Mei 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door simalex, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    Mijn vriendin werkt bij een bedrijfje in Amersfoort wat oa strijkbare labels maakt. Superhandig voor als je kleine naar het KDV, gastouder of later naar school gaat.
    http://www.goed-gemerkt.com/index.asp

Ik heb net een setje besteld.

2. simalex

simalex Bekend lid

Emmetje: En ongemerkt maak je weer reclame voor je vriendin ;) Maar die site ziet er inderdaad superhandig uit.

Chantalk: Yildou trekt ok steeds haar truitje omhoog of het rompertje met verschonen. Ziet er zo schattig uit! Alles wat ze nu vastpakt probeert ze in haar mondje te stoppen.
    Succes met het CB en met de prikjes. Dan geef je toch lekker zijn flesje met de prikjes, misschien merkt ie het dan niet eens. *alvast een knuffeltje voor Luca*

Bianca: Leuk heh die doos :( Ik vond veel artikelen erg leuk, totdat ik de prijs hoorde. "Ik was laatst bij een kleuterjuf en die had die boekjes serie wel besteld..." Ja dus, wij niet. Als ik denk dat Yildou daar aan toe is ga ik zelf wel leerzame spelletjes bedenken. Ik ben creatief genoeg. Wij hebben wel die nuby-drinkbekers gekocht en dat boek over de kinderziekten. Mijn man was wel erg weg van dat kindertoetsenbord, maar ik had echt zo iets, dat kopen we wel leuk voor haar 2de verjaardag of zo... Ze kan nog niet eens zitten, laat staan computeren.
    Mooi gezegd hoor!
    En over dat ritme. Je hebt grote kans dat hij de voeding van 1100 wel weer hebben wil als hij langer slaapt hoor.

Bibiche: Balen zeg die koortslip! Je hebt speciale pleisters toch die je daar overheen kunt plakken? Tis inderdaad erg besmettelijk, dus niet teveel kusjes en goed handen wassen denk ik. Maar ik zou inderdaad nog even om advies vragen van een arts.

OW: Ik had laatst ook op een verjaardag dat ik echt even moest 'optreden' voor mijn gevoel. Tis hartstikke leuk om bij allemaal mensen op schoot te zitten, maar ze krijgt hierdoor veel prikkels. En als ze aangeeft moe te zijn door te gapen gaat iedereen tegen haar praten en trekt haar dus uit haar slaapritme. Ik zeg altijd dat het mijn kind is en dat ik het zo doe omdat ik ze anders nog een nacht en dag van slag is.

Erica: Hier is het af en toe ook een strijd met de fles hoor. En dat terwijl ze al een paar weken 2 per dag krijgt. Vooral als ze lag niet heeft gepoept drinkt ze erg slecht uit de fles, maar wel goed uit de borst.

Rachel: Wat een onderneming is dat dan heh! Ik merk dat Yildou daar ook erg onrustig van kan worden en slechter slaapt als we ergens anders zijn.Als we dan weer thuis zijn probeer ik gewoon haar vaste ritme weer te vinden en soms wat extra rust om haar in de wieg te leggen ipv in de kinderwagen. Ook plan ik de volgende dag altijd weer rust in. En soms als ik weet dat er drukke visite komt, leg ik haar lekker boven, zodat ze tenminste door kan slapen!

Ik kan me soms zo ergeren aan mijn ouders (en schoonouders). Tuurlijk snap ik dat een wakker kleinkind op schoot veel leuker is dan een slapend kleinkind. Maar Yildou heeft vaak dat ze na een uurtje weer wakker wordt en dan weer in slaap valt als je haar met rust laat. Maar mijn ouders en schoonouders gaan dan direct boven de kinderwagen hangen en beginnen tegen haar te praten. Ja, dan is ze dus helemaal wakker! Dan kan ze net zo goed eruit! Met als gevolg dat haar ritme weg is en ze slechter drinkt omdat ze moe is en slechter slaapt omdat ze niet genoeg heeft gedronken! *zucht* En waarom luisteren ze dan niet naar mij?!?

