Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    Hebben jullie dit ook wel eens.
    Belle begint uit het niet te krijsen op haar bedje
    ik schrik en ren naar boven kom bij haar bedje
    en daar ligt ze heel vredig te slapen.
    echt gek. :) :) :)

2. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    OW; Elia moest ook elke keer een fles later spugen nadat hij die gel had gehad. Ik had echt de indruk dat er een soort van gellaagje in zijn maag zat.
    En over die bv; dat was ik *schaam* ik bedoelde het niet als kritiek maar juist vol bewondering als je het zou kunnen. Ook ik ben door diezelfde strijd gegaan. Je wil wel maar de uitputting is enorm en de pijn is zo aanwezig dat zelfs knuffelen niet fijn meer is. Herken het volkomen. De stap om te stoppen is erg moeilijk maar onze kindjes hebben meer aan een uitgeruste moeder die kan knuffelen, dan een letterlijk leeggezogen mama naast de box.

Simone; die ene straie-streep(je) zit, natuurlijk, boven de bikinilijn. Mooi naast mijn navel zodat iedereen hem kan zien. Maar ach, als ik in mij bikini over het strand loop (over 5 jaar of zo aangezien mijn buik nog errruggg aanwezig is) ziet iedereen Elia ernaast lopen, dus dat maakt dat ene streepje helemaal goed.
    Ik zou die baan ook aannemen en ondertussen verder solliciteren. Komt ook altijd beter over bij een gesprek dat je al werkt en niet thuis zit. Kun je ergens anders eerder beginnen moet je dit toch kunnen overleggen op je werk. Zij snappen toch ook wel dat jij verder kijkt omdat dit een tijdelijk contract is.

Hier nog een mama die zich dik voelt, ben dan ook nog 12 kilo te zwaar. Maar zolang ik achter de kinderwagen loop vind ik het geen probleem, snapt iedereen waarom die buik (en heupen) daar zit haha.

3. simalex

simalex Bekend lid

Mmm, ik zal me even proberen te nuanceren. Ik ben nu nog niet van plan om zo vlug weer zwanger te worden... Maar stel dat ik het wel zou worden... Mijn vorige baas heeft namelijk doodleuk geen contract verlengd terwijl ik 6 maanden zwanger was...en ik ben nog steeds niet ongesteld geworden

Chantal87: Ik wacht gewoon even het gesprek af, maar ik denk dat ik wel voor een vaste afdeling kies. Liever nog een vast contract, maar ja, je hebt het niet voor het kiezen heh?

Goddess: Thanx voor je advies!

Erica: Wat zeg je dat toch weer mooi. Ipv van je dik en onzeker te voelen, heb je toch maar mooi een kind gebaard. En wat voor een knappe en gezonde kinderen heeft iedereen gekregen!

Bibiche: Soms wel en soms ook weer niet.

Nemo: Dan klinkt een terrasje ook een stuk 'gemakkelijker'... Wanneer heb je mooi weer besteld?

Onzewonder: Geloof jij serieus in de TellSell reclames? Ik zou persoonlijk niet zomaar slakkenslijm beginnen te smeren... Maar goed, wie ben ik. Ik denk namelijk dat het effect van smeren en betere doorbloeding is, waardoor je huid beter herstelt. En dan zou ik dat gewoon doen met een cremepje die je lekker vindt. Al zou het babyolie zijn...

4. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    haha nee niet stiekem op vakantie hoor... dat had ik wel gemeld! ;) maar inderdaad internetproblemen gehad en daarna wat drukke dagen en dan eerst proberen hier bij te lezen voordat ik weer eens wat post.... hallo zeg, wat hebben jullie een boel gebept! ik heb redelijk wat bijgelezen, maar alles is gewoon niet te doen.... tja en dan voel ik me schuldig dat ik niet mee kan praten of op iedereen reageer.... stom stom natuurlijk ik weet het....

NEmo, alias luie moeder ;) ;) ik geef je groot gelijk! al dat gehannes voor zo kort plezier en dan idd die chloordampen... :( nee... dan liever zwemles in je eigen bad ;)! en Steven is trouwens al steeds wat snotterig, dus moet ik ook ff niet denken aan een zwembad.

