigenlijk kolven, als voorraadje of zo?

Hier een wisselvallige dag. Tessa heeft weer veel last van krampjes. Daarnaast wil ze gewoon steeds bij ons zijn. Zodra we haar in bedje deden schreeuwde ze alles bij elkaar. We hebben steeds geprobeerd haar even te laten huilen maar ze huilt zich overstuur en slaapt niet. Aan het einde van de dag waren we alledrie aan het einde van ons latijn. Nu slaapt ze gelukkig weer.
    We zijn er wel lekker uit geweest, gewandeld in het zonnetje. Dat is gewoon genieten. Net als de momenten dat ze wakker is en lekker rond kijkt, wat een koppies kan ze trekken. We zijn dan echt helemaal verliefd. We hebben denk ik wel 300 foto's gemaakt de laatste twee weken. Lang leve de digitale camera
    Weltrusten allen ik ga lekker slapen.

9. Niet meer actief

Assepoester; Ik had dat ook wel graag gewild. Iets meer info van wat wel en niet mag na een keizersnede. Ik voel me hartstikke goed en ik zou ook rustig kunnen stofzuigen. Van het internet weet ik dat het niet mag.

Simone; lekker dast het zo gaat!

Bibiche; Wat een heftige bevalling zeg! Geniet maar lekker nu!

jingels; hoe gaat het vandaag? Voel me soms een beetje naar omdat het bij mij zo voorspoedig gaat en het bij jou langzaam gaat. Ik hopop wel dat je lekker aan het genieten bent van Jelte. Heerlijk he het moederen? :D

erica; Vervelend he die krampjes? Ik kan dara niet zo goed mee om gaan voel me zo machteloos. Lekker dat jullie hebben gewandeld.

Tigger; Ik ben ook gevoeloos boven de snee en aan de zijkant ervan. Verder gaat het wel. Ik zou ook even vragen voor de foto van de heupjes. Ik heb ook meteen een afspraak gekregen.

Nemo; Dat gewicht zal er snel genoeg aan zitten. Maak je niet te druk erom he, want als Sven het verder goed oet doet. Dan gaat het ook goed!

Assepoester; gefeliciteerd met de huwelijksdag van je ouders!

Rachel; Hoe is het met jou meid?

Hier gaat het lekker. Dylan wil soms zijn fles niet leeg drinken, maar naar mijn idee groeit ie prima. Dus ik maak me er maar niet te druk om. Hij komt om de 4 uur en snachts meestal om de 5 of 6 uur. Zodirekt gaan we lekker even wandelen naar het centrum. Met mezelf gaat het ook allemaal heerlijk. Moet echt op mezelf letten dat ik niet te veel doe en dat is zo moeilijk!

Tot later.

Liefs Nathasja

10. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik had het gelezen hoor erica :D
    Vandaag is de kraamhulp voor het laatst .
    Morgen dus helemaal alleen... is ook wel goed.
    Iedereen een fijne dag .

11. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Hallo allemaal,

Ik heb ook het mamma topic gevonden ;) Ik zal proberen of ik het een beetje kan bijhouden :oops:
    Lijkt me toch een gedoe die borstvoeding als ik jullie zo allemaal hoor. Maar wel bijzonder hoor! Ik vind het nog steeds jammer dat ik het niet kan geven. Maar gelukkig gaat het hier wel goed met de fles :)

12. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Gaat goed hoor...zware nacht gehad weer dus heb gewoon geen puf te reageren.... sorry meiden!
    Zit te wachten tot Lindsey gaat slapen zodat ik ook ff een uurtje kan slapen....tot snel :)

13. simalex

simalex Bekend lid

Goedemiddag dames.

Mijn man is weer lekker 3 dagen vrij, dus dan houdt ik wat tijd over. En Yildou heeft vanacht van 12 tot 5.30 geslapen, dus dat is ook weer heerlijk! Vanmorgen heeft Alexander haar overgenomen (ze is elke ochtend tussen 8 en 11 ontzettend wakker met veel krampjes, dus dan houd ik haar constant bij me, omdat ze begint te brullen als ik haar neerleg!) en ik heb boodschappen gedaan. Lekker om er even uit te zijn. Alleen was het wel superdruk in de winkel, iedereen heeft blijkbaar hetzelfde moment uit gekozen om boodschappen te doen.
    *tip: 3 pakken pampers 50 st. (vanaf mini) voor ongeveer 25 euro bij de etos*
    Dus hij is met haar in de draagzak gaan wandelen met de hond en heeft ook nog ons huis helemaal gepoetst! Hoezo een supervader?

