@Onzewonder liefff filmpje! Als ik bij Lindsey een mobiel boven haar bedje hang gaat ze juist niet slapen omdat ze afgeleid is. Maar fijn dat het bij jullie werkt @Simalex succes met de echo! @Alle andere meiden pff wat kletsen jullie veel. Ik kom gewoon nergens meer aan toen met een baby en m,n nichtje hahaha ze wil de hele dag van alles doen en aan het eind van de dag slaap ik nog eerder dan haar Maar goed lees wel alles. Nog een week en dan examen brrrrrrrrrr
Ow: Wat naar zeg, van Dennis. Kan me voorstellen dat het een pijnlijke periode gaat worden. Hahahaha, formule 1 fan. Hihi, zit er al vroeg in. Die van mij kijkt/hoort ook formule 1. Wat een lieve foto met dat lachje! Wat een mooi knulletje zeg! Pfff wat praten jullie veel zeg!
Meiden ik zit met een dilemma. Ik kom de laatste tijd eingelijk helemaal niet meer buiten Zie er ontzettend tegenop om met Lindsey weg te gaan omdat ze daarna meestal helemaal uit haar ritme is en huilerig etc. Ook kan ze niet slapen in de wagenbak met als gevolg dat ik dus met een huilende baby loop. Nu moet mijn nichtje nieuwe schoenen hebben en hier hebben ze niets, nou wil een vriendin van me wel mee naar Nijmegen. Dat is 10 min met de trein. Aan de ene kant wil ik niet maar aan de andere kant vind ik dat ik me eroverheen moet zetten en gewoon moet gaan. Lindsey is nu 3 maanden en kan toch niet de hele dag thuis blijven zitten met haar? En het lijkt me dat ze er ook aan moet wennen toch? Om weg te gaan met de wandelwagen. We willen haar om 10.00 de fles geven en daarna gaan zodat we voor de volgende voeding van 14.00 terug zijn. Komt dit bij sommige van jullie bekend voor? LAstig hoor... Oh babyalarm!
O rachel heeeeeel herkenbaar. Tessa heeft dat vanaf het begin tot ongeveer een week of 7/8 gehad. Ze bleef maar huilen in de kinderwagenbak. De maxi cosi vond ze trouwens prima. Bij thuiskomst was ze helemaal overstuur. Nadat we leuke speeltjes in de wagen hadden gehangen vond ze het fijner. Ik ben het elke dag een stukje blijven doen en ineens pakte ze het op. Kan mij voorstellen dat een treinreis etc direct wel een eindje is. Succes het is vervelend als je graag even weg wil, geloof me ook dit is weer een fase die overgaat hoe vervelend het nu ook is. Bibiche Tessa slaapt de ene middag goed en de andere niet. Ik vind dat haar stemmetje ook anders wordt, harder vooral Verder is het mij een beetje teveel om op alles te reageren. Heb de foto's en filmpjes bekeken want dat vind ik zo leuk en de rest effe vluchtig gelezen. Wij zijn nog steeds druk met het project fles. Gisterochtend weigerde ze er weer uit te drinken en 's middags deed ze het wel (bij mijn zus). Nu komt mijn zus om 10.00 kijken of het toch ook lukt met een ochtendfles. Bij mij heeft ze ook wel een keer uit de fles gedronken maar volgens mij drinkt ze bij een ander sneller omdat als ze mij ruikt ze de borst wil.
@ rachel: heel erg begrijpelijk dat je er tegenop ziet. Ik heb dat inderdaad ook. Emma is meestal wel wat uit haar ritme. Ik probeer het altijd zo te timen dat we weggaan direct na een voeding en terugkomen vlak voor de volgende voeding. Dan probeer ik zoveel mogelijk rust te creëren om na de voeding haar weer in haar ritme te kunnen krijgen. Maar ergens anders in de wagenbak slapen doet ze ook niet (hooguit tijdens het wandelen, maar als we op bezoek zijn of zo dan niet). Ik merk wel dat het makkelijker wordt naarmate ik haar vaker ergens mee naar toe neem, zowel voor haar als voor mij. Komende zaterdag wordt wel weer spannend, dan gaan we mijn oma's verjaardag vieren en dus lunchen in een restaurant. Het is anderhalf uur rijden, dus aan slapen komt ze in de auto in ieder geval wel toe, ik hoop alleen dat ze zich ook goed houdt in het restaurant en dat ik de voedingen een beetje gunstig kan plannen. @ erica: dat is dus nog een hele onderneming om haar aan de fles te laten wennen. Ik wil over anderhalve week beginnen met oefenen voor als ik weer aan het werk ben. Een tijdschema opzetten voor opstaan, verschonen, voeden en kolven en daarna de voedingen die ze overdag in het KDV zal krijgen, uit een flesje geven. Ze heeft al wel eerder uit de fles gedronken, maar dat is ondertussen al weer weken geleden. Toch spannend vind ik het, omdat ik hoop de KV voorlopig nog niet nodig te hebben en dus kan volstaan met kolven. Maar ik denk dat ik toch uiteindelijk minimaal 1 voeding moet vervangen door KV. We zien wel.