Simone.... weer zwanger worden... pff ik denk er nog maar niet aan... ben juist 4 dagen geleden maar weer eens begonnen met de pil.... alhoewel er hier in bed nog weinig andere activiteiten zijn dan slapen :oops:

Heel wat gestreepte zebra's zijn er hier dus.... kan me nog herinneren dat iemand zichzelf zo noemde in ons vorige topic.... ;) Vreselijk lijkt me dat als je buik helemaal onder zit. Hier toch 5 mini striempjes die onder een bikinibroekje niet te zien zijn.... maar een bikini moet ik nog even niet aan denken... mijn buik is nog niet de oude zullen we maar zeggen ;) ;) maar dat is bij vrijwel iedereen zo heb ik gelezen... oef gelukkig, behoor ik tot de normalen!
    Wel kan ik al weer mijn oude broeken aan en zelfs broeken die ik voor mijn zwangerschap niet meer pastte... :confused: en ik ben nog steeds 1 kg boven mijn start gewicht... vriendlief zegt ook dat mijn kont dunner is dan voor dat ik zwanger was :) :) wat een schatje he... dus ik zeggen dat er nog steeds +1kg op de weegschaal staat... zegt hij doodleuk: tja 3 keer raden waar dat zit.... en het vet wat op andere plekken verdwenen is... :rolleyes: :rolleyes: (.)(.) :oops:
    Ik kan dus wel mijn broeken aan, maar niet mijn shirtjes/blousjes meer... :(
    Verder gaat het hier super goed. Sinds zondag loop ik ook buiten zonder band om mijn heup goed te houden! :p :D :) dat is echt een verademing! Heb nog steeds fysio, dat wel maar kan gewoon weer redelijk goed lopen!

Steven doet het ook super! Groeit als kool.... het ritme is perfect, hij slaapt goed, huilt bijna niet meer eigenlijk alleen op zijn in slaap huiltje na wat echt minimaal is. :) :) Laat ons snachts goed slapen, komt heel soms nog 1 keer per nacht en anders tussen 5 en 6 en gaat daarna heerlijk nog 4 uurtjes tukken!
    OVerdag ga ik meestal 1 keer weg en dan nog een wandelingetje later op de dag of s avonds.
    BV loopt super. Afgelopen weekend wel weer een keiharde plek in mijn borst gehad, maar met extra kolven, warme compressen, massages en wat langer onder de douche staan en melk door het putje weg laten stromen, is het nu weer oke!

Vanavond ga ik voor het eerst met mijn beste vriendinnetje uit eten sinds Steven er is... dus voor het eerst hem langer dan 1,5 uur alleen laten... heb er prompt vannacht natuurlijk over gedroomd :confused:
    Ben heel benieuwd hoe het me zal bevallen.... (zal vast niet zo erg zijn als bevallen ;) of.... ;) )

ik ga nog ff naar buiten, genieten van het lekkere weer :)

5. simalex

simalex Bekend lid

NEEHEE -> Als ik het voor het kiezen heb wordt ik liever nog NIET weer zwanger! denk ik

Is het nu duidelijk? :)

*zucht*

6. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    haha denk het wel.... ;) maar mijn ogen zijn goed, dus ik kan wel jouw kleine lettertjes lezen... dus ;)

7. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    o jee simone.
    ben blij dat ik wel ongesteld ben geworden.
    ben snel aan de pil gegaan en in de stopweek
    netjes ongesteld geworden.

8. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    *zwaai*
    Zow, duurt even, maar daar ben ik weer... :)
    Veel te veel gekletst om bij te praten. :oops:

21 aug staat de echo geplant voor Emma haar heupjes. Dus dat is geregeld. :D

Man heeft een flink gat in zijn hand.. Maar schade valt mee gelukkig. Mijn beste dinnetje is met hem meeggegaan naar de eerste hulp. Echt super lief van dr. Dus kon ik thuis blijven met Emma. De reden was trouwens een buurtkat, Onze kater was niet zo gecharmeerd van hem en manlief wilde voorkomen dat ze gingen matten.. Tja, Bram schrok, dacht waarschijnlijk dat ie aangevallen werd en greep Peter dus flink... :|
    Tetanusprik en aan de antibiotica...

