Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Misschien verdelen over twee auto's als Simone ook meegaat? Die heeft dan een bijna lege achterbank en een lege passagierstoel (lees: ruimte voor te volle luiertassen ;) )

->En als de mannen meegaan (mijn mannetje vroeg het ook al, maar zag zichzelf niet echt tussen alle dames zitten, hihi) is idd het idee van Choco niet eens zo gek.

Heb net alles heel snel even bijgescand, kreeg vandaag ineens onverwachts visite van heel lang geleden. Was erg leuk om weer eens bij te kletsen en te genieten van hun kinderen (5 en 2 jaar) - die lekker buiten met modder aan het kliederen waren :)

2. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden

Datum:
    Tassie: za 6 okt / zo 7 okt
    Babymei: za 6 okt
    Rachel: za 6 okt (niet 23 sept + 13 okt)
    Emmetje: za 6 okt
    Bibiche: za 6 okt
    Assepoester: za 6 okt (geen eigen vervoer)
    Onzewonder: za 6 okt
    Jingles: za 6 okt (onder voorbehoud ivm rooster!)
    Tigger: za 6 okt
    JeSie: za 6 okt
    Erica: za 6 okt (onder voorbehoud ivm rooster!)
    Chantalk: za 6 okt (onder voorbehoud ivm rooster!) (geen eigen vv)
    Chantal87:za 6 okt
    Goddes Tear: za 6 okt (geen eigen vv).

Carpoolafspraken:

Friesland -> A'foort:
    vervoer aangeboden:
    vervoer gevraagd: Assepoester

Noord Holland -> A'foort
    vervoer aangeboden: Babymei
    vervoer gevraagd:

Limburg -> A'foort:
    vervoer aangeboden:
    vervoer gevraagd: chantalk

3. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Hmm, herinner me net dat Simone 6 okt. nog op vakantie is :(

4. babymei

babymei Actief lid

9 jan 2007
    273
    0
    0
    Administratief medewerker
    Noord Holland
    Hebben jullie ook nagym gehad? Krijg net een mailtje van me zwagerschapgym dat de nagym volgende week begint ( ben wel benieuwd) zit bij het pakket in 6 lessen, heb ik blijkbaar ook al betaald maar was benieuwd of nog mer dames dit gedaan hadden?

5. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Als er maar heel weinig mannen komen wil Jasper ook niet. Als er meer komen wel, maar dan zal ik even moeten kijken of ik wel kan komen.

Als ik mijn rijbewijs heb kan ik eventueel nog wel iemand meenemen misschien Jesie? Die woont redelijk in de buurt.... Of dat ik iemand oppik op de route want wil liever niet alleen rijden dan :oops:

Hier verder alles goed. Lindsey kreeg gisteren al om 20.30 haar flesje en had zoiets van zie wel hoe vroeg ze vanacht komt....mevrouw gewoon mooi doorgeslapen tot 6.30 :D Wat een schatje is ze toch :D

Nu weer druk ga ff douchen, dan m,n nichtje in bad zetten boodschapjes doen opruimen etc.... tot later :)

Ps sorry lees wel steeds bij maar beetje erg druk hier dus reageren gaat niet lukken.

6. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Morgen meiden,

Mijn hubby weet niet of ie mee wil.. Raar antwoord.. :) Krijg hem wel zover.. ;)

Meiden nog bedankt voor de tips, jullie ervaringen en gewoon het meedenken..
    Hier heeft Emma ook van 21.00 tot 06.30 geslapen. Gisteren bij mijn beste dinnetje geweest. Haar Hubby vierde zijn verjaardag. Campingbedje mee en het ging super. Ze heeft gewoon lekker geslapen, nog een keer gegeten en weer verder geslapen. Was echt ubertrots... Het was erg gezellig en dan is het wel zo fijn als meisje zich ook pretig voelt en het goed doet. Dubbel genieten is dat. Ze heeft ook gewoon 5 voedingen gehad, want ze kwam gisteren zelf om de 3 uur, behalve dan die van 0700 naar 1100. Verder om 2, 5 en 8 uur. die van 8 uur, eerst even gedoucht en kreeg ze dus om half negen. Wij hadden ook zoiets van we zien wel wanneer ze komt vannacht. Ze is toch zelf aan het regelen, zo lijkt het. Flessen gaan er ook bijna moeiteloos in tegenwoordig.

