Even snel zal morgen even op iedereen reageren. Bibiche als je gekolfd hebt moet je borst weer soepel zijn en te behappen zijn. Dus je zou alsnog kunnen aanleggen. Als je nu de fles gaat geven heb je kans op tepel/speen verwarring al hoeft dat niet.
@ Tigger: niet booooooooooooooooooosssss zijn of verdrietig, ik vind het heel knap van jouw Emma, ongetwijfeld de rest ook. Ik denk dat iedereen gewoon even heel druk is met haar eigen probleempjes, ik ben er namelijk van overtuigd dat iedereen alles leest. Ik merk het aan mezelf ook, ik lees alles van iedereen wanneer ik tijd heb,maar op dat moment pik ik er gewoon even uit, waar ik momenteel ook mee bezig ben. ( ik ben dus nog niet zover met flesjes). Maar dat neemt niet weg dat wij idd gewoon ff hadden kunnen reageren . Vat het niet persoonlijk op...... Hoe is het trouwens met je paard? Mijn dag zonder kraamhulp ging goed. Vandaag zijn we als gezin voor het eerst naar buiten geweest ( weer een mijlpaal), het was heerlijk weer. De wondpijn wordt gelukkig ook steeds minder, maar ik ga elke dag, overdag, tenminste 2 uur slapen, heb ik gewoon nodig. En alle zware dingen doe ik al helemaal niet, word bij teveel inspanning hardstikke duizelig. Maar een wasje draaien/vouwen, koelkast inruimen, vaatwasser in-uitruimen dat gaat goed. En daar ben ik al heel blij mee
Meiden ook ik lees alles, leef met iedereen mee. Tigger vaak kijk ik zelfs even tussendoor op de pc naar jullie verhalen maar heb dan geen tijd/ puf om te reageren maar wil toch weten hoe het gaat. Lees dan ook het andere mei topic. Toch kan ik mij goed voorstellen dat het jou wel raakte, het is een super bijzonder moment wat je graag wou delen maar niemand reageerde, sorry. Goed dat je het aangeeft hoor, geeft mij de kans het uit te leggen. @Jingels mooi dat de eerste dag goed ging, toch even een spannend moment. Voor het eerst naar buiten geweest lees ik, vond je het geen hele ervaring. Ik verbaas mij er steeds over hoe normale dingen even niet normaal zijn nu, auto rijden, boodschap doen etc. Alles is even opnieuw uitvinden met kind. @MvJanelle heb gereageerd in het andere topic. @Bibiche bv kun je niet teveel geven volgens mijn kraamhulp. Ze stoppen gewoon met drinken als ze gen trek meer hebben. Zeker als je straks weer gewoon uit de borst geeft zal ik mij er niet zo druk om maken. enne kraamtranen horen erbij hoor, wel aan overgeven moet er toch uit. @Rachel neem je tijd meid. Als je wel van je af wil kletsen ben je welkom hoor, pb mag ook. @Mama 1986 leuk weer wat van je te horen! Fijn dat het zo goed met jullie gaat, gefeliciteerd met het voorgenomen huwelijk, leuk hoor. @Amilah ja wij gebruiken ook de cinababy druppels. Die firma moet toch goud geld verdienen @Female als dit berichtje geschreven is ga ik je foto's bekijken. Vindt jij de tatoo ook mooi geworden of hou je er niet van? Hier een goed dagje gehad. Vanmorgen had ik een mega dip maar mannetje en Tessa waren zo lief vandaag. Ik ben helemaal verwend, alles werd voor me gedaan, zo lief. Tessa deed het ook zo goed. Lekker drinken, slapen en knuffen. Gaf mij de tijd even op adem te komen, erg prettig . Weltrusten allemaal
