Mei 2007 mama's

Discussion in 'De mama's' started by simalex, Apr 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

@Bianca nou je mag blij zijn met 1 zon klein dingetje, ik heb een big tattoo eraan overgehouden van tribels... damzzz ze zitten tot onder aan mijn borsten dus ja.. en dat is pas in de laatste 2 weken gebeurd, voelde het ook echt scheuren :(

2. sammmie

sammmie Actief lid

Sep 6, 2006
    154
    0
    0
    Thanx voor al jullie antwoorden meiden, met oog op dè nog te dikke buik ;)

Ik ben net bij de terug kom les van de zw. yoga geweest, en ook daar zei de yoga juf dat het herstel na een keizersnee langer duurt voordat je buik weer wat platter is. Heeft iets te maken met hormonen die je dan niet aanmaakt. Moet gewoon de tijd geven en buikspieroefeningen doen.
    Ben iets meer gerust gesteld.
    Ook na het lezen van 'jullie buiken'. Hopelijk komt het gauw goed.

Leuk Chantal87, ook op 14 mei! Jij hebt ook een snoepie hoor, en wat een leuke naam Belle!

3. sammmie

sammmie Actief lid

Sep 6, 2006
    154
    0
    0
    En ik blij te lezen dat ik dus niet de enige ben die nog mijn positiebroeken aan moet pffff :rolleyes: ;) Ben d'r ook helemaal klaar mee!

4. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,727
    0
    0
    ik draag geen positiebroeken meer
    heb gewoon nieuwe broeken gekocht een maar groter :) :) :) :)

5. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    @Bibiche: ik ben geen apotheker. Na een niet afgemaakt studie rechten aan de universiteit van Utrecht zag ik een advertentie in de plaatselijke krant staan voor een nieuwe opleiding tot apothekersassistent. Ik was ondertussen al 23, wel VWO maar geen vervolgopleiding.... Aangezien mijn ouders geen andere universiteire opleiding wilden betalen en ik het dus eigenlijk zelf moest gaan doen , moest ik iets gaan verzinnen. Toen kwam ik die advertentie tegen . Zo zie je maar toen ik 19 was wilde ik notaris worden, en nu ben apothekersassistente. En voordat je het weet ben je 31, getrouwd , hypotheek en een kind.
    Had ik 12 jaar terug allemaal niet gedacht :D

6. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

Aug 26, 2006
    1,383
    0
    0
    @ tigger: knap hoor: chaos in telegramstijl beschrijven! Ik hoop dat de rust weer is teruggekeerd bij jullie.

@ onzewonder: je hebt de juiste beslissing genomen hoor door te stoppen met kolven. Je hoort gewoon weer lekker te kunnen knuffelen en genieten van Joaquin. Wij zijn hier graag een klankbord voor je!

@ goddess: Emma kwijlt de laatste tijd ook veel, ik noem het altijd het pavlov effect; als ze bij mij ligt loopt het water haar gelijk in de mond (en m'n borsten reageren daar dan weer op). Misschien moet ik toch eens gaan kijken of ze tandjes krijgt ;)

@ simalex : ik kan alles uit de apotheek met 25% korting krijgen, dus dat is goed geregeld :D
    Ik zal 't eens proberen met het voedingskussen.

@ bibichie: je vroeg toch laatst wanneer ik was afgestudeerd: ik ben nov 2001 afgestudeerd, en in 1994 begonnen.

Emma ligt nu in haar vierde rompertje van vandaag... veel plasongelukjes gehad vandaag. Ik ben vandaag voor het eerst met haar onder de douche gegaan, even lekker het zweet afspoelen :D
    (voor zolang dat duurt).
    Vanavond had ik de 2e keer nagym, met name buikspieroefeningen op een matje. We zijn maar met ons tweetjes, maar 't is wel heel gezellig. Eigenlijk moet ik die oefeningen ook thuis maar 'ns gaan doen, zo 1 keer per week, en totaal maar 5 lessen is wel wat weinig om een conditie weer op t e bouwen .....

7. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    1,768
    0
    0
    Sammie welkom

Ow het zijn ook veel veranderingen en aanpassingen en emoties in een korte tijd. Dan heb je soms een off day. Knufffff klets maar lekker van je af.

Tigger klinkt hectisch maar staat er wel erg grappig.

GT wow een tandje!

Bianca mooi dat Elia zo goed is gegroeid. Geweldig he als ze weer wat kunnen, geniet maar lekker van het gebrabbel.

Jingels hoe het leven toch kan lopen he.

Alle andere ook groetjessss

Ik heb op dit moment eigenlijk helemaal geen last van de warmte. Tessa ook niet echt. Althans ik merk niet dat ze veel meer drinkt of zweet.
    Nu moet ik wel zeggen dat het hier aan zee flink wat graden koeler is dan in het binnenland dus dat scheelt.

8. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    1,768
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

Tessa heeft weer goed geslapen. Ik merk wel dat de slaapjes op de dag korter worden. Ze is ook langer wakker tussendoor. Is dat bij jullie ook zo?

Ze heeft vannacht voor het eerst in haar slaapzakje geslapen en het was een groot succes. De laatste twee dagen was ik al gestopt met inbakenen. Nu dus met losse armpjes in de slaapzak. Doen jullie de beebjes op de dag ook in de slaapzak?

Fijne dag allemaal.

9. Assepoester

Assepoester Bekend lid

Jul 24, 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Goedemorgen!
    Ga zometeen naar de tandarts, absoluut geen zin in :( En dan ook nog mijn meissie achterlaten, nog zo'n mijlpaal...

Maar ook goed nieuws: de kinderarts heeft vanochtend gebeld en er is niets mis met de heupjes \:D/ Ze hadden een foto gemaakt omdat de echo wat onduidelijk was. Maar mijn dag is weer goed, ondanks die stomme tandarts straks.

10. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,509
    0
    0
    @ow: meid je verdient een pluim dat je het al zo lang hebt volgehouden met dat ft kolven. Ik weet precies wat je meemaakt (op dreigende borstonsteking na dan) maar ft kolven is zo zwaar. Je leeft eigenlijk alleen van kolven-voeden-met baby bezig zijn en zo de hele dag door. Bv moet mooi en makkelijk zijn als het meer vraagt dan je eigenlijk aankan is het niet waard! Voor jou niet en voor de kleine niet. Hij geniet meer van een vrolijke mama dan van een mama die gestresst is of ze wel/niet genoeg kan kolven. Ik ben er sinds vorige week echt helemaal klaar mee, ik weet dat ik mezelf meer dan 200% heb gegeven en als het wel makkelijk was geweest, had ik nu nog bv gegeven en jij ook. Maar helaas is het niet makkelijk voor ons geweest. Jij moet ook nog eens herstellen van een bevalling, nieuwe leven en dan nog eens ft kolven dat is heel zwaar.
    Dikke kus van me en van kv groeit hij even hard :)
    @tigger: zo dat is schrikken van je man
    @jingles: oh dat is inderdaad wat anders dan notaris worden :D maar wel leuk dat je zo die opleiding kon doen.
    @emmetje: oh jij bent dus eerder afgestudeerd dan mijn man. Hij wil zich nu richten op ziekenhuisapotheker opleiding
    @assepoester: wat een opluchting zeg dat alles goed is met haar heupjes
    @erica: ene keer slaapt elenora zo wat de hele dag en andere keer minder ja. Ze heeft nog steeds tussen 17 en 21 uur dat ze niet wilt slapen en alleen bij ons zijn. Ik laat haar nu meestal 1,5 uur wakker per keer en dan in bed leggen. Als ik naar buiten ga met haar valt ze wel vaak in slaap maar dan slaapt ze eigenlijk heel kort.
    Overdag en 'snachts in bakerzak maar ik wil haar binnenkort ook in slaapzak doen. Overdag korte mouwen maar 's nachts wel lange mouwen want het koelt wel af in haar kamer.
    @chantal87: ik weiger een grotere maat te kopen, ik ben gisteravond begonnen met trainen op mijn crosstrainer :)
    @sammie: ik kan ook alleen positiebroeken aan :cry: maar ik draag nu vaak rokken/jurken en die passen dan wel weer.
    @bianca: lief he dat kletsen, ik krijg er altijd tranen in mijn ogen van.

11. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    1,768
    0
    0
    Assepoester dat is mooi nieuws!
    Succes bij de tandarts.

12. Niet meer actief

Assepoester; Hartstikke goed nieuws. Veel succes bij de tandarts.

Erica; Dylan is ook meer wakker tussen de slaapjes door, maar als hij slaapt dan slaapt hij ook echt. Moet hem dan eigenlijk wakker maken voor zijn voeding.

Onze wonder; Ik moet 6 augustus beginnnen. Dylan gaat ma wo naar de creche en do is hij bij papa.

Bianca; Fijn he dat kletsen. Ik vind het echt geweldig.

Chantal; Daar heb ik ook aan zitten denken, maar ik was voor de zw zo afgevallen dat ik eigenlijk niet meer terug wil daar naar, maar denk dat ik zo wel moet anders heb ik niets voor naar mijn werk.

Emmetje; Lekker he samen douchen. Ik moet ook de oefeningen gaan doen, maar ben gewoon te lui.

Nou Ben net terug van het cb. Dylan heeft zijn eerste prikjes gehad en dat ging hartstikke goed heeft 2 tellen gehuild toen het klaar was. Hij is nu 5505 gram en 59 cm. Dus is lekker gegroeid. Hij zit nu nog maar net onder het gemiddelde.

Liefs Nathasja

13. Niet meer actief

Goedemorgen dames,

Nou de nacht ging wel redelijk, want zolang meneer bij ons in bed ligt is het goed :( ok dan, maar dit is echt de laatste keer Joaquin ;) en dan slaapt hij wel gewoon door he tot half zes pffffffff wat een kind is het ook ;)

Vanmorgen gaf ik hem weer van die gel, en uhhhhhhh zijn hele flesje kwam met een mooie boog ook weer naar buiten :( dus kon ik weer met hem in bad hahaha.... hij vind de gel wel lekker volgens mijn, maar de bedoling is wel dat hij de melk ook binnenhoudt want anders schiet het niet op natuurlijk. Ik dacht nou dan zal hij zo wel weer honger hebben, maar hij ligt nu heerlijk te slapen dus zal het wel niet zo zijn ;)

Vandaag weten we nog niet wat we gaan doen, morgen gaan we even didam onveilig maken :) dus met andere woorden we gaan de familie van mij af, me moeder, me zus en me tante en een hele goede vriendin van mij en dana heeft iedereen Joaquin weer gezien en dan gaan we weer ;)

@Emmetje thanks.... af en toe moet je effe van je afschrijven he... daarom heb ik ook de website al vanaf het begin af aan dat we kinderen wilde omdat ik op die manier ook overheerlijk van me af kon schrijven ;)

@Erica dat is waar al die veranderingen in je leven hahaha Steef zei al en nu is het genoeg geweest we zijn al vier jaar bij elkaar en van die vier jaar hebben we amper stil gezeten om lekker overal van te genieten en nu gaan we dat doen Ok mister!

Op de dag leg ik Joaquin gewoon zonder broekje aan in bed, en dan zijn tshirtje met rompertje aan. Mits het te warm is natuurlijk dangaat alles uit behalve het rompertje.

