http://www.borstvoeding.com/kindjeaande ... lapen.html Dit lees ik net. Wat ben ik dan verkeerd bezig zeg! We zitten hier een soort "wedstrijdje" te houden welk kind het langst doorslaapt, wie de meeste tijd tussen de voedingen heeft etc. Dus Josh en ik deden het eerst gewoon goed, hij sliep bij mij, dronk heel erg vaak in kleine beetjes en sliep niet door. Misschien dat hij daarom zo goed groeide? Hmmmm
Goedemorgen allemaal; Goddes; lekker dat Josh zo heeft door geslapen. Is het dipje nu weer weg? Asepoester; lekker dat het weekend geslaag was.Leuk dat ze samen met haar nichtje in de box heeft gelegen. Jingels; Ik zou het gewoon zeggen, maar Dylan laat het ook wel mereken of ie het wel of niet prettig vind en dan zeg ik dat ook wel. Dan kijken ze je aan van hij heeft nog geen willetje, maar dat is echt zo. Tigger; Lekker dat ze het zo goed heeft gedaan. IS verder thuis ook goed gegaan? Dylan heeft ook heerlijk geslapen. hij had zijn laatste voeding om 9 uur. Werd wakker om 5:15 toen gegeten weer terug naar bed en toen werd hij wakker door mij om 9:15 en nu ligt hij ook weer in bed. Verder is echt aan het babbelen met papa. hele gsprekken voeren ze met zijn tweetjes. Ook pakt hij nu zijn speen uit zijn mond en gooit hem ver weg dat is welminder. Ook pakt wel speeltjes aan, maar nog niet gecontroleerd. Misschien nog tot straks en anders een fijne zondag geniet van het mooie weer! Liefs Nathasja
@tassie: mooie weer?! Waar dan hier niet hoor onweer, de net regen en het is grijs @gt: lekker joh dat Josh zo lang kan slapen @jingles: gelukkig raken onbekende nooit Elenora aan maar ik zou er wel wat van zeggen. Lul je maar wat dat ze ziek is of allergisch is en liever geen viezen handen aan haar gezicht . Maar ik lieg er niet om ik zeg gewoon dat ik liever niet heb dat mensen aan haar zitten helemaal onbekenden. Zo gisteren had Elenora nog steeds last van haar sprongetje van 10 uur tot 21.30 uur had ze maar 1,5 uur geslapen en alleen maar in onze armen willen. We hebben wel lekker gewandeld buiten wat ze heerlijk vindt. Merken jullie ook dat ze nu ook echt schrikken van harde geluiden en hierdoor anders huilen. Ik moest keihard niezen en ze schrok daar echt heel erg van. Vandaag gaat het gelukkig beter met haar ze sliep van 21.30 t/m 5.30 uur daarna van 6 t/m 9.30 en vanaf 11.15 uur weer, ze heeft wat in te halen van gisteren denk ik haha. Oh ja ik ga vanavond gezellig naar de musical Grease met mijn mams en zussen, ik heb er zin in.
Bibiche; Hier ook niet meer alleen maar regen en onweer, maar vanochtend was het echt lekker weer. Veel plezier vanavond! Onze wonder; Hoe was het gister? Nathasja
@GT: ik had dat van het doorslapen al eens gelezen. Ik vind het wel een beetje ver gaan. Ik heb Sven soms wel bij mij in bed slapen en dan drinkt hij echt niet zo nu en dan een slokje. Hij doet dan gewoon een poos drinken en dan een paar uur slapen. Ik heb hem dat echt niet geleerd hoor. Als hij wil drinken dan mag hij drinken mooier kan ik het niet maken.