Tigger; Ik sluit me even aan bij jouw krant. Ik snap wel dat je teleurgesteld bent hoor. Maar ik ben wel supertrots op jouw emma. Lekker dat het allemaal zo goed gaat. Ik ben soms gewoon een paar dagen niet op het forum. Ik geef geen borstvoeding. Dylan krijgt tussen de 80 en 120 cc per fles en dat 6 keer op een dag. Ik geef de kv van Similac. Simalex; bedankt voor de tip ga ik straks meteen even doen. Kijken of hij is aangekomen. Liefs Nathasja
Hoi meiden! Vanmorgen is de vroedvrouw aan huis geweest. Gewoon om even te kijken of alles goed gaat, mijn bloeddruk gemeten en baarmoeder gevoeld enz... Alles vlekkeloos en voorspoedig . Ze heeft Kynan gewogen. Hij is nu precies 1 week oud en guess what.... 200 gram boven zijn geboortegewicht! Ik had wel in de gaten dat alles heel goed ging en ook de bv. maar het is toch een fijne bevestiging. Hij is ook zo relaxed en tevreden, volgens mij heeft hij gisteravond laat even 1 minuut gehuild met uitkleden voor het badje, verder niet meer. Volgens mij huilt ie nog geen 5 minuten per dag, ongelofelijk. We genieten er dan ook extra van... @ Erica, ja ik vind hem wel leuk. Tof dat ie zo trots is! Gelukkig voel je je nu weer wat beter als vanmorgen, geniet maar lekker van de aandacht! @ Jingles, gelukkig gaat het elke dag iets beter, doe maar lekker rustig aan en veel genieten !
Hebben jullie eigenlijk een knip gehad of zijn jullie ingescheurd? en zo ja hoe geneesd dat bij jullie? Ik heb namelijk zelf een knip en die wond is open. Ik moet nu plassen onder de douche en ik kan niet zo lang zitten. Erg pijnlijk allemaal, ik kan niet wachten tot dat het een beetje beter wordt. Natuurlijk was Ameera het allemaal waard
Het is wel duidelijk dat er ondertussen meer mei-mama's zijn dat moms-to-be, er komen hier steeds meer berichtjes bij, terwijl het op het bevallingsforum redelijk rustig is. Ik vind het wel handig om hier af en toe even mee te lezen, ben ik al wat meer voorbereid Leuk te lezen dat jullie koters het allemaal goed doen, jammer van de bv problemen her-en-der maar er zijn genoeg kinderen groot gebracht met flesvoeding en die zijn echt niet slechter af dan de bv-kids. Bovendien wordt er steeds meer onderzoek gedaan naar flesvoeding en de samenstelling ervan wordt steeds beter en doet nauwelijks meer onder voor moedermelk. Een tip als je kv geeft: zorg dat je altijd voldoende in huis hebt. Dat klinkt heel logisch natuurlijk, maar wij hebben toch regelmatig dat wij in de apotheek een spoedorder! moeten plaatsen bij onze groothandel om nog dezelfde dag de friso of nutrilon aan de ouders te kunnen leveren, omdat ze gewoon niets meer op voorraad hebben !
