Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    Belle is vandaag weer naar de kdv geweest
    ging nu beter met mij.
    mijn man is vandaag ook vrij dus dat was wel
    lekker.
    Belle had heerlijk geslapen daar en een hele
    fles leeg gedronken.
    ook had ze haar luier vol gepoept dus dat scheelt
    mij weer.
    daarna weer naar huis en meteen weer slapen.

ik lees dat jullie baby`s op de 5 flessen komen
    met Belle lukt dat echt niet ze drinkt er nog
    steeds 6 en de ene keer drinkt ze 160 de andere
    keer 180 en nooit hetzelfde.
    ik maak dus flessen van 180 met 6 schepjes en soms moet ik een beetje weg gooien.
    maar geen een dag is het zelfde alleen dat ze
    om 5 uur wakker wordt.

groetjes van Chantal.

2. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @Assepoester: compliment met je foto's, echt heel mooi!

@Rachel; welkom terug. Wat je rijbewijs betreft dat komt vanzelf

Jelte kan al goed z'n hoofdje rechtop houden. Na elke voeding gaat hij op z'n buik tegen mij aan, en dan oefent hij.

3. JeSiE

JeSiE Actief lid

20 sep 2006
    374
    0
    0
    Arnhem
    Hallo Meiden,

Hoe gaat het hier?

Welkom terug Rachel :) en volgende keer beter

Wat is het weer veranderd he leuk voor de vierdaagse. Heeft iemand hem eigenlijk al is gelopen, ik niet hoor maar zou het best wel willen. mn schoonvader loopt nu voor de 4 keer mee ben benieuwd hoelaat hij binnen komt vandaag normaal gaan we hem altijd binnen halen maar dat zie ik nu niet zo zitten.....

hoe zwaar en lang zijn jullie beebjes nu: Mareno weegt nu 4980 gram en hij is 57 cm :)

Groetjes van Jesie

4. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    Hoi Jesie,

Belle is 5525 en 59,5 cm lang.
    ik heb nooit de 4daagse gelopen moet er
    ook niet aan denken.

gr Chantal.

5. JeSiE

JeSiE Actief lid

20 sep 2006
    374
    0
    0
    Arnhem
    mij lijkt het best een keer leuk om mee te maken hihi

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

AAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH :)
    Echt een heeeeeel verhaal getypt, foetsie !

Bah.

Nou komt ie weer.

@lz: hier ons poepschema: gisteren 2x, eergister 3x, en de dagen daarvoor 1,1,3,1,2,2,2,3,3. Sven begint dus minder te poepen eerder was het standaard 3x daags. Stiekem hoop ik idd ook op 1 x in de 14 dagen. Of zou je alles dan in 1x krijgen ? :confused:
    @Rachel: welkom terug ! Heb je ondanks dat je gezakt bent toch nog kunnen genieten van je vakantie ? En ik duim alvast voor 1 augustus.
    @Jessie: geen idee hoe lang en zwaar Sven nu is. We moeten begin augustus weer naar het CB ik laat het dan wel even weten.
    En ik heb de vierdaagse 3x gelopen, echt super. Ik kan het iedereen aanraden. Volgend jaar met zijn allen ? :D
    @Assepoester: mooie foto !
    En Sven kan zijn hoofdje ook al goed ophouden. Al wil hij nooit op de buik liggen. Wij doen altijd zijn buik op onze buik als wij onderuit hangen. Dan drukt hij zich wel op.
    @Alida: tot over een maand. We zullen je missen.
    @Chantal87: wat een gedoe op je werk. Ik hoop dat er snel een goede oplossing komt.

Hier hebben we ook een plu van de prenetal en er (nog) geen problemen mee.
    Sven zijn oogje pust ook weer :(

7. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    -dubbel-

8. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Jelte woog woensdag 6800 gram, hoe lang weten we niet ivm stuit. Hij heeft kledingmaat 62, shirtjes worden wel krapjes nu.

@Chantal; wat vervelend van je werk, ik hoop dat er snel een oplossing komt.

@Nemo: vervelend voor Sven, misschien toch even naar de HA?

