Ok reuze bedankt Simalex. Ik laat haar inderdaad gewoon de eerste borst leeg drinken maar vaak neemt ze de tweede niet omdat ze gelijk in slaap valt. Ze slaapt wel heel erg veel, ze is niet heel veel wakker eigenlijk maar neem aan dat het normaal is de eerste week?
Ik wil ook weer zo graag BV geven maar zonder tepehoedje....denk niet dat het me ooit gaan lukken Simone bedankt voor je berichtje, heb idd dipje
*knuffel voor Rachel* Ach lieverd, als het niet lukt, dan lukt het niet. Als Lindsey het goed doet op de fles, is dat voor haar misschien de beste manier! Maar kan me best voorstellen dat je het erg jammer vindt om de borstvoeding op te moeten geven... Ja, Bibiche, pasgeboren kindjes slapen 20 - 22 uur per dag, dus dat is wel normaal. Groetjes Simone
We willen of volledige BV geven of volledige KV, heb nu namelijk het idee dat het helemaal niet meer werkt en we echt letterlijk lopen te klooien met alles... Ik was in gedachte al helemaal overgestapt op de KV maar dan lees ik al die verhalen weer dat BV het allerbeste is en KV niet etc...Ook omdat Lindsey zoveel drinkt en snel aankomt ben ik bang dat we het gewoon niet goed doen met de KV enzo.... Ik hoorde dat ze van BV zoveel mogen drinken als ze willen maar van KV niet.... Ik weet het gewoon even niet meer. Weet wel dat ik met het flesje een stuk meer rust heb maar voel me ook weer schuldig... Zit lekker te zeuren sorry meiden!
Hoi meiden, Hier weer een berichtje van ons DRIETJES! We zijn sinds gisterenavond weer thuis. Na een helse bevalling is Elia met de keizersnede geboren, zoals jullie wel van Emmetje zullen hebben gehoord. Zal de details nu niet melden, maar na 15 uur weeén had ik volledige ontsluiting, waarna ik geen persdrang had en ook niet begreep hoe ik dit moest doen. Was volledig de weg kwijt, in paniek en over de toeren van de pijn. Na een keizersnede was Elia daar dan eindelijk Hij is 47 cm en woog bij de geboorte 3160 gram. Hij is over de 10% gegaan van afvallen, dus moesten we een dagje langer in het ziekenhuis blijven, maar nu drinkt hij geweldig goed. De bv in de fles smaakt hem prima, uit de borst is nog te vermoeiend voor ons mannetje. Verder doet hij het prima; lachstuipjes, huilt nagenoeg niet en is zooooo scheel je lacht je slap. Heb nog helemaal niets gelezen verder dus kan eigenlijk nog op niemand reageren. Neem aan dat er nog wel wat meer nieuwe wereldburgers bij zullen zijn? Ga proberen weer bij te lezen en voor de mama''s in spe; HEEL VEEL SUCCES met de laatste loodjes én de bevalling.[/quote]
@Bibiche: ook Sven viel in het begin heel snel in slaap aan de borst. Wat wij deden was hem kouder maken: muts af, sokje uit, nat washandje om het hoofdje. Of stimuleren: (stevig) onder de voetjes/handjes wrijven of over het wangetje strijken. Moet zeggen dat hij nu beter drinkt, maar tegen het eind nog wel steeds in slaap valt. En idd wat Simone ook al zei borst 1 doen, dan verschonen en dan borst 2. @Rachel: ook ik heb een ingetrokken tepel en heb gevoed met tepelhoedje. Ook ik kan nu zonder, dus ik hoop jij ook well. Ik voedde dan een paar minuten met tepelhoedje, haalde Sven dan los, wipte het tepelhoedje er tussenuit en legde hem dan weer aan. In het begin was het hier echt klooien om hem aan "die" borst te krijgen. Het lukte mij ook wel eens niet dus gaf ik dan maar die andere. Ook had ik minder snel een toeschietreflex bij "die" borst. Moet zeggen dat het nu prima gaat, en dat de tepel uit zichzelf ook wel iets meer naar buiten komt. (tjee wat vertel je allemaal wel niet op een forum ). Als jij echt voor bv wilt gaan moet je dat doen ! Schakel een lactatiekundige in en neem er de tijd voor. Doe dan maar wat minder in het huishouden. Anders moet je stranger eens pb en. Zij doet aan fultime kolven omdat haar kindje niet aan de borst wil. Ook knuffel van mij voor jou. Maar denk wel aan jezelf meid, mocht het toch niet lukken, jij hebt echt je best gedaan ! @Biancanr1: meid lekker genieten nu met zijn drietjes thuis. Ik hoop dat je snel weer een beetje de oude bent. Kloven: Bepanthen (hoef je niet te verwijderen voor het voeden) Vaker maar minder lang aanleggen. Volgende keer wel goed aanleggen . Na de voeding moedermelk op tepel smeren en aan de lucht laten drogen. Zowiezo met blote tepels lopen (in der zon schijnt ook goed te zijn) Er zijn ook tepelbeschermers te koop die doe je in je bh zodat er niets bij langsschuurt en er zitten gaten in zodat de boel kan luchten, Ik dacht even dat Sven een regeldag had. Hij kwam om het uur een paar uur lang, maar nu ligt hij alweer een poos heerlijk tevreden te slapen. Wel had ie zoveel gedronken dat hij even alles heeft ondergespuugd. Vandaag is hij even met mij onder de douche geweest, vond hij wel lekker volgens mij. Verder gaat het hier prima.
Dankje wel voor het antwoorden Nemo! Ik slaap er een nachtje over maar diep van binnen denk ik dat het de fles gaat worden....Maar wie weet wat ik morgen weer denk. Nog even een vraagje, ik weet dat je BV op vraag geeft, maar hoe zit dat met KV? Moet dit rond vaste tijden? Alvast weer bedankt!
Rachel, kv mag alleen op gezette tijden ivm de voedingsstoffen die erin zitten. Kun je wel een uurtje mee schuiven, maar niet op vraag aanbieden.
En om de hoeveel tijd is dit dan precies? Want ze komt uit zichzelf om de 3-4 uur... En mijn laatste vraag hoe verkom ik een borstontsteking maar kan ik de bv wel helemaal afbouwen (als ik dit besluit)
Om de 3 uur mag je kv drinken,om de 4 uur moet je hebben gedronken dus dan doet ze het hardstikke netjes. Zo kan het goed op aanvraag. Over die borstontsteking; geen idee. Zou ff de kraamzorg of de vk bellen, kunnen ze je zo vertellen. Succes
Rachel, zou gewoon uitrekenen hoeveel ze mag drinken en dat verdelen over de keren dat ze komt. Dan evt. proberen te gaan rekken en meer in 1x te geven. (mocht dit nodig zijn qua hoeveelheid). Doen wat je gevoel je ingeeft!
Rachel, wat een dilemma voor je. Het druist toch tegen je gevoel in om kv te geven, maar als het niet gaat, dan gaat het niet. Maar flesvoeding is tegenwoordig erg goed hoor, doet niet veel voor bv onder. En in de belangrijke eerste tijd heeft ze toch bv gehad, dat telt ook. En ik snap wat je bedoelt over beide (bv en kv), je hebt het gevoel te gokken met wat je kind nodig heeft. Ik zou ook gaan voor of de een of de ander. Voor wat betreft hoeveelheden sluit ik me aan bij de voorgaande adviezen. In ieder geval sterkte met het maken van je keuze. En hoe dan ook, je kunt het nooit fout doen! Ik wil jullie ook nog even op de hoogte stellen van het volgende nieuws: mijn schoonzus (zus van vriend) is vandaag met een spoedkeizersnede bevallen van een meisje, Angela. Ze weegt 3100 gram. Helaas wilde de bevalling niet vlotten, dus moest er geholpen worden. Nu ben ik ook voor het eerst tante geworden!