@amilah: ik ben ook geknipt ivm vacuum en ik plas niet altijd onder de douche vaak gewoon op de wc en met een fles water afspoelen. Ik heb nu ook veel pijn bij het zitten maar schijnt erbij te horen over een paar dagen kijken ze of er een paar hechtingen uit kunnen. @meiden: bedankt voor jullie hulp maar gisteren zat ik er gewoon doorheen. Alleen maar gehuild en zelf met druk afkolven lukte het mij niet om haar te laten voeden. Ik heb dus uit wanhoop de fles gegeven. De vk is langsgeweest en een spuit gegeven waardoor ik haar uit kan laten drinken. Maar de net weer de borst gegeven en het lukte wel. Mijn borsten zijn zo groot dat ze ontploffen, hebben jullie daar geen last van? @female: wat goed joh dat Kynan goed weegt, elenora is eigenlijk amper afgevallen en ze poept al geel (waar we het nu niet over hebben haha) @erica: ik kan niet wachten om te gaan wandelen alleen met hechtingen kan ik niet lang staan of lopen. Maar het lijkt me moeilijk inderdaad als je baby niet graag alleen is. @rachel: ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt maar ik heb niet alles gelezen, lukte kolven ook niet? @amilah: ik had van mijn vk begrepen dat je ook niet teveel cinababy moet geven want ze zouden ook last van verstopping kunnen hebben @tigger: sorry als ik de laatste tijd niet heb gereageerd maar ik moet zo nog mijn draai vinden vooral met bv en ik wil het echt niet opgeven. Als het echt niet lukt desnoods fulltime kolven. Maar weet niet eens hoe en wat en wanneer ik moet kolven. Ik ga morgen een lactatiedeskundige bellen. Dikke kus meiden, over een paar weken zal er waarschijnlijk meer gereageerd worden want dan hebben we wel onze draai gevonden. Ik moet zeggen dat ik nog niet echt op een roze wolk leeft maar meer van voeding naar voeding en weleens met angst en onzekerheid daarover maar het hoort er allemaal bij. Het is natuurlijk zo nieuw en anders ineens. Dikke kus meiden en ik denk echt aan julllie.
hallo meiden, ik vind het heerlijk om jullie verhalen te lezen zo herkenbaar. ik heb foto`s in mijn album gezet van belle is het geen schatje. eindelijk kan ik ook eens foto`s laten zien vind al die baby foto`s zo leuk om te zien. female echt een mooie tatoo. groetjes chantal.
Oh lieve schatten, pfff zie je, ik draai door met mijn hormonen... Het enige wat me opviel dat degene die een samenvatting hadden gemaakt dat ik er niet tussen stond.. Uiteraard is niemand verplicht te reageren, zou wat zijn zeg. En iedereen heeft genoeg aan zichzelf... Sorry, sorry... Ik heb nu weer een helder moment. Gek dat het je zo kan raken he? Rachel, neem je tijd. Lijkt me goed om even voor jezelf te kiezen.. Wij denken aan je! Bibiche, gewoon even proberen, begin inderdaad met 60 cc, heeft ze meer honger geef je bij, zit ze vol dan zit ze vol... Het cb raadde ons aan de ondergrens van de voorgeschreven FV te geven aan BV. Dus als er 70-110 staat, 70 geven. mvjanelle, ik hoop zo dat ze snel de 2000 haalt en lekke rnaar huis mag! Jingels lekker he even naar buiten toe? Ik hoop straks ook nog even een stukje te gaan wandelen... Fijn dat jullie het redden zonder hulp, gelukkig ga je goed vooruit qua herstel. Erica, heerlijk dat tessa het zo goed doet. Geniet er lekker van! Ik hoop dat het nu zo doorgaat! Female, super dat het zo goed gaat! Jeetje, Kynan is echt een lekker rustig manentje... Heerlijk! Emma is ook geen huiler, met omkleden wel en met krampjes kan ze wel goed geluid maken... Soms piept ze als in bed ligt en niet kan slapen, maar echt huilen? Nee, ook niet. Amilah, lijkt me erg vervelend zo'n wond van onderen.. ;oops: Ik hoop dat het snel genezen is.. Emmetje, ja langzaamaan verschuiven we stiekem toch meer deze kant op. Ik zal zo even bijlezen ij de mama in wording. Lees wel altijd, maar reageer minder. Slecht eigenlijk.. Bibiche, ik vind het ook moeilijk hoor met dat kolven enzo. Ik kolf nu 's ochtends voor ze komt, want dan heb ik echt stuwing en heb ik zo bijna 150 cc en kan ze ook nog gevoed worden! Verder op de dag eigenlijk niet, want dan drinkt ze zelf genoeg zodat er weinig te kolven blijft. Maar 150 cc vind ik al fijn, kan ik iig een kleine voorraad aanleggen. En je gevoel is herkenbaar, soms wordt je ook echt geleeft.. de dagen gaan zo snel, omdat je van voeding naar voeding leeft... Chantal, wat een plaatje is Belle.. *zwijmel* Die omsalg doek hebben wij ook, van Pooh en van Teigetje. echt super handig en lekker warm! Oh en Female, tattoo is echt gaaf!