9. JeSiE

JeSiE Actief lid

20 sep 2006
    374
    0
    0
    Arnhem
    gezellie laten we t-shirts maken met April/Mei Mama"s 2007 met de namen van de beebjes hihihi

10. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @jingles: wat een beer zeg! Maatje 62 al krap :) Elenora zwemt in 62
    @chantal: gaat Belle na 5 uur wel weer slapen en hoe laat wordt ze dan weer wakker.
    Ik maak ook altijd een fles klaar van 150cc maar ze laat vaak veel staan dus moet ik ook vaak weggooien
    Gelukkig dat het vandaag beter ging met het wegbrengen
    @nemo: vervelend zeg misschien ff langs ha, oh ja jij bent assistente nou je zal het wel weten hoe en wat :)
    @jesie: elenora woog vorige week 4850gram ze zal wel weer 5kg zijn nu. Lengte weet ik niet want het was inloopuur.

11. JeSiE

JeSiE Actief lid

20 sep 2006
    374
    0
    0
    Arnhem
    Bibiche ook nog onder of net 5 kilo dus.....hoeveel woog ze bij de geboorte? Mareno was maar 2410 gram.
    Hij zit nu op maatje 56, hij is weer wakker dus ga jullie weer verlaten.

Doei doei

12. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Oke bijlezen gaat echt niet lukken is teveel vergeet steeds de helft :oops:

Is er iemand die een korte samenvatting kan maken? Ik las iets over Alida dat ze een maand niet meer komt maar waarom niet dan?

En wanneer gaan kindjes over naar 4 voedingen zoiets las ik ook ergens. Poeh poeh echt veel.

Lindsey is in de vakantie 2x s'nachts gekomen om 4 uur en slaapt daarna standaart 9 tot 10 uur. Heerlijk en vrolijk dat ze is.

Op onze site staan nieuwe vakantie foto's en in mijn banner ook 2. Ik zal proberen toch een beetje bij te komen met alle verhalen maar is echt onwijs veel :)

Volgende week maandag moet ze naar CB voor de 2e prikjes en ben heel benieuwd hoeveel ze weegt. Het baby achtige is er helemaal af zo groot is ze inmiddels. Ze heeft nu maatje 62/68 van kleertjes.

13. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @jesie: woog hij zo weinig? was hij te vroeg geboren?
    Zij woog 3115 gram

14. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    @ assepoester: wat een mooie foto's en dat filmpje van die 2 meiden in de box, 4 van die zwaaiende handjes :) erg leuk!

@ babymei: is het al gelukt met bannerpro?

@ chantal: wat vervelend zeg die situatie met je werk, ik kan me voorstellen dat je daar van baalt. Is er geen filiaal in de buurt waar je evt naar toe kan, als je echt niet in je eigen filiaal kunt blijven? Je hebt natuurlijk heel wat kennis in huis, misschien kun je assistent bedrijfsleider blijven in je eigen filiaal oid (of een duo baan met een ander?). Als ze een beetje creatief willen zijn, moeten ze toch wel een passende oplossing voor je kunnen vinden, dat zijn ze je wel verschuldigd vind ik.

@ bianca: zie het helemaal voor me hoe je daar aan de IJssel moet hebben gezeten met Elia, lekker hoor! Ik ontdekte hier in de wijk laatst een heel mooi wandelpaadje met bankjes langs weilanden en water en natuurgebieden, alleen is dat paadje gemaakt van losse stenen die ver uit elkaar liggen, daar is dus niet te wandelen met een kinderwagen! Misschien moet ik het eens proberen met de draagzak..

@ Alida: sterkte met je internetloze maand! Wel slechte timing, zo de laatste maand van je verlof, had beter de volgende maand kunnen zijn nietwaar? In ieder geval: tot over een maand en geniet lekker van je mannetje(s) ;)

@ tigger: het lijkt er inderdaad op dat Emma haar voeding zelf terugbrengt naar 4 per dag.
    Veel plezier met je vriendinnen, lekker meidenavondje dus!

@ onzewonder: die 30 sec is maar een richtlijn, gewoon zo lang mogelijk, hoe lang dat dan is bepaalt Joaquin ;)

@ rachel: welkom terug, heb je een fijne vakantie gehad?
    - heb net wat foto's bekeken: goh, leuk hoor, lekker zwemmen met je meid. Lijkt mij ook hartstikke leuk!

@ assepoester: Emma deed dat eigenlijk al heel vroeg, al na een paar weken. Alle kinderen doen alles op hun eigen tempo, dat merk je wel aan zo'n forum.

