Mei 2007 mama's

Discussion in 'De mama's' started by simalex, Apr 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

@chantal pfff dat is wat met je auto zeg, maar alles is weer gefixt dus je kan weer karren ;)

Uhh hilversum zijn we geweest jah, maar dat overdekte centrum hebben wij niet kunnen vinden hahaha ;) dus zijn we door gereden naar Utrecht. ook Hoog catherijne was moeilijk te vinden pffff lekker topografisch aangelegd nietwaar ;)

Wat een leuke foto's allemaal zeg jeetje! allemaal mooie beebjes die mei babys

@Jingels leuk he zon dagje... Joaquin is ook niet echt in zijn hummetje heeft momenteel krampjes en manlief is hem maar aan het troosten maar echt niets lijkt te werken zo sneu is dat joh

@Simone ja ik denk dat jij idd de eerste bent wie weer aan de bak mag, maar af en toe neig ik er ook wel heeeeel erg na hoor ;)

@bibiche hahaha idd gewoon ja nee en amen zeggen en de deur weer achter je dicht slaan, maar wel onthouden wat je gezegd heb voor de volgende keer anders val je door de mand hahaha ;)

@Tigger zie je dat ze toch de schade vanzelf weer helemaal inhaalt niet waar....

Pfffffffff hellup wat kunnen we doen aan die krampjes zeg... van alles al geprobeerd maar hij schreeuwt echt de hele buurt bij elkaar... snik snik

2. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    @Simone: wat is het toch een knappe meid!
    @Chantal: fijn dat je auto weer gemaakt is.
    @Bibiche: je hebt er alles aan gedaan met de BV, we hebben allemaal gelezen dat het een lijdensweg voor je was, en dan ook nog je opa en oma erbij. Je kan trots op jezelf zijn hoor, je hebt het prima gedaan! En je meisje doet het nu toch ook goed, bovendien heeft ze niets aan jouw schuldgevoel, kindjes voelen dat. Blij zijn voor je kindje!
    @Onzewonder: het is zo zielig....

Nouja hier ging het 2 uur riedeltje gewoon door..... :x , maarja je doet er niets aan. Menno heeft hem net een flesje gegeven, en daarna heb ik hem in bad gedaan. Zelfs met aankleden was het brullen met de hoofdletter B. Toen heb ik hem voor de verandering maar even aangelegd, pakweg 10 minuutjes dronk 'ie en toen was hij vertrokken.
    God, wat een dag....mag ik dat even zeggen.... ben wel blij dat ik tussendoor even de vloer heb gedweild, is het voor mijn gevoel toch geen nutteloze dag geweest ;)
    Nu maar even House kijken.

3. Tigger

Tigger Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    2,803
    0
    0
    Oh Chantal, gelukkig is de auto weer gemaakt, wat een avontuur zeg!

Onzewonder, arme Joaquin.. Krampjes zijn vreselijk. Tja wat kun je doen? Badje? Op zijn buikje op je arm leggen, masseren? Ik noem maar wat hoor. Sterkte..

Jingels, Uiteraard mag je dat zeggen! Oh dat zijn pittige dagen.. Je wordt echt geleeft zo'n dag... Hopelijk valt het vannacht wel mee. :(

Nou fijne avond allemaal! Ik ga afsluiten!

4. Niet meer actief

Yeps ga zo met hem in bad denk ik ;) en heb hem ook Venkelthee gegeven een beetje, maar dat lees ik op en site dat het goed is en dan weer op een andere site van niet pffff nou ja hopelijk kan 1x geen kwaad niet waar ik ga ook afsluiten

Knuffel

5. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

Aug 26, 2006
    1,383
    0
    0
    chantal: fijn dat je auto weer gemaakt is, inderdaad handig dat hij automonteur is geweest.

@ onzewonder: dapper zeg dat jullie eerst in H'sum en vervolgens in Hoog Catharijne wilden winkelen, beide rampscenario's, zeker op koopavond :)

@ jingels: ik hoop dat je vannacht een beetje rust hebt om bij te komen

@ stuitbaby mama's: jullie kindjes mogen niet gemeten worden toch, ivm de heupjes? Kan ik dan ook niet beter bij het volgende CB bezoek dit achterwege laten?

iedereen een goede nacht gewenst!