@Rachel Ik geef ook kv. En ik probeer om Jørre om de 4 uur een voeding te geven. Al lukt het niet altijd. Nou drinkt hij nog maar 60 cc. Afgelopen nacht kwam hij om de 3 uur. Er stond op de vorige pagina geloof ik een rekensommetje .. gewicht x 150 ml. Dus Jørre weegt 4600 gram, dan is het 4,6 x 150ml. Hij mag dus tussen de 600 en 800 cc voeding op een dag. Nou halen we dat dus nog niet, want als ik hem meer geef komt het er net zo hard weer uit. Kan me voorstellen dat je baalt dat je geen bv kan geven, maar meid .. je moet jezelf echt niet gek maken. Daar hebben jullie allebei niets aan meid. Veel sterkte meid .. @Assepoester .. gefeliciteerd met je nichtje.
Nemo: Hoera, geen last van aardappel prut (wel van een 24/7 ontroostbare beeb omdat hij niet meer "thuis" is, maar in Alkmaar, en dat geld blijkbaar niet als "thuis"). Ok, de medela harmony. Lijkt me opzich wel een goede, maar ik vind m zo duur... Rachel: Pff, ik heb me echt kapot gesleept met die maxicosi in het ov... Mijn armen doen echt pijn nu, voel me net een chimpansee... En jij hebt dus een electrische kolf. Lijkt me toch wel vreemd, zoeist mechanisch aan je borst, maar wel lekker makkelijk natuurlijk! Tigger: Hoera! Wat fijn dat er een (knipper)lichtje in Carmen haar leven is ! Assepoester: Wat leuk die romper(tjes). Die wil ik ook! Hoe kom ik aan zo'n brief van Friso ? Ik wil een romper met Josh erop... Yes, Josh is nu al 1 uur en 1 kwartier stil... Wat ben ik blij weer in Haarlem te zijn... Misschien dat er nu weer wat ritme in de voedingen komen i.p.v elk uur/elke 2 uur om eten jengelen...
Dank jullie wel lieverds! * vind jullie lief*! Lekker tijdstip weer trouwens @Goddess welkom terug meis, kan me voorstellen dat je je kapot gesleept hebt vind het al zwaar als ik Lindsey 2 min draag met de maxicosi.... Asspoester gefeliciteerd met je nichtje!
@ Rachel -> Weet je wat ik zou doen als ik jou was? Bel even met de VK of met het consultatiebureau om advies te krijgen over Flesvoeding. Ik kan wel zeggen wat ik gebruik maar het lijkt me het beste als het past bij je kindje. Hier hebben ze gezegd dat ik altijd kon bellen met vragen ofzo. Ik neem aan dat dat bij jou ook kan.. @ Goddess -> Is een draagdoek of draagzak niet iets voor jou? Lijkt me zo'n gesleep met zijn maxicosi
@amilah dinsdag heb ik een afspraak bij het consultatieburo dus kan het dan allemaal vragen. Ze krijgt nu gewoon 6-7 voedingen tot dinsdag. Vanacht kwam ze om de 4 uur maar heeft wel weer ontzettend veel gehuild (krampjes) dus zijn nog steeds doodmoe. De keuze heb ik gemaakt trouwens, ik ga volledig over op flesvoeding. Vind jullie trouwens echt super hoor, weet niet wat ik zonder jullie zou moeten! Dikke knuffel! Straks gaan we trouwens een babybagg draagdoek halen. Had al een Babybjorn buikdrager maar vind ik nu nog niet fijn. Ben benieuwd of Lindsey het wel fijn vind. Moet nu weer gaan, ze huilt weer dus ff knuffelen.