@ jeSie: heb nog nooit de nijmeegse vierdaagse gelopen, denk ook niet dat ik het ga doen, heb toch geen tijd om ervoor te trainen, alhoewel ik een meimama's optocht wel weer leuk vind, nemen we de kinderwagens mee.
    Over een paar jaar loop ik in ieder geval wel mee met de avondvierdaags hier, samen met Emma :)

Emma is nu zo'n 5400 gr en vlgs mij ong 57 of 58 cm lang (ik heb zelf een weegschaal dus weeg haar regelmatig, maar het zelf opmeten is vaak wat nattevingerwerk, ook omdat ze meestal scheef ligt..)

zo, volgens mij ben ik weer bij...

Emma huilt, ga maar even kijken.
    (ze was gisteren trouwens na mijn laatste post snel in slaap gevallen en heb haar wakker moeten maken voor de laatste voeding)

15. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    @Rachel welkom terug, wat is ze groot geworden! Ze kijkt ook inderdaad heel vrolijk. Echt leuke vakantie kiekjes.

Ging het verder allemaal goed, was het een beetje ontspannen zo weg met zijn drietjes?

Jesie wat een kleintje is Mareno nog, schatje hoor. Hij was ook heel klein bij de geboorte zeg. Tessa was 2990 bij de geboorte en 10 dagen geleden was ze rond de 56 cm en 5 kilo. Begin aug gaan ze weer meten en wegen.

Chantal dus ik kan hoop hebben, het kds went voor mama's :) .
    Fijn dat het nu beter met je ging.

Assepoester als ik Tessa op har buik leg dan houdt ze haar hoofd wel omhoog maar nog niet zo stevig. Ze kijk wel rond maar haar kin raakt bijna het kleed. Tegen mij aan hangend gaat het goed. Het komt allemaal vanzelf wel joh.

Als ik de verhalen zo hoor is een parasolletje toch fijn. Ga maar eens op zoek.

Tessa heeft haar slaapdag. Ze is alles bij elkaar 2,5 wakker geweest vandaag. Ze slaapt echt veeeel. En drie dagen geleden berichte ik nog dat ze zo weinig slaapt. Kortom ze heeft er totaal geen regelmaat in :)
    Geef haar trouwens geen ongelijk met dit weer :rolleyes: ;)

16. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    Hoi Bibiche,

Belle slaapt daarna meestal tussen 8 uur en 8:30
    wisselt nog wel eens.

hoi Rachel,
    ik ga even je foto`s bekijken.

hoi Erica,
    ja het went maar raad je wel aan om wat
    te gaan doen op de wendagen zodat je lekker bezig bent.

17. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Hier heeft maatje 68 ook zijn intrede gemaakt...pfff wat gaat het hard....
    maatje 62 is nog niet helemaal over, maar er zijn al heel wat dingen die niet meer passen... ons kleine reusje... pfff

Vannacht was het weer feest om 3 uur... volgens mij is het doorslapen voorgoed verdwenen :(
    Maar ach verder is het een heel tevreden kereltje en dat vind ik belangrijker dan dat hij netjes tot 5 a 6 uur slaapt!

Ohja wat de 4daagse betreft (mijn schoonmoeder loopt hem nu (of is al klaar ;) )) kunnen we natuurlijk best zo doen dat de mannen ook mee lopen.... zij de kar duwen, wij op het plankje en onze kids in de wagen ;) ;)
    Tja ik zie 40 km 5 dagen achter elkaar echt niet zitten hoor .... ben ik nu lui?

18. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    hoi Rachel,
    leuke foto`s zeg
    wat kan zij haar hoofdje goed omhoog houden zeg
    dat kan Belle echt niet.

19. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    &*($*#(&$*( Oke, nu ben ik echt boos, ik had echt een compleet verhaal.. WEG, ALLES WEG... :( :( Het was echt heel veel..

Ik wilde net tegen Bibiche zeggen dat Emma sinds vorige week pas echt alles flessen 150 cc drinkt.. (met hier en daar een uitzondering dat ze laat staan. Daarvoor dronk ze 110/130 cc. Emma weegt ruim 5,5 kilo.

Rachel weer terug! Fijn dat je weer bent. Foto's zijn echt cute! Ik duim weer voor je 1 aug!

Erica, ook hier dolblij met parasol, tis af en toe wat meedraaien, hihi. Maar het is wel prettig voor ze. Ik heb Emma nu in de buggy liggen. Die kan mooi plat en ze heeft het daar meer naar dr zin. Lekker in de zak, toch veel kunnen zien en ook lekker kunnen slapen. Tis heel knus.