Nu zo naar babymassage. Vind het tegenwoordig gewoon leuk om met haar op stap te gaan, omdat ze niet meer zo van slag is als we thuis komen. Ze kan nu gewoon een stootje hebben. Ik voelde me altijd zo rot als ze overstuur was. Ze worden gewoon echt ouder.

Had van mijn schoonzusje een heel leuk pakje gehad van VillaHapp. Een soort Jumpsuit, met strepen overdwars, creme en zandkleur. Op de mouw staat Impress Me en op haar buik zit een zak daar staat Peekaboo bij. Heel grappig. Dus gisteren aangedaan.. maar jeetje het staat voor geen meter, haha. Tis net een boefje.. :) Leuk als pyama, maar niet om zo aan te trekken. Echt jammer, want het is zo'n grappig pakje.. Misschien leuker voor een jongen denk ik zo.

7. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Veel plezier Tigger :D En fijn dat het gisteren zo goed is gegaan :D

Enne als jij je hubby nou mee krijgt, en Nemo de hare en ik Jasper zijn er al 3..... :p Dan volgen er vast wel meer ;)

8. Niet meer actief

Choco; Jij hebt wel goede ideeen.

Assepoester; Ik denk dat het voor jullie dan zo wel te doen is. Leuk zeg dat je hebt genoten.

Rachel; tuurlijk heb je dan je rijbewijs! Lekker heerlijk he als ze zo doorslapen.

Tigger; Ik krijg die van mij echt niet zover en ik moet eerlijk bekennen dat ik dat ook niet erg vind. Wij hebben elkaar allemaal dagelijks gesproken op het forum en de mannen kennen elkaar helemaal niet.

Veel plezier bij babymassage.

Hier ook een goede nacht laatste fles om 9:15 en tot half 7 geslapen en ligt nu weer heerlijk te slapen.

LIefs Nathasja

9. simalex

simalex Bekend lid

10. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    @ nemo: ja, zo'n snotuitzuigertje kan ik wel 'ns proberen. We verkopen ze zelf ook in de apotheek, maar ik hoor altijd dat het ondingen zijn.. Ik spray meestal gewoon zoutoplossing in haar neus om het wat los te maken en meestal helpt dat wel goed. Ze vindt het ook geen probleem zo'n spray in haar neus (we dachten de eerste keer dat ze wel zou gaan krijsen, maar gelukkig niet, ze blijft de rust zelve).

@ onzewonder: ik gebruik die hydrofiel luiers niet als luier maar op het aankleedkussen, zodat je niet elke keer je aankleedkussen hoeft te verschonen ;)

@ babymei: ik heb nu 2 keer nagym gehad, nog 3 te gaan. We zijn met z'n tweetjes, dus is echt een privéklasje zeg maar :) Wij doen dan met name bbbb-spieroefeningen (bekken-buik-benen-billen). Er is ook nog een na-nagym module, dat is dan weer op de fitness apparaten, misschien dat ik dan ook maar ga doen. Ik vind het wel leuk om zo bezig te blijven en het is goedkoper en gezelliger dan een grote sportschool denk ik.

@ rachel: als er 1 man over de dam is..... volgen er vast wel meer ;)

@ tigger: hoe bevalt de babymassage je nu? Je zei eerder dat je de 'cursus' zelf wat vond tegenvallen, maar dat je het met name deed vanwege de quality-time met Emma.