6. Assepoester

Assepoester Bekend lid

Jul 24, 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Ik ga ook afsluiten, morgenochtend gaan we uit logeren bij mijn schoonouders. Hopelijk gaat het goed, want ze is al een paar dagen wat van slag. Gedoe ook allemaal...

Ik had inderdaad ook begrepen dat stuitkindjes niet gemeten mogen worden en in het ziekenhuis is het ook niet gedaan. Maar toen ik het meldde bij het cb zei ze dat het niet erg was. Daar is ze nu dus de afgelopen 2 keer wel gemeten.

Allemaal alvast een prettig weekend toegewenst en tot zondag.

7. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

Aug 26, 2006
    1,383
    0
    0
    goedemorgen,

Ik heb voor het eerst Emma 's avonds nog wakker moeten maken voor haar laatste voeding. Ik had haar na de voeding van half 8 in bed gelegd, normaal wil ze 's avonds elke 2, uiterlijk 3 uur drinken, maar nu sliep ze om 11 uur nog! Het leek mij wat onwaarschijnlijk dat ze van half 8 tot de volgende ochtend 6 uur zou doorslapen, dus heb haar toen toch maar wakker gemaakt.
    Toen heeft ze geslapen tot half 6. Straks gaan we op de koffie op m'n werk, er is iemand jarig, ik moet alleen wel haar schema wat omgooien, maar dat liever dan dat ik tijdens de koffie moet gaan voeden.

Ik heb net een echo afspraak gemaakt voor 5 september, dan is ze 3 mnd geweest. (ik nog denken: hoezo 3 maanden? er is een mei-mama die gisteren al haar echo had..... stom! :rolleyes: Sabrina is natuurlijk al in april geboren en was gisteren dus precies 3 maanden, gefeliciteerd nog Assepoester :whistle: )

8. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,509
    0
    0
    Pfff meiden ben zo moe wat een rotnacht. Ze had om 18.45 uur goed gedronken en toen viel ze in een diepe slaap. Rond 23 uur haar de fles aangeboden maar ze dronk maar 70cc. Toen begon het 3.30 uur (50cc) 6 uur (90cc) en om 8.30 eindelijk haar fles leeg. Pff volgens mij heeft ze last van haar 8 weken sprongetje :( Ik ben echt doodmoe.

Ik moet haar nu 150 cc geven maar volgens mij krijgt ze dat niet elke fles op.

Wanneer stap je eigenlijk over op friso comfort? Ik merk dat ze vaak perst en maar 1 keer per dag poept. Of moet ik nog even afwachten met het wennen aan kv? Ze drinkt nu 2 weken alles kv.

9. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    @Assepoester: mij is verteld, aangezien ze niet weten of de heupkom goed is, de beentje niet gestrekt mogen worden... ( doen ze met krampjes ook, en met luier verwisselen ook maargoed...) en daarom dus niet meten totdat de foto uitsluitsel heeft gegeven.

_Jelte calling_...

10. MarieLize

MarieLize Actief lid

Jul 16, 2006
    431
    0
    0
    Wat een ontzettend schattige baby's zeg, al die foto's! Om op te vreten...

Ff ter verduidelijking: toen ik zei dat Veerle haar speeltjes vastpakte bedoelde ik niet dat zij ze zelf kan oppakken. Maar als ik ze haar aangeef, dan pakt ze ze (onbeholpen) vast en probeert ze in haar mond te stoppen. En daar kijkt ze dan goed scheel bij, echt lachen om te zien. Anyhow: Ik heb misschien onbedoeld de indruk gewekt dat ze meer kon dan ze kan.