Jingels, met 6800 gram nog maatje 62? Oh, dus ze kunnen daar wel een tijdje in? :D

Oh, Nemo ook haar hele verhaal kwijt.. echt zo balen is dat.. :(

Hier geen vierdaagse gelopen, wel 2 jaar ondersteuning geleverd bij de militairen. 10 dagen Heumesoord, wat een feest! Wel de lusten niet de lasten. :)

Assepeoster, ook Emma kan haar hoofdje goed ophouden, ook drukt zich op zodat haar borst wat van de grond komt. Ik moet wel zeggen ik heb het een paar weken niet gedaan, omdat ze dus ook gewoon lekker bleef liggen. Van de week pas weer eens een keer voor het eerst gedaan en toen deed ze het dus wel.

Chantal, super dat het goed ging met Belle! Dat is toch wel erg fijn. Maar jeetje drinkt Belle echt 6 keer 180? Wat veel! :)

OW, balen dat de spruw nog niet weg is.. :(

LZ, mooi balen dat Steven weer de nacht erbij pakt. Hopelijk laat ie hem gauw weer weg...

Erica, nou hier is Emma ook ineens zoveel wakker, sinds een paar dagen. Ze is echt hangerig. Ik laat haar wel gewoon in bed, zolang ze niet de hele tijd huilt. Ze jengelt meer en slaapt steeds een half uurtje en wordt dan weer wakker, even jengelen max 5 minuten en zakt weer weg en zo gaat dat af en aan.. Ik denk dat ze wat aan het springen is.. ze is ook gelijk minder vrolijk, ze is toch wel duidelijk moe.

20. chantalk

chantalk Fanatiek lid

goede middag :D
    Gisteren geen tijd meer gehad om ff te komen kletsen.
    Bij de gyn was alles goed gelukkig er is geen restje moederkoek meer blijven zitten. Ze vermoed dat het er mss wel nog heeft gezeten, maar dat het van zelf is meegekomen. Ik draag nu ook eindelijk geen maandverband meer :whistle: wat was ik die dingen moe :)
    Luca heeft gister de hele dag in mijn armen geslapen. Pas na zijn flesje van 8 uur lag hij in bedje te slapen.
    Heb me een nieuwe tel uitgezocht in de stad. mijn abonnement was verlopen dus mooi een gratis nieuwe tel :D We zijn helaas niet lang gebleven, manlief was nog moe van de nachtdienst. Maar het was wel gezellig en Luca heeft zich ook netjes gedragen.
    zo nu eerst maar eens gaan reageren op idereen.

@ bibiche. haha! ja idd ik heb Luca ook wakker moeten maken voor zijn laatste flesje.
    Heb je al eens geprobeerd om tussendoor te verschonen? of even een boertje laten (dat helpt bij Luca meestal). mss dat ze dan weer wakker genoeg is om te drinken.

@ emmetje. Normaal slaapt Luca na zijn flesje van 7 uur (in dit geval 6 uur) tot aan zijn volgende voeding van 11 uur (gister dus 10 uur) Gister wilde hij dus na beide voedingen niet gaan slapen en de laatste keer dat hij dat deed sliep hij ook de hele dag niet (afgelopen zaterdag was dat)
    Dus ik kon al een beetje voorspellen dat het weer zo'n dagje werd. Kreeg helaas gelijk :(
    Vandaag slaapt hij gelukkig wel na iedere voeding weer fijn in zijn eigen bedje.
    Hij werd net alleen wakker van de onweer (het ging me er toch aan toe hier :confused: en ben als de dood voor onweer :oops: :) )

@ chantal. wat vervelend van je werk. kan me voorstellen dat je daar enorm van baalt. Ik hoop dat jullie er toch nog uit zullen komen.

@ assepoester. wat een mooie foto! :D

@ alida. tot gauw weer. en een dikke knuffel voor Lars

@ ow. Luca heeft ook spruw gehad. Hij heeft twee kuurtjes gehad en daarna is het nog niet helemaal over gegaan. Hij heeft het nu nog steeds een klein beetje. Volgens het cb gaat dat vanzelf over. Hij heeft er verder geen last van dus laten we het maar zo.

@ heee rachel daar was je weer. Hoe was je vakantie? heb je ons ook een beetje gemist? ;)

@ assepoester. Luca tilt zijn hoofdje ook al helemaal op en kan dit ook even een tijdje volhouden. Maar nu doet hij dit wel al vanaf de geboorte :confused: de kh zei al dat een heel sterk mannetje wordt. :( kan mama hem straks niet meer aan :)

Oja ik heb net een afspraakgemaakt om te dopen. 23 september wordt Luca gedoopt.

Deel Deze Pagina