@rachel: he wat zielig heb je het met sudocreme ingesmeerd? Of wat moet je er eigenlijk voor gebruiken? Ik had nog ff een vraagje betreffend CB en hoe het bij jullie gaat. Het is me al opgevallen dat ze nooit hun handen wassen of handschoenen gebruiken. De eerste keer gingen ze dus haar schaamlipjes nakijken en haar mond en dat zonder eerst handen af te wassen of daarna. Nou vind ik van mijn eigen dochter niet zo smerig maar volgens mij wassen ze hun handen ook niet daarna af dus bij andere kindjes gewoon ongewassen handen. Want ze ging eerst haar vagina nakijken en toen met dezelfde vingers in haar mond En gisteren kreeg ze haar eerste prikjes en dat werd niet eerst ontsmet met alcohol en ook zonder handschoenen, nou gebeurd dat wel vaker zonder handschoenen maar ze had wel een bloedvaatje aangeraakt en het bloedde dus. Hoe gaat het bij jullie?
@Bibiche: BAH ik had er denk ik wat van gezegd (lees ik hoop dat ik dat durf). Ik bedoel dan dat aan schaamlippen en mond zitten zonder handen te wassen. Je kunt het trouwens alsnog doen hoor vind ik. Tegenwoordig wordt er van te voren niet meer ontsmet met alcohol als je gaat injecteren. Er is een onderzoek geweest dat dit niet nodig is. Je veegt n.m. alleen de bacterien maar van hot naar her en verder niet. En als je wilt dat ze handschoenen aandoet met injecteren wat in de praktijk ook nooit gebeurt moet je daarom vragen denk ik. @Rachel: succes met Lindsey haar kinnetje. @Emmetje: zo jij bent dus stiekem alweer aan het werk ?
Ja, Bibiche dat was mij ook al opgevallen. Ook de aankleedkussens maken ze volgens mij niet schoon tussendoor, het is daar gewoon een bron van bacterien.
@Bibiche ik zou er zeker volgende keer wat van zeggen hoor. Bij Lindsey keken ze trouwens niet naar haar schaamlippen. Ze keken haar gewoon helemaal na maar niet daar. Hier dragen ze met de entingen wel handschoentjes en ontsmetten ze eerst haar beentjes met alcohol. Op de aankleedkussens liggen papieren die worden na elk kindje verwisselt.
@rachel: nou ook vaag dat het bij jullie wel wordt gedaan! Ik zal de volgende keer als ze weer zo vies doen wel wat van zeggen maar volgens mij kijken ze niet meer naar de vagina alleen de eerste keer!? Want gisteren heeft ze het niet gedaan. Het was me eigenlijk pas gisteren echt doorgedrongen, die dag zelf niet. @jingels: bij ons doen ze alleen en vel papier op de weegschaal maar ook niet op het aankleedkussen. Ik vind het wel vreemd dat CB het niet eens doet, ze moeten toch wel beter weten.
@Rachel Succes met je kleintje der kin.... knuf @Bibiche hmzz heb er ook nooit zo na gekeken, maar nu dat je het zegt.... hebben ze dat ook bij Joaquin gedaan eerst aan zijn piemeltje en toen ook in de mond bahhhhhhhh De aankleedkussens maken ze hier ook niet schoon, maar bij het wegen komt er volgens mijn wel nieuw papier op te liggen... Damzz k werd net gebeld, dat ze waarschijnlijk de zaak van mijn neef gaan heropenen.... hij is namelijk op 30 oktober 99 aan de waterkant gevonden en wij weten nog steeds niet zo goed wat er is gebeurd.. en nu blijkt er het een ander niet helemaal juist te zijn gegaan. Mijn oom en tante hebben nooit de dossiers etc etc in mogen zien... en ze eisen de dossiers nu op incl alle foto's en de geluidsmateriale nvan de ambulance. Want zelfs dat hebben ze niet gehoord, ook vaag want hoe weet de politie dan uberhaupt dat het om dennis ging nit waar toen der tijd.... Nah ja... dus waarschijnlijk wordt het weer een pijnlijke periode wat dat betreft. Zo moest dat even kwijt! Ik ga weer verder hier in huis Knuff Brigitte
@Brigitte: het is dus mischien niet eens zeker dat diegene die gevonden is jouw neef is ? In elk geval veel sterkte. Hier op het cb ook geen dingen op weegschaal/meetbak. Ik doe altijd mijn eigen hydrofiel op het aankleedkussen en een badcape om met wegen en meten. De rest van de moeder op het cb doet nooit geen hydrofiel op aankleedkussen. Ik dacht al ben ik de enige die precies is dan ? Maar hier gelukkig meer mama's die het vies vinden. Bij ons wassen ze de handen niet na de tijd maar hebben ze zo'n desinfecerende gel.
@Nemo ja dat wel hoor, maar er is ons toendertijd verteld dat er gebeld is naar 112 doro die jongens die hem hebben achter gelaten, maar wij noch iemand anders heeft ooit dat bandje gehoord. Dus daarom zei ik hoe weet de politie dan dat het wel om dennis ging "wie er toen die nacht heeft gebeld" Want hun kende mijn neef niet persoonlijk ofzo, dus ook geen stem herkenning noch van die jongens die hem hebben achtergelaten...
Nou hier is het feest compleet hoor. Vriendlief zit met Sven Nijntje te kijken Toen Sven nog op bed lag zat vriendlief alleen babyprogramma's te kijken
@Nemo hahaha... Steef zat gisteren met Joaquin naar Alfred J Kwak te kijken Zoooow lief En Nijntje zingt steef al mee.. Nijntje een lief klein konijntje Nijntjeeeeeeeeeeee
ik ga ook wandelen @nemo: haha wat schattig zeg En hoe'st verder met de voorbereidingen van je huwelijk? Al jurk, locatie enz? Ben benieuwd! Ik neem ook altijd handdoek mee en leg het op het aankleedkussen. Hier ligt een prinsesje de hele tijd aru aru aru tegen haar mobiel te zeggen
Neeee! Nu heb ik steeds dat muziekje in mijn hoofd! Nijntje, je bent heel lief hoor, maar na 100x heb ik het wel even gehad met je
@Ow sterkte ermee, hopelijk levert het in ieder geval antwoorden op. @Bibiche hier bij cb werden de schaamplipjes ook niet na gekeken. Ze doen altijd een schoon papiertje op de weegschaal. Ik leg zelf een hydrofiele luier op het aankleedkussen. @Nemo er gaat een (tv) wereld voor je open he met kids. @Rachel wellicht dan toch het sprongetje. Ik kreeg ook al het mailtje, grrrrr. Hier alles prima. Druk bezig met laten wennen aan de fles. Vandaag ging het gelukkig weer wel. ik vind er niks aan. Ik geef liever de borst, makkelijker, sneller en gezelliger (geen aanval of zo naar flesvoeding maar gewoon mijn beleving). Langzaam pakt ze iets vaker de fles. Ze wil dan wel kv want bv in een fles eet ze tot nu toe niet. Mij maakt het niet uit wat ze neemt als ze het maar eet want straks moet ik weer werken. Kun je dan 24 uur kv geven en daarna weer een aantal dagen bv? Ik ga natuurlijk wel proberen haar aan gekolfde melk te laten wennen maar ik vraag het mij toch af.
Wil nog even kwijt dat ik enorm tegen het weer werken begin op te zien. Heb wel zin om weer te werken maar ik draai 25 uurs diensten. Dat betekend dat ik haar dan direct 27 uur niet zie (met reistijd). Dat is de ene week een keer en de andere week 2 keer. Dan ben ik verder wel veel vrij. Elke maandag, donderdag en vrijdag ben ik sowieso vrij en om de week het weekend. Ik moet gewoon enorm aan het idee wennen dat ik niet steeds voor haar kan zorgen. Gezien de afstand van mijn werk ben ik sowieso niet snel thuis als er iets is. Ach alles went maar nu slaap ik er wel slecht van. Welkom in het leven van de mama's
allemaal al aan het oefenen voor de vierdaagse? Ik ben vanmorgen even bij een vriendin op zieken bezoek geweest. Ze heeft een bacterie aan der been en mag een week niet lopen. Luca heeft zich netjes gedragen en heeft zelfs bij haar op de armen even een dutje gedaan. Maakte meteen moedergevoelens bij haar los Vanavond weer kraambezoek. Gister was het ook al zo'n drukke dag. Colega's kwamen onverwacht even aan lopen, daarna collega's van mijn man op bezoek en daarna zusje van mijn man. Hebben dus de hele dag bezoek over de vloer gehad. Ik denk dat dat ook teveel voor Luca was, want vannacht werd hij opeens om 3.45 u wakker zo ik ga ook ff wandelen maar dan met de hondjes.
@ erica. ik zie er ook wel een beetje tegenop. Het idee dat ik niet naar hem toe kan wanneer ik wil en idd de zorg aan een ander overlaten. brrrr nog maar ff genieten nu het nog kan
http://i185.photobucket.com/albums/x211 ... 0_0457.jpg http://i185.photobucket.com/albums/x211 ... 0_0463.jpg @Tigger: bijna omrollen? Die Emma van jou is zo vlug als water, hou d'r in de gaten! @Erica: kan me voorstellen dat je er tegenop ziet, ik moet volgende week woensdag en donderdag ook weer. Ene kant begint de zin wel weer te komen maar aan de andere kant......