Ik heb morgen de hele dag een klein meisje om op te passen (16 maanden) en moet vanavond werken, dus ik zal waarschijnlijk pas zaterdag weer tijd hebben voor het forum. Ik zal nu nog even een campingbedje in elkaar knutselen en hier beneden even netjes maken...

3. Niet meer actief

@Bibiche pfff die assistentes van tegenwoordig... ik had het ook van de week hoor met de spruw... zij zegt tegen mij dan moet je een nieuw receptje aanvragen bij de apotheek (die vent zit echt letterlijk en figuurlijk naast haar he ) dus ik ok, doe ik dat even.

Bel ik hem op (assistente zit echt naast hem he ) zegt hij weer moet je even de ha bellen om een afspraak te maken :confused: grrrrrrrr

@Bianca die doos he... gaat het om de doos van de etos? want ik zit er al metsmart op te wachten hahaha me zus heeft haar wel de deur gewezen omdat ze ook van die onzin uitkraamde en ze had wel verwacht dat de kleine van me zus erbij zou zijn.. lag op dat moment te slapen en of me zus haar niet effe wilde wakker maken uhhhh NEE!

@chantalk hoe sstaat het met je huishouden hahaha... ik had alles al klaar om 11 uur \:D/ is een keer wat anders..

Ahhh prikjes.... flink knuffelen en het komt helemaal goed. Joaquin moet 15 augustus pas, maar de dag erna naar het KDV oefenen hoop dat ie zich dan al wel beter voelt.

4. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    thanx meiden mijn man heeft aan zijn collega kinderarts gevraagd en ze zei dat ze waarschijnlijk niks heeft opgelopen omdat ik nog geen vocht in mijn blaasjes had, plus dat ze ook bv heeft gekregen. Maar als ik het niet vertrouwde met koorts of uitslag dan mocht ik gelijk naar hun komen zonder eerst naar mijn ha te zijn geweest.

Ze zei als ik echt bang was dat ik gewoon mondkapje moest dragen als ik haar voedt.

5. chantalk

chantalk Fanatiek lid

@ simone. ja vervelend hè. als ze de kindjes steeds wakker maken. Laat ze toch lekker slapen. Dat heben ze vroeger vast ook met ons gedaan ;)

@ ow. Ik ben ook klaar :whistle: ik moet alleen nog boven even stofzuigen, maar daar wacht ik nog even mee anders wordt Luca mss wakker. Meestal niet maar zul je net zien nu wel.
    Die asisstentes van tegenwoordig ;) Maar ze moeten bij de ha toch een recept voorschrijven? dus waarom sturen ze je naar de apo? :(

@ bibiche. handig hè een man die in het zh werkt ;)
    Je nu niet meer ongerust maken hè? :)

Oh ja vanmiddag komen ze ook nog een hekwerk plaatsen bij ons in de tuin. We hebben een hele diepe vijver (1.50m) en die wil ik toch wel graag afgezet hebben. Ben benieuwd hoe het wordt.

6. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Goedemiddag allemaal,

Ik heb alles van iedereen gelezen, maar even geen puf om te reageren. Ik was zo ontzettend moe, ik kwam pas om 12.00 uur uit bed. Jelte sliep vannacht van 23.30 tot 5.45, ik werd natuurlijk standaard wakker om half 3......... Ik heb meer ritme dan Jelte zullen we maar zeggen.
    Daarna heb ik de rechter(.) nog even afgekolft ( bijna 150 ml). Toen kwam 'ie om 09.30 en 12.15.
    Jelte zijn poep is wat minder dun en minder groen maar het is nog niet over.

Jelte schuift nu heel langzaam in maat 68, morgen lekker winkelen ( heb er zin 'an)

7. Bibiche: waty fijn dat de kinderarts zo behulpzaam is!

Bianca: Hihihi, lig hier helemaal krom!

Maar je hebt zeker wel gelijk over spelen. Ik ben van mening dat kinderen deze dagen te veel moeten en te weinig mogen. Ze worden volgepompt en overprikkeld met "nuttige (ik vind het woord nuttig wat dat betreft een erg relatief begrip)" informatie, en er is totaal geen ruimte voor persoonlijke en creatieve ontwikkeling.
    In een zandbak denkt een kind (creatief) na (wat ga ik doen/maken), motorische vaardigheden trainen ( Als ik met mijn hand/vormpje dit doe, dan) etc. Daarnaast zitten er vaak ook andere kinderen bij waardoor sociale vaardigheden en manieren worden bij/aangeleerd.
    In een zandbak leert een kind zichzelf en de wereld ontdekken, achter (educatieve) computers en toetsenborden niet.
    Maar dat is dan mijn mening.

Even een vraagje: Wanneer gaan jullie beginnen met de eerste fruithapjes?
    Er wordt door de een geadviseert (cb) om met 6 maanden te beginnen. De ander (fruithapjes fabrikanten) 4 maanden. En nog een ander (kinderarts) zegt dat het vanaf 2 maanden al kan (ik zelf heb als baby ook met 2 maanden al fruithapjes gehad).

Dus ik ben benieuwd wat jullie doen/gaan doen.

8. Niet meer actief

Grrrrrrrrrrrrrr :evil: :evil: :evil: :evil:

Ik kreeg net een brief he van de sponsor loterij op de naam van mijn vriend.... dat hij van die flauwe tompoucen heeft gewonnen DAMMMZZZ.

Maar goed erg vaag want niet hij maar IK doe mee, en betaal daar ook voor.... dus ik bellen met die gasten... krijg k me toch een dom mokkel aan de tel die maar weigerde om naar mij te luisteren nog uit te laten praten want zij wist het tien x beter....

Want het is zo dat steef loten heeft van de postcodeloterij show en ik van de sponsorloterij maar wij hebben nu een EN/OF rekening en wordt alles dus van 1 rekening afgeschreven, en hebben hun zelf maar even de namen gewijzigd zonder mij of zijn toestemming, dus ik vond dat belachelijk.

dus heb die hoorn erop geflikkerd omdat ze toch niet wilde luisteren, heb gezegd omdat je zo goed luisterd hang ik nu op muts! DOEI

en dit heb ik per mail verzonden

Hallo, Tot onze verbazing hebben jullie zomaar een naamswijziging gedaan. Mijn partner S. Vaneveld heeft 2 postcodeloterij loten en ik B. van Mierle heb een sponsorbingo loterij lot deze werd altijd van de giro rekening afgeschreven en de loten van mijn partner van het banknummer.

Nu krijgen we post wat op de naam van S. Vaneveld staat dat hij tompoucen heeft gewonnen, maar IK ben diegene die dat lot betaald dus verwacht ook dat mijn naam erop staat!

En wij hebben vanaf mei een gezamelijke rekening dat is dus een en/of rekening, maar dat houdt nog niet in dat de naam gewijzigd moet worden in die van hem.

Ik bel net met een medewerker en zij kon mij niet fatsoenlijk te woord staan noch uit laten praten. Zij wist het wel beter en ik niet. Ik betaal toch zeker voor deze loten niet zij!

Ik verwacht hiervoor ook excuses en een correctie.

Indien ik niet binnen 7 dagen schriftelijk bericht heb mogen ontvangen zullen wij alle loten weg doen, want op deze manier wensen wij niet behandeld te worden en al helemaal door een organisatie als de uwe (dat noemt zich openhartig!) Wij doen mee om de stichtingen en de goede doelen te steunen en niet om verwaande mensen aan de telefoon tekrijgen als we een vraag hebben!

In afwachting van uw reactie,

Met vriendelijke groet,

Zo agressie is weer weg hahahahahha

9. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    @ onze wonder: goed zo! laat ze maar 'ns goed hun best voor je doen!

10. Niet meer actief

Ok nu serieusere dingen....

effe bijlezen hoor

@Chantalk.. ja als jij het weet weet ik het ook.. maar het is gewoon erg, ze had net zogoed de telefoon even door kunnen geven aan de apotheker en de apotheker weer aan haar... en klaar ;)

Hier alles al topschoon, maar verveel me nu, Joaquin wilt maar NIET slapen is al vanaf vanmorgen 10 uur klaar wakker hmzzz en dus gewoon gegeten maar hij is zo en zo jammerig...

@Jingels hmzz hij heeft lekker geslapen dus :) lekker winkelen jaaa wil ik ook (weer) hahaha

@GT ik doe het met 3 maanden, zo gaan wij vieren dat hij 3 maandjes is hahaha.... mijn zus had het ook met 3 maanden, maar Nikki vond het geen bal aan dus met 5 maanden hebben ze nog een poging gedaan nou het gaat erin hahaha maar dat zie je ook wel aan die bolle kop van der ;)

11. Niet meer actief

@emmetje dat dacht ik ;) leuke site trouwens, heb effe info folders aangevraagd

12. chantalk

chantalk Fanatiek lid

:thumup: ow schrijf die agressie maar ff lekker van je af ;)
    ik heb alle loten daarzo al stop gezet. Ik heb nu een ander goed doel die ik liever steun: de Luca Albertus Johannes Hanssen stichting ;)

13. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Hey ik heb ook zo'n soort stichting n.l.: help Jelte de winter door.

14. Niet meer actief

hahaha ja die had ik al uitgevonden maar dan wel de JV foundation :)

15. Niet meer actief

ja ziet dat bedoel ik... deze doelen zijn toch tien x beter. als ik het zo even bekijk he... we zijn gewoon 25 euro kwijt in de maand... ik kan dat ook gaan sparen voor Joaquin als extra....hmzzz idee idee...

16. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @ow: you go girl :) ik ben ook altijd zo goed in klachten afhandelen :)

Nou vanmiddag niet weggeweest maar mevrouw wil dan ook niet slapen nou ja kan me nu wel voorstellen want ze zijn aan het verbouwen hiernaast en alleen maar boren.

17. Niet meer actief

Nou Joaquin wilt dus ook NIET slapen hij is al vanaf vanmorgen 10 uur klaar wakker... en de net om tien over half vier lag hij dus in mijn armen te snurken... maar leg ik hem dus op bed en nu ligt ie weer te krijsen hmzzz of zal hij door hebben dat zijn papa net thuis is ;) maar als je met hem speelt dan lacht hij weer en is er niets aan de hand hmzzz

18. Ow: Go OW Go OW ! :) .
    Ok, jullie doen dat dus met 3 maanden. Leuk!
    Ik heb vandaag Josh voor het eerst een bananen-prakkie gegeven.

Hahaha, al die stichtingen! :)

Nou, ik heb net Josh voor het eerst een fruithapje gegeven: Bananen-prakkie.
    Hahaha, en een koppen dat ie trok! 'T was alsof 'ie een citroen in z'n mond had, hihi!
    Dus een tip: Eerste fruithapje? Camera erbij!

jingels: Shop ze!

19. Niet meer actief

onbegrijpelijk vandaag met Joaquin

Meneer is dus weer beneden he.... in mijn armen slaapt ie gelijk in... spuugt zijn speen uit zodra die de ogen dicht heeft.. dan leg k hem in bed KRIJSEN!

Ok weer een poging, dan maari n de box.. gaat even goed maar dan KRIJSSEN!

Mannen hahahahaha...

20. chantalk

chantalk Fanatiek lid

haha! zie je ons geld is veel beter besteedt aan onze eigen stichting ;)

Luca heeft net zijn prikjes gehad :(
    Zielig mannetje.
    Mama was zo slim geweest om zijn flesje mee te nemen. Dus hij was lekker aan het drinken en toen de prikjes gezet. Zijn gezichtje betrok echt van wat gebeurt mij nou? ff huilen en dan meteen weer verder drinken.
    Hij heeft papa laten zien hoe stoer hij is met 2 pleistertjes op zijn beentjes :)
    Nu maar hopen dat hij er geen last van krijgt.

Deel Deze Pagina