@ erica: ik ga proberen bv te geven, maar hou in het achterhoofd dat dat niet altijd lukt. We zien wel hoe het loopt. Laat eerst die kleine maar 'ns komen, dat is toch een belangrijke factor in het borstvoeding geven @ goddess: het zou kunnen dat ze het een electrische pomp noemen omdat medela ook een handpomp heeft die aangepast kan worden als electrische pomp (heb je 'n snoertje of zo bij nodig), moet je maar 'ns op de website van medela kijken, daar staat van alles beschreven. Wat voor flesjes heb je trouwens? Niet alle flesje passen direct op alle borstpompen (aventis flessen -> aventis borstpomp, difrax flessen -> medela borstpomp), volgens mij is het niet persé nodig dat ze passen, kan alleen handig zijn denk ik. over evt wonden: wonden genezen idd het beste aan de lucht, dus of ademend ondergoed, of bloot rondlopen . Bij onze zwanger en fit cursus hadden ze ook nog tips, maar of dat nou met soda en/of yoghurt te maken had, ik weet in ieder geval nog wel dat yoghurt of kwark wel genoemd werd als hulpmiddel op een niet alledaagse plek.... natuurlijk vergeten notities te maken.. tip van de apotheker: als jullie op de wc spoelen met water: vers water uit de kraan (dus even kraan laten lopen en dat water nemen) is veel zuiverder dan wanneer je een aangebroken flesje mineraalwater of zo gebruikt wat al een tijdje staat. Water (en zeker op kamertemperatuur) is een ideale voedingsbron voor div organismen. Dus als je geen onaangebroken flesje water heb staan: neem vers water uit de kraan. In de apotheek kun je ook flessen water halen (zn aqua purificata), dat blijft na aanbreken 24 uur goed in de koelkast. (oooh wel koud.....)
Hey dames, Ik zal eens even een poging doen om op iedereen te reageren, maar weet niet hoever ik kom... Yildou ligt weer te pruttelen en heeft krampjes... Hier gaat alles verder redelijk goed, maar Yildou lijkt wel een regeldag te hebben of een sprongetje... Sinds gisteren bijna de hele dag wakker geweest, veeeeel krampjes en ze drinkt matig uit de borst, dus kwam ze gistermiddag om de 2 uren. Best lastig als je visite hebt. ze begint dus elke keer te huilen als we haar neerleggen. Vanacht ging het redelijk. Gevoed om 22.30, 3.00 en 7.30 uur. Maar goed, de nacht hiervoor sliep ze 7,5 uren!!!!!!!! En vandaag ook weer veeeel krampjes. Steeds bij ons willen liggen/hangen. En als ze sliep heb ik haar maar op de buik in de box gelegd, met dekentje, want dat schijnt ze toch erg lekker te vinden bij krampjes. Ik ga morgen toch maar eens voor de Cinababy denk ik. Ik heb al venkelthee op mijn 'dieet' staan, maar merk niet echt effect. Chantal87: Wat een prachtige foto's van Belle zeg! MvJanelle: Welkom in dit topic. Ik las dat het best goed gaat met Benthe. Wat fijn zeg! Door jouw verhaal besef ik hoe supergoed Yildou het eigenlijk doet en gedaan heeft! Die hoefde maar 3 dagen in de couveuze en aan de monitor en daarna nog maar 3 dagen in een wiegje op de kinderafdeling. Ze dronk vrij goed en kwam mooi aan en ze kon haar temp steeds goed vasthouden. En ik ervaar onze start al als behoorlijk heftig, doordat ik haar niet bij me kon houden. Ze werd bijna gelijk weggehaald en in de couveuze gelegd. En dat voelt echt heel naar, zo'n kindje achter glas. Dus ik kan wel een beetje voorstellen hoe jij je zou kunnen voelen. Hopenlijk komt ze die laatste 500 gr snel aan en kun je haar meenemen naar huis! Dan kun je pas echt genieten van je gezinnetje. Emmetje: Ik merkte ook al dat het steeds rustiger wordt in de bevallingslijst... en hier steeds drukker. Maar ik lees wel steeds mee hoor en leef ook mee, maar kan gewoon niet echt meer meepraten met de zwangeren... mama1986: De naam Yildou is een verbastering van Jildou (fries) en betekent .... Reanne hebben we samengesteld uit de namen Renske (mijn oma, overleden in juli 06) en Annamarie (zijn tante, overleden in augustus 06) Jingels: Wat fijn dan Jelte niet zo vaak krampjes heeft! Dat van die hotpack is wel een hele goede ja. Ik probeer vaak mijn hand op Yildou haar buik te leggen -> beetje tegendruk en ik heb altijd superwarme handen, dus dat helpt misschien ook wel. Als ze echt hartverscheurend huilt ga ik voor haar zingen/neurien (slaap maar - marco borsato). Dan kalmeert ze meestal ook. En ik moet er misschien inderdaad opletten wat ik eet, qua kruiden e.d. Maar Yildou krijgt jammer genoeg ook krampjes als ik gewoon aardappels en boontjes eet.... (zonder kruiden) Het schijnt trouwens dan als je meer dan een 1/2 liter melk drinkt, ze daar ook weer kramp van kunnen krijgen. Female: Geeft niks hoor. Ik vertelde toch dat ik het ook vaak doe... Wat een mooie tattoo trouwens! En fijn dat Kynan zo goed slaapt! Bibiche: Wat vervelend die stuwing! Heb je trouwens ook geprobeerd om Elenora in de rugbyhouding aan te leggen? Dat helpt als je grote borsten hebt (zoals bij mij dus) en ook bij stuwing heb ik gelezen. Mijn computer doet een beetje vreemd, dus ik enter even voordat mijn text weg is...
Ik heb zelf bij mijn zoontje gemrkt (die moest 1 dag in de couveuse) en in totaal 5 dgn ziekenhuis hoe dat is! Ik vond dat ook heel zwaar! Nu met Benthe blijft het moeilijk maar we komen stapje voor stapje dichterbij en nu ze van de hartbewaking af is voelt het goed! al die slangetjes een draadjes, vooral aan het begin vond ik moeilijk! ook je kindje dag in dag uit achterlaten! de eerste week mocht ik Benthe niet eens vast houden! ze was gewoon al 1 week vooor ik haar voor de eerste keer vast had! en ik mocht haar pas 40 minuten na de bevalling(keizersnede) zien! Ze heeft nu alleen nog problemen met slikken! dus de sonde is soms nog belangrijk voor der!
mama1986: Yildou betekent 'vergelder/wreker'. Eum, daarom hadden wij hem niet uitgezocht hoor! Nog gefeliciteerd met jullie voornemen om te trouwen! Bibiche: http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/kraamtijd/borstvoedingshoudingen.html#deel5 Hier kun je zien hoe je dat doet, die houding! Tigger: Ik vond het super dat Emma al zover was dat ze al met haar hoofdje draait. En voor papa natuurlijk ook bijzonder dat hij Emma kan voeden. Volgens mij reageerde ik hier ook op, maar misschien heb je het anders gelezen. En door jouw berichtje te lezen vroeg ik me eigenlijk af of Yildou dat al doet... volgens mij wel... Ze draait in ieder geval wel zelf op de rug als ze op haar zij ligt! Rachel: Succes de komende dagen. Hopenlijk ben je snel weer helemaal op regel en kom je dan weer gezellig meekletsen. Jingels: Fijn dat het zo goed ging zonder kraamhulp! Mijn ervaring was, niet te veel eisen/willen in de eerste dagen (zoals huishouden) dan kom je al een heel end! Erica: Vervelend van je dip! Maar gelukkig voel je je inmiddels weer beter. Wacht maar toch Tessa echt naar je lacht... dan ben je helemaal in de wolken! Tassie: En is Dylan aangekomen? Oja... ik bedacht vandaag dat het natuurlijk wel een ander gewicht is omdat je hem dan aangekleed weegt... Female: Super man. Je ventje is al goed gegroeid! Amilah: Ik ben flink gescheurd, tussen kleine schaamlippen en inwendig ( 7 hechtingen). En de hechtingen zaten vrij strak, dus de vk heeft ze na 6 dagen verwijderd, terwijl ze oplosbaar waren. Bij mij heeft het zeker 3 weken geschrijnd bij het plassen en ik heb dan ook 3 weken gespoeld met koud water. Ik plaste en spoelde dan tegelijk. Toen het ophield met schrijnen ben ik ook gestopt met spoelen. Wel douchte ik 2 x per dag ivm vloeien. En na 4 weken voelde ik de 'wond' nog nauwelijks hoor. Bibiche: Ik vond in het begin die roze wolk ook helemaal niet zo roze hoor! Je leeft idd van voeding naar voeding. Als je straks je draai gevonden hebt, wordt je wolkje steeds rozer volgens mij! Assepoester: Wij zijn ook steeds minder actief met de foto's. (Er staan trouwens weer nieuwe op onze website!) Gelukkig maar, want 300 foto's per maand x 12 maanden x 18 jaar = ontzettend veel hoor! En die echte lach heb ik ook nog niet op foto staan.... Liefzonnetje: Leuk weer even wat van je te horen. Steven doet het echt super zo te lezen. Oja, babymeisjes kunnen trouwens ook met een boogje piesen... Vervelend van je bekken/heup. Hopenlijk knapt dat snel weer een beetje op. Goddess: Ben benieuwd of je ex ook echt nog gaat bellen. Maar ja, als hij niet belt... je hebt genoeg andere (en leukere) dingen te doen nu toch? MvJanelle: Idd wat ontzettend fijn dat Benthe nu van alle bewaking af is. Dan wordt ze alweer een beetje meer baby, zonder al die draden heh? Hopenlijk wordt jullie meisje straks zo sterk dat ze ook van de sonde af mag. Ik merkte wel in het ZH dat ze daar erg makkelijk in zijn. Yildou moest haar flesje persee leeg drinken, anders kwam ze ook aan de sonde. Maar omdat Yildou het zo goed deed hebben we een paar keer gesmokkeld en gezegd dat ze 5 ml meer had gedronken dan dat ze deed. Erg heh? Het liefst had ik haar toen ze uit de couveuze mocht, stiekum onder mijn trui gestopt en mee naar huis genomen... Maar goed. Inmiddels is het baddertijd voor mijn kleine grote meid. Morgen moeten we trouwens naar het CB. Ben erg benieuwd hoeveel Yildou gegroeid is. En ze moet morgen de eerste entingen al... bah! Verder heb ik me voorgenomen om me niet teveel van hun aan te trekken. Ze willen niet eens erkennen dat Yildou prematuur is, dus euh... Groetjes Simone[/url]
@simalex:bedankt voor je link maar zelfs deze houding lukt niet maar ik heb ook last van kloven wat heel pijnlijk is. Ik kijk ook heel erg tegen de inentingen, volgens mij ga ik meehuilen Baden jullie Yildou 's avonds? @mvjanelle: lijkt me heel erg moeilijk je kind elke dag achter te laten in het ziekenhuis en ook nog zo lang. Gelukkig gaat het de goede kant op met haar. @emmetje: ik gebruik inderdaad altijd kraamwater bij het spoelen. @goddess: ik heb een combi kolf gekocht dus zowel hand als elektronisch van Avent. Zo je ex belt je dus wel? Heeft ie Josh al gezien? @Amilah: ze vertelde dat als je te vaak te veel cinababy geeft ze misschien last kunnen krijgen van verstopping. Ik zou het niet weten want volgens mij heeft Elenora nog geen krampjes gehad. Bij mij hebben ze oplosbare hechtingen gebruikt maar wat pijnlijk joh bij jou. Heb je het al laten nakijken? @lZ: zo lang met voedingen? Valt hij in slaap met drinken? Elenora valt zo vaak in slaap met drinken. Ze slaapt eigenlijk de hele dag door. @tigger: maar ik weet niet precies hoe laat Elenora komt met voeding dus om van te voren te kolven is moeilijk. Vandaag helemaal een dipdag geen ene keer gelukt met aanleggen ik heb alleen maar gejankt en ik voel me totaal niet happy. Pff ik word echt gek zo. Ik moet nu elke keer 7 minuten proberen maar wat tot irritaties lijdt bij mij en Elenora. Als het niet lukt (zoals vandaag) moet ik kolven en haar dan met een spuitje laten eten. Want de vk heeft liever niet dat ik het met speen doe ivm verwarring. Maar het is echt slopend. Ik geef het nog 3 dagen tot de kraamverzorgster weg is en dan ga ik me echt verdiepen in fulltime kolven want ik zou niet weten hoe ik hieraan moet beginnen. Praktische vraag aan degene die voeding geven uit een fles. Waar bewaren jullie de flessen met speen als ze uitgekookt zijn? In een doosje in de koelkast, of gewoon los in de koelkast? En hoe doen jullie dat met voeding in de nacht want jullie moeten dan de voeding bereiden door magnetron of au bain marie? Maar als je kind wakker wordt van de honger dan moet je dus gelijk naar beneden rennen om voeding klaar te maken? Kan iemand mij daar uitleg geven? Nou ik ga maar douchen en ik hoop op een betere dag want me zo voelen vind ik afschuwelijk. Ik geniet er totaal niet van en ben de hele dag onzeker, bang en verdrietig. Sorry voor mijn verhaal
@ MvJanelle -> Goh heej die Benthe, nog steeds in het ziekenhuis. Ik hoop maar dat ze snel mee naar huis kan. Dat zal voor haar fijner zijn en voor jullie natuurlijk ook. Ga je nu iedere dag naar het ZH? En kon je nu dan geen borstvoeding geven omdat ze daar ligt? @ Simalex -> Oh gelukkig er is nog hoop dan. De bevalling is voor mij nu twee weken geleden dus hopelijk voel ik er over twee weekjes ongeveer ook niet zoveel meer van. @ Bibiche -> Hey bedankt voor de info. Ik gaf niet zo heel veel cinababy meer de laatste dagen omdat ze niet meer zoveel buikpijn heeft maar ik had idd wel het idee dat ze moeite heeft met poepen. Dus ga maar ff minderen nog met de cinababy, ik kan natuurlijk altijd weer beginnen als ze meer last krijgt. De wond is al een paar keer nagekeken ja. Het is niet ontstoken gelukkig. Maar het staat wel helemaal open en er komt wondvocht uit. Ze kunnen er verder niks aan doen, ik mag pijnstillers nemen voor de pijn. Wat erg dat je zo'n slechte dag had. Ik geef zelf geen borstvoeding dus weet er niks vanaf en heb ook al geen tips, maar ik hoop dat het snel wat beter gaat. Als ik het flesje heb uitgekookt bewaar ik het zo in de koelkast met de dop erop uiteraard. Zo deed de kraamzorg het dus doe ik het ook maar zo. En volgens de kraamzorg mag je voeding niet van te voren klaar maken dus idd als Ameera 's nachts huilt dan ga ik naar beneden om haar flesje klaar te maken. In de magnetron is het zo gebeurd. Hey dames hoe was bij jullie de bevalling? Viel het tegen of viel het mee? Ik heb een hoop gemist toen ik in het ZH lag dus vroeg het me af. Bij mij viel de bevalling gruwelijk tegen. Ze hadden me ingeleid, eerst met gel. Door die gel kreeg ik ontzettende weeen maar geen ontsluiting Omdat ik zo'n pijn had kreeg ik een spuitje alleen die hielp niet. Na een aantal uren had ik twee centimeter ontsluiting, eigenlijk te weinig maar de VK wilde toch inleiden omdat ik zo'n pijn had. Dus toen zijn mijn vliezen gebroken. Ik heb een ruggenprik gekregen omdat ik al helemaal kapot was. Na het breken van mijn vliezen kreeg ik vrij heftige weeen. Al snel begon ik persweeen te krijgen. Die hoorde ik eigenlijk niet te voelen door de ruggenprik maar ik voelde het heel goed. Ze hadden de ruggenprik al hoger gezet maar dat hielp niet. Dus weer gecontroleerd en maar 3 cm ontsluiting. Ik dacht echt dat ik gek werd. Het schoot gewoon niet op en ik kon die persweeen niet meer inhouden en voelde dat ik het kapot aan het persen was. Uiteindelijk smeekte ik om een keizersnede (ja als je daar ligt denk je dat dat de oplossing is) Toen hebben ze de Gynaecoloog opgeroepen en die heeft toen met zijn handen meegeholpen om de ontsluiting verder te krijgen. En uiteindelijk mocht ik EINDELIJK persen. En na een uur persen zagen ze het hoofdje steeds weer onder het schaambeen verdwijnen en toen hebben ze met de vacuum eventjes geholpen en nog een keer persen en daar was ze. de placenta ging een stuk makkelijker. Een keer persen en ik lanceerde hem recht in de prullenbak de VK probeerde hem nog te vangen maar dat lukte niet haha
Erica: Fijn dat je dat zegt, ik ben toch wel benieuwd naar ervaringen. Amilah: Ja ik ben ook benieuwd! Emmetje: Dankje! Ik heb avent flessen, als het niet past is het jammer dan (tenzij het echt geklooi wordt, maar dat zie ik dan wel) Simalex: Wow 7,5 uur!?! Dat wil ik ook! Je hebt gelijk over mijn ex hoor, ik mis absoluut niks aan hem. Ik zie wel of hij belt... Wat een onzin zeg, dat het cb doet alsof ze niet prematuur is, dat is ze toch echt! Ow bah die entingen *knuf voor jou en Yildou* . Strekte daarmee, kan me volledig voorstellen dat je daar tegenop ziet (dat doe ik ook!) Mvjanelle: Ow wat fijn dat Benthe het zo goed doet. Wat moet het vreselijk zijn haar nog steeds niet thuis te hebben. Maar op een dag is ze wel thuis,en dat doet de hele tijd in het zh teniet. Ik wens je (voor de 1000ste keer) heel veel sterkte! Bibiche: Oh dat is ook handig zo'n combi-ding! Bellen? Nouja, hij heeft mijn telefoon gister overlaten gaan, en heeft het vervolgens niet nog eens geprobeerd mij te bereiken. Nee hij heeft Josh nog niet (in levende lijve) gezien (wel op een foto op het geboortekaartje).
owjah: Waar kan ik die adapter voor de medela kolf kopen, en hoe duur is deze? Ik heb net op de site van medela gekeken, maar kan het niet vinden....
@ mvjanelle: fijn dat het zo goed gaat met Benthe, en ze heeft al zoveel meegemaakt. Dit laatste stukje op weg naar huis, duurt nog maar even, ik weet het zeker. @Bibiche: pff wat een gedoe meid. Soms staan die *uiers* van mij ook op ploffen, en moet ik alweer de zoogkompressen vervangen.... Ik vraag me soms af of ik niet beter een hydrofiel luier in mijn beha moet doen Ik zou inderdaad een lact.des. inschakelen. Ze zijn heel goed in begeleiding van je BV, ook kolven om de druk eraf te halen lijkt me goed. @ de rest: ik heb mijn bevallingsverhaal beschreven onder * mijn keizerlijke bevalling van Jelte* bij bevalling-topic. Ik kan het iedereen aanraden voor de verwerking
bibche vevelend joh dat hwet aanleggen niet lukt.. ik had na 4 dagn open tepels tijdens de stuwing.. helmeaal wanhopig... op aanraden van de kraamhulp tepelhoedjes s avonds bij de apotheek nog gehaald.... dat was een verademing... hij pakte veel beter, het deed minder zeer en hij heeft daarmee eigenlijk echt leren drinken... daarvoor sabbelde hij maar wat... na 2 dagen ongeveer heb ik de dingen in de koelkast gelegd en ze zijn er niet meer uitgeweest... men is over het algemeen niet zo over tepelhoedjes te spreken, maar mij en Steven heeft het super veel baat gedaan! als ik dat niet had gehad was ik vast afgehaakt met bv! misschien heb je er wat aan... sterkte meis! ohja Steven vatl idd bij het voeden veel in slaap... en is dan niet wkker te krijgen... gisterenavond was het zeer frustrerend... hij kwam elke 45 min voor steed 10 min drinken... gelukkig wel in slaap gevallen at last...
Hoi meiden, Hier toch even een berichtje van mij. Hoop dat het typen een beetje gaat want heb Lindsey nu bij me in de draagdoek. Ik heb dus besloten om helemaal over te stappen op flesvoeding, maar momenteel krijgt ze nog wel beide. Ik moet het kolven namelijk rustig afbouwen hebben ze verteld, iedere dag een keertje minder. En ga het dan niet weggooien vind ik zonde, dus wat ik kolf krijgt ze nog. Ook het voorraadje uit de vriezer is inmiddels bijna op. Tegen de tijd dat ik afgebouwd ben is ze een maand oud en heb ik haar die eerste maand toch kunnen geven Verder gaat alles wel redelijk, zaterdag was echt een rotdag Lindsey was helemaal hysterisch en nauwelijks te troosten. Raakte er allebei helemaal van slag van. Nu gaat het gelukkig weer beter! Morgen naar het CB dus daar kan ik hopelijk ook even mijn hart luchten... Ik kom verder eingelijk nergens aan toe in huis omdat ze al een paar dagen alleen maar bij me wil zijn, als ik haar neer leg huilt ze alles bij elkaar echt zielig! Wil zo gaan proberen te douchen. Ook heb ik besloten dat ze voortaan s'nachts in haar eigen bedje slaapt op haar eigen kamertje. Jasper vind dit wel heel jammer maar ik merk dat ik veel beter slaap nu. Hij slaapt namelijk overal doorheen (of ze moet echt keihard huilen) maar ik word wakker van ieder geluidje en vooral als ze krampjes heeft en ligt te kreunen lig ik ook de hele tijd wakker... Nu ze dus lekker daar slaapt (wel met haar deur en onze deur open) slaap ik veel beter dus voel me ook een stuk uitgeruster. Ze slaapt s'avonds in haar wiegje tot de laatste voeding en dan leg ik haar over. Gisteren trouwens lekker uit mogen slapen van Jasper, hij was beneden gaan zitten met haar zodat ik kon doorslapen super lief Nou dit was het weer voor nu even kijken of ik alles heb onthouden om te reageren hoor! @Erica veel sterkte vandaag met je eerste dag alleen! Ik zag er ook ontzettend tegenop maar bij mij is het toch meegevallen gelukkig, hoop voor jou ook! @Jingels heb je verhaal net gelezen, behoorlijk heftig zeg! En snap dat je alles even een plekje moet geven. @Goddess ik weet niet waar je die adapter kan kopen, weet wel dat je hem bij de thuiszorg kan huren voor 2 per dag ofzo. Zelf ik heb ik Avent dus kan je niet verder helpen helaas. En pfff dat hij uberhaupt nog iets durft te laten horen joh! (je ex) @Amilah jeetje jou bevalling klinkt inderdaad pittig! Ik vond de bevalling best tegenvallen (omdat ik de weeen niet kon opvangen) maar vind het achteraf qua tijd wel snel gegaan gelukkig. @Bibiche jeetje wat een gedoe ook bij jou met de BV meid! Je moet doen waar je jezelf het beste bij voelt, ik heb ook een tijdje alleen gekolfd omdat ik er doorheen zat. Zo heeft Lindsey toch nog een extra tijd BV gekregen want hier ging aanleggen ook niet meer. Anders inderdaad contact opnemen met een lactatiedeskundige! Veel sterkte weet hoe je je voelt! @Simalex heel veel sterkte vandaag op het consultatie buro met kleine Yildou! Hoop dat ze een beetje normaal doen daar! @Mvjanelle: Dikke knuffel voor kleine Benthe, hoop dat het onderzoek goed gaat. @Liefzonnetje fijn dat Steven alweer op zijn geboorte gewicht zit! @Tigger hoe is het eingelijk gegaan met je merrie is ze alweer gekeurd? Ik hoop echt dat ik niemand vergeten ben, anders sorry alvast!
@ Rachel, het is goed hoor om de keuzes te maken waar je je prettig bij voelt. Ook het slapen op haar eigen kamertje is denk ik goed, voor jullie allebei! Doe maar rustig aan en geniet zoveel mogelijk van jullie kleine meid... @ Bibiche; vervelend die stuwing. Is het nu nog zo erg? Bij mij was het een dag of 2 (schijnt normaal ook ong. zo lang te duren, daarna wordt het echt een stuk minder.) Een paar blz terug had ik een zalf opgeschreven die echt heel fijn is, mss kun je die bestellen. Het helpt echt fantastisch! Succes! @ lz ik doe vaak bij Kynan: 1 borst geven, dan verschonen (een beetje wakker maken ) en dan de 2e borst, helpt dat niet bij jou? Je kunt hem proberen veel te stimuleren, onder zijn voetjes kriebelen, achter zijn oortje enz... sterkte! @ mvanjanelle jeetje wat hebben jullie al een hoop meegemaakt zeg de laatste tijd. Wat zal het heeerlijk zijn als jullie je kindje straks thuis hebben! Dikke knuffel voor Benthe... @ jingles, ik heb ook verschrikkelijk last van lekkende borsten, het is soms om gek van te worden. Kleren nat, doordrenkte kompressen, nat bed enz.... Gister een tip vd kraamhulp gekregen! Ze verkopen bij de apotheek een soort plastic schelpjes met een opening voor je tepel, die je in je bh kunt leggen. Ondertussen vang je zo dus alle gelekte melk op, die je ook weer kunt invriezen. Het klinkt super, dus ik ga vanmiddag als een speer naar de apotheek! @ amilah ik vond de ruggenprik echt fantastisch! (werd ook al vrij snel gezet, hier in Belgie is het veel gebruikelijker.) Tot 7 cm lag ik af en toe gewoon slapend in bed! met 7 cm heeft ze mijn vliezen gebroken en toen ging alles in sneltreinvaart! weeen werden mega heftig! Op het laatst werd de verdoving stopgezet (mag niet als je moet gaan persen, anders weet je niet waar je heen moet persen.) vooral op 9 cm dacht ik dat ik doodging. wilde ook al echt mee duwen maar mocht natuurlijk niet. persen was een opluchting maar vond het heel erg heftig. 6 uur heeft ze dus de vliezen gebroken, om 7 uur mocht ik persen en 07.37 uur was Kynan daar. Ze zeiden heel goed en vlote, zeker voor de eerste. geen knip, niet gescheurd. (alleen een heel klein beetje, mijn rechterschaamlip.) De laatste rit was dus megaheftig, maar zeker achteraf had ik de bevalling voor geen goud willen missen! Vond het ook super speciaal en bijzonder allemaal, mijn man was ook heel erg onder de indruk! @ emmetje ik gebruik ook kraanwater om te spoelen... @ goddes hoe is het nu met jou en Josh? Ben je nu bij je moeder thuis of niet? @ Simone, lekker dat alles goed gaat bij jullie. Zo aan je verhalen te lezen lijkt het of jullie al aardig je draai hebben gevonden! Ik hoop dat de cinababy werkt, lijkt me echt frustrerend als je kindje veel huilt door krampjes. Kynan heeft het gelukkig nog geen 1 keer gehad. Ik let er wel wat op dat ik niet te pittig eet, wel wat knoflook enz maar een klein beetje. Ik drink veel venkelthee. was uit voorzorg maar ik blijk het vooral erg lekker te vinden! @ tigger hoe is het bij jullie? Slaapt jullie kleine meid eigenlijk al goed ' s nachts? (kan het me even niet herinneren, denk naslees vd zwangerschapsdementie sorry! ) Hier gaat alles nog goed. Vannacht na de laatste voeding sliep Kynan om half 1. Toen werd hij om half 7 wakker voor voeding. Heb hem gevoed en hij viel meteen weer in slaap om 7 uur. Om 11 uur (!) werd ik wakker en ging ik bij hem kijken en ja hoor, lag meneer nog prinsheerlijk te slapen! Dat betekent dat ik zonder voedings-halfuurtje welgeteld 10 uren geslapen heb vannacht! Volgens mij hebben we een wonderkind
@Tigger: stoer dat Emma haar hoofdje kan draaien ! Ze lern er zo snel dingen bij. Geniet nog maar even voor je het weet kruipt ze En heeft papa haar het flesje gegeven ? Vond hij zeker ook wel leuk. @Bibiche: meid schakel een lactdes in. Heb ik ook gedaan ze kunnen je echt prima helpen, met een paar simpele adviezen ben je meestal al goed geholpen. En idd je wordt geleefd, ben soms blij dat ik tussen de voedingen, schone broeken e.d. even kan eten. @Mamavjanelle: ik hoop dat de kleine Benthe snel thuis bij jullie mag zijn. Lijkt mij heel zwaar je kindje in het ziekenhuis, je hebt haar het liefst natuurlijk gewoon bij je. Al zal het ziekenhuis nu nog wel even het beste plekje voor haar zijn. Dus Benthe: groei maar snel, dan kun je thuis zijn bij papa mama en broertje en zusje. @Jingels: doe het nog maar even lekker rustig aan. En het huishouden komt wel weer. Ik doe trouwens altijd een spuugdoekje in mijn bh als ik aan het voeden ben, die borst die ik niet voed dan he Anders lek ik alles onder @Female: mooi dat alles zo goed gaat bij jullie. En Kynan gaat ben ik bang wel meer huilen straks ( is hier n.m. ook zo). Dus geniet er nog maar even van. @Amilah: mijn schaamlippen zijn ingescheurd Ik moet zeggen dat ik er nu nog weinig last van heb. Heb ook meerdere keren met blote billen geslapen, gewoon even een kraammatras op bed. En wat een naar verhaal jou bevalling @Chantal: wat ligt Belle heerlijk tevreden te slapen in de box, zo wil je er wel 10. @Assepoester: wij maken hier ook al minder foto's hoor. Het is idd al bijna gewoon. @Liefzonnetje: mooi dat alles zo goed gaat ! Wel vervelend dat je zo'n last hebt van je bekken, hopelijk slaat de fysiotherapie snel aan en ben je weer wat mobieler. Kun je lekker buiten lopen met Steven. En idd hier zijn ook de nodige traantjes gevloeid. @Goddes: dat je ex uberhaupt nog durft te bellen. Ik bedoel als je je zo eikelig gedraagt moet je eigenlijk de ballen uit je broek schamen. Tja sorry hoor. @Erica: merk ook dat Sven nu meer wakker is en dat ik hem niet gelijk na een voeding weer op bed kan leggen. Volgens mij zijn baby's nu gewoon wat wakkerder en hebben ze zin in knuffelen. @Emmetje: ik meende kwark op je borsten tegen stuwing of een ontsteking ? Maar je kunt het ook "daar" smeren ? @Simone: en hoe was het bij het cb vandaag ? Had je er vandaag wel wat aan ? Wel vervelend dat Yildou nog steeds zo'n last van krampjes heeft. @Rachel: Lindsey zal het ook prima op kv doen, hopelijk heb jij dan ook wat meer rust. En hoe was het vandaag bij het cb ? Pf hoop dat ik iedereen gehad heb zo. Hier nog wel moeilijk met borstvoeding. Heb teveel melk. Sven groeide wel maar niet goed genoeg, mijn tieten stonden elke keer op ploffen, en ik lek alles nat. Zelfs al ik een andere baby hoor huilen kan ik weer schone kleren aantrekken. Had zelfs een waterdichte molton op mijn bed liggen omdat ik zo giga lekte Nou ja we proberen maar door, heb regelmatig contact met lactdes. Verder gaat het hier prima, alleen begint Sven wel meer te huilen de laatste dagen, vooral 's avonds. Morgen komt hier de dame van het cb. Ik ben benieuwd of ik ook gehoord zal worden over mijn criminele activiteiten
Geboren: 1: Mvjanelle (30) --> Benthe Esmay ~ geboren: 3 februari 07 ~ 25 weken ~ gew: 520 gram ~ lengte: 30 cm 2: Simalex (24) --> Yildou Reanne ~ geboren: 8 april 07 ~ 35,2 weken ~ gew: 2635 gram ~ lengte: 47 cm 3: Assepoester (27) --> Sabrina Alyssa ~ geboren: 12 april 07 ~ weken ~ gew: 2840 gram ~ lengte: 47 - 50 cm 4: Tatlim23 (23) --> Alani Aylin ~ geboren: 13 april 07 ~ 35,6 weken ~ gew: 3208 gram ~ lengte: 5: Rachel (22) --> Lindsey Eline ~ geboren: 24 april 07 ~ 38 weken ~ gew: 3320 gram ~ lengte: 51 cm 6: mama1986 (20) -->Bono ~ geboren: 25 april 07 ~ 37.6 weken ~ gew:3890gram~ lengte:51 cm 7: Jesie (26) -->Mareno ~ geboren: 25 april 07 ~ weken ~ gew: 2410 ~ lengte: 46 cm 8: Momtobe (..) --> Maroa ~ geboren: 28 april 07 ~ weken ~ gew: 3675 gram ~ lengte: 50 cm 9:Goddess (18 ) --> Josh David Dash ~ geboren 30 april 07 ~ 38.3 weken ~ gew: 2880 ~ lengte: 10: MarieLize (36) --> Veerle ~ geboren: 1 mei 07 ~ 39,5 weken ~ gew: 3015 ~ lengte: 11: Tassie (32) --> Dylan ~ geboren: 2 mei 07 ~ 38,5 weken ~ gew: 2996 ~ lengte: 45 cm 12: Erica (31) --> Tessa Elise ~ geboren: 2 mei 07 ~ 39.3 weken ~ gew 2990- ~ lengte: 49 cm 13: Tigger (26) --> Emma Johanna Elisabeth ~ geboren: 3 mei 07 ~ 38.2 weken ~ gewicht 3525 ~ lengte: 51 cm 14: Janice (33) --> Jasmijn ~ geboren: 3 mei 07 ~ 38.4 weken ~ gew: 3190 ~ lengte: 49 cm 15: Mariska (32) --> Bram ~ geboren: 5 mei 07 ~ 39,2 weken ~ gew: 3435 ~ lengte: 16: Diana ( ) --> Luca ~ geboren: 7 mei 07 ~ weken ~ gew: 3730 ~ lengte: 51 cm 17: Nemo (24) --> Sven ~ geboren: 8 mei 07 ~ 39,6 weken ~ gew: 4120 ~ lengte: 54 cm 18: Jingles (30) --> Fedor-Jelte Laurens Sietze ~ geboren: 8 mei 07 ~ 39,5 weken ~ gew: 3442 ~ lengte: 53 cm 19: Amilah (25) --> Ameera Yakubu ~ geboren: 8 mei 07 ~ 38 weken ~gew: 6 pond ~ lengte: 20: Rebtam (34) --> Kyra-Chyenne ~ geboren: 9 mei 07 ~ weken ~ gew: 2820 gr ~ lengte: 48 cm 21:Liefzonnetje (30) --> Steven Nicolaas Jan ~ geboren: 11 mei 07 ~ 38,4 weken ~ gew: 3605 ~ lengte: 54 cm 22:Bianca (32) --> Elia Ruben Matteo ~ geboren: 13 mei 07 ~ weken ~gew: 3160 gr ~lengte 47 cm 23:Female (22) --> Kynan ~ geboren: 13 mei 07 ~ weken ~gew: 3045 gr ~ lengte: 49 cm 24: Silvie (34) --> Jørre ~ geboren: 14 mei 07 ~ weken ~gew: bijna 4700 gr ~ lengte: 56 cm 25: Chantal (33) --> Belle ~ geboren: 14 mei 07 ~ 41,4weken ~gew:3960 gram ~ lengte: 50cm 26: Desi23 (24) --> Ruben ~ geboren: 15 mei 07 ~ weken ~ gew: 3240 gram ~ lengte: 49 cm 27: Bibiche (27) --> Elenora ~ geboren: 16 mei 07 ~ 39,6 weken ~ gew: 3115 gram ~ lengte: 50 cm 28: Alida (23) --> Lars ~ geboren: 16 mei 07 ~ 38,3 weken ~ gew: 3010 gram ~ lengte: 29: Oek Oek (25) --> Lars ~ geboren: 19 mei 07 ~ 40 weken ~ gew: 3960 gram ~ lengte: 51 cm Geboren: 14 meisjes 15 jongens Agenda: 21 mei -> Simalex en Yildou - consultatiebureau en entingen 22 mei -> Rachel en Lindsey - 1e keer consultatiebureau (kinderarts) 23 mei -> Goddess en Josh - 1e keer consultatiebureau 23 mei -> Nathasja en Dylan - wegen consultatie buro 24 mei -> Assepoester en Sabrina - consultatiebureau 4 juni -> Assepoester - controle gyn 6 juni -> Rachel - nacontrole verloskundige 8 juni -> Simalex en Yildou - controle kinderarts 12 juni -> Nathasja en dylan - 1e keer consultatieburo 13 juni -> Nathasja - controle gyn 28 juni -> Tigger - controle gyn 12 juli -> Assepoester en Sabrina - heup echo 7 augustus -> Nathasja en Dylan - heup echo 21 augustus -> Nathasja en Dylan - Kinderarts uitslag echo Heb de agenda maar weer naar voren gehaald was anders zo erg zoeken...
Wie van jullie kan alweer de oude broeken aan ? Ik pas alweer een paar dagen in mijn oude broeken, heb alleen nog wel een zwangerschapsbroek aan wat dat zit toch nog net iets lekkerder, al moet ik die wel vaak ophijsen.
Ik heb mijn oude broeken ook alweer aan, al zit ik nog wel 5kg boven mijn oude gewicht helaas... Maar goed na de vakantie in Juli ga ik weer 3x in de week sporten dus dan zal het er wel weer afgaan (ga per 1 aug weer fitnessen nu al zin in haha)
Amilah, met mij gaat het dus echt super. Ik kan gewoon alles weer. Heb werkelijk nergens last van. Ik ben dus gezegend met een goede verloop... Simone, lijkt inderdaad op een regeldag, hopelijk is het snel over.... Emma draait ook op haar rug vanaf de zij, dat klopt.. Sterkte met de entingen.. blijft zielig voor die kleintjes.. mvjanelle, Pff heftig lijkt me dat... Ik heb respect voor jullie. Zeker met nog 2 kindjes zal het niet meevallen. Ik hoop echt dat Benthe snel thuis is.. Bibiche, helpt de kraamzorg dan niet met aanleggen en tips en kolven enzo? Sliut me aan bij JIngels. *knuf* van mij. Amilah, klintk als een heftige bevalling... Phoe... GT, zoals ik al zei... ben wel benieuwd wat ie te melden had eigenlijk.. Maar aan de andere kant denkik: blijf lekker weg, en laat ze met rust.. Je hebt zo al genoeg aan je hoofd.. Jingels, zoals ik al zei.. Wat een rot ervaring. Echt,kort gezegd, Klote dat het zo gegaan is.Ik ben wel heel blij te lezen dat j het een plekje aan het geven bent... *trots* LZ, dat van gisteren avond klinkt al regelen... Rachel, ik vidn het zo meoilijk dat het niet zo lekek rgaat allemaal bij jullie. Maar ik vind echt dat je het super goed doet! Ondanks dat je het zelf misschien niet zo voelt, lees ik vastberadenheid en vertrouwen in je berichten.. Het komt allemaal goed. Ik weet zeker dat je de juiste keuze maakt en voor rust zorgt als je stopt met bv.. Echt waar. En moet je zien, toch een maand bv gekregen.. Super! Wow, female, wat lekker. Emma komt nog steeds gewoon 1 keer 's nachts, maar ik moet zeggen heb er geen last van. Ik ben ook niet erger moe ofzo. Vond de nachten toen ik zwanger was zwaarder.. Emma doet het dus super, lief dat je ernaar vraagt! Nemo, flesje geven vond ie super leuk! Apart dat jullie zoveel lekken, lijkt me vreselijk. Ik heb het 1 of 2 nachten gehad, verder valt het mee. 's nachts heb ik wel meer stuwing... Kan 's ochtends met gemak 150 cc kolven en dan Emma nog voeden..Overdags is dat toch minder. Ik kolf 1 of 2 keer per dag dus, gewoon om een voorraadje te maken. Rachel, die agenda klopt niet, ik mis mijn afspraken ertussen. Zal ze even opzoeken en er bij zetten.. Ik kan al een paar broeken aan, Nemo, maar draag ook mijn zwanky kleding nog, zit lekkerder, ook vanwege de wond van de ks. Ik wil straks ook wat gaan sporten. Met dinnetje 's avonds een rondje skaten of fiesten. Niet té fafantiek hoor.. Hier alles goed, ben vandaag voor het eerst helemaal alleen. Hebben een super goede nacht achter de rug. Heb ooka l wat dingetjes kunnen doen vandaag en ben net met Emma op pad geweest. Met de wandelwagen even naar de huisarts (papieren wegbrengen) en naar de kruidvat. Nu ligt ze nog in de wandelwagen te slapen. Laat haar liggen tot ze komt voor de volgende voeding. Ga nu zo eerst Raster bellen voor de kinderopvang. Dub nog steeds wat ik strask wil.. Gastouders of KDV... Kom er niet uit.
amilah, hier ookj een knip ivm sterke daling van de hartslag van Steven... hij moest er dus direct uit... gelukkig errg weinig last (afkloppen) ik spoel met een maatgbeker, elke keer idd schoon kraanwatrer. Vervelend dat jij zoveel last hebt, sterkte..