Hai mama's.. Reageer straks even op iedereen, maareh: Emma draait als ze op haar rug ligt in bed haar hoofdje al van links naar rechts en terug! En ze drinkt nu net voor het eerst Mamamelk uit flesje bij papa... \/ We zijn zoooow trots... Voor degene die bv uit flesje geven, hoeveel krijgt de kleine. Emma heeft net ongeveer 120 cc op...
Hoi lieve meiden! Eindelijk, ik meld me ook hier... ... Ik begin al aardig bij te komen. Met Kynan gaat het super goed. Hij huilt nauwelijks (eigenlijk alleen met verschonen), heeft nergens last van (is alleen maar tevreden)... Slaapt lekker veel en is gewoon super relaxed. De afgelopen nachten heeft hij zelfs al helemaal doorgeslapen! Ook borstvoeding gaat al vanaf dag 1 vlekkeloos. Vandaag of morgen komt de vroedvrouw aan huis om hem te wegen en even alles te checken, ben erg benieuwd... Zal wel prima zijn, want Kynan is de eerste 2 dagen 120 gram afgevallen en daarna alweer 60 gram bijgekomen! Kortom, we hebben echt niets te klagen, het loopt super.... Ook papa geniet met volle teugen, hij heeft ruim 3 weken vakantie... Hoe héérlijk is het om je 2 mannen samen te zien he, *smelt*.... Ik hoop dat het met jullie ook allemaal goed gaat! @ Tigger, word al een sterke meid zo te horen, goed zeg! Gaat verder ook alles goed met jullie? En heb je al wat meer nieuws over je paard? @ Rachel, gelukkig geeft de flesvoeding je wat meer rust. Je moet gewoon doen waar je jezelf het prettigst bij voelt. Dat is voor jouw én de kleine denk ik het meest relaxed... En over de draagdoek; wij hebben er ook 1 gekocht van de week! Zo'n tricot slen. Vreselijk duur, maar vind het nu al handig. Kynan vindt het ook heerlijk. Ik vind het nu al heel handig als ik in huis wat aan het rommelen ben... Succes met uitzoeken vd nieuwe doek! @ Goddes, hoe gaat het nu met jou en je kleine man Josh? Ps is lastig he met de maxi-cosi lopen, zo zwaar en onhandig! Idd is mss de draagdoek voor jou ook handig. Als je ze te duur vindt, er staan er ook heel veel op marktplaats, met een beetje zoeken heb je er dan voor 20 euro 1 en ze kunnen hem gewoon opsturen... Je bent dan een stuk mobieler! @ Silvie, ik heb vluchtig gelezen dat je bevalling behoorlijk zwaar was. Hoe gaat het nu met je? Wat een flinke knul heb je zeg! @ Assepoester, hoe gaat het bij jullie? Ben je inmiddels al met je man uit eten geweest? Hoe was het? En met Yildou alles goed? Ps gefeliciteerd met je nichtje! @ Bianca, ook mama geworden had ik gelezen vd week... Lekker dat jullie weer thuis zijn zeg. Geniet ervan! @ Nemo, alles goed met jullie en Sven? Lees dat bv bij jou ook goed gaat, lekker! (Ps wat je zegt doe ik ook vaak, borst 1, verschonen en de 2e. Om hem tussendoor even wakker te maken . Vaak valt ie na borst 1 al in slaap omdat ie zo vreselijk goed en gulzig drinkt!) En mss kleine tip voor de meiden die er behoefte aan hebben, uit het ziekenhuis heb ik een zalf meegekregen voor je tepels, het is de meest zuivere Lanoline die er bestaat en het werkt fantastisch! Denk dat je het gewoon bij de apotheek kunt krijgen. Het heet Lansinoh Brand /lanolin... Ik heb nu even op de laatste geposte brerichten gereageerd dus sorry als ik nog niet iedereen heb gehad (maar het is even puzzelen zo haverwege binnenvallen ). Ik hoop hier vaak te komen en dat het net zo'n leuk topic wordt als het bevallingslijst mei-forum Liefs groetjes!