Dag dames daar waren we weer.... gisterenavond wezen stappen met zuslief, maar dat is toch niet meer zo voor mij weggelegd moet k zeggen miste me ventjes heeeeeeelerg! Wat het kolven betreft het begint echt giga pijn te doen ook, en ik zit er wel echt doorheen, ik krijg er nog maar een paar druppels uit per keer, en zit er nu over na te denken om echt helemaal te stoppen, want dit is te pijnlijk en ik geniet er echt niet meer van.... maar ik denk er nog eventjes over na van hoe of wat.. Ga zo en zo de huisarts bellen morgen want volgens mijn hebi k ook spruw aan mijn tepels (zie sinds vandaag witte stipjes op mijn tepel) en die flauwe bosbessensap uhhh joaquin vind het lekker en drinkt het dus op pffff en dat is niet de bedoeling dus ze moeten me gewoon gel gaan geven hoor... dan is hij er ook vanaf.. Joaquin heeft veel last van krampjes, maar we zetten gewoon door en hij ligt nu ook op zijn bedje, want ook daar moeten we de regelmaat weer in gaan nemen want hij is te vaak beneden.... het liefst is hij de hele dag beneden en dat kan natuurlijk niet! @Simalex ik heb daar ook het eea van besteld en het is echt mooi geworden moet ik zeggen..
Morgen meiden.. :d Ga even bijlezen maar eerst even fotootjes spammen! http://i16.photobucket.com/albums/b39/N ... G_5853.jpg http://i16.photobucket.com/albums/b39/N ... G_5867.jpg http://i16.photobucket.com/albums/b39/N ... G_5868.jpg http://i16.photobucket.com/albums/b39/N ... G_5871.jpg http://i16.photobucket.com/albums/b39/N ... G_5856.jpg
@GT; ik heb het ook gelezen, moet eerlijk zeggen dat ik het wetenschappelijk niet onderbouwend vind. Ik kan me voorstellen als je bijv. wiegendood van dichtbij hebt meegemaakt dat het een ander verhaal is. Ik zelf heb geen probleem met het feit dat Jelte niet doorslaapt, maar mensen om je heen tja die maken er een probleem van. Dus in zoverre kan ik me er wel weer in vinden. Jammer dat ook dag/nachtritme niet wordt meegenomen in het hele verhaal, en ook het functioneren van slaap bij kleine kinderen anders is. Nu ben je meteen een boeman als je kind voor z'n 2e jaar doorslaapt bij wijze van spreken. In mijn optiek ( maar wie ben ik ) moeten kinderen gewoon een ritme ontwikkelen en ja dat kan wel een paar jaar duren, en dan nog heb je ochtend en avondkinderen, net als bij volwassenen.... Maar goed, het was wel even een goed stukje om te lezen. @Tigger: mooie foto's!
Jingels heeft last van een must-do tic.. Ik kan je helaas niet helpen met de vlek vraag, ik heb laatst een shirt weggegooid omdat er balneum in zat, kreeg het er niet.. Shirt was nieuw.. Assepoester fijn dat je weekend geslaagd was! GT, ik was je al even kwijt. fijn dat je weer bent! Wow Josh is lekker aan de maat! Super joh! En dat artikel tja... Ik ben het Nemo eens, gaat wel wat ver. Ik heb Emma ook nooit een voeding ontzegt. Als zij eerder komt dan 4 uur, krijgt ze gewoon eten dat was met bv zo, maar dat is nu nog steeds zo. Ik denk dat we gewoon niet meer terug kunnen naar oer-gedrag, dat laat de maatschappij gewoon niet toe. En dat zou ook niet kunnen, want wij leven ook niet meer zo, zoiets heet evolutie.. Wij groeien en veranderen in gedrag en doen en laten en onze kindjes dus ook. Ofwel wij passen ons aan aan datgene wat ons geboden wordt. Dat hoeft absoluut niet positief te zijn, maar wel onvermijdelijk. Ik vind alleen de opmerking dat wij een "wedstrijdje" houden een beetje raar... OW, balen als jezelf ook spruw hebt.. Hopelijk ben je er snel vanaf.. En kleine Joaquin natuurlijk ook! Tassie, ja alles is thuis ook goed gegaan.. Viel me reuze mee eigenlijk... Haha, moet wel lachen om Dylan zijn speen aktie.. Emma doet nu ook al wat dingetjes... Emma lacht nu dus heel veel, begint wat te grijpen, vooral haar kleertjes en trekt ze het omhoog of naar haar mond. Ook als ze mijn vinger vast pakt brengt ze die naar haar mond. Ze gooit beide benen nu in de lucht, kontje omhoog. Ze ligt nu vaak met haar haartjes te friemelen. Ze vind wat achter haar gebeurd interresant en als ze ergens ligt drukt dus haar hoofdje helemaal achterover om te zien wat daar gebeurd.. En optrekken aan je hand tot zitten vind ze helemaal leuk! Op haar buik brengt ze al helemaal haar hoofdje omhoog, incl borst en kan dan van links naar rechts kijken. Het leukste vind ik is dat ze een geluidje maakt: "kgrr" en dan lachen.. Als je tegen haar praat, praat ze dus zo terug, met altijd hetzelfde geluidje, Dus het is geen toevalstreffer. Zo leuk!
@tigger: leuke foto's zeg en wat zit ze al goed zeg @gt: ik heb het artikel ook gelezen maar ik vind tot 3 -4 jaar niet doorslapen wel heel erg lang hoor Ik heb altijd op verzoek gevoed en nu ook als ze maar niet meer dan 1 liter per dag binnenkrijg. En dat ze nu langer doorslaapt is alleen maar heerlijk maar zoniet dan was ik ook gewoon opgestaan en haar de borst/fles gegeven. Ik geef nu kv omdat het niet lukte maar ik had ook liever bv blijven geven a) het is gratis en b) het is veel makkelijker in de nacht dan een fles klaarmaken. Voordeel van kv is dat ze langer doorslapen maar ja ook niet altijd. En dat ze bij ouders in bed moeten slapen of in de kamer is echt niet mijn ding, ik kom dan echt niet aan nachtrust zo. @ow: balen joh dat je spruw hebt? Heb je ook jeuk of pijn? En hopelijk lukt het kolven weer snel. Oh ja ik heb een foto in mijn album gedaan van mijn meissie.
Ik vind het wel heel interessant om jullie meningen te lezen, want ik ben het grotendeels met jullie eens. Maar anderzijds vind ik dat er in het artikel ook hele goede punten staan. Tigger: Mooie foto's! Over dat wedstrijdje. Ik lees het nu net, en het staat er erg bot, maar zo bedoelde ik het niet. Ik bedoelde het meer in de trant van: We hechten daar behoorlijk veel waarde aan. Het was in iedergeval niet beledigend bedoeld, maar als ik het zo terug lees komt dat wel zo over. Mijn excuses. En over "de maatschappij", daar heb je helemeaal gelijk in. We kunnen haast niet terug naar "oer-tijdperk", hoewel ik dat wel graag zou willen als ik dat kon. Wat leuk dat Emma dat al allemaal kan! Wat gaat dat toch snel he? In eerste instantie kunnen ze "niks" en moetje eens kijken wat ze nu allemaal kunnen, zo bijzonder... Geniet ervan! Tassie: Ja hoor,het grootste gedeelte is nu wel weg, nu gewoon lichamelijk wat minder... Wat leuk he? dat gebabbel van die kleintjes! Josh is ook zo'n kletskous, lig vaak helemaal dubbel. Ow: He balen zag dat je spruw hebt, hoop dat jullie er snel vanaf zijn! Josh grijpt nu "bewust" naar dingen (vastpakken gaat nog niet helemaal goed, lees; (plastig)speelgoedje vastpakken en dan per ongeluk recht boven z'n hoofd los laten - hel barst los). Ik probeerde het te filmen, maar natuurlijk hadhij,zodra de camera aanging geen belangstelling meer voor z'n speeltjes. *zucht*.,. kinderen... .
GT, is wel goed hoor. Kon me al niet voorstellen dat je het zo bedoelde.. Ik zou ook meer terug willen naar hoe het oorspronkelijk bedoeld is... Maar dat kan nu eenmaal niet. En dus probeer ik met Emma zo om te gaan, zodat ze straks in de maatschappij mee kan draaien en dat betekent dat ik haar toch meer op dr zelf moet aanwijzen. Hoeveel moeite ik daar soms ook mee heb. Ik probeer er een midden weg in te vinden. Knuffel haar veel als ze wakker is. Maar als ze slaapt dan toch altijd in dr eigen bedje. Natuurlijk wil haar het liefst bij me hebben, altijd vasthouden en bij me dragen, het liefst altijd. Maar dat kan nu eenmaal niet. En om te voorkomen dat ze veel moet huilen omdat ze niet altijd bij me kan zijn en dus veel verdrietig zou zijn en dus niet gelukkig voelt en dat naar mijn mening veel schadelijker is dan wat meer op zichzelf aanwijzen, leer ik haar dat alleen slapen niet erg is. En gezien haar vrolijkheid en ze zelden huilt, ga ik er maar vanuit dat het oke is en dat zij zich daar ook bij neerlegt... Nou ja dat dus.. Mijn mannetje is weer thuis.. Ben helemaal blij.
Hellow nou weer hele mooie foto's allemaal en uhhh ja die spruw hmzzz ik awcht het morgen wel af .... Ik heb er geen jeuk aan, en ook geen pijn aan de tepels, maar mijn borsten helemaal doen pijn! En de tepels doen wel pijn bij het kolven dus ja... Ik wacht het wel af niet waar ... Ik heb het ook gelezen het verhaal voer wiegendood... ja wat moeti k hier vanzeggen... ik kwam vannacht thuis en uhhh er lagen opeens 2 mannen in mijn bed... steef en Joaquin... Joaquin ligt dan op de aankleedkussen met zijn eigen dekentje bij ons in bed, zo rolt hij nergens naartoe en ligt hij dus ook goed... nou ik kon er dus nog maar net bij... maar Joaquin heeft vannacht dus wel doorgeslapen pffff Maar ik wil dit niet dat hij bij ons ligt, want dadelijk went hij eraan en zit ik met de gebakken peren neuhhh daar beginnen we dus niet aan! Ok, af en toe vind ik geen probleem maar elke nacht .... En Joaquin heeft snachts ook een speentje in, en dat houdt hem ook bezig in de nachten wat ook naar zeggen "wiegendood" kan voorkomen... Maar laten we eerlijk wezen, we weten nog steeds nietw aardoor het komt niet waar.....
zo wat hebben wij het druk zeg zondag gaan wij naar een chalet kijken en daar mag je gewoon het hele jaar wonen en dan moet je het post aderes wel ergens anders hebben nou dat kan bij mijn ouders of bij georgies ouders dus das mooi met eva en bono gaat alles super goed vandaag zat georgie met mijn te praten en onze wens was 2 kids en die is gelukkig uitgekomen en dan ook nog eens een meisje en een jongen toen zat georgie naa mijn te kijken en zei ik zou best 4 kinderen met jou willen ik zo haha ja tuurlijk nou hij meende het echt nou ik vind 2 heerlijk en we zien wel met de tijd! ik hoef in iedergeval NIEt te werken en daar ben ik echt heel erg blij om heerlijk 24 u bij onze kids heerlijk zeg want georgie is omhoo gegaan met zijn loon en gaat zo weer naar school toe en als we in zon chalet gaan wonen dan betaalen we ook veel minder dus dat is echt vet beter bono schreeuwt heel vaak en soms schrikt hij er van hij ligt smorgens helemaal boven in zijn beddje en is gek op zijn mamas haar ff aan trekken hihi hij is echt heel veel aan het ontdekken en zo heerlijk is dat! en eva is zo ontzettend lief voor haar broertje ze vind het prachtig als ze de fles mag vasthouden en als ze samen in bad zitten nou ik lees gauw ff alles bij en dan ga ik weer veder moeten nog ff wat doen in dit flatje en morgen komt er iemand voor de waterschade in onze schuur de hele wijk stond blank nou kom snel weer eens reargeren op iedereen! voor iedereen zwaai doei
Tigger: Gelijk heb je hoor! Ik zit nog een beetje in gevecht met mezelf daarover, mn gevoel zegt dat ik hem bij me moet houden, maar mn verstand zegt dan weer wat anders. Nouja, ik zie het wel, ik sta achter beide opties, dus ik doe het dan zeker niet fout. mama: Wat fijn dat alles zo goed gaat!
Goddes; Goed om te horendat het dipje weg is. Lichamelijk ben je ook wel weer snel in orde. Tigger leuke foto's en goed te horen dat alles goed is geggaan Daarmee bedoel ik dan thuis. Mama1986; Lekker dat alles goed gaat. Fijn ook dat je niet hoeft te werken en dat jullie een ander huisje krijgen. Onze Wonder; Er is nog steeds geen aantoonbare reden waardoor er kindjes doodgaan aan de wiegedood. Het lijkt me echt iets heel naars als je dat mee maakt. Liefs Nathasja
@ jingels: sorry, heb geen tip voor je vlek... zal 'ns m'n succesagenda er 'ns op na slaan (daar staat een vlekkentabel in ) @ assepoester: ik heb nu een canvas besteld bij wij.nl, ben benieuwd! @ goddess: bedankt voor je link over BV en de oertijd, ik denk dat juist het voeden op verzoek tegenwoordig het beleid is om terug te gaan naar de natuurlijke bv-behoefte van het kind. Wat dat betreft doen wij het nu al anders dan de vorige generatie. Dat baby's met voeden op verzoek toch uiteindelijk meer tijd tussen de voedingen krijgen, lijkt mij inderdaad een soort evolutie. In Afrikaanse landen worden baby's ook nog continu bij de moeder gedragen, misschien dat ze daar wel vaker drinken? Ik vind het wel mooi om te zien dat kinderen nu hun eigen bv reguleren. Zo heeft Emma nu helemaal zelf het aantal voedingen van 10-12 per dag teruggebracht naar 6-7. Ook het 's nachts doorslapen heb ik niet beïnvloed, dat deed ze ook al redelijk snel. @ tassie: leuk hè, die onderonsjes met papa Emma heeft gisteren met haar papa een liedje gemaakt en gezongen (titel liedje: "mama is lief") @ bibichie: Emma schrikt zelfs van de normale geluidjes zoals het aantrekken van het koordje van zo'n muziekspeeltje. @ onzewonder; ik zou zeker vragen om de mondgel voor de spruw, zeker als jij er nu ook al last van hebt! @ tigger: wat een mooie foto's weer, wat ziet ze er goed uit! Leuk dat ze al zoveel kan, voor je 't weet kruipt ze weg @ mama1986: fijn dat alles zo goed gaat bij jullie! Enne nog maar even onderhandelen over die 4 kids ik ben vandaag met Emma naar m'n moeder en zus geweest (pff, warm in de auto.. arm kind helemaal bezweet ondanks de airco..) Emma heeft zich kostelijk vermaakt met mijn zus, echt heel ontroerend om te zien, een en al lachen en praten deed ze Ook heeft m'n moeder heerlijk van haar genoten. Mijn zus kreeg wel een zenuwpijnaanval toen wij er zaten, dan schreeuwt ze het uit van de pijn. Gelukkig deed het Emma weinig, die zat gewoon door te keuvelen, ben toch wel even met haar de kamer uit gegaan. Ander bezoek van m'n moeder vond Emma al bijna net zo groot als een 1-jarig kind wat bij hun bezoek was geweest.... ok, ze groeit goed, maar dat is ook wat overdreven.. Die vrouw zag trouwens ook direct de scheven heupjes/benen van Emma en dat ze het ene beentje minder beweegt. Ook zei ze dat ze dacht dat Emma er last van heeft. (nou huilde ze wel, maar dat was omdat ze een vieze luier en honger had), de fysiotherapeut zei dat ook al. Toch is Emma een tevreden baby en huilt niet overdreven veel, maar dit soort opmerkingen maken me wel onzeker als ze huilt. Ik ben dan toch bang dat ze pijn heeft vanwege haar heupen, terwijl ze altijd wel een andere verklaarbare reden heeft om te huilen. Toch hou ik het maar even in de gaten. Bij mijn moeder heeft Emma niet geslapen, behalve in de auto, en wou om de 2 uur drinken (ook vanwege de warmte denk ik), je mist dan toch de regelmaat die er thuis wel is. nu ligt ze gelukkig weer in haar eigen bedje te slapen.
Ja ga ik ook doen morgen bij de HA maar die deed vorige week al vaag... maar ik sta er gewoon op morgen want ddit kan zo niet verder..... kolven lukt niet meer..... zon giga pijn aan mijn borsten dus ik moet daar ook iets op verzinnen niet waar... Joaquin hoeft maar met zijn armpje te bewegen richting mijn borst en ik voel de steken al snik snik.... Dus het is niet echt genieten meer als ik hem vast heb of een flesje geef arrrrrrrrg niet leuk! Maar zet door want ik wil natuurlijk wel me ventje knuffelen.... Wat leuk dat het zo goed is gegaan bij iedereen. Nou ik ga er ook weer vantussen knuffel Brigitte
Wat ontzettend vervelend onzewonder, ik hoop dat je snel opknapt. Emmetje, kom maar op met die tip, want die vlek moet eruit. Fijn dat je moeder en zus zo genoten hebben, hopelijk bereik je snel resultaat met de Fysio. Mama1986; fijn dat alles goed gaat. Jelte kwam vandaag ook redelijk vaak. En hij is echt een stuk wakkerder. Vanavond lekker even een uur met hem gewandeld. Hij zit nu echt een heel verhaal naar de lamp te brabbelen als hij gedronken heeft en op z'n buik tegen mijn schouder aan ligt. En maar lachen.... ik lig zelf echt in een deuk om hem. IK zat vanmiddag even mijn fotoboek van de operatie en de eerste paar dagen ziekenhuis door te bladeren, wat is hij gegroeid! Wat een ontwikkeling maken die kinderen door. Wiegendood...ik moet er niet aan denken, en ik wil er ook niet over nadenken, veel te confronterend. Het is net alsof Jelte er altijd al geweest is.... zo'n onderdeel van mijn leven is hij nu. Alles wat babies en kinderen aangaat in de slechte zin van het woord ( wiegendood, kindermishandeling,aidswezen noem maar op), ik kan er gewoon niet tegen, zien of lezen. Erg he? Ik de bikkel, ben echt een watje geworden :-k
Thanks Jingels het komt wel goed hopelijk, heb net lekker met Joaquin in bad gezeten wat is dat genieten zeg... en mijn borsten zwemmen dus ik voel er dan niets van hahaha is ook een oplossing niet waar. Maar gek is dat he dat je de foto's terugkijkt en als je dan nu kijkt naar je kindje het wel een heel ander kind lijkt... zo veranderd en gegroeid.... Ik merk nu wel heel erg op dat Joaquin altijd met zijn handjes (zie de foto onder mijn page staan) dat hij in zon haasjes houding ligt.... zou hij ook altijd zo in mijn buik hebben gelegen met die handjes? Maar hij is dan wel op zijn gemak merken we op als hij die houding aan houd... Vanavond had hij geen krampjes JOEHOEEEE dansje waard...... Nog een vraagje hoe leggen jullie je kindjes in bed ivm de warmte? Ik zit er aan te denken om hem vanavond alleen met zijn rompertje aan onder het "dunne" dekentje te doen is dat goed?