Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Chantal, waarschijnlijk heb jij het een stuk zwaarder dan Belle vandaag. Heel veel sterkte!
    Ik snap nu pas wat ouders doormaken als ze hun kindje komen brengen pfff.

Slaapzak mag wel eerder alleen moet je dan goed opletten of ze niet met haar hoofdje door de opening kan zakken en bij de armpjes hetzelfde. Zo ja; kun je ze wat kleiner maken met veiligheidsspelden. Als ze er niet in kan zakken, kan het prima. Veiliger dan dat ze gedraaid onder de dekens terecht komt toch? Gefeliciteerd trouwens!

Jaaa La vita e bella! De mooiste film die ik ken, wel errrruugg zielug * snif *
    Aangezien ik met een Italiaan ben getrouwd en we helemaal wild zijn van deze film en Roberto Benigni (hoofdrolspeler) hebben we nog overwogen Elia zo te noemen. Gewoon omdat het een hele byzondere man is met altijd een positieve kijk, geweldig. Ook in real live dus niet alleen in deze film. Alleen past de naam niet echt bij ons. En zijn zoontje Giosue, vonden we net te zwaar als naam en voor de gemiddelde nederlander niet uit te spreken (dzjo-soe-e).
    Maar...... goeie film absoluut (wijk een beetje van het onderwerp af hihi)!

2. Niet meer actief

Babymei; Van harte gefeliciteerd nog met je verjaardag. EN je hebt een mooi kado gekregen.

Chantal; Veel sterkte vandaag. Ik heb nog niets gehoord van de kdv over de wendagen en hij moet toch 6 augustus voor het echie. zal ze maar eens bellen.

Gt; Veel plezier in Alkmaar en tot over een paar dagen.

Onze Wonder; Hoe laat is hij gekomen na half 2 heeft hij toen doorgeslapen. Het kan ook zijn dat ie moet wennen dat hij s'nachts in zijn eigen bedje slaapt. Dylan werd eerst ook steeds om half2 wakker en dat werd steeds later.

Hier is de nacht weer goed verlopen Dylan kwam om half 5 heb zijn speen gegeven en toe is hij weer gaan slapen tot half 8 is mij dus hartstikke mee gevallen.

Liefs Nathasja

3. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @bianca: mooie film hè! Mijn god wat heb ik zitten janken aan het einde :cry: Giosue is zeker een mooie naam maar heel moeilijk uit te spreken voor nederlanders. Mijn vader is ook italiaan btw
    @tassie: nou elenora kwam vanochtend om 5 uur en ik ook de speen geven maar dat helpt niet :) helaas kwam ze ook weer om 7.30 uur :( dus lig ik net weer lekker te slapen, komt ze weer.

Ik vind het wel moeilijk met flessen want ze hoort zeg maar 5 keer 150cc te drinken maar 3 flessen haalt ze wel de 150cc en de andere 2 dus niet laat ze weleens 70cc staan. Ze komt ook vaak om de 3 uur, zal ik gewoon overgaan op 6 keer 120cc?

Gisteren was een slaapdag en vandaag is het weer een wakker dag voor haar :( Of heb je ook een 10 weken sprongetje :) ik heb het gevoel dat ze ieder 2 weken wel een sprongetje heeft.

4. Niet meer actief

@Tassie, hij kwam dus om 2 uur en toen weer om 5 uur hmzzzz en dat wennen nou laten we dat maar hopen niet waar ;)

Ik ga er gauw vantussen naar Didam even oma hoi zeggen :)

tot laters dames

5. Niet meer actief

Bibiche; Je moet natuurlijk doen wat je gevoel je ingeeft.
    Wat ik bij Dylan doe is dit:

Hij kreeg eerst steeds 150+5 schepjes en nu 180+6 schepjes.
    En hij krijgt 5 voedingen.
    De ene keer drinkt hij alles op en de andere keer laat hij ook wat staan.
    Ik moet je eerlijk zeggen ik maak me er ook niet zo druk om, want hij groeit goed!

Heeft ze na die 3 uur ook echt honger of is ze gewoon wakker.
    Dylan komt ook wel eens eerder, maar heeft niet altijd honger dus dan rek ik het toch tot die 4 uur. Zodat hij toch zijn fles leeg drinkt Meestal drinkt hij tussen de 150 en 180 en dat is prima. Ik hoop datje hier wat aan hebt. Ze hoeven niet de fles leegte drinken ze moeten minimaal zoveel en max zoveel ligt aan gewicht.

Liefs Nathasja

6. Niet meer actief

Onze wonder; hmm dat is minder ik hop dat ie snel gewend is of dathet beter gaat. Veel plezier bij oma.

Liefs Nathasja

7. Niet meer actief

Ja me too. Maar wat mag Joaquin nu hebben dan? Ik weet het af en toe ook niet meer hoor, volgens mijn krijgt hij op deze manier veel te veel...

Hij heeft flessen van 130 a 140 cc en geloof me als ik er meer in doe slurkt hij het ook op.

Maar normaal is het dus 6 flessen, maar als hij snachts extra komt dus 7 flessen

hij komt nu dus vaak op deze manier.

3 uur snachts
    6 uur smorgens
    half tien
    half 1
    half 5
    8 uur
    en dan 23 uur a half 12

Maar als hij dus bij ons slaapt uhhh dan slaat ie 3 uur over ;)

Maar goed moet ik hem dan nu minder gaan geven? dan weet ik zeker dat hij 10 x komt vandaar..

Knuffel

8. Niet meer actief

Hoe zwaar is joaquin?

Tas

9. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    @ belle: veel plezier op het kdv! ik hoop dat je je daar lekker op je gemak voelt, dat zal een hele opluchting zijn voor je mama!
    chantal: hoe heb jij deze dag voor jezelf ingevuld als je je handen 'ns lekker vrij hebt?

@ babymei: ik heb Emma nu al een paar weken in een slaapzak, ook omdat ze steeds de deken wegtrapte en bijna bovenin het bedje belandde. Ondertussen heeft ze door hoe ze ook in 'n slaapzak zich omhoog kan werken, wij vinden haar steeds schuin bovenin het bedje, met soms een voetje door de spijlen buiten het bedje hangend. Gelukkig ligt ze dan dus wel in de slaapzak, dus 'bloot' ligt ze niet. Ik gebruik een maat 70 slaapzak, is ruim genoeg maar niet te ruim dat ze erin zou kunnen verdwijnen.
    Lekker nacht heb je trouwens gehad!

@ erica: ik verwissel niet dagelijks 4 keer het rompertje, maar er zijn van die dagen dat Emma het fijner vind te plassen als ze geen luier om heeft ;) dat zijn dan vaak net die dagen dat ik haar een leuk setje aan heb waar ik een bijpassend rompertje bij heb gezocht, dus vind ik het handig om voor zo'n leuk setje meerdere rompertjes te hebben, anders moet ik ook nog 'ns een ander setje aan doen.

@ la vita è bella: inderdaad, die film vind ik ook erg mooi en ontroerend.

wij gaan binnenkort met ons tweetjes naar de film en dan laten we Emma voor het eerst alleen, bij mijn schoonmoeder. We doen dit bewust om iedereen daar aan te laten wennen, Emma, oma en wijzelf natuurlijk! Emma moet toch leren om ergens anders te kunnen slapen, tot nu toe heeft ze daar nog niet de gelegenheid voor gekregen. De paar keer dat we nu met Emma weg zijn geweest, waren we op bezoek bij mijn schoonmoeder, resp mijn moeder. Dan is Emma toch langer dan normaal uit bed omdat de oma's natuurlijk willen tutten met haar, ook is het lastiger om Emma te laten huilen als ze gewoon in de woonkamer in de kinderwagenbak staat.
    Mijn schoonmoeder vindt het zo jammer dat ze maar zo weinig kan komen, dat we dit voor haar bedacht hebben, dan kan ze even alleen zijn met Emma. Ze is nl. bang dat ik makkelijker naar mijn eigen moeder ga dan naar haar, en zij dus Emma minder ziet dan mijn moeder... Tja, het is begrijpelijk, maar ik wil ook niet een dagtaak hebben aan het bedenken hoe we moeten zorgen dat alle oma's, opa's, overgrootmoeders en andere betrokkenen Emma genoeg zien. :rolleyes:

10. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @tassie: ja is moeilijk te peilen of ze echt honger heeft want als ik haar de fles aanbiedt dan drinkt ze voor het merendeel wel op maar dus maar enkele keer echt de hele fles leeg.

mijn probleem is dat ze dus om 5 uur kwam en toen om 7 uur alweer huilde. Ik heb het kunnen rekken tot 8 uur. Maar om 5 uur en om 7 uur beide keer liet ze 50cc staan. Die van 5 uur heb ik wel 45 minuten overgedaan om haar te laten drinken. Dus het zou fijn zijn als ze of die leeg drinkt en dan 3-4uur later komt of die van 5 uur niet wilt maar dan wel om 7 uur leegdrinkt, snap je?

11. Nemo

Nemo Niet meer actief

Haha Emmetje ik herken je verhaal. We waren laatst bij mijn schoonouders, toen die even de kamer uit waren fluisterde vriendlief mij toe: zeg maar niet dat we verleden week bij jouw ouders zijn geweest. PF je moet bijna uitrekenen wanneer je waar bent geweest en of de een je kind niet vaker ziet dan de andere :)

@Babymei: nog van harte gefeliciteerd met je verjaadag. Wel balen dat je dan net grieperig bent. En ik ben niet ingeknipt.
    @Goddes: tot over een paar dagen !
    @onzewonder: dat is vast zijn protest omdat hij niet bij jullie slaapt. Stiekem mama pesten ;) :)
    Ach nee hoor ik denk nog niet dat ze dat nu door hebben en aan het manipuleren zijn. Ik heb geen idee waarom hij niet in zijn eigen bedje doorslaapt.
    @Bibiche: wat is jouw geheim ? Geen striemen !

Ik heb steeds zo'n last van mijn handen 's nachts van die middelste knokkels (snappen jullie). Ik kan mijn vingers dan amper buigen. Later op de dag gaat het wel. Ik heb het idee dat het komt van Sven steeds dragen en vasthouden met voeden (doe ik nu al een paar dagen met het voedingskussen en op bed). Zijn er meer mensen die daar last van hebben ?
    Met Sven gaat alles prima. Hij wordt nu echt groot het ik het idee. En praten en lachen dat hij doet *zwijmel* Vooral als je 's ochtends met je duffe hoofd de luier staat te verschonen, tjonge jonge wat een lol heeft meneer dan.

12. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Hé bibiche, wij zoeken nog een italiaans sprekende oppas. Misschien iets voor jou?
    Ook Elia zit zo tussen die 5 of 6 voedingen in. Ik maak nu nog 6x 120, maar neig ook naar 5x 150. Alleen komt hij 's morgens al om 600 dus weet ik niet hoe ik het naar 5x moet sturen. Hmmm lastig. Vandaag dus toch nog weer 6x 120, meer omdat mama er niet uitkomt, dan dat Elia omkomt van de honger hihi.

13. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    over series op tv gesproken.... kennen jullie "House" echt geweldig! Lekkere droge humor ;)

La vita e bella... wow zo'n mooie film is dat! Heel ontroerend en aangrijpend.....

Gisterenavond is het prima gegaan. Kon mooi voordat ik weg ging Steven nog even voeden. Verder heeft papa alles goed gedaan en mij s avonds opgebiecht dat hij het stiekem wel lastig vond toen Steven ging huilen wat hij nou moest doen... terwijl hij zelf normaal als we met z'n 2en zijn altijd zo sterk is en duidelijk in wat we moeten doen... haha vond het eigenlijk wel mooi!
    Ik heb me prima vermaakt, maar stond om 21:30 wel op springen.... en was ook wel moe.... dus toen naar huis gegaan. Natuurlijk wel nog even bij ons ventje wezen kijken voordat ik ging kolven en voordat ik ging slapen en vanochtend hem een extra knuffel gegeven! :)

babymei: hier ook een knip. Ik had na 6 weken er ook nog redelijk wat last van. BIj nacontrole alles gecontroleerd en was wel dicht. Moest het litteken gaan masseren omdat het erg stug was... vergeet dat eigenlijk wel vaak. wel gaat het steeds beter, maar blijft nog wel gevoelig enneh.... leuke bedactiviteiten zijn hier nog niet gebeurd, zie ik ook wel tegenop.... Hoe was je nacontrole?

14. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Wow hoe krijgt ze dat voor elkaar?
    Steven slaapt sinds zaterdag ook in een slaapzakje.... maat ergens tussen 62 en 70 in... ik heb er zelf eentje gemaakt en zelf ook de maat aangepast omdat ik maat 70 bij de hals wel erg wijd vond en maatje 62 was te klein.... ..
    Hij blijft nu tenminste op zijn plek liggen en belandt niet meer met zijn hoofd tegen het houten hoofdeinde aan door zijn trappel activiteiten, maar als ik jouw verhaal lees Emmetje, dan duim ik dat het nog voorlopig zo blijft ;) anders moet het wiegje ingeruild worden voor het ledikantje vrees ik... en ik vind het wiegje nog zo mooi en fijn!

15. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    "La vita e bella" -> absoluut 1 van de mooiste/allerbeste films ooit gemaakt (en ook de enige buitenlandse acteur die daar een Oscar voor heeft gekregen)

Wij hebben nu een dvd-recorder en House wordt standaard opgenomen, geweldige serie :D

Emmetje en Nemo: evenveel tijd aan de opa/oma en pake/beppe -> we zijn er niet actief mee bezig, maar tot nu toe hebben ze precies evenveel tijd gehad (bij toeval). Mijn ouders komen bijv. spontaan langsgefiets en dan belt 's avonds mijn schoonmoeder of ze de dag erop even kunnen langskomen. We zijn ook 2 keer uit logeren geweest, beide keren voor de verjaardag van oma en beppe.

Wij willen binnenkort ook naar de film dus er moet een oppas voor Sabrina komen. Choco is mijn overbuurvrouw en nu 25 weken zwanger, dus die moet er binnenkort ook zelf aan geloven. Maar toch.

Gister bij de tandarts was alles goed en omdat die niet in mijn eigen woonplaats zit, moest ik meerdere uren van huis. Maar onze kleine meid was gewoon bij pappa en heb geen moment getwijfeld of het goed ging. Bij pappa achterlaten is toch makkelijker dan bij een ander (Choco, ik weet dat je meeleest, maar wacht maar tot je eigen meidje er is ;) )

Ook iets gelezen over striemen-> hier helemaal niets op buik/billen/heupen maar dankzij stuwing wel op de onderkant van mijn borsten. Gelukkig zitten die altijd verpakt ;)

Wij gebruiken trouwens binnenkort ook een slaapzakje, ze wriemelt het hele ledikantje door. We leggen haar onderin en na 10 minuten ligt ze bovenin. En een lol als we haar weer naar beneden leggen! Meteen daarna gaat ze ook slapen, het is net of ze het erom doet; nog even pappa of mamma zien voor het slapengaan.

Ze laat nu trouwens zoveel tijd tussen de voedingen dat we op bijna 4 voedingen zitten. We hebben haar gister om 00.00 170cc bv gegeven (pappa geeft avondfles) en ze kwam vanochtend om 8.30 uur. Daarna kwam ze pas weer om 13.30 uur. Ze is nu ook langer wakker en heel gericht naar dingen aan het kijken om ze vervolgens te pakken (of tenminste een poging). De tijd na het derde sprongetje is echt leuk!

16. simalex

simalex Bekend lid

Hier ook even mijn schoonmoederfrustraties hoor:
    Ze dramt steeds over dat ze zo graag wil oppassen, terwijl ik gewoon heel blij ben dat wij het voorlopig zo goed geregeld hebben dat we geen oppas nodig hebben. En voor waarschijnlijk die ene keer in de maand hebben wij een vriendin/gastouder die voor ons oppast. "Maar ik wil ook heel graag 1 x per maand oppassen" "Weet je het zeker dat (naam) voor jullie gaat oppassen, ik dacht dat het niet zo lekker liep en dat ze al 12 kinderen had"
    Toen ik vertelde dat ik vrijdag een gesprek heb "Is Alexander dan thuis, anders wil ik wel oppassen hoor!" Neehee, ik maak zo'n afspraak natuurlijk als Alexander thuis is!
    En ze moet ook altijd met een smoesje langskomen, bijv. als Anika (nichtje) weer graag Yildou wil zien.

Ik krijg echt het gevoel dat ik haar iets ontzeg door ervoor te zorgen dat ik geen oppas nodig heb. Kom op zeg! Ze hoeft toch niet op te passen om met Yildou te knuffelen? En ze mag langskomen zo vaak ze maar wil en ook heus wel alleen als ze Yildou wil knuffelen of zo! Ik heb liever een knuffeloma dan een (reserve)opvoedoma.

*zucht* zo dat ben ik even kwijt!

En dan nog wat! :) Waarschijnlijk staat mijn ongesteldheid op doorbreken want ik verlies allemaal gekleurde afscheiding! :) NIet dat ik graag ongesteld wil zijn, maar dan weten we tenminste weer dat alles 'werkt' zoals het hoort... en dat ik niet opnieuw zwanger ben

Dusssssss ;) :rolleyes: Ik ben een beetje in een vreemde bui vandaag!

17. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Oh trouwens Nemo en Simone: ik zou op zich wel willen baby-zwemmen, maar ik weet dat onze ex-vrienden ook zwemmen. En ik heb absoluut geen enkele behoefte om die #$% te zien. Dus het wordt toch een terrasje ;) Wanneer had je het mooie weer besteld Nemo?
    Heb even de weersvoorspelling van deze week gezien, dat terrasje moet dan wel overdekt zijn :)

18. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Goede middag alweer.

@ bianca en bibiche morgen moet ik naar de gyn. Ik heb vandaag nog niet gevloeid :D maar toch ff kijken voor de zekerheid want ik heb al een keer eerder 2 dagen niet gevoeid en toen kwam het weer heftig terug.

@ emmetje. haha ja dat klopt. de meeste apo's die ik ken zijn een beetje raar. jou ken ik natuurlijk alleen van hier dus dat weet ik niet ;) hihi nee je klinkt wel oke hoor :D

@ gt. haha! Ja het kan er behoorlijk uitzien. Ik had er tot 2 weken voor de bevalling geen last van. dacht nog zo dat heb ik mooi gedaan :) had ik dat maar niet gedacht. Ik zie er niet uit :cry: ;) Nou ja ben toch getrouwd... :) nee kan er niet echt van wakker liggen.

@ babymei. nog gefeliciteerd met je verjaardag. Wat vervelend dat je dan net ziek bent. Wat goed dat je bv zo goed gaat :thumup:
    Ik heb ook een flinke knip gehad (ook de bekkenbodemspieren). Ik heb er ook heeeel veel last van gehad. Ik kan er nu wel op zitten, maar er zit nog een klein plekje wat niet dicht wil gaan en nog steeds af en toe bloedt. Vooral met afvegen na het toilet bezoek.

@ lz. die leuke bedactiviteiten zijn hier ook nog niet terug :cry: Is het vloeien eindelijk gestopt heeft manlief nachtdienst #-o We hadden het er laats over dat ons sexleven nu wel heel triest is pas 1 x sinds Luca er is (dus 8 weken, gelukkig wel nog de nacht dat de vliezen braken, mss de oorzaak :) ) pffff nee van mij mag het snel weer allemaal zoals normaal zijn hoor. Ik mis het toch wel ;)

Luca is vandaag zoooooo'n lief voorbeeldig mannetje :) Mijn vriendin is net op bezoek geweest en we hebben een heerlijk stuk gewandeld. Luca heeft de hele weg lekker geslapen en slaapt nu nog. Had eigenlijk om 3 uur zijn flesje moeten hebben, maar laat maar lekker liggen.
    Ik had mijn vriendin al een hele tijd niet meer gezien, het contact was eigenlijk een beetje verwaterd. Er is vorig jaar heel veel gebeurt in mijn prive leven en ik was bang dat ze daarom geen contact meer wilde. Gelukkig was dit niet en had ze het gewon heel druk. Hebben nu alles uitgepraat en gaan zeker gauw weer wat samen doen.

Oepsie babyalarm heeft er toch nog eentje honger gekregen. Even flesje geven.
    Als het lukt kom ik straks nog even kijken.

19. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Simone: je vroeg voor wanneer ik mooi weer had besteld. Nou eig. voor de hele zomer :D Ach ja en die schoonmoederverhalen ik ken ze.
    Nu maar hopen dat wij later niet zo worden. Zullen we dat bij deze maar even afspreken ?
    En ik heb ook een poosje gevloeid dat was geen ongesteldheid maar meer vloeien, volgens mij omdat ik (te) veel had gedaan.
    Maar jij alvast succes als ik die verhalen van de andere meimama's hoor dan komt er wat los.
    @Assepoester: jah House is leuk he ! Nu bedenk ik me net dat mijn vriend zei dat het er ook op dinsdags zou voor komen. Heb ik het dus fijn gisteren gemist. En wat weinig voedingen ! Tjee als het hier meezit dan zijn het er 7 en soms ook wel eens 10 ( en alles daar tussenin)
    @LZ: zo jij had dus weer even een slaapzakje genaaid ? Verder nog iets genaaid ? (mag ik het zo vragen Bianca ?).
    En je kunt het toch ook "anders" gezellig hebben in bed ? Dat "andere" komt vanzelf weer.

Schreef ik net nog dat alles hier goed gaat. Volgens mij heeft Sven zich bedacht. Hij komt "netjes" om 2 uur en huilt veel. Ach het wordt vanzelf morgen en dan hopen op een betere dag.

20. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    Hoi meiden,
    mama vond het echt afschuwlijk zo moeilijk om
    je kindje daar achter te laten.
    heb gewoon zitten huilen daar en zo emo ben ik
    echt helemaal niet.
    Belle was heel erg lief heeft alleen liggen slapen en toen ik kwam lag ze in een wipstoel om haar heen
    te kijken.
    ik heb haar om 1 uur opgehaald en ze ligt nu nog te slapen.
    baby`s worden daar heel moe van blijkt.
    eigenlijk moest ze vrijdag een hele dag ik heb er mooi een halfe van gemaakt vind ik wel genoeg.
    groetjes van Chantal.

Deel Deze Pagina