Da's nog eens een goeie tip, Chantalk. Ik zit met Veerle een beetje met haar voeding in m'n maag (eeeh? rare beeldspraak) want ze komt nog steeds voor haar nachtvoeding, en dat terwijl ze overdag al 5 x 150 krijgt aangeboden. Voorlopig groeit ze nog steeds meer in de lengte dan in gewicht maar ze krijgt best veel voeding binnen. Dus ik ga haar nachtvoeding voortaan met 3 schepjes maken. :-$

Bibiche: Balen dat je zo moe bent...
    Wat je eerder vroeg: Veerle is 's avonds nog steeds wel eens onrustig en huilerig, ik loop dan naar boven en blijf een kwartiertje ofzo bij haar, om haar te pinken tot ze suf genoeg is en alleen in slaap kan vallen. Ze neemt helaas geen speentje. Als dat echt niet werkt dan neem ik haar uiteindelijk mee naar beneden en laat ik haar bij mij op schoot slapen, of leg ik haar na een half uurtje weer in bed. Maar wij halen haar alleen als laatste "redmiddel" uit bed, dat is nog maar een paar keer gebeurd. Ik maak ook wel eens gebruik van het huiluurtje om haar eerder uit bed te halen en in bad te stoppen. Daarna haar flesje en ze slaapt dan meestal heel goed in.

11. MarieLize

MarieLize Actief lid

Jul 16, 2006
    431
    0
    0
    M'n wijzigingen van gisteren zijn foetsie? Dan ff opnieuw, iemand heeft denk ik een oude lijst naar voren gehaald. Hm, misschien valt hij beter op alstie in een quote staat...Dit is iig de meest recente lijst:

8 april 07 ~ Yildou Reanne ~ Simalex (24) ~ 35,2 w ~ 2635 gr, 47 cm ~ (25 juni) 4850 gr ~ 54,5 cm
    12 april 07 ~ Sabrina Alyssa ~ Assepoester (27) ~ 38,3 w ~ 2840 gr, 47 cm ~ (5 juli) 4715 gr ~ 57,5 cm
    24 april 07 ~ Lindsey Eline ~ Rachel (22) ~ 38 w ~ 3320 gr, 51 cm ~ (22 juni) 5434gr ~ 60 cm
    25 april 07 ~ Bono ~ mama1986 (20) ~ 37.6 w ~ 3890 gr, 51 cm ~ (datum ...) ...gr ~ ...cm
    25 april 07 ~ Mareno ~ Jesie (26) ~ na ... w ~ 2410 gr, 46 cm ~ (datum ...) ...gr ~ ...cm
    30 april 07 ~ Josh David Dash ~ Goddess (18 ) ~ 38.3 w ~ 2880 gr, 50 cm ~ (23 mei) 3840 gr ~ 52 cm
    1 mei 07 ~ Veerle ~ MarieLize (36) ~ 39,5 w ~ 3015 gr, 48 cm ~ (datum 5 juli) 4730 gr ~ 58.5 cm
    2 mei 07 ~ Dylan ~ Tassie (32) ~ 38,5 w ~ 2996 gr, 45 cm ~ (5 juni) 4115 gr ~ 52 cm
    2 mei 07 ~ Tessa Elise ~ Erica (31) ~ 39.5 w ~ 2990 gr, 49 cm ~ (5 juli) 4950 gr ~ 56 cm
    3 mei 07 ~ Emma Johanna Elisabeth ~ Tigger (26) ~ 38.2 w ~ 3525 gr, 51 cm ~ (27 juni) 5130 gr ~ 57 cm
    5 mei 07 ~ Bram ~ Mariska (32) ~ 39,2 w ~ 3435 gr, ... cm ~ (datum ...) ...gr ~ ...cm
    7 mei 07 ~ Luca ~ Diana (...) ~ 41+4 w ~ 3730 gr, 51 cm ~ (datum ...) ...gr ~ ...cm
    8 mei 07 ~ Sven ~ Nemo (24) ~ 39,6 w ~ 4120 gr, 54 cm ~ ( 3 juli) 5920 gr ~ 63 cm
    8 mei 07 ~ Fedor-Jelte Laurens Sietze ~ Jingles (30) ~ 39,5 w ~ 3442 gr, 53 cm ~ (3juli) 6230 gr ~ ... cm
    8 mei 07 ~ Ameera Yakubu ~ Amilah (25) ~ 38 w ~ 3000 gr, 48 cm ~ (1 juni) 3840 gr ~ ... cm
    11 mei 07 ~ Steven Nicolaas Jan ~ Liefzonnetje (30) ~ 38,4 w ~ 3605 gr, 54 cm ~ (10-7) 6200gr ~ 61cm
    13 mei 07 ~ Elia Ruben Matteo ~ Bianca (32) ~ na 38,3 w ~ 3160 gr, 47 cm ~ (2 juli) 4375 gr ~ 53 cm
    13 mei 07 ~ Kynan ~ Female (22) ~ na ... w ~ 3045 gr, 49 cm ~ (datum ...) ...gr ~ ...cm
    14 mei 07 ~ Jørre ~ Silvie (34) ~ 40,6 w ~ 4620 gr, 54 cm ~ (5 juli) 7010 gr ~ 61,5 cm
    14 mei 07 ~ Belle ~ Chantal (33) ~ 41,4 w ~ 3960 gr, 50 cm ~ (12juli) 5525 gr ~ 59,5 cm
    16 mei 07 ~ Elenora ~ Bibiche (27) ~ 39,6 w ~ 3115 gr, 50 cm ~ (datum ...) ...gr ~ ...cm
    16 mei 07 ~ Lars ~ Alida (23) ~ 38,3 w ~ 3010 gr, 48 cm ~ (26 juni) 4400 gr ~ 53 cm
    19 mei 07 ~ Lars ~ Oek Oek (25) ~ 40 w ~ 3960 gr, 51 cm ~ (datum ...) ...gr ~ ...cm
    23 mei 07 ~ Emma Elisabeth ~ Emmetje(32) ~ 39,2 w ~ 3290 gr, ... cm ~ (9 juli) 5050 gr ~ 55 cm
    25 mei 07 ~ Luca ~ Chantalk (25) ~ 39,3 w ~ 3332 gr, 50 cm ~ (5 juli ) 5350 gr ~ 59 cm
    26 mei 2007 ~ Joya ~ Moppies (35) ~ 41, 3 w ~ ... gr, ... cm ~ (datum ...) ...gr ~ ...cm
    6 juni 2007 ~Kaylie ~ Babymei (24) ~ 42 w ~ 3480 gr, 50 cm ~ (11 juli) 4280 gr ~ 55 cm
    9 juni 2007 ~Joaquin~ Onze wonder (24) ~ 41 w ~ 3780 gr, 53 cm ~ (11 juli 2007) 4650 gr ~ 57 cm

Geboren:
    21 meisjes 18 jongens
    Geboortegewicht en lengte
    Huidige gewicht en lengte

12. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,727
    0
    0
    volgens mij heb ik het laatst geqoute
    sorry marielize

13. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,727
    0
    0
    we hebben al lang niet meer gehoord van Amilah
    of is ze op vakantie?

14. Silvie

Silvie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    3,910
    0
    0
    Woerden
    Mogguh meiden,

Ik kan jullie niet bijhouden hoor.
    Als ik bij ben en wil posten wordt 1 van de kids wel weer wakker, wil eten, schone broek en ga zo nog maar ff door. Ze liggen nu allebei in bed, dus hopelijk ....

Wat een mooie lieve kindjes heb ik weer gezien zeg op de foto's.

Ik ook ff een foto met mn 2 kids .

Heerlijk genieten he van onze mei (april, juni) kindjes. Ze gaan echt met sprongen vooruit he
    Jørre heeft afgelopen 2 dagen last gehad van een sprongetje, maar is er weer uit geloof ik. Hij heeft nu zn handjes ontdekt en ligt lekker te babbelen. Ook in de box heeft hij het nu meer naar zn zin.
    Het doorslapen gaat (gelukkig) ook steeds beter. Hij slaapt nu van 23 tot 6.