@Bibiche, heb het nu 2x geprobeerd en hij kijkt er naar.... naar 5 min ofzo stopt die mobiel uit zich zelf en dan gaat meneer goed snurken. En hij heeft zelfs van gisteren 22 uur tot vanmorgen 5 uur geslapen. Nou als ie dat nu even elke dag doet, en morgen tot 6 uur, vind ik hetp rima zo @Rachel thanks Ja ja druk he met een extra kindje Hoe lang blijft ze nog dan? @GT thanks ja ja het is een mooi ventje he bene er ook helemaal verliefd op hihi @Rachel hmzz dat is inderdaad lastig, Joaquin vind het niet erg moet ik zeggen, is ook naar mijn mening niet echt van slag. Dus ik kan je er helaas niet mee helpen, maar ze zou toch moeten wennen aan de omg en de andere geluiden toch? Wij hebben zondag feest en zaterdag trouwens ook, maar zaterdag ga ik alleen en zondag gaan we wel, maar de zus van steef is afgestudeerd en is jarig vandaag... dus ze doet 2 in 1 en nu zag ik bij haar hyves dat er giga veel komen.... en dat wil ik dus niet met Joaquin want dan willen ze hem allemaal vast houden NOT! en dat gebeurt niet.... en die drukte al die kakelende mokkels boven hem neuhh dat vind ik net iets te veel van het goede niet waar een project fles Erica dat is? Trouwens Joaquin krijst ook veeeel harder joh! Vooral s nachts en gisteren is hij er gewoon schor van geworden, dus niet klinkt het weer een stuk liever. Hij leek gisteren wel onverzadigbaar, maar toch wel aan de hoeveelheid voedingen gehouden om een beetje geschipperd dus de laatste fles kwam eerder namelijk 22 uur. Hij heeft wel een uur over de fles gedaan ofzo...maar sliep wel door tot 5 uur JOEHOEEEEE en vanmorgen weer terug in bed gelegd, om half zeven weer krijsen joh.... had ie gepoept ik verschonen en dan lachen dat hij doet... *Smelt* ondanks de lucht hahaha... Ik zo kom maar lekker bij mama liggen, want papa is al werken... en nu ligt hij nog te snurken in ons bed
Emmetje ja zo een uitje is een hele onderneming met een kleintje. Vroeger zag ik mensen met baby's en dan dacht ik die neem je gewoon even mee, not! Succes zaterdag. Ow ik bedoel dat we een projectje hebben, Tessa laten wennen aan de fles. Het is inmiddels al een project wat drie weken loopt maar nog niet geslaagd is. Ja zo een lachtje maakt de meeste dingen helemaal goed he! Zelfs de naarste geurtjes
@ bibiche. wij hebben dat probleem ook. Gister heeft hij toevallig (of mss ook niet omdat papa er niet was ) tot 17.15 geslapen, maar daarna was het weer huilen. Ik ben gaan wandelen na het eten maar toen ik terug kwam was het krijsen tot een uur of 10. @ ow aaaaah wat een leuke mobiel. Echt geweldig. Ik hou daar ook niet zo van als iedereen hem vast wil houden. Toen ik laatst bij mijn vriendin op ziekenbezoek was zei ze dat ze het vreemd vond dat je een baby niet altijd mag vasthouden op kraamvisite, daar kom je toch voor zei ze. ik heb haar uitgelegd dat dat een moedergevoel is en dat ik dat ook heel erg had/heb. Zondag hebben we een verjaardag. Ik hoop maar dat ze hem niet allemaal vast willen houden. De tante van mijn man die laatst op bezoek was wilde hem ook vast houden. Mijn man zei kom maar ga je ff naar mama. Oh geef hem maar even aan mij riep ze meteen Ik hou daar niet zo van ik weet dan niet wat ik moet zeggen want eigenlijk wil ik dat helemaal niet. @ emmetje suc6 zaterdag. Ik hoop voor je dat het allemaal goed gaat (maar dat zal wel ) Omdat Luca gister zo aan het krijsen was hebben we zijn laatste flesje om 22.00 u gegeven. Ik zag het al voor me....moet ik weer om 4 uur uit mijn bedje maar nee meneertje sliep door tot 8.15 u Na zijn flesje heeft hij nog ff lekker zijn broekje vol gepoept ( dat gezichtje is dan zooooo geweldig heb er al verschillende filmpjes van ) Oh hij is al weer wakker
@Chantalk hahaha lache is dat he die druk gezichtjes.... Volgens mijn is Joaquin r nu ook mee bezig want hij maakt er ook van die geluidjes bij... je moet hem ook dan echt met rust laten En dat vasthouden, ik zeg dat gewoon, afblijven is afblijven het is mijn kind en ik bepaal wat er gebeurd... dat is hetzelfde met adviezen van andere... laatst ook weet ik veel wat ik allemaal meost doen, ik zo uhhhh het kind heeft onze achternaam dus is toch echt v an ons, en wij doen het op onze manier. Als we tips willen hebben dan bellen we wel! ik ben toen ook kwaad weggegaan, omdat die mensen wellicht denken onze kinderen zijn ook groot geworden en hun nu moeder theresa denken te zijn nou niet dus! Iedereen moet het zelf uitvogelen en iedereen heeft zijn eigen manier niet waar... Ow ja Joaquin heeft zijn handjes ontdekt, zit er continu aan te sabbelen Steef zo hij heeft hele tijd honger.... nou lijkt me niet toch hahaha... moet ik hem de hele dag de fles gaan geven hihi
@ow: hihi lief he dat sabbelen op handjes, doet ze ook de hele tijd en slurpgeluidjes maken @Chantalk: lekker zeg zo lang geslapen ben jaloers Ik geef elenora alleen aan opa's, oma's en mijn broers/zussen voor de rest bijna niemand @rachel:toevallig stelde ik net dezelfde vraag als ik met Elenora weggaat valt ze gewoon niet meer in slaap de hele middag tot 19-20uur niet. Zo vermoeiend maar het is inderdaad niet de bedoeling om thuis te zitten, ik blijf het gewoon doen ze moet er gewoon aan wennen denk ik en het is alleen maar goed voor ons ff buiten wandelen. @erica: succes met je projectje lijkt me wel stressen voor je ivm werken. Elenora heeft nooit moeite gehad met de fles gelukkig Ik weet niet of jullie mijn andere topic hebben gelezen bij baby maar sinds gisteren zit ik wel in de stress. Ik heb gisteravond ontdekt dat ik een koortslip kweek, normaal voel ik het aankomen maar gister niet. Ik heb het gekregen omdat ik nu wat zwakker ben ivm bevalling, gebroken nachten en eerste keer ongie. Het waren gisteren nog geen blaasjes maar wel jeukerig en bobbeltjes. Maar ik heb mijn meissie gisteren wel heel veel gekust/gekroeld omdat ze zoveel huilde in de avond. Pff ontdek ik het wanneer ik haar naar bed doe, ik voel zo met mijn tong en ik kijk erna. En als je op internet zoekt, word je igg nie vrolijk van het allerergste is een hersensvliesontsteking Misschien overdrijf ik wel maar ik heb me zitten janken gisteravond en nachtmerries die ik hier niet zal opschrijven. Voel me echt stom dat ik het niet heb gezien
@Bibiche, hmzzz ik weet eigenlijk niet van hoe of wat.. want afkloppen ik heb er nog nooit last van gehad, maar het kan idd wel schadelijk zijn bij pasgeborene........ en als je anders even de HA opbelt?
@ow: heb ik gedaan maar kreeg assistente en die schepte me een beetje af dat het niet zo gevaarlijk is blalbal. Maar ik heb gezegd dat ik een arts wilt spreken, ze ging het dus overleggen en ik moet vanmiddag terugbellen. Ze deed heel erg makkelijk over en ik antwoorde oh daarom mag ik niet eens komen werken op de babygroep als ik een koortslip heb omdat het niet gevaarlijk is :x Zegt ze ja maar op kdv overdrijven ze altijd wel Pff k#wijf het is juist heel erg besmettelijk. Gelukkig werkt mijn man in een ziekenhuis en hij gaat het navragen aan een kinderarts en gyn.
@ bibichie: het meest besmettelijke aan een koortslip is het vocht uit de blaasjes, zolang je die niet hebt, is de kans op besmetting erg klein. Mijn zus is hier ook nog geweest vlak voor bij haar gordelroos werd geconstateerd. het vervelende is alleen dat de incubatietijd 3 weken is, dus het wordt tochgewoon afwachten en haar goed in de gaten houden. Maar ik denk dat de kans erg klein is dat je haar hebt besmet. Wel vanaf nu goed oppassen dus.