Emma heeft gisteravond weer haar 'laatste' voeding gemist, heb haar gevoed om 20.00u en daarna nog even in de box, maar ze was wat jengelig dus snel naar bed. Vanochtend hoorde ik haar wat morrelen om 4 uur en om half 6 maar uiteindelijk heb ik haar om 7 uur wakker gemaakt (ik stond ondertussen op knappen :)). Gisteren heeft ze het dus weer op 5 voedingen gered!
    Ondanks dat ik het fijn vind dat ze al zo vroeg gaat doorslapen, vind ik het aan de andere kant ook wel een beetje jammer dat ze nu die late avondvoeding niet meer hoeft. Als ik strak weer ga werken, zijn er dus met dit schema maar 2 voedingen die ik zelf nog doe en slaapt ze dus ook al heel vroeg. Dan zie ik haar dus minder :( Maar bovenal ben ik er toch wel blij mee, uiteindelijk is dit toch de kinderbedtijd.

11. Niet meer actief

Emmetje; Kan me voorstellen dat je dat jammer vind. Ik zie het ook straks gebeuren dat Dylan zijn laatste voeding om 7 uur krijgt. Dan hoop ik maar dat ie nog een half uurtje wil spelen en anders zie ik hem ook een stukje minder. Maaraan de andere kant vind ik het wel een mooie tijd om naar bed te gaan.

Liefs Nathasja

12. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    zullen we eens een andere datum bekijken? Als er een andere datum dan 6 oktober is waarop iedereen, en dus ook Simone kan, heeft dat natuurlijk de voorkeur.
    Bijv zondag 7, zat 20, zat 27 okt ? Ik kan de andere weekenden van oktober denk ik ook wel, er zal waarschijnlijk wel een weekend in oktober zijn dat we moeten inventariseren in de apotheek, maar die datum weet ik nog niet (ben tenslotte nog met verlof ;))

Datum:
    Emmetje: za 6 okt, zo 7 okt, za-zo 20-21 okt, za-zo 27-28 okt (onder voorbehoud inventarisatiedag)
    Onzewonder: za 6 okt
    simalex: is za 6 okt nog op vakantie :(

Carpoolafspraken:

Friesland -> A'foort:
    vervoer aangeboden:

Noord Holland -> A'foort
    vervoer gevraagd:

Limburg -> A'foort:
    vervoer aangeboden:

13. Niet meer actief

Ja ik vind het goed doen we zondag 7 oktober of zaterdag 20. Kijken hoeveel mensen daar op kunnen

Lieve mensen, omdat we toch wel willen kijken of iedereen kan doen we ook nog even een 2de datum. Willen jullie aangeven of jullie kunnen?

Datum: 7 of 20 oktober

Nathasja: kan beide

Carpoolafspraken:

Friesland -> A'foort:
    vervoer aangeboden:

Noord Holland -> A'foort
    vervoer gevraagd:

Limburg -> A'foort:
    vervoer aangeboden:

14. Niet meer actief

Ik zie nu dat jij dan niet kan

15. simalex

simalex Bekend lid

Zo goedemorgen dames,

Ik ga eens even een poging doen om mee te kletsen, maar weet niet of mij dat gaat lukken hoor... Stelletje kletskouzen!

Over de meeting: 6 oktober is inderdaad onze laatste vakantiedag in Vilsteren, dus dat gaat niet lukken. Maar ik wil wel graag mee... Kunnen we nog een andere datum prikken [-o< ?
    Assepoester en Nemo: Goh, dat is leuk bedacht ;) Jullie gezellig met elkaar kletsen in de auto en ik alle spullen meeslepen... in mijn eentje (nou ja, met Yildou...) Dan zouden we beter met een busje kunnen idd... Alleen ben ik dan niet zo'n held achter het stuur. Misschien kan Nemo of Nemo-vriend dan beter chauffeuren?
    Of gewoon met zijn allen in de trein. Op Leeuwarden station afspreken en gezellig de hele reis kletsen. Kunnen we elkaar helpen met kinderwagen slepen e.d. en hoeft niemand zich te concentreren op het verkeer...
    Alexander heeft volgens mij geen enkele interesse om mee te gaan naar de meeting. Echt niet 8) !