@Assepoester Good Luck bij de tandarts ik moet ook binnenkort

@Bibiche dat zijn lieve woordjes van jou zeg! Thanks :D En het is waar van KV groeien ze ook flink dat weet ik zeker... zie de kleine van me zus pfff holle bolle gijs is er niets bij haha.... En ik heb me idd voor de volle 100% gegeven maar iemand had me hier al voor gewaarschuwd ik weet zo niet meer wie dat het heeel zwaar is, en dat zij ook na 3 a 4 weken het niet meer aan kon..... ik dacht nog neuhh dat overkomt mij niet... maar helaas wel dus... dat dat zoveel energie van je af vreet pff dat wist ik helemaal niet... maar ja ook dit komt weer goed :)

En hoe gaat het met jou en je meissie? slaapt ze al goed door of dat nog niet helemaal? En slaapt ze uberhaupt beter en krijgt ze al een beetje regelmaat?

@Tassie nou dat is bijna dezelfde dagen als ik niet waar.... ga jij nog baby zwemmen ofzo? Misschen is het leuk als we dat samen gaan doen met onze knulletjes (alleen als je dat leuk lijkt natuurlijk hahaha)

aHHHHH zijn eerste prikkies, maar hij is wel een grote bink geweest niet waar... hopen dat joaquin dat ook is 15 augustus :)

14. Niet meer actief

8 april 07 ~ Yildou Reanne ~ Simalex (24) ~ 35,2 w ~ 2635 gr, 47 cm ~ (25 juni) 4850 gr ~ 54,5 cm
    12 april 07 ~ Sabrina Alyssa ~ Assepoester (27) ~ 38,3 w ~ 2840 gr, 47 cm ~ (5 juli) 4715 gr ~ 57,5 cm
    24 april 07 ~ Lindsey Eline ~ Rachel (22) ~ 38 w ~ 3320 gr, 51 cm ~ (22 juni) 5434gr ~ 60 cm
    25 april 07 ~ Bono ~ mama1986 (20) ~ 37.6 w ~ 3890 gr, 51 cm ~ (datum ...) ...gr ~ ...cm
    25 april 07 ~ Mareno ~ Jesie (26) ~ na ... w ~ 2410 gr, 46 cm ~ (datum ...) ...gr ~ ...cm
    30 april 07 ~ Josh David Dash ~ Goddess (18 ) ~ 38.3 w ~ 2880 gr, 50 cm ~ (23 mei) 3840 gr ~ 52 cm
    1 mei 07 ~ Veerle ~ MarieLize (36) ~ 39,5 w ~ 3015 gr, 48 cm ~ (datum 5 juli) 4730 gr ~ 58.5 cm
    2 mei 07 ~ Dylan ~ Tassie (32) ~ 38,5 w ~ 2996 gr, 45 cm ~ (17 juli) 5505 gr ~ 59 cm
    2 mei 07 ~ Tessa Elise ~ Erica (31) ~ 39.5 w ~ 2990 gr, 49 cm ~ (5 juli) 4950 gr ~ 56 cm
    3 mei 07 ~ Emma Johanna Elisabeth ~ Tigger (26) ~ 38.2 w ~ 3525 gr, 51 cm ~ (27 juni) 5130 gr ~ 57 cm
    5 mei 07 ~ Bram ~ Mariska (32) ~ 39,2 w ~ 3435 gr, ... cm ~ (datum ...) ...gr ~ ...cm
    7 mei 07 ~ Luca ~ Diana (...) ~ 41+4 w ~ 3730 gr, 51 cm ~ (datum ...) ...gr ~ ...cm
    8 mei 07 ~ Sven ~ Nemo (24) ~ 39,6 w ~ 4120 gr, 54 cm ~ ( 3 juli) 5920 gr ~ 63 cm
    8 mei 07 ~ Fedor-Jelte Laurens Sietze ~ Jingles (30) ~ 39,5 w ~ 3442 gr, 53 cm ~ (3juli) 6230 gr ~ ... cm
    8 mei 07 ~ Ameera Yakubu ~ Amilah (25) ~ 38 w ~ 3000 gr, 48 cm ~ (1 juni) 3840 gr ~ ... cm
    11 mei 07 ~ Steven Nicolaas Jan ~ Liefzonnetje (30) ~ 38,4 w ~ 3605 gr, 54 cm ~ (10-7) 6200gr ~ 61cm
    13 mei 07 ~ Elia Ruben Matteo ~ Bianca (32) ~ na 38,3 w ~ 3160 gr, 47 cm ~ (2 juli) 4375 gr ~ 53 cm
    13 mei 07 ~ Kynan ~ Female (22) ~ na ... w ~ 3045 gr, 49 cm ~ (datum ...) ...gr ~ ...cm
    14 mei 07 ~ Jørre ~ Silvie (34) ~ 40,6 w ~ 4620 gr, 54 cm ~ (5 juli) 7010 gr ~ 61,5 cm
    14 mei 07 ~ Belle ~ Chantal (33) ~ 41,4 w ~ 3960 gr, 50 cm ~ (12juli) 5525 gr ~ 59,5 cm
    16 mei 07 ~ Elenora ~ Bibiche (27) ~ 39,6 w ~ 3115 gr, 50 cm ~ (datum ...) ...gr ~ ...cm
    16 mei 07 ~ Lars ~ Alida (23) ~ 38,3 w ~ 3010 gr, 48 cm ~ (26 juni) 4400 gr ~ 53 cm
    19 mei 07 ~ Lars ~ Oek Oek (25) ~ 40 w ~ 3960 gr, 51 cm ~ (datum ...) ...gr ~ ...cm
    23 mei 07 ~ Emma Elisabeth ~ Emmetje(32) ~ 39,2 w ~ 3290 gr, ... cm ~ (9 juli) 5050 gr ~ 55 cm
    25 mei 07 ~ Luca ~ Chantalk (25) ~ 39,3 w ~ 3332 gr, 50 cm ~ (5 juli ) 5350 gr ~ 59 cm
    26 mei 2007 ~ Joya ~ Moppies (35) ~ 41, 3 w ~ ... gr, ... cm ~ (datum ...) ...gr ~ ...cm
    6 juni 2007 ~Kaylie ~ Babymei (24) ~ 42 w ~ 3480 gr, 50 cm ~ (11 juli) 4280 gr ~ 55 cm
    9 juni 2007 ~Joaquin~ Onze wonder (24) ~ 41 w ~ 3780 gr, 53 cm ~ (11 juli 2007) 4650 gr ~ 57 cm