Ik wilde nog reageren op jullie, maar moet ff terug lezen hoor ..
    Ben de helft (alles eigenlijk, lang leve de zwangerschaps dementie die nog lang niet verdwenen is) al weer vergeten.

15. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,727
    0
    0
    wat een leuke foto
    wat een schatjes

16. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

Aug 26, 2006
    1,383
    0
    0
    zo, wij zijn weer terug van een lekkere wandeling incl koffie met gebak ;)
    Mijn halfzus had gisteren een hele tijd last van hevige pijnen van de rug naar de buik, best heftig op je '2e' dag vd zwangerschap, gelukkig is het vandaag weer over en heeft ze maandag al een afspraak bij de vk, ze had nl zich verrekend bij de dokter wat betreft de laatste menstruatie, dus ze werd 4 weken verder genoteerd :) Ze hebben de afspraken maar laten staan (vk + echo) dus ze heeft lekker vroeg ook een echo. Zo doe je dat dus :D

@ silvie: leuke foto zeg, van je 2 kids. Fijn dat het met Jorre zo goed gaat en dat hij lekker doorslaapt! Het lijkt me overdag best wel aanpoten met 2 kleintjes.

@ jingels: dan zal ik volgende keer op het CB ook wel even hardop de vraag stellen of Emma in afwachting op die echo wel haar beentjes gestrekt mag hebben, al was het alleen maar om daar even de heupjes ter sprake te brengen ;)

@ over de meibaby's lijst: is het handig om bovenaan de lijst de datum van de laatste aanpassing te zetten of bijv een aparte meibabylijst topic aan te maken waar we alleen de lijsten plaatsen? dan weet je zeker dat je de meest recente lijst quote?

17. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

Aug 26, 2006
    1,383
    0
    0
    tigger, had jij niet een tig aantal pagina's terug een aantal links waar je o.a. voor € 2,50 een minialbum kunt maken? ik kan het niet meer terugvinden.
    En waar komen jullie canvasdoeken vandaan? (die van tigger bij www.babyposter.nl, en de rest? )

18. MarieLize

MarieLize Actief lid

Jul 16, 2006
    431
    0
    0
    Of toch in de quote laten staan? Ik quote hem wel maar haal de quote code weg waardoor het een "gewone" post is geworden. En als echte quote valt hij beter op tijdens het bladeren door de pagina's, door dat witte kader erom heen. Ik heb wel vaker gemerkt dat een wijziging wordt gemist en dat daarvoor in de plaats de laatste lijst die nog in de quote code (dus het witte kader) staat, wordt gebruikt. Dat valt dus echt meer op.

Uhm, is dit te volgen? ik zit nogal te hannesen met de uitleg, geloof ik. :D

En Emmetje, was dat niet "mijnalbum.nl"? Ik gebruik zelf google, die is gratis als je een gmail account hebt.

http://picasaweb.google.co.uk/home
    Je kunt hier een gigabyte aan foto's plaatsen.

19. Silvie

Silvie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    3,910
    0
    0
    Woerden
    @Emmetje, op de 2e dag al zo'n last van alles .. haha, dat word nog wat dan .

Het is idd flink aanpoten zo met 2 kids nog in de luiers. Tis hier net een fabriekje. Luier Britt, luier Jørre, Britt eten, Jørre fles, Britt in bed, Jørre er weer uit.

En wat denk je van de deur uitgaan ... heb bijna een aanhanger nodig .. haha ..

IK ga ook is opzoek naar die albums, vind het wel leuk

20. Silvie

Silvie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    3,910
    0
    0
    Woerden
    @Emmetje, op de 2e dag al zo'n last van alles .. haha, dat word nog wat dan .

Het is idd flink aanpoten zo met 2 kids nog in de luiers. Tis hier net een fabriekje. Luier Britt, luier Jørre, Britt eten, Jørre fles, Britt in bed, Jørre er weer uit.

En wat denk je van de deur uitgaan ... heb bijna een aanhanger nodig .. haha ..

IK ga ook is opzoek naar die albums, vind het wel leuk

Share This Page