Bibiche, als hij op doorbreken staat zit er tocj nog geen vocht in? Bel anders ff met de poli van kinderartsen, de assistente kan je vast wel antwoord geven. Elia heeft nu al 2 dagen door geslapen tot 7.00 uur ! Wat een genot! Alleen vraag ik me af (ja ik loop wel wat op de zaken vooruit) hoe hij 5 x de fles moet drinken als hij langer slaapt? Nu is de fles; 700-1100-1500-1900-2300 Gaat dus netjes op ritme, alleen wat als hij zo tot 800 doorslaapt? Hihi eerst wil je dat hij langer slaapt en nu wil je dat hij wel op tijd wakker wordt 8)
@ bianca: als hij langer slaapt 's ochtends, pakt hij misschien ergens anders op de dag 3 ipv 4 uur tussen de voedingen. Ik merk bij Emma dat het soms weinig uitmaakt tot hoe laat ze geslapen heeft, ze houdt overdag toch ongeveer dezelfde tijden aan.
Ik heb zojuist de doos van de felicitas op bezoek gehad Volgens mij heb ik haar flink sjachie gekregen Ze had nl een soort van "boekjeshotel" waarmee kinderen vanaf 1 jaar al kleuren en vormen kunnen leren. Nou ik reageer dus dat Elia van mij nog niet hoeft te leren, dat kan ook nog wel als hij een jaar of 3 is. Oh jee...... nee dat is absoluut niet verstandig dan loopt hij achter! Op de creches gebruiken ze dit ook en dat is echt al zo ongeveer verplicht hoor! Ja DAAAAG niet bij mij op de creche en al helemaal niet bij mij in huis! Dan komt ze met een soort van baby-laptop! Zegt die troela zelf al; Ach dit zullen jullie dan natúúrlijk ook niet goedkeuren als jullie je zoon nog niets willen leren! Had er bijna m'n huis uitgeschopt! Maar goed, ik leg netjes uit dat ik liever met mijn zoon in de zandbak liedjes zing, dan achter de computer. "Ja maar de dvd is in meerdere talen, dus ook Italiaans!, zegt ze". Jaaaa? Ook italiaanse kinderliedjes kan ik hem zelf wel leren hoor! Mogen kinderen ook nog gewoon kind zijn en lekker spelen ipv altijd maar moeten leren en meegaan met de rest? Elia gaat fijn met ons mee naar buiten leren fietsen, in de plassen stampen en taartjes bakken in de zandbak en als hij dan iets wil weten, leer ik het hem graag! Wat een doos zeg, snap nu hoe ze aan de naam felicitasdoos komen haha Nou heb nog wel het boek met kinderziektes aangeschaft, leek me wel erg handig. LEER ik zelf nog wat van
@ bianca: hihi, bij mij had die felicitasdoos al snel door dat ze me niets kon slijten, ze probeerde nog wel het setje met die babyfles en toebehoren te slijten, maar ja, ik heb het hele difrax assortiment in m'n apotheek, dus vond dat onzinnig. Toen ze aankwam bij dat boek met kinderziektes zei ze uit zichzelf al: met jouw werk zul je dit dan zeker ook niet nodig hebben. dus heb niets gekocht. Tja, ik heb ervaring met artsenbezoekers en accountmanagers die hun producten in de apotheek willen slijten, daar leer je van hoe je ze beleefd, doch resoluut de apotheek uit kunt werken
@ ow. leuk hè als ze hun handjes ontdekken. En vooral als ze ze in het mondje willen stoppen maar dit nog niet helemaal gaat Mijn sexbom trekt dan steeds zijn t-shirtje omhoog. Heeft hij vast van papa @ bibiche. had je nog een pb gestuurd. mijn schoonzusje kwam ff langs daarom duurde het een tijdje. @ bianca. Als Luca tot 8 uur doorslaapt dan komt hij idd een andere keer op de dag na 3 uur ipv 4 uur. Dus hij komt ect wel aan zijn 5 flesjes. Die felicitasdoos is echt een doos ja ze is bij ons een tijdje terug geweest. Ze proberen je echt alles aan te smeren. Ik heb alleen een pakje gekocht (vond ik zoooo grappig) en een ketting met de naam van Luca en ons tel. (vond ik ook wel erg handig) Had mijn broertje ook altijd als je niet oplette dan was je hem zo kwijt in de drukte. En die boekjes. Dacht ben slim...."dat moet ik toch eerst met mijn man overleggen hoor" "nou dan laat ik het meteen hier als uw man het niet wil stuur je het maar terug" hmmmmm sh*t. We hebben het de volgende dag mooi retour gestuurd Vanmiddag naar het cb. Luca krijgt zijn prikjes Nu komt hij net rot uit met zijn voeding. Moet om 15.20u daar zijn en rond 15.15 moet hij zijn flesje. Als hij nog geen honger heeft (wat ik me niet kan voorstellen ) dan neem ik zijn flesje mee als troost voor zijn prikjes.