Chantal: mooi foto's van Belle! Ze doet haar naam wel eer aan Tigger: is dat jullie geboortekaartje in je album? Ziet er iig heel mooi en leuk uit. Zelf gemaakt of laten maken? En de foto met pappa is ook zo lief Gek is dat, ik ben steeds minder foto's aan het maken. En die 300 die ik hier eerder hoorde haal ik nooooit! Ben er nu al zo aan gewend en alle mooie momenten staan al digitaal. Ik wil alleen nog een foto van een echt lachje, maar ja, zie maar eens op tijd te zijn Voordat ik de camera heb, is dat lachje al 10x verdwenen. Rachel: hoe gaat het nu met jullie? En hoe vindt Lindsey de flesvoeding? Bibiche: succes met je bv, klinkt allemaal erg vervelend. Hopelijk komt het met hulp van de lactatiedeskundige (zullen we daar gewoon lac.des. van maken, hihi) allemaal weer goed. Annemarie: wat leuk dat je nu ook hier weer komt kletsen! En wat fijn blijft het om te horen dat Benthe het zo goed doet. We blijven natuurlijk allemaal voor jullie duimen dat ze snel naar huis mag. Voor alle meiden bij wie het super gaat -> houden zo!
@ tigger: voel je niet schuldig dat je minder op het andere forum komt, daar is het op dit moment toch vrnl een hoog 'ijsbeer'gehalte van de resterende zwangere mutsen Ik heb trouwens net even de foto's op jullie site bewonderd: die laatste foto van Emma en haar vader is echt super vertederen, dat kleine vingertje van haar tegen zijn hand aan Ik moet trouwens zeggen dat ik al jullie baby's ontzettend mooi vind, kijk met veel plezier naar jullie foto's!
Lieve mama's Straks ga ik eens bijlezen, mmaar eerst ff wat posten voordat meneer zich zo meldt Hier gaat alles goed met Steven. Hij groeit goed, zat gisteren weer op zijn geboorte gewicht! Een prachtig tevreden kereltje! Alleen zo'n trage drinker dat ik per voeding 1 uur en 15 min vaak bezig ben. Vermenigvuldig dat met 8 voedingen..... 10 uur voeden per dag .... dus houd weinig tijd over Maar goed hij groeit, slaapt, poept (haha papa heeft ook al onder gezeten toen tijdens het tempen een heerlijke hoeveelheid gele drap gelanceerd werd ) en plast goed. Helaas heb ik veel last weer van mijn bekken/heup wat ik in hert begin van mijn zwangerschap ook had. Weer 2 cm verschil in hopogte... resulterend dat ik nog steeds veel moet liggen en max 1 keer per dag de trap af mag... en wat ook zeer veel moeite kost. De fysio komt is nu 2 keer afgelopenweek langs gewwest. Hoop dat het snel beter gaat zodat ik ook lekker naar buiten kan en Steven echt zelf helemaal verzorgen! Ohja, hebben jullie ook zoveel last van de hormonen.... de gelukstranen komen zoooooo vaak.... word er soms een beetje suf van... _________________
Assepeoster, nee dat is niet het kaartje... heeft een vriendinentje gemaakt. Kaartje staat op de homepage van de site: een lief klein meisje is geboren. Emmetje, dat is ook zo.... Maar toch.. Ik hou jullie wel in de gaten hoor. LZ, fijn te lezen dat het zo goed gaat. Lekek rgenieten van je mannetje! Kraamtranen hier ook de 1e anderhalve week hoor.. Ik heb wat af gehuild!
