Ik zit nog steeds 3 kilo boven mijn oude gewicht, maar dat laat ik er lekker aan zitten. Ik was eerst 45 kg en na het stoppen met roken was ik na een half jaar 50 kg. Ik ben nu 53 kg, dus ik vind het wel prima zo! Wij willen straks ook naar de bioscoop maar zag er erg tegen op. Nu helemaal, wil helemaal niet weg zonder mijn meissie! Morgen moet het wel, naar de tandarts, die zit niet in onze woonplaats, maar dan blijft ze bij pappa ipv een 'ander'.
hallo meiden, hier gaat vandaag alles weer lekker. gisteren wat minder het is ook zo warm dus slapen ging niet zo goed en ze wilde om de 2 uur bijna drinken. tot 9 uur toen werd het wat koeler daarna hebben we Belle niet meer gehoord. van mij mag het kouder worden weet dat niet veel mensen het met mij eens zijn. hoi sonja, welkom hier. wat een schatje is je dochter zeg. hoi Onzewonder, ik heb ook weinig last gehad van lekkende borsten. maar als je lang genoeg wacht komt het echt wel. hoi Erica, ik moet nog 8 kilo om op mijn gewicht te komen. hoop dat het snel eraf is als ik weer ga werken dan ga ik druk aan de sonja. en dan moet er nog meer af ga mijn best doen. de rest die ik vergeten ben groetjes en knuffels.
Hey meiden, Ik lees steeds wel bij, maar steeds als ik wil reageren begint er iemand te huilen of gaat de telefoon! Wij hebben zaterdag erg gezellig gebbqd, alleen was Yildou een beetje uit haar ritme en wilde dus niet lekker gaan slapen. En aangezien er nog een stevig windje stond wilge ik haar ook niet mee naar buiten nemen op schoot. Maar goed, we zijn de avond doorgekomen en waren 1 uur thuis. Toen Yildou nog een keertje aangelegd zodat we 'uit zouden kunnen slapen'. Nee hoor, ze kwam keurig om 8 u. Maar goed. Ze was best een beetje van slag en heeft gisteren erg veel gehuild en geslapen. Ach, kunnen we lekker knuffelen! Tis best wel broeierig buiten, na het regenen... jakkie, wat een weer. Belle: ik ben het met je eens. Assepoester: brrr, de tandarts, daar moet ik ook nog steeds een afspraak mee maken. Volgens mij hoef jij ook niet meer te lijnen. Mooi gewicht heb jij zeg! Onzewonder: Misschien kun je nog 1 x per dag og per 2 dagen kolven, op een moment dat jij voelt dat je stuwing hebt. Of miscshien na een hete douche, dan stroomt het ook wat beter. Maar groot gelijk dat je stopt hoor! Het moet tenslotte geen lijdensweg worden! Emmetje: Ik kan me jouw gevoel helemaal indenken. Zo wil mijn schoonmoeder ook regelmatig wel oppassen zodat wij lekker op stap kunnen gaan. Nou laat maar! We gaan wel lekker met Yildou op stap. Mijn eerste werkdag komt steeds dichterbij... Ik vind het echt niet leuk! Maar gelukkig hoeft ze niet naar de oppas, maar is Alexander thuis... -babyalarm-
@Emmetje bedankt voor de tip. @Simone: gelukkig is ze bij je man, maar het gevoel blijft. Ik snap je helemaal!
goede middag mei mama's jeetje wat is er weer veel gekletst. Ben je ff 2 dagen niet online sorry ik ben vandaag een beetje lui en heb dus eigenlijk geen zin om al die pagina's terug te gaan lezen zal wel door het weer komen. Maar nu ga ik weer mee kletsen. We hebben hier een laaaaaang weekend gehad. Zaterdag heeft Luca over de hele dag verspreid 2-3 uurtjes geslapen en voor de rest alleen maar bij mij op de armen gelegen. 's Avonds zijn we bij vrienden op bezoek gegaan. Er was feest in het dorp en manlief is er met die vriend naartoe gegaan. De vrouwen zijn thuis gebleven met de kindjes Luca vond het zoooo gezellig dat hij de hele avond wakker is gebleven. Om 22.00u viel hij eindelijk in slaap. Thuis aangekomen om 1 uur 's nachts heb ik hem verschoond en slapend in bedje gelegd. Hij heeft toen tot half 9 door geslapen. Toen ik wakker werd heb ik hem snel wakker gemaakt hij was helemaal bezweet de arme schat. gister heeft hij ook heel weinig geslapen maar vandaag gaat het wat beter. Hij slaapt nu lekker in de wandelwagen want op zijn kamertje is het nu 29 graden Vanmorgen rook hij zo lekker naar het zweet dat ik hem maar meteen in een lekker fris badje heb gestopt. Hij had de grootste lol echt kraaien van plezier en trappelen met de beentjes Ik vind het weer heerlijk maar voor mijn mannetje mag het toch wel wat minder warm zijn. oja @ sonya welkom hier. Mooie dochter
heb ff snel een pagina terug gelezen Ik ben in totaal 14 kilo aangekomen en heb er nu nog 4 aan zitten. Als ik die niet meer kwijt raak jammer dan. Hoe laten jullie je baby 's nachts nu slapen? Ik heb geen idee wat ik hem aan moet doen 's nachts. Normaal wordt hij ingebakerd maar dat doe ik met dit weer dus ook niet.