Geboren:
    21 meisjes 18 jongens
    Geboortegewicht en lengte
    Huidige gewicht en lengte[/quote]

15. Niet meer actief

Onze wonder; Ik ga op dinsdag babyzwemmen in Almere buiten. Het lijkt mij zeker leuk om samen te doen. Misschien moeten we voor die tijd ook eens afsprken als je dat leuk lijkt. Pakken we een terrasje in almere stad.

Nathasja

16. Niet meer actief

Ja lijkt me gezellig, dus jij gaat in de Vrijbuiter? Dat is wel vlak bij mijn huis :)

17. Niet meer actief

Ja klopt! Daar is het water het warmst. In stad is het niet zo warm. En haven heeft geen baby zwemmen

18. Niet meer actief

Ok ik zit al te kijken op de site, maar het mag pas vanaf 6 weken he... maar ik had gehoord dat chloorbaden niet zo goed zijn voor baby;s klopt dat? Ik weet het niet hoor. Maar volgens mijn zit er toch overal chloor in? Of ze moeten in mijn achtertuin gaan zwemmen hahaha ja dan niet...

Maar het lijkt me leuk om dat samen te doen.

19. Niet meer actief

Het mag vanaf 6 weken en er zit overal chloor in, maar het is nu vakantie en het begint pas weer disndag 20 augustus

20. Niet meer actief

ja daarom nou dan moeten we maar voor 20 augustus eens afspreken ;) dan is Joaquin ook al circa 10 weken dus dat komt mooi uit niet waar

Ga even een flesje geven aan hem...

Share This Page