Emma is weer redelijk de oude, die was gewoon zo moe volgens mij. Waarschijnlijk ook door het warme weer minder goed geslapen en babymassage geweest, nou ja alles bijelkaar. Maar ze geeft weer goed toe aan haar slaap.

Hier ook nog geen tweede hoor. Eerst maar eens volledig herstellen, van Emma genieten en "droog" oefenen... hihi. ;)
    Heb net mijn spiraaltje opgehaald. Pfieuw, mag wat kosten. :confused:
    Hopelijk wordt het vergoed..

9. Niet meer actief

Erica en Bibiche; Ze beentjes zijn wat stijf maar verder lijkt hij er geen last van te hebben. Hij ligt nu weer in bed. Hoop dat ie gaat slapen.

Simalex ik sluit me aan bij liefzonnetje!

Tigger; Fijn dat de echo nu geregeld is. Hoop dat je man snel hersteld.

Liefzonnetje; Veel plezier vanavond! Zal vast heel goed gaan.

Chantal87; Het viel me achteraf reuze mee,maar misschien ook omdat Dylan zo makkelijk was.

Liefs Nathasja

10. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Fijn dat het goed gaat met hem Tassie.

Over streepjes, niet op mijn buik, die is nog helemaal gaaf.. Of nou ja, gaaf.. haha ik bedoel streepvrij... wel een beetje opgerekt, maar ach, Emma maakt alles goed. Maar wel streepies op mijn billen en heupen.. :( Toch zonde..

LZ, fijn dat het zo goed gaat met Steven.. Lekker genieten dus. Spannend vanavond, veel plezier!

Chantal87, ook Emma is meer wakker.. :) Jaja, onze slaapkoppies komen op aarde.. ;)
    Ook Emma schrikt ook weleens wakker, zet het op een brullen en slaap weer verder.. Heel apart. Meestal wacht ik eventjes voor ik ga kijken, omdat ze meestal weer inslaapt. Gek he?

11. Niet meer actief

Dylan heeft ook wel eens en ik wacht ook meestal even voor dat ik ga kijken.

12. simalex

simalex Bekend lid

ja maar nou *pruillipje*

:oops: Ik ga wel even uitwaaien en naar de bakker!

*zucht*

13. simalex

simalex Bekend lid

:) 201 pagina's alweer trouwens!

Tigger: Fijn dat het meevalt met je man!

14. chantalk

chantalk Fanatiek lid

hier was ik weer even :D Nu ga ik maar eerst een ff reageren :)

@ bibiche. mocht willen dat ik apotheker was :) ben maar gewoon een assistente.

@ onze wonder. Ik zit ook onder de striemen. Mijn borsten en mijn buik. Ik doe gewoon een bikini aan hoor. Als mensen het nit willen zien dan kijken ze er maar mooi naast. Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt.

@ gt. tweede graads kan ik me nog voorstellen maar derde graads? dan heb je geen huid meer op je lichaam. geloof me geen prettig gezicht. ;)

@ simalex. Ja ik had ff gehoopt er nu vanaf te zijn, maar helaas maar weer terug aan de capsules die helpen nog een beetje. :(
    En over relaties. Och iedereen heeft toch wel eens ruzie? Dat maakt toch ook niks uit als je maar weet dat het toch weer goed komt.

@ erica. Ik merk ook dat Luca minder slaap nodig heeft. Hij heeft van het weekend toch zijn sprongetje gemaakt lijkt het op. Hij is veel alerter volgt je echt overal met zijn oogjes en heeft zijn handjes ontdekt. En hij is nu ook veel meer wakker tussendoor.

@ assepoester. Wat goed dat de heupjes ok zijn. Wat een opluchting!