hoi chantal luca heeft alleen een boven hestje van een pyama aan met een romper en een dunne slaapzak en als ik naar bed ga leg ik nog een lakentje erover maar het gaat weer afkoelen dus tja dan maar weer een broekje er bij aan en hetzelfde als met wat warmer weer wat trekl jij hem aan dan liefs
Hoi Diana ik heb hem vannacht alleen in een pampertje in een slaapzakje gelegd en daar een lakentje over, maar vanmorgen was hij nog helemaal bezweet.
even hele domme vraag hoor maar met dit warme weer lijkt het me zo eh.. warm.. om warme melk te drinken ( ) dus heb ik de neiging om het iets minder warm te maken dan anders.. maar dat is vast niet nodig ofzo he?
Oek oek, toevallig zat ik me net hetzelfde af te vragen, bij Veerle's laatste flesje. Ik had alleen juist ook ergens gelezen dat baby's warme melk lekkerder vinden... dus heb het gewoon opgewarmd. En misschien dat de poeder ook beter oplost als het warm is? Ik weet van geen van beide argumenten of het ook echt zo is maar het hielp mij iig m'n keuze te maken.
Veerle slaapt trouwens in haar rompertje met spaghetti bandjes, in een mouwloos zomer slaapzakje en onder een lakentje. Maar ze heeft gelukkig ook niet zo'n last van de warmte.
@oekoek: er was laatst op tv (ik meende het programma: hoe zit dat, ofzo) een test waarmee je het snelste afkoelde. Koude cola of melk of warme thee. Met warme thee koelde je het snelste af omdat je daar van ging zweten. Dus volgens mij hoeft de melk dat niet koud(er). En is het ook niet zo dat poeder niet wil oplossen in koud water ? Heb er niet zoveel verstand van maar dat meende ik.
ik heb het liever voor die kleintjes wat koeler. Emma is helemaal nat van het zweet als ze gedronken heeft, zo zielig, maar ja, BV geven zonder lichaamscontact is ook zo moeilijk. Van het weekend ben ik even in de apotheek geweest en heb wat mailtjes over de verbouwing naar m'n privé mail doorgestuurd. Zie ik in een van de bestanden ons nieuwe assortiment voor de handverkoop: zit er helemaal geen babyassortiment bij, dus geen difrax, geen babyvoeding, geen vitamine D en K druppeltjes etc. Ik dus een mailtje gestuurd en werd zonet daarover gebeld, ze vonden dat onze apotheek wel geschikt was voor 4 verschillende merken huidverzorging, dus als ik babyproducten zou willen hebben, zou er een huidverzorgingsschap moeten vervallen. Sorry hoor, maar ik vind 2 uitgebreide lijnen huidverzorging en een babyassortiment iets gevarieerder en geschikter voor een jonge wijk dan 4 uitgebreide lijnen huidverzorging (anti-rimpelcrèmes e.d.). Ze gaan het dus nu omzetten en het babyassortiment blijft. Ik ben echt blij dat ik afgelopen weekend eventjes naar de apotheek ben gegaan, anders hadden we dus mooi geen babyassortiment gehad! Voor meer van dit soort dingen ben ik dus echt bang, er gaat zoveel veranderen bij die verbouwing en nieuwe apotheek look. Ik ben wel betrokken geweest bij een aantal zaken, maar ik heb het idee dat er meer aspecten zijn waar ik veel kritischer op geweest zou zijn dan mijn vervangster, gewoon omdat ik de ins en outs beter ken. Als ik weer ga werken, zal ik dus wel tegen het e.e.a. aanlopen...
Een handige tip voor de mamma's die borstvoeding geven met dit warme weer: ik ga op mijn zij op bed liggen en Sabrina ligt op haar andere zij te drinken. Zo hoeft ze niet op mijn arm te liggen zweten en het drinken gaat net zo makkelijk. Ze heeft nu een rompertje met spaghettibandjes aan en een dun zomerbroekje + t-shirt met korte mouw. Ze ligt onder een enkel lakentje en de ventilator op haar kamertje staat aan. Ze heeft gelukkig weinig last van de warmte. Je kunt door in het nekje te voelen bepalen of je kleintje het te warm of te koud heeft. Als ze dus zweten in de nek, kun je kledingstukken uittrekken tot ze alleen een pamper aan hebben, of bijv. toch een t-shirtje aan of een lakentje erover.