Hoe gaat het eigenlijk met de mamma's die een keizersnee hebben gehad? Is het nou erg pijnlijk en hebben jullie veel dingen die jullie nu nog niet kunnen doen? Ik heb alleen zo'n klein wondje van onderen en heb al het idee dat ik niks kan Bibiche -> Krijgen ze van cinababy meer last van verstopping? Of helpt het dan gewoon niet? Ik had het nog niet gehoord bedankt dat je het me laat weten. Ik kon trouwens in het begin ook gewoon plassen op de wc maar sinds die wond open is gegaan moet ik overgeven als ik op de wc plas omdat het zo brand. Hadden ze bij jou geen oplosbare hechtingen gebruikt?
Ik sluit me aan bij de rest (sorry, lui en moe). Tigger: *knuf* Over die draagdoeken/zakken/buikdragers: Ik heb twee draagzakken van Premaxx (babybag) maar ik vind dat hij er zo eng in hangt (ben erg bang dat hij stikt), en ik heb een buikdrager van babybjorn, die is wel eeg practisch, dus ik ga die voortaan maar gebruiken. En ik dacht een electrische kolf te gaan kopen voor 5 euro, blijkt het een handkolf te zijn. (ok, 5 euro is dan alsnog weinig voor een handkolf, maar ik dacht dat het een electrisce zou zijn.... bummer.). Ik ga m denk ik alsnog wel kopen, een kolf is een kolf... Ik ga ff wat eten denk ik, begin hier helemaal te draaien... Oja, heel shockerend! : Mijn ex heeft mij gisteren geprobeerd te bellen! Hij is maar een week te laat met bellen! . Het moet toch niet gekker worden. Misschien...misschien belt hij nog wel een keer omdat hij mij niet te pakken kreeg? Naaaaaahhh...vast niet...kom op nou, niet te optimistisch worden hoor!
@Chantal sommige kindjes hebben een naam die gewoon klopt, dat vind ik bij Belle heel sterk. Wat een moppie. @Tigger ook al zo een schatje, we hebben hetzelfde rose broekje voor de meiden. Leuk he die foto's met je twee grote liefdes. @Lz fijn dat het goed gaat, hopelijk ben jij ook weer snel mobieler. @Emmetje gezellig hoor dat je vast hier mee schrijft. Ga jij eigenlijk kv of bv geven? Ik geloof ook dat ze met kv prima groot komen. @Bibiche zoals je al eerder kon lezen, hier ook echt geen hele dagen de rose wolk. Is heel normaal. @Goddes ik heb ook een handkolf, bevalt mij prima. @amilah ik ben ingeknipt maar had weinig last met genezen. Tegen mij werd gezegd dat ik er vooral op moest zitten. o en rare tips maar als het iets wijkt (open gaat) is voldoende luchten, dus af en toe geen ondergoed fijn. Na het douchen kun je het droog fohnen. Het gaat erom dat he goed droog en luchtig is en zo min mogelijk broeit. @Rachel hoe gaat het nu? @Assepoester herkenbaar dat je vanzelf minder foto's maakt. Lacht Sabrina al echt of zijn het nog stuipjes? Hier alles ok. Vannacht 2 keer 4 uur tussen de voedingen. Vandaag wel op de dag weer meer behoeft om bij mij te zij, ze pikt haar eign bedje dan moeilijk. Uiteindelijk gaat het lukken hoor, gisteren ging het ook de hele dag.
@ goddess -> So heej die ex van jou.. Zou hij dan toch nog ergens schulgevoel hebben ofzo? Ik ben benieuwd wat hij zal zeggen als je hem te spreken krijgt. @ erica -> Ja die tips had de kraamzorg ook al gegeven idd. Maar het duurt wel lang hoor. Hoe snel was het bij jou genezen dan? Wel snel of niet?