@ chantal. haha ja dat heeft Luca ook wel eens. Och ja steeds die trap op rennen is wel goed voor de lijn hè? ;)

@ lz. heel veel plezier vanavond. Valt niet mee om ze een eerste keer alleen te laten, maar het is ook wel lekker een avondje alleen.

Vandaag gaat het gelukkig weer wat beter met Luca. De warmte is wat minder dus hij kan weer lekker in zijn bedje slapen.
    Ik heb hem nu voor ht eerst zonder slaapzakje of bakerzak in bedje gelegd en meneertje gaat zonder tegensputteren gewoon lekker slapen. Nog niet eens 1 huiltje :confused:
    :( zou hij me normaal dan voor de gek houden? doen alsof hij niet kan slapen? :)
    Manlief heeft gister onverwact nachtdienst gekregen :( zit nu dus 3 nachtjes alleen. bah helemaal niks aan.
    Oja het vloeien is sinds gister ook minder geworden :whistle: eindelijk...
    Het wordt nu wel weer eens tijd om weer te gaan oefenen voor nummer 2 :)
    oefenen dan hè niet dat jullie denken dat we alweer voor nummer 2 gaan ;) eerst even van dit mannetje genieten. en dan over een jaartje of 2.....

Nou ga manlief nog maar weer eens wakker maken want volgens mij is hij weer in slaap gevallen :rolleyes: :D

15. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Chantal, ben je al bij de gyn geweest voor het vloeien of heb ik weer eens niet goed opgelet? :oops:

16. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @tigger: hoeveel kost dan een spiraal? ik heb er niks voor hoeven te betalen, ook niet vooruit!
    @chantalk: vloei je nog steeds? Fijn joh dat je mannetje zonder bakerzak kan slapen :)

17. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Jelte heeft even een huildagje, dus ik reageer later wel

18. Niet meer actief

@chantal hey waar kom jij vandaan dan joh? :) wat mij betreft mag je gezellig mee poedelen hoor gezellie

En Joaquin heeft dat ook heel vaak dat ie een giga gil geeft maar er is niets aan de hand, waarschijnlijk droomt ie over mama ;)

@Bianca hoef je je niet voor te schamen toch haha, en ik weet het was niet als kritiek bedoeld maar als voorbeeldje :) maar ik dacht dat ik SUPER mama was helaas het tegendeel is weer bewezen, en net wat je zegt beter een lieve knuffelende mama dan zon stress eend...

En de gel ja weet niet wat ik ervan moet denken, ik vind het ook moeilijk om het hem 4 x per dag te geven, want of ik moet hem wakker maken voor de voeding (maar als ik dat doe wilt hij dus de voeding hihi) en als ik hemde gel geef voor de voeding moet ik minimaal een half uur wachten, ok dat gedaan maar dan komt het ook met een boog eruit... .en anders een uur / anderhalf uur na de voeding, nou ook geprobeerd komt het er ook met een boog uit en anders ligt ie te slapen :( hmzzz dilemma hahaha heb het vandaag al 2x kunnen doen, en red 3 x ook wel denk ik... Hij heeft het vanmiddag wel binnen gehouden dus dat scheelt alweer niet waar.

@simone, neeeh geloof daar niet in, maar ben altijd wel gevoelig voor die rommel als ik zelf ergens goed mee zit bij deze dus de striemen, maar goed zoals ik al zei, ik mag de naaktslakken uit de tuin plukken van steef ;)

@LZ olaaaaaa daar was je weer, en niet alles kunnen lezen ook ik heb daar weleens last van hoor, maar zeg nu eerlijk we kunnen niet overal bij zijn :)

Fijn om te horen dat je ook weer redelijk goed kan lopen zonder band en dat het met Steven ook top gaat. Have fun vanavond en geniet er van he!

@Tigger, nou wees blij dat het geen andere gat in zijn hand is :) dat is bij ons wel eens zo namelijk :confused: maar fijn dat Emma weer even relaxed is niet waar en het is ook niet niks, al dien ieuwe dingen ervaren in hun leventje. En de spiraal moet je dat zelf betalen joh?

