Wow ben weer alles kwijt had een heel verhaal Begin wel ff wat korter dan. @Goddess ik ga proberen te wachten tot echt de 6 maanden, puur voor het feit dat mij is verteld dat kindjes het dan pas nodig hebben en ze tot 6 maanden prima met alleen melk kunnen. 4 maanden vind ik gewoon te vroeg laat staan 3 maanden. Maar ieder moet het voor zich weten, het is niet aanvallend bedoelt! Vond Josh het lekker? @Onzewonder goede brief en vind dat ze zeker hun excuses moeten maken! @Bianca goed gezegt meid! Ik heb dat mens van die felicitas doos ook al chago gemaakt Het enige wat ik besteld had was een id plaatje die ik wel erg handig voor over een tijdje vind, bijv als we op vakantie gaan. @ De rest ben het ff kwijt Ben dus naar Nijmegen geweest en het is gewoon helemaal super gegaan. Lindsey wil nou ook eindelijk haar speen Uiteraard had de NS weer totaal een halfuur vertraging maar Lindsey is ontzettend lief geweest. Op de heenweg viel ze met speen in slaap en heeft heel veel geslapen. Soms ff wakker en rond gekeken en toen weer geslapen. Ben om 10.15 vertrokken na de voeding en was 14.00 precies thuis voor haar volgende voeding. En nu ligt ze lekker te slapen, zeker voor herhaling vatbaar
nou ze slaapt eindelijk. Ze was al in slaap gevallen en dan ineens krijsend wakker worden Bestaat er ook een 10 weken sprong Ik geef pas met 6 maanden bijvoeding, ja grappig om te zien he dat eerste fruithapje. Op kdv moesten wij het ook vaak als eerste geven, prachtig. Maar echt heel weinig geven in het begin 1 lepel maar anders raken de darmen van streek. NIet te geloven is ze weer wakker ze heeft vanaf 12 uur hooguit 1 uur geslapen en dan niet achter elkaar hoor.
8 april 07 ~ Yildou Reanne ~ Simalex (24) ~ 35,2 w ~ 2635 gr, 47 cm ~ (23 juli) 5530 gr ~ 57 cm 12 april 07 ~ Sabrina Alyssa ~ Assepoester (27) ~ 38,3 w ~ 2840 gr, 47 cm ~ (5 juli) 4715 gr ~ 57,5 cm 24 april 07 ~ Lindsey Eline ~ Rachel (22) ~ 38 w ~ 3320 gr, 51 cm ~ (22 juni) 5434gr ~ 60 cm 25 april 07 ~ Bono ~ mama1986 (20) ~ 37.6 w ~ 3890 gr, 51 cm ~ (datum ...) ...gr ~ ...cm 25 april 07 ~ Mareno ~ Jesie (26) ~ na ... w ~ 2410 gr, 46 cm ~ (datum ...) ...gr ~ ...cm 30 april 07 ~ Josh David Dash ~ Goddess (18 ) ~ 38.3 w ~ 2880 gr, 50 cm ~ (23 mei) 3840 gr ~ 52 cm 1 mei 07 ~ Veerle ~ MarieLize (36) ~ 39,5 w ~ 3015 gr, 48 cm ~ (datum 5 juli) 4730 gr ~ 58.5 cm 2 mei 07 ~ Dylan ~ Tassie (32) ~ 38,5 w ~ 2996 gr, 45 cm ~ (17 juli) 5505 gr ~ 59 cm 2 mei 07 ~ Tessa Elise ~ Erica (31) ~ 39.5 w ~ 2990 gr, 49 cm ~ (5 juli) 4950 gr ~ 56 cm 3 mei 07 ~ Emma Johanna Elisabeth ~ Tigger (26) ~ 38.2 w ~ 3525 gr, 51 cm ~ (25 juli) 5940 gr ~ 61 cm 5 mei 07 ~ Bram ~ Mariska (32) ~ 39,2 w ~ 3435 gr, ... cm ~ (datum ...) ...gr ~ ...cm 7 mei 07 ~ Luca ~ Diana (...) ~ 41+4 w ~ 3730 gr, 51 cm ~ (datum ...) ...gr ~ ...cm 8 mei 07 ~ Sven ~ Nemo (24) ~ 39,6 w ~ 4120 gr, 54 cm ~ ( 3 juli) 5920 gr ~ 63 cm 8 mei 07 ~ Fedor-Jelte Laurens Sietze ~ Jingles (30) ~ 39,5 w ~ 3442 gr, 53 cm ~ (3juli) 6230 gr ~ ... cm 8 mei 07 ~ Ameera Yakubu ~ Amilah (25) ~ 38 w ~ 3000 gr, 48 cm ~ (1 juni) 3840 gr ~ ... cm 11 mei 07 ~ Steven Nicolaas Jan ~ Liefzonnetje (30) ~ 38,4 w ~ 3605 gr, 54 cm ~ (10-7) 6200gr ~ 61cm 13 mei 07 ~ Elia Ruben Matteo ~ Bianca (32) ~ na 38,3 w ~ 3160 gr, 47 cm ~ (2 juli) 4375 gr ~ 53 cm 13 mei 07 ~ Kynan ~ Female (22) ~ na ... w ~ 3045 gr, 49 cm ~ (datum ...) ...gr ~ ...cm 14 mei 07 ~ Jørre ~ Silvie (34) ~ 40,6 w ~ 4620 gr, 54 cm ~ (5 juli) 7010 gr ~ 61,5 cm 14 mei 07 ~ Belle ~ Chantal (33) ~ 41,4 w ~ 3960 gr, 50 cm ~ (12juli) 5525 gr ~ 59,5 cm 14 mei 07 ~ Nikita ~ saMMie () ~ 38,6 w ~ 3870 gr, 50 cm ~ (16juli) 5450 gr ~ 58,5 cm 16 mei 07 ~ Elenora ~ Bibiche (27) ~ 39,6 w ~ 3115 gr, 50 cm ~ (datum ...) ...gr ~ ...cm 16 mei 07 ~ Lars ~ Alida (23) ~ 38,3 w ~ 3010 gr, 48 cm ~ (26 juni) 4400 gr ~ 53 cm 19 mei 07 ~ Lars ~ Oek Oek (25) ~ 40 w ~ 3960 gr, 51 cm ~ (datum ...) ...gr ~ ...cm 23 mei 07 ~ Emma Elisabeth ~ Emmetje(32) ~ 39,2 w ~ 3290 gr, ... cm ~ (9 juli) 5050 gr ~ 55 cm 25 mei 07 ~ Luca ~ Chantalk (25) ~ 39,3 w ~ 3332 gr, 50 cm ~ (26 juli ) 6165 gr ~ ?(denk 61 cm) 26 mei 2007 ~ Joya ~ Moppies (35) ~ 41, 3 w ~ ... gr, ... cm ~ (datum ...) ...gr ~ ...cm 6 juni 2007 ~Kaylie ~ Babymei (24) ~ 42 w ~ 3480 gr, 50 cm ~ (11 juli) 4280 gr ~ 55 cm 9 juni 2007 ~Joaquin~ Onze wonder (24) ~ 41 w ~ 3780 gr, 53 cm ~ (11 juli 2007) 4650 gr ~ 57 cm Geboren: 13 meisjes 16 jongens Geboortegewicht en lengte Huidige gewicht en lengte Ze hebben Luca vandaag niet gemeten maar ik schat 61-62 cm Hij is in 21 dagen alweer 815 gram aangekomen
@ rachel. fijn dat het zo goed is gegaan @ bibiche. ik weet wat het is Luca heeft ook van die dagen dat hij maar 2-3 uurtje verdeeld over de dag slaapt
Rachel: Ik doe het ook niet als bijvoeding. Gewoon een heel klein beetje ter introductie van nieuwe smaken. Hij leeft gewoon nog op melk hoor . Ik heb m ook eens een piep-klein beetje honing laten proeven, vond hij onwijs lekker (zoet he?), en een keer een drupje van een perenijsje (zat er de hele tijd naar te staren en te huilen, en te smakken, dus ik dacht ok, klein beetje dan, en toen hadik een hele blije beeb ). Ik weet niet zo geod wat hij van banaan vind, een beetje vreemd denk ik, hij zat aardig bedenkelijk te kijken. Bibiche: bedankt voor de tip! Ik kreeg er ook niet meer dan een lepel (nouja, een paar hele kleine lepeltjes dus in totaal minder dan een lepel) in, hahaha . Ow: Ooooh heel herkenbaar dat ik-blijf-bij-mama-help-bed-fobie.
@gt: GEEN HONING geven, baby's onder het jaar mogen GEEN HONING is gevaarlijk voor ze. Dus niet meer doen meid.
He Bibiche je bent me net voor. GEEN HONING! is echt puur vergif voor baby's onder een jaar. Kijk er alsjeblieft mee uit, want je kan de darmpjes levenslang beschadigen. Er zit een bacterie in die schadelijk is voor baby's. Ik heb vanmiddag met Elia gedanst op een nieuwe italiaanse kindercd. Hij straalde en kletste aan één stuk, fantastisch! De klanken zijn dan ook net wat zachter en vriendelijker dan onze Hondje waf. Resultaat; meneer wilde absoluut niet meer naar bed, mama had hem toch iets te veel geprikkeld. Nou ja, uiteindelijk op de arm k.o. Hij ligt nu lekker naast me op de bank te snurken, ook lief.
Ik ga Jelte niet eerder bijvoeding geven als met 6 maanden, dan zijn de darmpjes uitgerijpt, er zitten nu gewoon nog teveel gaten in. Volgens mij hebben ze het nu ook nog niet nodig. Melk is alles wat ze nodig hebben. Heb je een foto ervan GT? Kijk uit met Honing, daar kan een levensgevaarlijke bacterie inzitten!
hmmmmz dat van honing wist ik ook niet. Maarja lust het zelf niet enga het dus ook niet aan Luca geven @ Bianca. waar zit het italiaans bij jullie erin? (heb ik mss gemist ) wel leuk ga je tweetalig opvoeden?
Idd Goddes geen honig weer geven hoor. Kindjes kunnen er aan dood gaan ! Verder gaan wij pas aan bijvoeding doen vanaf 6 maanden. En ik denk er aan om het op de Rapley methode te gaan doen.
Ohhh dat wist ik niet! Hartstikke bedankt! Gelukkig was het echt maar een drupje dat ik gegeven heb.... Wat voel ik me nu slecht zeg... . Hoe weten jullie dat eigenlijk? jingels: Een foto waarvan? (sorry, ben niet blond, maar wel dom )
Hai meiden, even in vogelvlucht.. Rachel, Emma was ook zo snel van de rel als we weg gingen. Ik ben toen maar gewoon elke dag er even uit gegaan. Een stukje wandelen, babymassage enz, enz. Ik ben bijna 2 weken thuis geweest met haar toen het niet ging en toen dus elke dag wat gaan doen, 1 ding per dag. Nooit meer problemen gehad. Of dat ze e rnou gewoon ineens tegen kon, of dat het komt door die 2 weken thuis of door het gewoon te doen, ik weet het niet. Erica, ik hoop dat Tessa snel aan de fles wil, dat ze hem bij jou niet drinkt, komt inderdaad door de borst. Geen zorgen bij een ander zal ze hem wel drinken. Chantalk, ik heb het gewoon gezegt dat ik niet wilde dat iedereen haar vast houdt. Als je uitlegt waarom begrijpen de meesten het wel. Wat je ook kan doen is hem gelijk naar boven brengen om te slapen. Jeetje Bibiche, kan me voostellen dat je behoorlijk geschrkken bent na het lezen daarvan. En tjonge wat een stom wijf zeg die assistente.. Belachelijk. Simone, vervelend dat ze hun enthousiastme net nog even niet in kunnen houden. Ik heb gewoon gezegt dat ze nu maar moeten wennen aan het feit dat ze slaapt. Straks als ze ouder is mogen ze er de ele dag mee spelen. OW, hihi, moet stiekem wel een beetje lachen om je aktie.. Maar gelijk heb je! Ik ben benieeuwd of je er wat van hoort. GT, ik doe het op he moment dat ik het idee heb dat ze wat anders wil. Ik denk zo rond 6 maanden. In principe hoeven ze dan pas bijvoeding. Ik heb geen idee wat het CB hier adviseerd en eigenlijk intereseerd me dat ook geen bal.. Peter kreeg met 2 maanden al boerenkool en bruine bonen, haha. Whaha, heb je een foto van Josh zijn bekkie? Chantalk, sterkte voor Luca. Hopelijk heeft hij er niet al teveel last van. Wat een onwijs schattige foto van Luca en Bumba.. Ah Italian it is dus? Hier weinig nieuws aan het front. Emma is een beetje sachie... Ik denk van de prikjes, ze kwijlt ook veel en sabbelt voortdurend op haar handjes, ze zal toch niet al tandjes door krijgen? Verder as usual, slaapt en eet.. Ze slaapt sinds gisteren in haar ledikantje, voorheen in de wieg, maar daar wordt ze nu echt te groot voor. Ik zal zo even fotootjes laten zien. Ook van het boevenpakje waar ik over vertelde..
O ja, Bianca, ik ben het wel met je eens. Alhoewel ik die andere serie wel erg leuk vond, niet hoteldebotel maar die andere.. (grrr kan er niet op komen) Maar als je ziet wat er aan speelgoed te krijgen is en voor wat voor leeftijden.. Hier probeer ik het zo simpel mogelijk te houden. Rustig natuurlijk speelgoed. We hebben wel een babygym gekocht. Maar straks het liefst zo min mogelijk elektronisch speelgoed. Ze moeten onwijs veel tegenwoordig. Ik merk wel dat bij ons op het cb niet zo hoogdravend wordt gedaan, doet ze iets wel is het goed, doet ze iets nog niet is het ook oke. Iig geen stress enzo. Ze vroeg of ze haar handjes al ontdekt had: Nope. Oh dat komt vanzelf wel, was het antwoord.. Sowieso maak ik me geen zorgen meer over iets. Ze doet het op haar eigen tempo, ik kan daar toch niets aan veranderen. Ik praat en zing nu veel met haar. Ze luistert graag en babbelt er lustig op los. Ze kan echt een kwartier stilletjes in de box liggen kijken en op haar handje sabbelen. Heerlijk toch? Ik kan wel de hele tijd van alles proberen te laten doen, maar als ze het niet doet houdt het toch op? En dus pak ik pas iets op als zij aangeeft dat ze er klaar voor is.