Tassie: Wat een heerlijke nacht! Yildou sliep van 22.30 tot 8.00 vanmorgen!

Rachel: Succes met je mannetjes werving actie. Helaas gaat het hier niet lukken ben ik bang. Maar dan heb je vast al wel je rijbewijs! Heb je al een nieuwe afrijdatum (of heb ik die gemist?)

Tigger: Fijn dat je zo'n leuk uitje hebt gehad. HIer verschillen de voedingen per dag hoor. Zaterdag heeft ze bijvoorbeeld maar 4 voedingen gehad (9.00 u, 13.00 u, 16.45 u en 21.00 u) en dronk ze meer dan 200 ml uit de fles. Gisteren heeft ze 6 voedingen gehad en dronk ze gemiddeld 130 ml uit de fles. Maar dat compenseerd ze wel weer aan de borst denk ik dan altijd... Veel plezier bij de massage! Heb je een foto van het pakje? Ik ben erg benieuwd... Leuke omschrijving.

Babymei: Nemo en ik hebben ook nagym gehad. Eerst met beebjes en later alleen de vrouwen voor back-in-shape oefeningen. Oefen je nog een beetje Nemo? Ik eigenlijk nooit.

Onze wonder: Volgens mij gebruikt Emmetje geen hydrofielen als luier, maar als bescherming voor het aankleedkussen... Wij gebruiken ze zo namelijk wel. En als handdoek, echt ideaal!

Jingels: Mooie gedachte achter je onderschrift.

Goddess: Wat een ellende weer. Wat is dat daar voor organisatie dat je weer minder geld krijgt en uit je huisje moet? Asociale bende hoor! :evil: Maar gaat het nu ondertussen niet beter met je broertje? Dat je gewoon weer fijn thuis kunt wonen?

Emmetje: Yildou heeft ook vaak snotjes in de neus die er na een flinke huilbui uit komen. Wat ook schijnt te helpen is moedermelk in de neus druppelen...

16. simalex

simalex Bekend lid

Mijn voorkeur gaat uit naar de 27ste. De 20ste hebben wij namelijk een familieweekend... Maar als dat erg lastig wordt voor de andere dames dat is het helaas pindakaas voor mij hoor. Dan geniet ik wel na met de foto's.

17. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    ik kan dan wel hoor, of heb je het tegen iemand anders?

18. Niet meer actief

Ik had eerst de 14de staan sorry

19. simalex

simalex Bekend lid

Wordt het dan trouwens niet een grote gok met het weer om dan een dierentuin te bezoeken? Koud voor die kleintjes enzo? Ahoewel, Yildou is dan al 6,5 maand oud!

Gisteren ging het werk trouwens alweer een stukje beter. De bewoners waren rustiger en ik kende ze nu ook al een stukje beter, dus dan weet je een beetje hoe je het beste met bepaalde dingen om kunt gaan. Alleen merk ik lichamelijk wel dat het best zwaar was! Maar ja, wat verwacht ik dan na 17 weken thuis'zitten'?
    Vanmiddag naar het CB en morgenavond weer werken. Het leven draait weer op volle toeren. *zucht*

20. Niet meer actief

Datum:
    Emmetje: za 6 okt, zo 7 okt, za-zo 20-21 okt, za-zo 27-28 okt (onder voorbehoud inventarisatiedag)
    Onzewonder: za 6 okt/ (alle dagen pas me aan op tassie)
    simalex: za 27 okt of zo 7 okt

Carpoolafspraken:

Friesland -> A'foort:
    vervoer aangeboden:

Noord Holland -> A'foort
    vervoer gevraagd:

Limburg -> A'foort:
    vervoer aangeboden: