Net CB geweest en in 11 dagen is ze van 4850 naar 5190 gram gegroeid En natuurlijk die gemene prikjes, pff ik had het moeilijk hoor. Ik had in de auto tranen in mijn ogen, stom hè. Maar vind het zo zielig. Ik heb met haar overlegd over flessen maar ik heb niet zo het gevoel dat ze echt adviseren of zo. Want Elenora drinkt eigenlijk 6 keer per dag maar 150cc krijgt ze maar 1 keer op of zo per dag. Nou vind ik het wel een beetje zonde om telkens zoveel voeding weg te gooien en ze wil het toch niet. Dus ga ik maar over op 6 keer 120cc. Ze raadde mij aan om 's nachts geen voeding te geven maar afgekoeld gekookt water omdat ze moet wennen dat ze 's nachts moet slapen : En ik vertelde dat ze ook moeilijk kan poepen ook met 10cc water extra raadde ze mij aan om een tomaat te koken, vel en pitjes weghalen en sap van tomaat in fles doen Nou nee is niet mijn ding.
@Bibiche: Naaah wat een rare adviezen zeg Dat van die tomaat had ik echt nog nooit gehoord... En 's nachts geen voeding geven ? Doe gewoon waar jij je goed bij voelt.
Locatie: nog onbekend Naast de dierentuin zit een pannekoekenhuis waar we naar toe kunnen indien het slecht weer is. Datum: 7 0ktober Tassie Rachel (eventueel met hubby) Emmetje Onzewonder Jingles Erica simalex Emmetje Bibiche Assepoester (kan elke weekend in oktober wel) Nemo evt. met vriend (dan mijn man ) Carpoolafspraken: Friesland -> A'foort: vervoer aangeboden: Nemo vervoer gevraagd: Assepoester Noord Holland -> A'foort vervoer aangeboden: Babymei vervoer gevraagd: Limburg -> A'foort: vervoer aangeboden: vervoer gevraagd: chantalk Wil je je naam erbij zetten als je 7 oktober kan. Alvast bedankt!
Ja vaag hè! Ik heb nooit echt een goed gevoel over het CB ook toen al niet met vit. D en K de ene zei zus en de ander zei weer wat anders. Ik vind het maar vaag hoor. Als mijn meissie honger heeft dan krijgt ze dat. Ze zei anders went ze teveel dat ze naar haar zin krijgt. Wij moesten sturen en niet altijd haar zin geven
Nou dan zijn meiden die bv op verzoek geven zeker helemaaaaal verkeerd bezig ? Hopelijk heb je volgende keer een miep die er meer verstand van heeft.
Fijne adviezen Bibiche! Heb het ook nog nooit gehoord. Enne gewoon blijven doen waar jij je goed bij voelt hoor. Baby's gaan vanzelf doorslapen, de één eerder dan de ander. Ben trouwens net zelf ff naar het inloop spreekuur geweest omdat Lindsey echt mega veel kwijlt en continu met haar handje in haar mond zit. Net of ze pijn had....Zegt die vrouw dat ze misschien al een tandje krijgt.....Dat lijkt me wel heeeeeeeeeeeeel vroeg?! Heb haar ook ff met kleren aangewogen (geen zin om haar uit te kleden ze moet a.s maandag toch voor de prikjes) en ze zat boven de 6700 gram. Wat word ze toch groot! Maandag weet ik precies hoeveel ze weegt en haar lengte. Enne lastig hoor 2 kids....m,n nichtje wil naar de speeltuin maar Lindsey slaapt en is te ver om haar alleen te laten gaan. Heb nu beloofd morgen na de 2e voeding te gaan @Tigger wat goed dat ze zich al bijna omrolde! Knap hoor
Rachel, dank je... Assepoester, Emma had dat een paar weken geleden 2 keer gehad. Net alsof ze onwijs geschrokken is en echt heel hard moet huilen, zomaar uit het niets. Echt zielig is dat inderdaad. Ik had het idee dat ze een nachtmerrie had ofzo.. OW, gelukkig maar dat het toch nog goed gekomen is.. Scheelt weer een berg duiten.. Zeg Nemo, wanneer ga je trouwen? Bibiche, wat een stelletje ....... Rare adviezen, als zij 's nachts nog honger heeft, heeft ze honger.. Klarie. Pff, sommige dingen kun je niet en moet je ook niet willen afdwingen, vind ik... Als Emma 's nachts komt, dan krijgt ze gewoon eten.. Die laat zich trouwens echt niet afschepen met water, haha. Doet ze ook niet met een speentje, dan gaat ze alelen maar harder huien, hihi. En ze heeft nog gelijk ook.. Als ik honger heb, wil ik ook eten... Rachel, het kan wel hoor al tandjes.. Het klinkt wel zo. Ze zit ook op haar 3 maanden tijd he.. Dus dat ze zo huilerig is kan heel goed natuurlijk. En jeetje al 6,5 kilo! Damn, die groeit ook als kool. Woensdag moet ik met Emma ook weer, krijgt ze ook haar 2e prikjes...
@Tigger: wij gaan 14 september trouwen @Rachel: tandjes kunnen al wel hoor. Er worden wel eens baby's geboren met tandjes. Kun je niet voorzichtig met je vinger langs het tandvlees gaan om te voelen ? Ik moet wel zeggen dat Sven ook kwijlt hoor en ik voel nog niets. Is ook een topic over en veel moeders zeggen dat hun kindje kwijlt. Sven kwam steeds om de 2 uren. En sinds gisteren en vandaag nier meer. Heeeeerlijk. Zijn laatste voeding was nu 13.30 uur en meneer slaapt nu nog lekker. Wat een rust.
Vandaag zijn we weer voor de derde keer bij de het consultatiebureau geweest. Dit keer was heit ook mee, want die was vrij vn zijn werk. Maar de arts was rpima tevreden over Yildou. Ze groeit mooi met de curve lijnen mee. De volgende metingen zijn verricht: gewicht: 5530 gr lengte: 57 cm hoofdomtrek 40,5 cm Alles was verder prima in orde: longetjes, hartje, oortjes, oogjes, aarbeienvlek, vlekje op kont is waarschijnlijk een wijnvlek geen aardbeienvlek, handjes was ze aan het ontdekken, speeltje volgde ze goed. Dus alle 'kunstjes' die ze moest kunnen, kon ze ook. Alleen volgens de arts heeft ze wel een a-symetrische plooi bij haar heupjes, dus moeten we wel zo spoedig mogelijk een echo laten maken om te kijken of ze ook een heupafwijking heeft. Dat komt namelijk in beide families voor. Dus dit wordt vervolgd. Vandaag ook voor de 3de keer weer prikjes gehad. Nou heit die kon haar dit keer mooi vasthouden. En dat scheelde. Ze werd wel even flink boos, maar was vrij snel weer troostbaar. En nu ligt ze heerlijk buiten te pitten in de kinderwagen.
Simalex; Ben benieuwd of het goed is met haat heupjes afwachten maar. Natuurlijk moet heit niet denken dat alles altijd even makkelijk gaat Nemo lekker hoor dat sven nu niet om de 2 uur komt. Brengt voor jou ook wat rust Tigger; je moet maar zo denken het is om ergere dingen te voorkomen. Ik vind het ook niet fijn hoor. Rachel wat gaat ze hard zeg! Bibiche; wat een rare adviezen weer zeg! Stomme cb Ik heb er ook geen hoge pet van op
@Bibiche... uhh wat zijn dat voor een adviezen, Joaquin heeft ook last van het poepen maar ga echt geen tomaat geven haahhahaha.... De troep die ik nu heb gekregen van de HA werkt ook laxerend dus het zal er nu binnen 2 dagen wel uitspuiten @Simalex. By the way nog overheerlijke foto's van je kleintje, en ze is goed gegroeid he! TOPPIE @ Tassie, ik was dus bij de HA en zegt ie doodleuk, ik betwijfel of het spruw is ik zo... ow en waarom heb ik hem dan 1 week lang die vieze plakspul gegeven... hij zo ja dat weet ik ook niet, want hij heeft de symptonen er niet van... hmzzz dat klopt ook wel, is niet huilerig, heeft goede plasluiers normaal ook poep, maar dat is nu wat anders mede dankzij de flesvoeding niet waar.... en hij drinkt ook meer als normaal.. hmzzz ok... maar nu heeft hij toch wel weer iets gegeven voor de spruw Owkee... en dat moet ik dan even proberen en het moet over 4 dagen weg zijn! als het dan niet weg is, dan is het dus geen spruw! Want het ziet er wel uit als spruw zegt ie... JAJA! Ik ben daar niet zo happig op hoor om elke keer weer andere medicijnen te gebruiken bij me ventje.. die vieze troep allemaal... En ik moest ook overgaan van kraanwater naar Barleduc, want hij stnod er nog steeds van te kijken dat er overal wordt gezegd dat het tegenwoordig allemaal kan met kraanwater, want volgens hem NIET althans niet bij pasgeborene... ok.... ga ik dat maar tijdelijk aanschaffen totdat hij een zuigeling is whahaha.. nee is een grappie natuurlijk... maar goed alles voor me knulletje natuurlijk... Ik ga er nu gauw weer vantussen, effe eten maken en wellicht ben ik er vanavond wel weer. Knuffffffffffffff
Hier is groene poep altijd nadat Steven heel veel gedronken heeft.... met inderdaad ook gele of zelfs soms groene stukjes erin. Schijnt dat dan de melk te snel door de darmen zijn gegaan, tenminste dat is mij weer verteld. Snotjes hier ook... komt vast van het vage weer... warm, koud, warm, koud, regen regen regen Gewoon in de gaten houden of hij geen verhoging krijgt... sterkte
onze wonder; OOk raar het is geen spruw maar je krijgt er wel weer medicijnen voor. Snap er niets van. Wat betreft het kraanwater ik gebruik wel altijd gekookt water. dat was aangerdan door de kraamzorg. Naar begreep dat het tegenwoordig niet speciaal hoeft
Nou, na de schreeuw van vanochtend is ze de hele dag wat van slag. Nog een paar keer erg overstuur geweest, en ze wilde het liefst bij mamma liggen. Ook aan de borst was ze niet los te wrikken, elke voeding heeft ze er wel een uur aangehangen (niet alleen drinken, maar ook sabbelen, lekker afwisselend steeds). Ze ligt nu weer te slapen, maar dit keer hopelijk wat langer dan 20 min op 4 uur. Ze is dus bijna de hele dag wakker geweest, en erg hangerig. Ben dus nergens aan toegekomen vandaag Tis geen sprongetjes-tijd (heeft ze net gehad), geen nachtmerrie (of meerdere gehad vandaag, inclusief een dagmerrie), dus er blijft niet veel over. Ze is verder helder, lachen en geen verhoging of andere mankementen. Morgen weer een nieuwe dag
@Assepoester weet wat je doormaakt momenteel. Joaquin zit al op voeding 7 van vandaag pfff niet zo erg, maar dadelijk geef ik hem teveel... nou ja 1x maakt ook niet uit niet waar, als hij honger heeft geef ik hem echt wel wat... maar hij heeft echt last volgens mijn vanzijn ontlasting.. hij trekt me toch van de "druk"bekkies echt heeeeel zielig is dat. @Tassie ja vaag he... ik weet ook niet zo goed wat ik ermee aan moet maar goed. ik probeer het wel en dit is het laatste ook hoor, en anders hmzzz uhh second opinion haha. De kleine ligt nu net weer in bed, maar heeft dus al 7 voedingen op! Uhhh hoe laat zal hij nu gaan komen?
Assepoester; hoop dat sabrina morgen een betere dag heeft1 onze wonder;waren ze llemaal 180cc? ik zou hirna ook niets meer proberen heeft hij er last van?
@Tassie nee joh hahahaha.... ik ben vanaf vanmorgen al op de 100 a 120 cc gaan zitten omdat ik al het vermoeden had dat dit een raar dagje zou worden hihi
Assepoester: Zo' dag had ik ook vandaag...pfff Babymei: Zou ik misschien met jou mee kunnen rijden? Ik heb alleen geen idee waar ik tegen die tijd woon . (zoeizo in Noord-Holland, dat is zeker.)