Rachel: Hopenlijk kun je even lekker weer bijslapen. Hoe gaat het nu met het voeden van Lindsey? Hou je het kolven nog een beetje vol?

Amilah: Kun je geen borstvoeding geven vanwege je medicijnen? En hoe gaat het verder met je dochtertje?

Jingels: Ik vond het dubbel toen mijn kraamzorg wegging. Aan de ene kant was ik wel weer aan een beetje privacy toe en aan de andere kant, moet je gelijk alles zelf weer bedenken. Maar in ieder geval veel succes morgen.

Tassie: Je kunt ook jezelf met Dylan wegen en dan je eigen gewicht eraf trekken, dan heb je toch een beetje een houvast qua groeien of niet. Maar vertrouw op je gevoel! Veel plezier met wandelen. Moeilijk heh om jezelf rustiger te houden terwijl je je goed voelt. Dat is echt een valkuil bij mij!

Erica: Heeft Tessa misschien een regeldagje gehad? Of een sprongetje? Gaat ze wel lekker slapen in de kinderwagen? Dat is superveel wandelen dan... En wij hebben hier ook ongeveer zooooooveeeeeel foto's. Ik zal ze weer eens even op de website en in mijn album zetten.

Assepoester: Yildou heeft al een poosje maatje 56 aan hoor, zoveel kleertjes van 50 heb ik nou ook weer niet. Maar je ziet dat maatje 56 steeds beter zit en haar pyamaatje van 50 zit nu best wel strak... Vind het bijna zonde om deze kleertjes al aan de kant te moeten leggen... *help... ze wordt GROOT*

Groetjes Simone

14. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Ja idd door de medicijnen mag ik geen borstvoeding geven..Met Ameera gaat het hartstikke goed. Ze huilt best wel weinig, kijkt al veel om haar heen. Het is echt genieten zo'n klein lief meisje..
    Met Yildou ook alles ok?

15. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Heej meiden,
    Nou ik heb jullie weer gevonden hoor.
    Hopen dat ik het allemaal kan volgen.

Heb heel wat terug te lezen zie ik.
    Dus dat ga ik maar is ff doen strakkies.

Alles goed met jullie en de kids?

Met Jørre gaat alles prima.
    Hij doet niet anders dan slapen.
    Tussendoor even eten en poepen.
    Erg rustig en tevreden mannetje.

16. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    ff snel, ik kopier dit even heb het ook in de lounge geplaatst hoop dat iemand me kan helpen

Wie kan mij helpen? Ik geef nu afgekolfde bv en friso voeding om en om.
    Nu moet ik volledig overgaan op friso (bv gaat niet meer) maar op de verpakking staat dat zij (baby's tussen de 3,5 en 5 kg) 5 voedingen per dag moeten van 150 ml water en 5 schepjes....

Maar dit zou betekenen dat ze om de 5 uur een voeding krijgt terwijl ze om de 3-4uur komt.... Dan krijgt ze toch teveel voeding als ik die 3 uur aanhoud... Moet ik haar dan minder geven bijvoorbeeld 6 of 7x 120 ml? Ze komt overdag gemiddelt tussen de 3 en 4 uur.
    Alvast bedankt voor het antwoorden.

Ps kolven lukt niet meer omdat ik aan de ene kant een borstontsteking begin te krijgen en aan de andere kant kolf ik onvoldoende (wat ik kolf krijgt ze uiteraard zolang mogelijk)

Alvast bedankt voor het antwoorden want ik kom er echt ff niet uit...

17. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ik ontdek net dat friso een telefoon nummer heeft dus ga meteen bellen!

18. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    He mede mama's

zo eerste nacht overleeft :) ze is 1 keer gekomen om 3 uur en daarna om 7 uur om te drinken. Ik heb toch wel mijn wekker gezet om te voeden want ik vind het echt nog te klein om meer dan 8 uur of zo niet te drinken en mijn VK zei overdag max 4 uurtjes en 's nachts 5 uurtjes vooral omdat ze nog zo klein is.

Ik heb ff een vraagje hoe doen jullie dat met bv. Doen jullie borst 1 laten drinken tot ze klaar zijn en dan trootstiet aanbieden. Of 1 tiet aanbieden na 10 minuten loslaten en dan andere leeg laten drinken?

Ik vind het nog ingewikkeld, ze valt na 10 minuten al in slaap bij de eerste borst en heeft 2de borst aanbieden geen zin? Maar moet je dan weer perse gaan kolven nee toch? want ik bied dan bij de volgende voeding natuurlijk de andere borst aan?

Eerste nacht voordat ik naar bed ging, vond ik wel heftig ineens zoveel angst en verantwoordelijkheid. Ff een traantje gelaten maar nu gaat het wel weer.

Zo en ik had haar ff verkeerd aangelegd auw :confused: wat een pijnlijk ervaring. Hebben jullie nog middeltjes tegen kloven?

Ik zal snel alles bijlezen en antwoord teruggeven.

19. simalex

simalex Bekend lid

Hey Rachel,

Ik heb even zitten rekenen voor je.
    Lindsey zou 5 x 150 ml per dag moeten hebben = 750 ml per 24 u.
    Dus ik zou die 750 ml + 25 schepjes klaar maken en verdelen over
    - 6 voedingen = 125 ml per voeding
    - 7 voedingen = 107 ml per voeding
    Je mag geloof ik die flesvoeding 24 u in de koelkast bewaren, dus ik zou dat gewoon per dag doen en dan 110 ml in flesje gaan opwarmen en als ze dan nog meer dorst heeft zou ik nog eens 20 ml opwarmen. Gewoon laten drinken tot ze niet meer wil toch (max 150 ml natuurlijk)
    Maar misschien verzadigd deze voeding haar wel veel meer dan borstvoeding en komt ze snachts niet zodat je wel uitkomt op 5 voedingen? Dat zou voor jullie echt een uitkomst zijn zo te lezen, volgens mij zitten jullie best wel in een dipje of niet?

Succes. Ben benieuwd wat het telefoonnr zegt... eum, degene die je aan de telefoon krijgt.

Groetjes Simone

20. simalex

simalex Bekend lid

En ondertussen Bibiche ook weer gepost...

Als jouw gevoel zegt dat je om de 5 uren een wekker moet zetten, moet je dat gewoon doen. Jij bent immers de moeder en weet wat het beste is voor je meisje!
    De voorgaande pagina's hebben we ook een discussie over 1 of 2 borsten gehad, dus misschien is het raadzaam om dat even door te lezen. Ik zou haar in ieder geval niet na 10 minuten losmaken van borst 1, maar laten drinken totdat ze zelf loslaat. Eventueel kun je dan verschonen, zodat ze weer goed wakker wordt en daarna borst 2 aanbieden. Let er wel op dat ze in ieder geval 10 minuten aan 1 borst drinkt, want na een aantal minuten krijgt ze pas de achtermelk en die zorgt ervoor dat ze groeit e.d. Als Elenora teveel voormelk krijgt, kan ze daar erg veel krampjes van krijgen en om het uur komen voor voeding omdat ze niet verzadigd is.
    Maar Nemo weet superveel meer van borstvoeding dan ik, dus misschien kun je haar even pb-en.
    En als ze maar aan 1 borst drinkt hoef je de andere niet te kolven hoor. Dat zou je eventueel kunnen doen om de productie omhoog te schroeven of een voorraad aan te leggen voor snachts of als je weggaat. Als Elenora zich aanwent om 1 borst leeg te drinken, past jouw borst zich daar ook op aan om dan om de 6 - 8 uren melk te hebben voor voeding. Anders zou het mooi krom zijn. Slaapt je kindje een keer door, moet je de wekker zetten om na 3 uren slaap je borsten leeg te kolven... ;)

Kloven -> Bepathen of Sudocreme (wel voor voeden eraf wassen met water). En eventueel als het erg pijnlijk is, de eerste 2 minuten aan de andere borst aanleggen, zodat de ergste honger gestild is en ze minder hard zuigt. Wel de borst met kloof leeg laten drinken, anders krijg je stuwing en dat is ook niet fijn.

Succes snachts! Ik vond het de eerste week ook best eng, om volledig verantwoordelijk te zijn voor je kindje!

Zo... ik lijk best al een ervaren moeder, zoveel adviezen kan ik ineens geven *glim*....

Groetjes Simone

Deel Deze Pagina