@Chantalk thanks meid, ja voel me wel weer iets beter mede dankzij de lieve woordjes van jullie ook hoor. En je hebt ook wel gelijk wat betreft de bikini hmzzzzz nieuwe aanschaffen dus :)

hahaha en oefenen tsjah doe ik ook, pil ligt overigens wel in de kast nog :rolleyes: ik twijfel nog te veel of ik die rommel wel weer in mijn lichaam wilt laten komen.... dus wie weet zit nr 2 er al in hahaha NEEEEEEEE DAT KAN NIET BIJ MIJ DAMES! :)

Ahhhhh knuff voor Jelte

19. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    ik woon in dorpje naast Hilversum.
    dus niet heel ver weg.

20. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    @ erica: ik heb Emma overdag ook in de slaapzak in bed, de temperatuur is juist vaak 's avonds wat hoger dan 's ochtends en overdag omdat dan de kamer de hele dag heeft kunnen opwarmen. Ik heb wel het raam op een kier open.

@ assepoester: fijn dat de heupjes van Sabrina in orde zijn! Ze hadden jullie toch best even in spanning gelaten na die echo.

@ tassie: goed zeg dat Dylan geen last heeft van de prikjes of heeft hij ondertussen al wel wat last gekregen?

@ bibichie: leuk dat je man ziekenhuisapotheker wil worden, ik hou het gewoon op de openbare apotheek, daar heb je meer contact met de mensen en ik vind het wat gevarieerder werk. (als ik het vergelijk met de ZH-apothekers waar ik stage bij gelopen heb, zal vast niet representatief zijn geweest)
    ik merk trouwens ook de laatste dagen dat ik vaker moe ben, zal er dus nog wel bij horen.

@ Alida: tot over een maand! Goh, wat zullen alle meikindjes dan al weer veranderd zijn!

@ simalex: ben je er al uit of je die baan wilt? Je kan denk ik zelf het beste de voors en tegens tegen elkaar afwegen dus het is goed dat je die al voor jezelf hebt opgeschreven.

@ onzewonder: fijn dat de spruw al minder wordt

@ goddess: ik heb nog niet iets van een tandje kunnen ontdekken, zal toch gewoon het 'water in de mond lopen' als ze aan drinken denkt ;)

@ chantal: ja, Emma heeft regelmatig vn die krijsjes in haar slaap. Ik wacht dus ook altijd tot ze 'echt' huilt voor ik haar er uit haal of bij haar ga kijken.

Meestal zij het de vrouwen die een gat in hun hand hebben, alleen dan spreekwoordelijk :) Wens hem beterschap met z'n hand.

@ chantalk: apothekersassistentes zijn wel de spil van de apotheek! Apothekers zijn vaak toch rare mensen, ik hoop dat ik hier een uitzondering op ben ;)

weet iemand waar je in de buurt van Amersfoort
    kunt babbyzwemmen? Ik heb tot nu toe alleen zwembaden gevonden waar ze minimaal 6 maanden moeten zijn.

Over streepjes: ik heb er sinds kort een paar op mijn linkerborst... snap ook niet waarom ze er opeens zaten, mijn borsten waren eerder een stuk groter geweest tijdens stuwing en toen was er niets aan de hand en nu opeens striae..

Wij zij vanmiddag even met ons drietjes (man is vrij) het dorp in geweest, eindelijk zelf kleertjes voor Emma gekocht, erg leuk natuurlijk, ik moest me echt inhouden om niet teveel te kopen..
    Daarvoor is mijn schoonmoeder met 2 tantes langsgeweest. Emma heeft in deze tijd (bezoek + winkelen) 3 x gedronken met een tussentijd van steeds 2 uur. Had het liever anders, maar met de warmte, de drukte en indrukken begrijp ik wel dat Emma dat dan gewoon nodig heeft. Bovendien zit er een sprongetje aan te komen...
    Ze slaapt nu eindelijk wel, ze heeft van 12 tot half 5 dus niet geslapen.

Deel Deze Pagina