Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Ik ben half surinaams en half nederlands. Ik vind het ook erg lekker allemaal. Heb nu de griekse keuken ontdekt en dat vind ik ook erg lekker en Erik kookt vaak italiaans. Maar ik vind snert en stampot ook heel erg lekker.

2. Niet meer actief

Ik mijn mandje opzoeken. Weltrusten iedereen!

Liefs Nathasja

3. Niet meer actief

Ow ja de snert kan er hier ook wel in hmmmmm heb nog een blik staan heiro ;)

Half Surinaams ahaaaaaa dus ik moet jou inhuren :)

4. Niet meer actief

Dat kan hoor :D

5. Niet meer actief

hahaha deal! wanneer kun je ;)

Ik ga ook zo lekker snurken want morgen oet ik me energie in het stappen steken ook :) dat word een lange avond/nacht hihi....

Toedelssssss

6. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Goedemorgen lekkerbekken

Heerlijk van half 1 tot half 8 geslapen. Toen ik wakker werd lag Tessa gewoon wakker met big smile haar hand te bestuderen. Dat is nou een leuk begin van de zomerse dag.

Fijn weekend allemaal, geniet van het zonnetje!

7. Niet meer actief

@Erica, nou bij ons is de tweede nacht iets onrustiger verlopen ;) Joaquin kwam vanaf de laatste voeding om kwart over drie en nu om kwart voor zeven weer :) en nu ligt meneer weer heerlijk in zijn bedje te knorren.

Net gekolfd bij elkaar 75 cc viel weer tegen dus.... kijken wat de dag vandaag gaat brengen niet waar....

Ga me zo maar douche en aankleden en kijken wat we vandaag allemaal gaan doen....

8. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    goeiemorgen,

ben nog niet helemaal wakker...

Emma heeft van gisteravond half 10 tot vanochtend 5 uur geslapen, lekker lang dus. Alleen begon ze om 7 uur alweer te huilen en had ze toch weer honger (ze had ook niet zo lang gedronken om 5 uur). Mijn man was zich ondertussen aan het klaarmaken om naar z'n werk te gaan, dus tussendoor niet geslapen. Nu is ze alweer wat onrustig. Ik hoop maar dat ze toch nog een paar uur doorslaapt en haar ritme weer vindt.

.gaaap .. neem nog maar even een kopje koffie (caffeïnevrij ivm bv, dus of het echt helpt.. we gokken maar op het placebo effect ;))

9. simalex

simalex Bekend lid

Goedemorgen iedereen,

Ik weet niet hoe lang dit berichtje wordt, ik krijg namelijk zo visite. Mijn ouders gaan op vakantie en die komen nog even dag zeggen. Dus vandaar dat ik al zo vroeg uit de veren ben en helemaal geinstalleerd zit achter de pc!

Onzewonder en Tassie: Jullie weten de pagina's wel vol te kletsen zo hoor! Eerlijk gezegd ben ik ook niet zo'n keukenprinses. Ik kan inmiddels wel een behoorlijke maaltijd koken (dus dan is het vlees niet verbrand of rauw en de aardappels niet aangebrand en de groente overkookt), maar een paar jaar geleden.... was ik echt een ramp. :oops: Oefening baart kunst zullen we maar zeggen. Maar mijn man vind het leuk om te koken, dus die doet het meestal. Op voorwaarde dat ik dan weer het meeste in het huishouden (+ vaatwasser vullen) en was doe. En de hond en Yildou doen we samen. Goed verdeeld nietwaar?

Emmetje: Drink jij alleen maar cafvrije koffie? Ik drink zo'n 1 a 2 bakjes per dag (volgens mij is het max. 4?) Merk je dat het helpt met krampjes? Ik help je hopen op het placebo effect. Emma heeft trouwens best lang geslapen toch? Toch zo'n 7,5 uur! Kun je die laatste voeding niet wat later geven? Ik hoop dat ze weer vlug in haar ritme zit.
    Yildou is nu trouwens helemaal gewend aan de slaapzak en slaapt van ongeveer 23 u tot 8 u dus dat is riant. Zolang ik haar armpjes maar naar beneden onder de dekens stop en dan strak instoppen....

Onzewonder: Weer een gebroken nacht dus. Wat dat kolven betreft, Assepoester heeft in het begin moeten kolven om de productie op te schroeven en die had daar een schema voor. Volgens mij was het:
    1 minuut kolven, 1 minuut rust
    2 min kolven, 1 min rust
    5 min kolven, 1 min rust
    en dan de andere kant? Maar anders zou je even terug moeten zoeken in dit topic (staat vrij in het begin dacht ik). Ik heb trouwens de zelfde kolf. Wat een herrie maakt ie heh?

Erica: Wat een heerlijke nacht! En een lekker begin. Ik wordt ook elke morgen begroet met een gulle lach! Daar sta je dan met je slaperige hoofd, ongepoetste tanden, afgezakte onderbroek ;) Wat een heerlijk begin van de dag nietwaar?

Yildou begint steeds meer te brabbelen en heeft echt haar handjes ontdekt. Vanmorgen pakte steeds de randjes van haar jurk. Twee handjes naar elkaar toebrengen en dan samen (met jurk) omhoog richtig haar mond. Alleen was het jurkje daar niet wijd genoeg voor. Maar t was zo'n schattig gezicht! Ze keek er echt heel geconcentreerd bij en ik maar lachen *zwijmel*
    En volgens mij betekend ''ggggkkvvvieuw' in het baby dat ze me lief vindt. Yildou zegt dat heel vaak als ik bezig ben met verschonen en ze lacht er dan heel lief bij! :D *zwijmel, zwijmel*

Maar ik zal nog eens even een beetje opruimen en spulletjes klaarpakken voor vanavond. We gaan gezellig bbq-en bij vrienden, ter ere van zijn verjaardag. Bij het water, dus de anti-mug moet maar mee!

Tis trouwens heerlijk warm buiten, maar wel erg bewolkt hier (Friesland).

10. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Zo ik heb gelukkig een lekker nacht gehad. Laatste fles om 21.30 uur en ze kwam om 5.45 uur pas weer :) Dus mama ook uitgerust. En dat zonder bakerzak want die had ze ondergespuugd :)

Ik ben ook geen keukenprinses en geniet ook echt niet van het koken maar dat komt omdat ik ook echt geen idee heb wat ik dagelijks moet gaan koken.

Ik hoop dat vandaag zonnetje gaat schijnen want dan kunnen we lekker in de tuin zitten. Het is nu nog wel frisjes buiten vind ik.

@emmetje: ik dronk ook altijd 2 kopjes koffie en kleine glas cola tijdens bv
    @onzewonder: balen joh dat je minder kolft maar inderdaad zoals de andere meiden zeggen, veel en kort kolven.
    @simalex: heerlijk joh als je kleintje ineens meer kan, zo schattig is dat.

11. simalex

simalex Bekend lid

Onze wonder: dit berichtje bedoelde ik. Ik had het dus niet helemaal goed met het schema.

Bibiche: Wat een heerlijke nacht! En dat zonder bakerzak! Ik hoop met je mee op een zonnetje!

12. Niet meer actief

@simone Thanks voor het schema ga het eens opschrijven hiero... en inderdaad een pokke herrie maakt datding... we zijn al aan het bedenken dat we waarschijnlijk een andere kolf gaan aanschaffen of huren wellicht dat het dan beter gaat (waarbij ik allebei tegelijk kan doen)

En koken hahaha volgens mijn zijn er weinig echtee keukenprinsesjes niet waar ;)

wat leuk zeg dat Yildou al echt begint te brabbelen

Hier is het ook bewolkt maar ga zo wel lekker wandelen, want over 5 uurtjes ga ik ook weg hmzzz ik twijfel nog steeds hahahaha... maar ik blijf extra NIET slapen en rij dus vannacht nog effe terug van oost naar west hahahaha pffff

@Bibiche YEAHHHHHHH applausje voor je meisje! zie je af en toe van die nachtjes is al top niet waar ... want je komt dan weer helemaal bij lijkt wel ;)

13. Niet meer actief

Goedemorgen meiden,

Simalex; Ik vind het een goede verdeling. Iedereen heeft zijn ding waar hij goed in is en wat hij/zij leuk vind en daar moet je van genieten. Hier is het ook lekker warm, maar ook bewolkt. Ik woon in Almere. Veel plezier met de BBQ en een fijne vakantie voor je ouders!

Onze wonder; Wat vevelend dat je weer een gebroken nacht hebt gehad. Je zult zien het komt allemaal goed. Veel plezier met wat je gaat doen vandaag.

Bibiche; Wat lekker dat je een goede nacht hebt gehad! Wij kijken wel eens op wat eten we vandaag. Staan soms hele lekkere dingen op.

Emmetje; Ik zal voor je duimen dat emma haar ritme vandaag weer vind!

Liefs Nathasja

14. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    placebo effect werkte niet, ben gewoon nog maar even gaan liggen ;) Emma heeft ook nog lekker tot half 12 geslapen.

@ simone: toen ze net geboren was had ik het idee dat Emma wat onrustiger was als ik (m.n. 's avonds) koffie had gedronken, tijdens m'n zwangerschap heb ik thuis ook cafeïnevrije koffie gedronken, dus ik heb dat gewoon in huis. Als ik ergens anders ben, drink ik wel gewone koffie.
    Emma heeft inderdaad wel lang geslapen, geen klachten daarover hoor, alleen normaal slaapt ze na de ochtendvoeding wel 4 uur ipv 1,5 uur wat het vanochtend was. Het helpt trouwens niet haar later de laatste voeding te geven, dat heb ik donderdagavond wel gedaan en toen kwam ze ook om half 6.
    Wat schattig wat Yildou allemaal al kan en doet!

Mijn man is bij ons de kookprins, hij weet echt de lekkerste dingen te maken als hij inspiratie heeft. Door de week kook ik vaak en soms verzin ik ook iets bijzonders, maar meestal zijn het de makkelijke maaltijden.

15. simalex

simalex Bekend lid

Emmetje: Heerlijk dat uitslapen! Goed dat je weet dat Emma onrustig wordt van de koffie, dan kun je er rekening mee houden. Ik hoop dat je morgen weer lekker kunt tukken na de ochtendvoeding!

Tassie: Bedankt!

Onze wonder: Wel het schema van Assepoester nemen heh? ;) Misschien kun je een prof meleda huren bij het hulpmiddelen-uitleencentrum. Als je echt nog even seriues wilt doorkolven, lijkt me dat een goede optie. Heb je de laatste tijd nog wel eens geprobeerd om Joaquin aan te leggen? Yildou heeft ook een poosje erg onrustig gedronken, maar werd daarna weer rustiger. Ik had toen teveel melk, waardoor ze zich vaak verslikte en zij had vaak krampjes (nu nog steeds) onder het drinken. Lekker wandelen vandaag hoor!

Hier zo straks alweer een dikke poepbroek! En stinken! Sorry hoor, maar doe mij maar echte BV-poep, dat ruikt lekkerder!.

16. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Hai hai..

Zow ben weer thuis! :D Ben supertrots op mijn kleine meid. ze heeft het super gedaan. Kwam wel om 5 uur vanmorgen, maar ach, verder alles hetzelfde als thuis. Alleen net even heel hard gehuild toen we thuis waren en ik haar in bedje legde. Maar nu slaapt ze. Dus voor zo'n onderneming niets aan het handje.

Simone, ja dat was ik. Mijn moeder belde net dat ze hem binnen had. Heel leuk zei ze. Je kan hem zo in je portemonee doen. :D Mooi geel plastic omslagje erbj, foto's van goede kwaliteit en de tekst goed te lezen. Ik had een lila achtergrondje en een donkere kleur paars als lettertype.

17. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Ik ga eens even bijlezen.. :D

18. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Iedereen is aan het genieten van het mooie weer?
    Ik zit de Tour te kijken ( soort van verslaving, ik wil niet kijken maar ik moet van mijzelf), en de laptop op schoot.

Ik heb even een huishoudelijke vraag.
    Ik heb een paar weken terug een trui(katoen,wol) gekocht ( toen het zo koud was), en zit daar ( denk ik) een vetvlek in.Ik heb al van alles geprobeerd: op 30 graden wassen, op 40 graden wassen, insmeren met vanisch oxi, insmeren met groene zeep, insmeren met vloeibare ariel. Het gaat er niet uit!
    Ik hoop dat 1 van jullie voor mij de gouden tip heeft.

Vanochtend was ik even met Jelte aan de wandel, en dat valt het me op dat mensen die je eigenlijk nauwelijks kent, je aanhouden voor een prietpraatje, en dan maar te pas en te onpas aan je kind zitten. Ik wil dat helemaal niet!
    Hoe doen jullie dat, of overdrijf ik nu hierin.
    Ik kan me niet herinneren dat ik dat ooit bij een ander gedaan heb, zou niet eens in me opkomen.

Jelte ligt nu boven in bed, lekker onder een lakentje te slapen. Het gaat eigenlijk heel goed.

Negen van de tien keer kook ik, geen verheven dingen, of complete 4 gangen-diners.
    Roti lijkt me wel erg lekker!

19. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Reageer even kort, ben best wel moe. Weekend was geslaagd, alleen gister was ze wat onrustig van het reizen en alle nieuwe dingen. Vandaag was ze weer een engeltje :D
    Ze heeft ook gezellig samen met haar 5 weken jongere nichtje in de box gelegen, was erg leuk om te zien. Filmpje volgt binnenkort op de site ;)

Dank je wel :D

Emmetje: Wij hadden de canvas gekocht bij www.herinneringenoplinnen.nl, 40x40 cm, €28,- incl. verzending.

Onzewonder: succes met het opschroeven van je productie, Simone had al even mijn oude post gequote zag ik ;) Bedenk wel dat ik toen een dubbele elektrische kolf had.

Zo, ga nu even relaxed bankhangen, best wel een heen-en-weer-vliegen-weekend gehad. Even met mannetje knuffelen, hihi.

20. Hoi,
    sorry, had de afgelopen tijd geen zin om te posten (dipje), maar ik heb wel grotendeels meegelezen.

Eindelijk begint er een beetje ritme terug te komen bij Josh, hij houdt het nu vaak 3 tot 5 uur vol tussen de voedingen (wel m.b.v het speentje, het is niet anders).
    Ik schrok me vanochtend helemaal wild, Josh had 10,5 uur tussen de voedingen zitten! (Giga pijnlijke stuwing natuurlijk, doet nog steeds pijn, van die fijne harde klonten in je borst die je niet meer weg kan masseren omdat ze zo hard zijn.
    Ik heb m toen maar wakker gemaakt voor een voeding (nouja, wakkerder), maar zo heel erg honger had hij nou ook weer niet, tijdje gewacht, gevoed, en toen 160 cc afgekolfd (en toen waren mn borsten nog niet eens leeg!). Vandaag was het ritme weer wat verder te zoeken, maar iig eeen stuk beter dan het eerst was! Josh was vandaag een beetje mopperig, had moeite met poepen en last van z'n buikje (ik heb heel veel druiven gegeten ik denk dat het daardoor komt).

In iedergeval gat hier alles wel goed.

Oja, ik ben weer naar het cb geweest, hij weegt nu 5865 gram (625 gram (ofzo) aangekomen in twee weken tijd) en is nu 59 cm. Zijn groei curve is trouwens erg grappig om te zien, er zit geen mooie kromming in zoals het hoort, maar een steile lijn omhoog. :) Dikkertje Dap :) .

Oja bv mama's, hebben jullie er wel eens over nagedacht om moedermelkdonor te worden?
    http://www.moedermelknetwerk.nl/
    Ik zou dit heel graag willen doen, maar helaas rook ik (ik ben zeker de enige die rookt? Ja, ik weet dat het slecht is, daar hoeft niemand me op aan te spreken, dat doe ik zelf al).
    Ik vind het een erg goed doel, sterker nog, vlak na de geboorte van Josh wilde ik dit opgaan zetten in samenspraak met de vk en de kraamhulp, maargoed, het bleek dus al te bestaan.

Oja trouwens, ik heb de prenatal doos opgehaald, en daar zitten bonnen in voor 4 gratis fotoshoots ( 1 x 1-6 maanden, 1x 6-12, 1x 12-18, 1x 18-24).
    Ga ik zeker doen, je krijgt dan een foto gratis en de rest kun je bij bestellen. Nouja, die ene gratis fotot vind ik heel mooi meegenomen!
    En er zitten ook fruit/groente hapjes in (vanaf 4 maanden, hele kleine kans op allergieen) en opvolgmelk.
    Nouja, dan ga ik maar gelijk de lijst afmaken:
    -tijdschrift "party"
    -scheermes voor papa "Titanium", met 2 ero korting op de mesjes.
    - 2x 15 euro korting bij prenatal (bij besteding van 25 euro).
    -info boekjes nutricia
    -nutricia lepeltje
    -nutricio slab
    -id-tag kortings bonnen (handig voor als onze kids wat ouder zijn).
    -info boekje rota-virus

en...verder weet ik het niet meer.

Oja, prenatal heeft nu korting op parasolletjes voor aan de buggy/kinderwagen (nu 10 euro). Dus voor degenen die er nog geen hebben, vlieg naar prenatal!

Jingels: werkt vanish niet? :confused:
    Dat werkt meestal wel, uhm, citroensap in laten weken en het dan uitspeoelen?

Over dat aanraken door vreemden, meestal zit ik daar niet zo mee, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je er soms gek van wordt (van die "vieze"mensen die aan je kind zitten, blergh). Het lijkt me het beste om het gewoon eerlijk te zeggen, maar om eerlijk te zijn durf ik dat zelf niet hoor.
    Ik verzin meestal een smoes, doe iig iets zodat diegene niet de kans krijgt om aan mn hummeltje te zitten ("even kijken of je honger hebt", ""wat is er, je gaat toch niet huilen he?" "Oh, wat zit er op je gezichtje?" "Ja, je voelt je niet zo lekker he? Kom maar bij mama").
    ;) .

Deel Deze Pagina