ah, dus gewoon warm blijven geven (was ook niet van plan om koude melk te geven.. maar toch iets minder warm dan anders ofzo) Maar blijf nu gewoon de melk net zo warm maken als voorheen.. thnx
Ook op Jelte zijn kamer is het 29 graden. Hij ligt nu in zijn kinderwagen naast de tafel waaraan ik zit, dus hij typt lekker mee.Hij ligt hier in een rompetje ( mouwloos) en een dun katoenen 3-kwart broek. Geen lakentje. De tuindeur staat hier open. Emmetje, vervelend dat het zo gaat. Misschien een idee, om elke verandering/besluit wat vervangster neemt, dat ze dat als samenvatting op de mail zet naar jouw toe? Ik zou het gewoon voorstellen, desnoods verzin je een smoesje, iets in de trant van betrokkenheid ofzo. Laat hierdoor niet je verlof/kraamtijd verpesten , oplossingen zijn er altijd. Hebben jullie ook Laroche Possay in het assortiment?Loopt dat een beetje?
Hallo beste mei-mama's! Ik dacht, ik laat ook mijn neus hier is zien. Ben zelf ook een mei mama. Mijn dochter Nikita is 14 mei geboren. Ik zou jullie graag is wat willen vragen aangezien jullie rond dezelfde tijd zijn bevallen. Dit was mijn 2e zwangerschap, heb al een zoon van 8 jaar. Nu vind ik dus dat mijn buik nog zo dik is. Hij lijkt wel helemaal opgezet, alsof ik een paar maanden zwanger ben... Nu weet ik wel dat ik heus niet hoef te verwachten na 9 weekjes weer helemaal in mijn oude velletje te zitten. Maar ik vind dit toch wel wat vreemd, kan nog niet 1 van mijn oude broeken aan. In totaal ben ik tijdens zw.s. 13 kilo aangekomen, redelijk normaal dacht ik zo. Wel geholpen met een keizersnee (weet helemaal niet of dat er wat mee te maken kan hebben hoor). Qua gewicht zit ik momenteel nog maar 2 kilo af van mijn gewicht voor zw.s. dus dat is het niet. Graag zou ik is horen hoe het bij jullie 'ervoor staat'. Misschien stelt me dat wat gerust, dat het oooit misschien nog wel is goed komt hihi Bedankt alvast.
@ jingels: wij krijgen straks la roche posay nieuw in het assortiment, dus weet nog niet hoe dat loopt, maar aangezien Vichy bij ons goed loopt, denken ze dat LRP ook bij ons goed zal lopen. We zien wel. Mijn vervangster is nu 3 wkn op vakantie, ze heeft me al die tijd wel regelmatig op de hoogte gehouden, maar nu gaat dat dus wat lastig. Van de week is er een gesprek over de uitvoering van de bouwplannen, daar zijn Emma en ik voor uitgenodigd om bij aanwezig te zijn, dus ik zal dan wel even polsen hoe alles er voor staat. @ assepoester: bedankt voor de tip, ik zal 't eens proberen. Ben benieuwd of ze het wil, Emma is de laatste tijd af en toe heel onrustig aan de borst, dan wurmt ze zich met veel moeite van de tepel af (ze neemt 'm bijna mee..) en vervolgens huilt ze heel hard omdat ze wil drinken, dus leg ik haar weer aan. Zo gaat dat soms tot 3 x toe ..... Zijligging vind ze niet zo prettig vlgs de fysio, dus misschien heeft het daar mee te maken ?
@ oek oek. ik maak de melk wel wat minder warm. Vind het zo zielig dat hij al zoveel zweet dan ga ik hem geen te warme melk geven. @ emmetje. jeetje wat een verzorgingsproducten. Wij hebben alleen vichy en dan staat de apo al vol maar ja zijn dan ook wel een kleine apotheek. Welke babyverzorgingsproducten hebben jullie dan? @ saMMMie. welkom Mss darmen die van slag zijn? Ik heb pds en tijdens de zwangerschap nergens last van gehad maar nu weer net zo erg terug. Mijn buik kan dan soms ook heel erg opgezet zijn alsof ik een paar maanden zwanger ben.
Hoera/Heeeelp! Josh z'n Eerste tandje is aan het doorkomen. Vandaar dat hij de laatse dagen zo kwijlde en jammerig is. Het is trouwens een hoektandje wat doorkomt, wat vrij raar is, want meestal komen de voortandjes eerst. En nee, ik vergis me niet, er begint een wit hard puntje uit te steken, mijn moeder heeft het bevestigd (ik dacht dat ik gek was geworden, hij is nog maar 2,5 maand). Pff, wat gaat alles snel bij Josh, wordt er behoorlijk moe van soms. Sonya: Welkom! Wat fijn dat je kleintje eindelijk thuis is! Erica: Mooi zo. Daar hou ik ook wel van, ben wel een erg zelf-evaluerend type, jij blijkbaar ook! Vind ik trouwens een erg goede eigenschap! Simalex: Arme yilou, helemaal uit haar hum. Iig fijn dat het bbq-en gezellig was. Leuke banner trouwens!